Äventyrsklassikern Broken Sword får ett sjätte spel

Robot
Äventyrsklassikern Broken Sword får ett sjätte spel

Och en remaster av det första spelet.

#Broken-sword, #nyhetstips


Medlem

Så jävla hypad! Det är väl kanske lite 50/50 om Parzival's Stone blir en höjdare men att spela om Shadow Of The Templars för 47:e gången kommer bli en fröjd, ser helt fantastiskt ut. Det är få spel som lämnat ett sådant avtryck att jag gladeligen spelar om det än idag.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Geeks Gaming

Shit va kul! Blir att köra genom templars ännu en gång för att kunna jämföra sen ❤️

Medlem

Minns när man gjorde specialarbete i skolan om tempelriddarna efter att ha inspirerats av broken sword. Det blir definitivt en tacksam genomspelning av remastern.

Medlem

Jag har mycket fina minnen av det första Broken Sword på PlayStation. Tittade på när en kompis spelade det och tyckte det kändes som en film med den tecknade grafiken och allt. Fick sedan låna spelet av kompisen och hade såklart lika kul med att spela om allt själv och köpte mig sedan ett eget exemplar också.

Inaktiv

Oh la la. Detta är barndomsminne deluxe. Tyckte det var helt fantastiskt minns jag.

Medlem

Bästa nyheten på länge!!

Medlem

Jag har höga förhoppningar på Parzival's Stone, men en remaster av det gudomligt underbara Shadow of the Templars är den största nyheten. Utan tvekan en av de bästa point and click-spelen någonsin.

Medlem

Har för mig att det redan fanns en remaster på första spelet. Kanske bara var en port från DOS för Windows, är det mer ambitiöst denna gång tro? Ser ut som dom ritat om det lite i stil med LucasArts Remasters från samma era.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Har för mig att det redan fanns en remaster på första spelet. Kanske bara var en port från DOS för Windows, är det mer ambitiöst denna gång tro? Ser ut som dom ritat om det lite i stil med LucasArts Remasters från samma era.

Kom en Director's Cut som fungerade på moderna operativsystem (inklusive Wii, DS och telefoner). Hade förbättrat ljud och några nya scener i början som delvis förstörde den ikoniska öppningsscenen (Paris in the fall...). Reforged kommer vara originalspelet med 4K upplösning i 16:9.

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Kom en Director's Cut som fungerade på moderna operativsystem (inklusive Wii, DS och telefoner). Hade förbättrat ljud och några nya scener i början som delvis förstörde den ikoniska öppningsscenen (Paris in the fall...). Reforged kommer vara originalspelet med 4K upplösning i 16:9.

Sweet, tack för infon! Bra spel det där, har bara kört det första way back men uppföljarna ligger i backloggen.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Så jävla hypad! Det är väl kanske lite 50/50 om Parzival's Stone blir en höjdare men att spela om Shadow Of The Templars för 47:e gången kommer bli en fröjd, ser helt fantastiskt ut. Det är få spel som lämnat ett sådant avtryck att jag gladeligen spelar om det än idag.

https://youtu.be/BS-tioDSghE

Så sant!
Väldigt få spel som jag har spelat mer än en gång.
Broken Sword tillhör undantagen.
Det är också det spel som jag spelat i särklass flest gånger.
Ser fram emot att spela det igen.

Medlem

J*klar, tänka sig att det har gått 27 år sen det släpptes... 😯

BS är bra men ingenting slår Joey 🙂 och Beneath a Steel Sky. Som dessutom är gratis. 👍

1
Skriv svar