Betatesta Payday 3 i helgen

Robot
Betatesta Payday 3 i helgen

På pc och Xbox, men inte Playstation.

#Payday-3, #Starbreeze


Medlem

Dålig timing att ha det samma helg som Starfield släpps (well, om man inte räknar preorder idiotin)

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Dålig timing att ha det samma helg som Starfield släpps (well, om man inte räknar preorder idiotin)

Alla med grafikkort sämre än 3080 kanske kan spela det här istället

Medlem

omöjligt, kan inte släppa starfield


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av superapan:

Alla med grafikkort sämre än 3080 kanske kan spela det här istället

?

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag menar att inga grafikkort sämre än 3080 får mer än 60 fps i 1080p i Starfield....så då kan man spela Payday 3 istället.

https://www.sweclockers.com/test/37110-grafikprestanda-i-star...

Medlem

Starfield är ändå ett stort skämt! Väldigt buggigt och dålig kvalité generellt. Ingen känsla för detaljer.

Redfall all over again


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Morricone:

Starfield är ändå ett stort skämt! Väldigt buggigt och dålig kvalité generellt. Ingen känsla för detaljer.

Redfall all over again

Efter 25 timmar så hade jag inte kunnat hålla med dig mindre. 1 enda bugg och det var en ragdoll som fastnade i väggen och detaljrikedomen är långt över vad vi är vana vid från Bethesda. Förstår inte dina argument alls faktiskt. Jag förstår inte heller jämförelsen med Redfall då det är fullständigt olika saker och situationer.

Lite mer OT, denna beta ska absolut testas med polarna!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Efter 25 timmar så hade jag inte kunnat hålla med dig mindre. 1 enda bugg och det var en ragdoll som fastnade i väggen och detaljrikedomen är långt över vad vi är vana vid från Bethesda. Förstår inte dina argument alls faktiskt. Jag förstår inte heller jämförelsen med Redfall då det är fullständigt olika saker och situationer.

Lite mer OT, denna beta ska absolut testas med polarna!

Det är min åsikt baserat på min egna spelupplevelse. Jag anser att spelet är en flopp som Redfall blev. Skillnaden är att Starfield är mer efterlängtat och rymden temat är en favorit hos många.

Här är en kort video som stämmer ganska väl om vad jag anser om Starfield, om du är intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=3op2wC23YKs

Payday 3 betan borde absolut testas av alla, jag har inga stora förhoppningar längre men priset är rimligt och utvecklarna påstår att mycket kommer förbättras/uppgraderas efter release utan kostnad.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Morricone:

Det är min åsikt baserat på min egna spelupplevelse. Jag anser att spelet är en flopp som Redfall blev. Skillnaden är att Starfield är mer efterlängtat och rymden temat är en favorit hos många.

Här är en kort video som stämmer ganska väl om vad jag anser om Starfield, om du är intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=3op2wC23YKs

Payday 3 betan borde absolut testas av alla, jag har inga stora förhoppningar längre men priset är rimligt och utvecklarna påstår att mycket kommer förbättras/uppgraderas efter release utan kostnad.

Självklart saknar det en hel del aspekter om man jämför med andra spel, men på samma sätt så innehåller det också aspekter som andra spel inte riktigt har lyckats lösa på samma sätt. Jag tror att det största problemet med folk är förväntningarna. Jag hade t.ex. svinkul med Cyberpunk vid release också, men jag förväntade mig inte heller att spelet skulle vara som Jesus återuppståndelse som vissa verkade tro, precis som i fallet med Starfield.

Jag förväntade mig Bethesda in space, jag fick Bethesda in space, och jag är nöjd!

Medlem

Tittade på Gamescom gameplay och tänkte för mig själv "Jag kommer aldrig få tillbaka mina investerade småslantar jag lagt på Starbreeze aktier". På ren svenska så tyckte det såg riktigt jävla dåligt ut.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Tittade på Gamescom gameplay och tänkte för mig själv "Jag kommer aldrig få tillbaka mina investerade småslantar jag lagt på Starbreeze aktier". På ren svenska så tyckte det såg riktigt jävla dåligt ut.

Jag såg precis att övriga på Gamescom var mer positiva:
https://wccftech.com/payday-3-wins-best-pc-game-and-most-ente...

PAYDAY 3 won two awards at Gamescom 2023 in the Best PC Game and Most Entertaining Game categories.

Medlem

Gubb rymd och bankrånare spel känns inte som de är stora konkurrenter med varandra, men shit va jag är peppad på Payday 3

Medlem
Skrivet av superapan:

Alla med grafikkort sämre än 3080 kanske kan spela det här istället

Touche!

Sitter och uppmärksammar alla polare att sitta redo med kaffekoppen i ena handen och muspekaren på "request access" i Steam med andra. Tankar 2:an as we speak för att värma upp, och enklare jämföra grafik och funktioner.

Medlem

Klockan 1 i natt stämmer verkligen inte, dom slog upp portarna för betan klockan 1700 idag, dock så har deras servrar härdsmälta och det är svårt att komma in i ett game.

Skribent
Skrivet av Dergo218:

Tittade på Gamescom gameplay och tänkte för mig själv "Jag kommer aldrig få tillbaka mina investerade småslantar jag lagt på Starbreeze aktier". På ren svenska så tyckte det såg riktigt jävla dåligt ut.

Tycker det verkar vara mycket positivt runt spelet från streamers och folk i allmänhet. Och även om "ösig co-op med tre vänner" blivit en större genre sedan Payday 2:s dagar så har serien mig veterligen inte någon riktigt stark konkurrent när det gäller just bankrån. Min känsla är att det kommer gå bra för spelet och att Starbreeze modell med regelbundna DLC (släpptes väl en roadmap häromdagen?) kommer hålla liv i det lång tid framöver, precis som med Payday 2. (Jag gör dock inte någon värdering/spekulation i hur det kommer gå för aktien.)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det lilla jag sett en Payday 3 känns lovande

Medlem
Quake-konnässsör

Vi hade lite problem med att spela tillsammans, kanske de har fixat det under kvällen igår.

Men vi försökte hoppa in i en grupp och starta, men gick inte, enbart matchmaking med slumpmässiga spelare var möjliga.

Vi såg inte varandra online, när vi väl var i party med varandra så kunde vissa bli utkastade, och sen var det omöjligt att bjuda in personen i fråga igen. Att spelet släpps om två veckor känns lite oroväckande.

Men vi ska prova igen under helgen, men om vi får samma problem igen så ger vi upp.

Medlem

Bethesda Payday 3.

Medlem

Testat 2 rundor och får väldigt starka vibbar av ofärdigt live service-spel som vi nu har sett så många gånger innan. Det känns klumpigt, föråldrat och ytligt utan något vidare djup och det känns som ett skal av ett spel istället för ett komplett paket vilket också är typiskt för denna typen av släpp.

Och innan folk börjar ropa "men det är bara en beta" så har man varit med om denna karusellen några gånger redan och vet därför också hur det oftast brukar sluta.

Nej, detta är nog tyvärr inget som jag kommer att lägga några pengar på.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Testat 2 rundor och får väldigt starka vibbar av ofärdigt live service-spel som vi nu har sett så många gånger innan. Det känns klumpigt, föråldrat och ytligt utan något vidare djup och det känns som ett skal av ett spel istället för ett komplett paket vilket också är typiskt för denna typen av släpp.

Och innan folk börjar ropa "men det är bara en beta" så har man varit med om denna karusellen några gånger redan och vet därför också hur det oftast brukar sluta.

Nej, detta är nog tyvärr inget som jag kommer att lägga några pengar på.

Troligen är det så lite, de kommer "fixa" spelet med sin live service senare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Tittade på Gamescom gameplay och tänkte för mig själv "Jag kommer aldrig få tillbaka mina investerade småslantar jag lagt på Starbreeze aktier". På ren svenska så tyckte det såg riktigt jävla dåligt ut.

De har en kompetent ledning, har gjort sig skuldfria och har en fin roadmap. Oturen med VR är överspelad. Releasen är inräknad i värdet så den kan kortsiktigt gå ner till priset i början av sommaren, men på tid kommer den förvaltas bra och det kan bara gå uppåt, så köp eller håll. De har andra lovande projekt på gång, så det hänger inte på att PD3 kommer gå över förväntan. Räcker med 3/5 och att de som gillar det spelar det och köper några DLC eftersom.

Det som är bra är att de lärt sig av tidigare misstag och kommer stödja konsolreleaserna på ett helt annat sätt denna gång, så personligen tycker jag det ser lovande ut. Allt eftersom uppdateringarna släpps kommer det bara rulla på. Övergången till UE5 kommer lösa det grafiska över tid och varje uppdatering kommer då upplevas som positiv.

Klättrar aktien tillbaka ens till hälften av forna glansdagar över tid så kommer vinsten med råge och om man hoppar på nu efter att kurvan träffat botten igen så ser jag inget roligare att köpa om man har pengar att spela med. Inget jag skulle flytta pensionspengarna eller långtidssparandet till dock.

Medlem

Bethesda Payday 3


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Bethesda Payday 3

Tänkte jag med.

#4419192

Avstängd
Skrivet av Morricone:

Starfield är ändå ett stort skämt! Väldigt buggigt och dålig kvalité generellt. Ingen känsla för detaljer.

Redfall all over again

Inget är sämre än skitkarusellen Redfall


signatur

Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(

Medlem

Det här va samma test demo som dom körde under stängda betan, så vi fick inte spela senaste versionen i helgen, så lite besviken är jag hade hoppats på en nyare version.
Men det här var bara ett stress test på server delen.
-Ser fram emot att få spela hela spelet sen

Medlem

Den öppna betan var mitt första test av Payday 3 och i början var det som väntat bara shoot em up när folk inte kunde/förstod banan men sakta men säkert så blev gameplay bättre och bättre och man fick faktiskt möjligheten att klara av uppdraget med alla dem olika möjliga stegen och då blev det för mig det höjdarspel jag hoppades på.

Vissa nya spel funktioner var riktigt bra och trevliga medan andra var mest ett irritationsmoment (att inte kunna ziptie folk innan man tagit dem som gisslan). Jag hoppas att det är något som ändras alternativt om det var jag som inte hade koll på kontrollerna. Jag såg inte heller till någon funktion där ens stealth nivå påverkades av ens utrustning men det kommer kanske i det fulla spelet.

Tyvärr var inga av mina Payday spelade vänner tillgängliga men som jag förstått det var det svårt/omöjligt att upprätta parties i Betan men jag ser fram mot många timmars smygande och skjutande framöver i spelet.

1
Skriv svar