Embracer stänger Saints Row-utvecklaren Volition

Medlem

Saints Row var ju en spelseri som var baserad på en väldigt specifik subkultur, och hade alltid glimten i ögat, även om saker kanske gick lite väl överstyr med Saints Row IV och redan i Saints Row The Third.

Inte konstigt att allt gick åt pipan när man klev bort från det.

Medlem

PK-folket skriker gärna högt om hur spelen ska tvingas in i deras mall men verkar inte lika sugna på att faktiskt köpa sina spel. Välförtjänt öde för studion.

Medlem

När jag såg Saints Row rebooten, då visste jag att det skulle bli ett magplask.
Av vad jag såg, var spelet nästan helt ospelbart när det kom ut och även om det skulle bli fixat, går det inte att fixa de extrem dåliga karaktärerna, där alla var av typen extrem dryg 20+ LA skit.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Go woke, go broke.

Definera "woke"

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Definera "woke"

Beror väl helt på vem man frågar.

Två exempel:

“so focused on eliminating injustices and snuffing out any perceived injustices that you find injustice where it does not exist or attack people who aren’t oppressors”

"being aware of injustice in the world around you, even if it doesn't affect you personally."

Men att diskutera definitionen av woke låter mer lämpligt för andra forum 🙂

Avstängd
Skrivet av aeosoth:

Definera "woke"

Gjorde jag ju i min andra kommentar i tråden.

Medlem

Men ärligt.

Var Saints Row bra någon gång någonstans?

Vill minnas att man klarade GTA, köpte detta och spelade aldrig klart…gång på gång.

Descent och Frerspace var bra…. Saints Row är det inte.

De hade bra IPn men förstod aldrig tjusningen med Saints Row.

De satsade på en död häst och förlorade…tough luck

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Ja, jag spelade spelet, och det var så woke det kan bli. Bara för att man vågade vara edgy och skämta om det manliga könet så är det inte anti-PK för det. Extremt många nickningar till anti-kapitalism, marxism och postmodern könsförvirring. Helt klart tillräckligt mycket för att det skulle störa min upplevelse. Sen var det ju en trött värld och en buggfest också, så det hjälpte ju inte heller direkt.

Vad menar du med postmodern könsförvirring?

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Vad menar du med postmodern könsförvirring?

https://youtu.be/X1bQUnm-eo0?si=1k2gPhtoZuwYJ-As

Såg nå program om det.
Könsförvirring är när kvinnor och män inte vet vilket kön dom är.
Så klart är det män som vill bli kvinnor som tar mest uppmärksamhet och mycket handlade också om hur män vill fuska in sig i kvinnoidrotter eller få andra fördelar som kvinnor.
Det var helt sjukt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"effektiviseringsprogram"...

Vad sägs om att Embracer och alla efterkommande riskkapitalister som vill förvandla spelbranschen till deras spekulativa pengamaskin bara kan dra ditt pepparn växer?

Medlem

Volition har inte gjort ett bra spel sedan Saints Row 3 så det förvånar mig inte ett dugg att någon tröttnade på dem till sist och fimpade studion.

Medlem

Någon som vet om studion gick med vinst eller förlust de senaste åren?

Daz
Medlem

Inte förvånad att studion får lägga ner. Efter Saints Row 3 så har det gått utför för studion.

Agents of Mayhem floppade stenhårt. Inget coop, mediokra recensioner från recensenter (Metacritic), svalt mottagande från spelare, samt att spelet gick att få tag för en hundralapp extremt snabbt.

Sedan gör de en Saints Row reboot med karaktärer som ser ut att ha rymt från Fortnite och inte ser ut som några gangsters någonstans. Samt att det var ganska buggigt vid släpp och hade behövt längre tid i utvecklingsugnen för att vara mer polerat. Saints Row rebooten fick mediokra betyg av recensenter (Metacritic), det kom rapporter från Embracer om att försäljningen av spelet var svag och under förväntan. Med andra ord ytterliggare en flopp från Volition.

Så jag ser inte att det är förvånande alls att Volition läggs ner. En studio måste hela tiden vara relevant och släppa bra spel som säljer bra annars riskerar de att försvinna.

De som jobbade på Volition och som är duktiga på sitt jobb kommer inte att ha några problem att få nya jobb. Arbetsmarknaden behöver alltid bra folk som är duktiga på sitt jobb.

12
Skriv svar