Super Mario Bros. Wonder

Robot
Super Mario Bros. Wonder

Mario skippar "New"-prefixet och blir istället nytt på riktigt.

#gamescom, #nintendo, #super-mario-bros-wonder, #switch


Medlem

Oj vad kul det ska bli!

Medlem

Intressant men man har som lessnat lite på 2d mario.
Det har varit polerat men för lätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Alltså det här va 80% flummigare än det man först såg .

Det här kommer bli tidernas bästa Mario ( efter Odyssé)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det här och Sonic Superstars kommer bli kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Gillar att de ändå verkar ta ut svängarna lite men håller det fortfarande inom 2D-Mario-boxen.


signatur

"Writer and Fighter"

Gen
Medlem

Att de återvänder till 2D efter två 3D spel (om man inte räknar med Maker) är väl kanske inte så förvånande. Nintendo brukar dock vara bra på att leverera en riktigt solid upplevelse så hoppas på det bästa.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Mario skippar "New"-prefixet och blir istället nytt på riktigt.

Nytt vet jag inte men möjligen underbart? Vi får se.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Tyckte det såg sådär ut då det känns som man spelat det dom senaste 30 åren. Men satt och kollade med grabben som är 4 år och han blev helt till sig när han såg det! Blev en given förbokning så han kan börja med och njuta av liknande spel som man själv satt med och bara hade så jäkla kul på helgerna! Ett plus i kanten är att dom har gjort Yoshi och Rabbid mer barnvänliga så dom har en chans att komma vidare i spelet

Så skönt med ett riktigt Mario spel igen. 3D är kul men 2D är bäst

Medlem
Skrivet av MiffedStingray0:

Så skönt med ett riktigt Mario spel igen. 3D är kul men 2D är bäst

Jag har inget emot när de mixar både 3D och 2D som i Mario Odyssey eller som i en del 2D Sonic spel där det plötsligt blir 3D vinkel och tillbaka till 2D igen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Intressant men man har som lessnat lite på 2d mario.
Det har varit polerat men för lätt

Det ska ju passa alla idag, förr var det ju väldigt svårt men längden på spelet gick ju att klara på någon timme.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Det ska ju passa alla idag, förr var det ju väldigt svårt men längden på spelet gick ju att klara på någon timme.

Detta känns ju då lite bättre tycker jag Sedan vet jag inte om all spelen alltid är enklare eller om oss spelare blivit bättre bara


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag blev väldigt positivt överraskad när jag såg Nintendo’s Super Mario Bros Wonder Direct igår.
Kommer troligtvis inte köpa det på release dagen men någon gång i år eller nästa år så lär det nog bli ett köp.

Medlem

Ser bra ut, men skulle gärna sett att Nintendo frångick det grafiska helt då ”new” ändå är borttagen. Den något för plastiga grafiken påminner mycket om grafiken som just är i ”new”-titlarna.

Medlem

Lite utklipp från spelet!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Ser bra ut, men skulle gärna sett att Nintendo frångick det grafiska helt då ”new” ändå är borttagen. Den något för plastiga grafiken påminner mycket om grafiken som just är i ”new”-titlarna.

Jag är själv inget fan av den trötta New-serien men just den grafiska skillnaden tycker jag ändå visar på en rätt stor skillnad. Detaljrikedomen och ljuseffekterna tkr jag ser mycket bättre ut. Ingen enorm skillnad men tycker man ser direkt att det inte är nån ny del i New serien. Inte för att det ser fantastiskt ut, men iaf bättre.

Medlem

Själva spelet ser snuskigt mycket bättre och roligare ut än dom där "New-Mario" spelen., men jag fortsätter att hata Nintendo's avskyvärda ljuddesign.
Så obalanserat och himla mycket gap å skrik från spelarna...
Minns att det började redan i remake-spelen till GBA där dom hade lagt på outhärdliga röster i varenda spel.
För att citera Syntax Error: "Det där skriket känns".

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Jag är själv inget fan av den trötta New-serien men just den grafiska skillnaden tycker jag ändå visar på en rätt stor skillnad. Detaljrikedomen och ljuseffekterna tkr jag ser mycket bättre ut. Ingen enorm skillnad men tycker man ser direkt att det inte är nån ny del i New serien. Inte för att det ser fantastiskt ut, men iaf bättre.

Absolut, jag skulle säga att grafiken är som ”new” fast på… svamp. 🤪

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Detta känns ju då lite bättre tycker jag Sedan vet jag inte om all spelen alltid är enklare eller om oss spelare blivit bättre bara

Jag tycker vi har blivit sämre!
Ta super mario 1 som exempel. Inga quick saves, 100 extraliv eller continue (om man inte fuskar). Sista banorna är väldigt svåra. Tror bara jag varvat mario 1 en gång och då fick jag kämpa. Mario lost levels har jag inte ens vågat mig på.

Jag spelar Super mario world på min steam deck och trots att jag bara dödat 3 bossar så är jag uppe i 50 extraliv plus saves efter varje slott. Känns som att det var efter mario 3 som allt blev för lätt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Jag tycker vi har blivit sämre!
Ta super mario 1 som exempel. Inga quick saves, 100 extraliv eller continue (om man inte fuskar). Sista banorna är väldigt svåra. Tror bara jag varvat mario 1 en gång och då fick jag kämpa. Mario lost levels har jag inte ens vågat mig på.

Jag spelar Super mario world på min steam deck och trots att jag bara dödat 3 bossar så är jag uppe i 50 extraliv plus saves efter varje slott. Känns som att det var efter mario 3 som allt blev för lätt.

Har dock (enda sedan jag var liten) aldrig riktigt gillat extraliv. Men fick för lite och det slutade bara med att man fick nöta de lätta banorna och inte de man faktiskt behövde spela mer av Man blev mer försiktig och vågade inte riktigt spela för att nu.

Potentialen för oss att bli duktiga är ju bättre nu när man faktiskt har möjlighet att testa olika saker och inte bli så hårt bestraffad. Älskar Crash 4 där man själv får välja om man bara ska ha en death counter och oändligt med liv eller extra liv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nintendo har lagt ut lite Treehouse-gameplay!

Medlem

Ser ut som svårighetsgraden är justerat efter 5-åringar. :-/

antar att Nintendo vill visa tydligt att Mario & Co är gjort för barn

Treehouse: varför spelar inte tonåringar spelen om barnen ska säljas för tonåringar? De som spelar är vuxna, för de ska gestalta föräldrarfigurer till barnen som tittar. Antar att det finns någon artikel i psykologi som säger att barn som ser vuxna som spelar, ser dem som sina föräldrar, och tror deras föräldrar kommer bli lika glada när dem spelar spelen.

mycket psykologi i dataspelsförsäljning. Och manipulation. För som Mcdonalds listade ut, övertala barnet, så öppnas föräldern plånboken utan att tjatta emot.

Medlem

Jag börjar mer och mer länna att det här nog inte blor så fantastiskt. Visst ser det bättre ut än någonsin. Men likväl, vi har världar av is och lava igen. Sen bjuds det pp en rad nya ginmics, elefant-huvud och saker som förställer banor osv.
Men hur kreativt är det egentligen?
marios Nes-trilogi, och sedan Mario World och yoshis Island, om vi ska räkna det, var alla markant olika upplevelser. Vi kan delvis också räkna in Super Mario Land 1-2 där.
Detta känns fortfarande lite väl mkt New Super Mario Bros med ny grafisk stil och ginmics, men inte ett spel med en egen stark identitet.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Jag börjar mer och mer länna att det här nog inte blor så fantastiskt. Visst ser det bättre ut än någonsin. Men likväl, vi har världar av is och lava igen. Sen bjuds det pp en rad nya ginmics, elefant-huvud och saker som förställer banor osv.
Men hur kreativt är det egentligen?
marios Nes-trilogi, och sedan Mario World och yoshis Island, om vi ska räkna det, var alla markant olika upplevelser. Vi kan delvis också räkna in Super Mario Land 1-2 där.
Detta känns fortfarande lite väl mkt New Super Mario Bros med ny grafisk stil och ginmics, men inte ett spel med en egen stark identitet.

Håller helt och hållet med om allt ovanstående. Detta nya SMB känns liksom... Tillgjort. Lite billigt. Ihopslängt som om mest bara för sakens skull, bara för att ha en sista storsäljare på gamla Switch lagom till årets julhandel. Varför heter detta fortfarande Bros? Varför inte Super Mario Wonderland eller något annat utan Bros i titeln? Nej, tro inget annat än att detta är "New Super Mario Bros Switch" egentligen. Och den enda anledningen till att de bytte ut "New" mot "Wonder" i titeln är för att det förra spelet i delserien, New SMB U/Deluxe, kom in under förväntningar.

Medlem

Gillade starkt New Super Mario Bros U; det var lätt från början men blev svårare och svårare, med uppfinningsrika hemligheter och utmaningar. För att klara det fullt ut, så krävdes det mycket tricksande. Så, ja, Mario-spel är lätta vid första anblick, men för att klara "Allt+" så krävs extremt mycket spelande och att man klarar av svårigheter.

Ett annat bra exempel är Super Mario Galaxy; hyfsat lätt att klara "normalt", men när man vill klara "allt" så blir det genast mycket svårare.

Ser fram emot detta Mario-spel, precis som tidigare 35 år

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Tyckte det såg sådär ut då det känns som man spelat det dom senaste 30 åren. Men satt och kollade med grabben som är 4 år och han blev helt till sig när han såg det! Blev en given förbokning så han kan börja med och njuta av liknande spel som man själv satt med och bara hade så jäkla kul på helgerna! Ett plus i kanten är att dom har gjort Yoshi och Rabbid mer barnvänliga så dom har en chans att komma vidare i spelet

Detta är det bästa med nyare spel; "grundspelet" kan spelas av de flesta, även barn, men för att klara de svårare utmaningarna, kanske extra-banor, alternativt slut etc, så finns många fler utmaningar att hämta nuförtiden. Så jag ser mest positivt på utvecklingen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mer från spelet!

Medlem

Verkar som det blir ett svårt spel att få 100% i! Och att bossfighterna använder Wonder-krafterna själva.

12
Skriv svar