Under the Waves

Robot
Under the Waves

Under ytan letar Stan efter svar i botten av sig själv.

#under-the-waves


Medlem

Det släpps för många spel jag vill spela.

Det ser intressant ut men jag har inte tid för detta så det får kanske bli ett köp på en framtida rea eller om det kanske dyker upp på PS Plus innan dess.

Medlem

Säkert köp! Min kväll är räddad!

Inaktiv

Intressant. Behöver något för att släcka törsten efter Subnautica där uppföljaren inte höll måttet.

Medlem

Blev köp efter recensionen!
Kändes lite som ett osäkert kort då studion inte har släppt något innan på steam? och det knappt pratats något om spelet. Behövde lite övertygelse.

NuZ
Testpilot

Sjukt intressant titel! Blir köp och stort tack för en välskriven recension!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ååh så himla mys. Vill ta tag i detta men måste klara BG3 först! 😁


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Aldrig hört talats om men såg intressant ut. La till på min wishlist och håller på det till Black Friday.

Medlem

Ser riktigt mysigt ut! Lägger det på wishlisten, så får man plocka upp det lite senare!

Medlem

Precis klarat spelet.
Tog 7 timmar. Sådär lagom, det jag var ute efter.

Körde på PS5 och 3 gånger kraschade spelet och blev något fel med sparfilen så den varande varje gång det auto sparade men det fungerade. Lite störande men inget som förstörde spelet.

För mig är det mer en 3 av 5. Bra spel.
Kunde välja hur mycket man ville följa berättelsen emot att bara glida runt och utforska.
Inte för svårt heller, svåraste var att komma överens med kontrollen. Då det var olika hur man styrde när man dök runt eller körde ubåten. Så blev lite fel då och då.

Helt klart värt att spela, 300kr kanske lite mycket, 200kr skulle jag tycka passar bättre.

Medlem

Tack för recensionen! Kul med ett högt betyg, blir ett köp.

Medlem

Fasen, det här var ju lite av en intressant bubblare (förlåt) - slänger in det på Steams wishlist direkt. Just nu får det vänta lite med ett (om än buggigt och frustrerande) BG3 som nöts innan Starfield och Cyberpunk 2077-DLCn hägrar.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tack för detta, hade inte hört talas om det innan. Älskar undervattensspel. Blir ett köp.

Medlem

Intressant...aldrig hört om detta spel... Blir ett köp. Passar bra nu med ett lagom långt spel innan Bauldsrs Gate 3 släpps.

Medlem

Låter spännande trots att jag ofta känner stort obehag när jag spelar undervattenssekvenser i spel. Men det här kanske kan bli lite som terapi för mig på ett sätt som Subnautica inte var 😁


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Lirat lite nu och det är verkligen jättebra!
Var lite skeptiskt första 10-15min och funderade om det verkligen var ett spel för mig men när spelet väl började på riktigt var det
bara wow vad häftigt och grym stämning. Man lever sig verkligen in som om man själv vore där nere.

Medlem
Medlem

Råkade ut för en bugg som jag trodde var en total softlock men som tur var det bara en indikator som visade fel ställe.
Ska ni dra i fem spakar och den sista inte funkar

när borrarna ska stoppas, kolla efter borren som fortfarande är igång, det är den som ska stoppas med spaken även om indikatorn pekar på en annan borr.

Skribent
Skrivet av greb1989:

Recensionen sålde mig! Beställt nu och ser mycket fram emot det.

Kul. Hoppas du får mycket nöje med det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Tiggaren:

Råkade ut för en bugg som jag trodde var en total softlock men som tur var det bara en indikator som visade fel ställe.
Ska ni dra i fem spakar och den sista inte funkar

när borrarna ska stoppas, kolla efter borren som fortfarande är igång, det är den som ska stoppas med spaken även om indikatorn pekar på en annan borr.

Jag hade en "rolig" bugg. En blåval som hade fastnat i "stående" läge på en klippa. Det såg bara helt komiskt ut.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag hade en "rolig" bugg. En blåval som hade fastnat i "stående" läge på en klippa. Det såg bara helt komiskt ut.

Hehe ja den såg jag också. Såg väldigt mysko ut!
Hittills är det bara buggen med spakarna som var irriterande annars har det funkat bra.
Är på sista dagen i spelet så får se om det går smidigt ändå till slutet nu. Väldigt bra spel, vissa saker i spelet påminner om A Plague Tale, inget dåligt med det dock.

Medlem

Köpt och spelat cirka 2h. Wow, vilken atmosfär! Snacka om att spelet förmedlar känslor med små medel.

För övrigt: Efter 15 minuters spelande var jag nästa spyfärdig av ”åksjuka”, men hittade till inställningarna och alternativet att stänga av den gungande kameran. Då försvann lyckligtvis kristallsjukan 🙂


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Har sett fram emot detta , hade dock hoppats på ett längre äventyr från quantic dreams (ala detroit become human), men med tanke på prislappen får ett korta äventyr ses som spelvärt. Ska bli intressant att köra det.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Har sett fram emot detta , hade dock hoppats på ett längre äventyr från quantic dreams (ala detroit become human), men med tanke på prislappen får ett korta äventyr ses som spelvärt. Ska bli intressant att köra det.

Quantic Dreams är dock inte utvecklarna av spelet så det är inte deras recept av spel, bara utgivare som jag förstått. Spelet är dock bra och väl värt pengarna tyckte iaf jag. Detroit är dock i en annan liga, svårt att komma i närheten av det spelet

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Quantic Dreams är dock inte utvecklarna av spelet så det är inte deras recept av spel, bara utgivare som jag förstått. Spelet är dock bra och väl värt pengarna tyckte iaf jag. Detroit är dock i en annan liga, svårt att komma i närheten av det spelet

Ah, okej det förklarar saken. Tycker spelet ser väldigt intressant ut som sagt och kommer spela det absolut. Har dock varit sugen på ett nytt QD lir men det kommer väl vartefter.

Medlem

Spelade klart det i veckan, och tycker 4 av 5 är ett klockrent betyg.

Det är en interaktiv berättelse, hur lökigt och generiskt det än låter. Det finns vissa pusselmoment, det finns en liten funktion med crafting och uppgradering av din ubåt - men det är mest där för syns skull på något sätt. Det är storyn, det är Stans inre dialog med sig själv och radiokommunicerandet med sin chef samt känslan att vara ganska nära civilisationen - men samtidigt inte - som lyfter spelet framåt. Jag satt som nålar under många partier av spelet och jag fick både gåshud och tårkänning ibland.

Jag är för övrigt ganska rädd för vatten. Inte för att jag inte kan simma och inte för att drar mig från att hoppa ner i en simbassäng, eller en vackert belägen insjö. Jag är rädd för hav och vad som finns under ytan. En återkommande mardröm är att jag ramlar ner från ett flygplan eller en båt mitt ute på Atlanten. Där ligger jag och guppar med den tryckande känslan att när som helst kan något under ytan komma och attackera mig. Så jag tänkte till ett par gånger innan jag började spela detta spel, och under min första timmar så var jag sjukt försiktig när jag närmade mig en blåhaj, bläckfisk eller en späckhuggare. Jag tror banne mig spelet hade en slags KBT-upplevelse för mig, för på slutet dök jag runt som värsta barracudan i vattnet helt orädd.

Landade på runt 12h, men så gjorde jag lite utforskande på kartan också,


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

1
Skriv svar