CD Projekt förklarar varför det bara blir en Cyberpunk 2077-expansion

Robot
CD Projekt förklarar varför det bara blir en Cyberpunk 2077-expansion

Oavsett hur bra Phantom Liberty säljer.

#Cd-projekt, #Cyberpunk-2077


Medlem

En uppföljare fast med UE vore något. Mer Cyberpunk åt folket!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jösses så mycket dom ljugit om detta spel, något förtroende för dom har man fan inte längre.

Medlem

Förståligt. Men tycker samtidigt att det är tråkigt om alla stora spel skall få "UE-feel". Fin motor men omväxling förnöjer.

Nästa steg är lägga ner GOG och satsa på EGS?

Medlem

Exakt alla i hela världen köper detta, dom som inte ägde bas-spelet köper även det. Så bra är det.

Ni gör inte en till expansion då?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Förståligt. Men tycker samtidigt att det är tråkigt om alla stora spel skall få "UE-feel". Fin motor men omväxling förnöjer.

Vet inte om jag skulle märkt att batman serien är UE om det inte stod i början hehe.

Medlem

Säljas? Skulle vi inte få gratis DLC efter den buggiga releasen


signatur

work hard play hard

Moderator | Testpilot
Skrivet av KeyserSoze:

Vet inte om jag skulle märkt att batman serien är UE om det inte stod i början hehe.

Tidigare UE-spel har haft en viss typ av stil när det kommer till olika saker så det är relativt lätt att känna igen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

De kan inte jobba mera med cyberpunk och den där motorn, så det är inte så konstigt att de säger så. De har väl inga kvar som kan koda deras egen motor.

Skrivet av KeyserSoze:

Vet inte om jag skulle märkt att batman serien är UE om det inte stod i början hehe.

Det är inte så långt till att känna igen ett Unrealspel. Själv tycker jag det är ganska tråkigt många ggr.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har läst denna "nyhet" för länge sedan.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Vet inte om jag skulle märkt att batman serien är UE om det inte stod i början hehe.

Um jo? Batman spelen såg ju precis ut som Gears of war, iaf de tidiga.

Medlem
Skrivet av matz:

Säljas? Skulle vi inte få gratis DLC efter den buggiga releasen

Skillnad på DLC och expansion

Medlem

Jag har lyssnat en del om varför det blev så här på youtube. Och det är inte så enkelt som att dom bara ljög. Tydligen så tog dom hjälp av en test grupp som var helt nya i branschen (för alla hade bytts ut till nyanställda). Och det visste dom inget om. Testandet gjordes fel och tog väldigt mycket tid. Tydligen är det fel med test systemet också så det var ara dom nyanställda som följde reglerna så att dom kunde behålla sina jobb.

Medlem
Skrivet av alias:

Har läst denna "nyhet" för länge sedan.

Då kan du gärna få ta och hänvisa till nyheten. Att det bara blir en expansion har vi vetat länge, men anledningen till varför har vi inte direkt fått förklarat.

Medlem

Wow det var snålt, en ynka expansion bara

Medlem
Skrivet av matz:

Säljas? Skulle vi inte få gratis DLC efter den buggiga releasen

Jo, vi skulle få typ 5 gratis dlc eller något sådant. Och enligt CDPR räknas en ny bil och två nya tröjor som ett dlc. De fortsatte med att släppa sådana matiga DLCr tills de nått upp till målet de garanterade. En handfull bilar, vapen, och kläder var tydligen de 5 utlovade gratis DLC som vi skulle få som kompensation.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Jo, vi skulle få typ 5 gratis dlc eller något sådant. Och enligt CDPR räknas en ny bil och två nya tröjor som ett dlc. De fortsatte med att släppa sådana matiga DLCr tills de nått upp till målet de garanterade. En handfull bilar, vapen, och kläder var tydligen de 5 utlovade gratis DLC som vi skulle få som kompensation.

Allt från små saker till nytt story innehåll är väl DLC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Förståligt. Men tycker samtidigt att det är tråkigt om alla stora spel skall få "UE-feel". Fin motor men omväxling förnöjer.

Nästa steg är lägga ner GOG och satsa på EGS?

Om UE5 är något dom förstår sig på så föredrar jag det 1000% .. Så vi inte får en lika buggig skitkorv som det var vid release.

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

De kan inte jobba mera med cyberpunk och den där motorn, så det är inte så konstigt att de säger så. De har väl inga kvar som kan koda deras egen motor.

Jag håller med. Motorn är trots allt det stora skälet till alla problem som de haft med spelet. Varför fortsätta att jobba med något som fungerar dåligt? Bättre att ta nya tag med UE5 och gå vidare i livet.

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Då kan du gärna få ta och hänvisa till nyheten. Att det bara blir en expansion har vi vetat länge, men anledningen till varför har vi inte direkt fått förklarat.

Till exempel från 27 maj 2022:
https://www.gamesradar.com/cyberpunk-2077-may-only-get-one-dl...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Förståligt. Men tycker samtidigt att det är tråkigt om alla stora spel skall få "UE-feel". Fin motor men omväxling förnöjer.

Nästa steg är lägga ner GOG och satsa på EGS?

Förhoppningsvis kan denna dumma idé gå i graven en vacker dag.

Bara för att företag väljer att köra en liknande artstyle eller att dom använder PBR shaders betyder det inte att UE har ett visst "utseende".

Precis lika lite som att du kan se huruvida det är ett Unity spel eller en annan grafikmotor.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Wow det var snålt, en ynka expansion bara

Uppdateringen av hela spelet+expansionen har jag en känsla av inte är så "ynka". Hoppas det här blir riktigt bra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Thane:

Skillnad på DLC och expansion

Det vart så förr. Nu kallar de allt "DLC".


signatur

I drank what?

Medlem

Så vad är tidsramen på det utlovade multiplayerläget? Innan release lät det ju att ett sådant skulle komma efter sista expansionen.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Jösses så mycket dom ljugit om detta spel, något förtroende för dom har man fan inte längre.

Eh?

Faktumet är känt sedan omkring släppet av CB 2077.

Skribent

Liten men betydande skillnad, i min mening. I den tidigare nyheten, som vi också rapporterade om, säger de att expansionen blir det sista de gör med Redengine, medan de i den här nyheten säger att det är just det tekniska (alltså att de vill lämna Redengine bakom sig) som gör att det bara blir en expansion till Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Liten men betydande skillnad, i min mening. I den tidigare nyheten, som vi också rapporterade om, säger de att expansionen blir det sista de gör med Redengine, medan de i den här nyheten säger att det är just det tekniska (alltså att de vill lämna Redengine bakom sig) som gör att det bara blir en expansion till Cyberpunk.

Okej, jag ger mig.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Förståligt. Men tycker samtidigt att det är tråkigt om alla stora spel skall få "UE-feel". Fin motor men omväxling förnöjer.

Nästa steg är lägga ner GOG och satsa på EGS?

En motor är ett verktyg. Eller en låda av flera verktyg. Det kan både grafiskt och spelmässigt skilja sig åt extremt mycket om bara utvecklarna vill det.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Förståligt. Men tycker samtidigt att det är tråkigt om alla stora spel skall få "UE-feel". Fin motor men omväxling förnöjer.

Nästa steg är lägga ner GOG och satsa på EGS?

Jag brukade tänka likadant men efter att jag hade googlat lite vilka spel som använder UE insåg jag att jag inte hade en aning.
Octopath Traveler, Little Nightmares 1 och 2, Tetris Effect och Yoshi's Crafted World är tydligen några spel som är gjorda i UE4.
Däremot kan jag hålla med om att en del actionspel i tredjeperson som använder UE kan ha lite liknande känsla i sig.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag brukade tänka likadant men efter att jag hade googlat lite vilka spel som använder UE insåg jag att jag inte hade en aning.
Octopath Traveler, Little Nightmares 1 och 2, Tetris Effect och Yoshi's Crafted World är tydligen några spel som är gjorda i UE4.
Däremot kan jag hålla med om att en del actionspel i tredjeperson som använder UE kan ha lite liknande känsla i sig.

Jo, det är just de spelen jag tänker på (3rd person, och liknande). Sedan är det sant att det finns inom andra genrer också.
Men i sammanhanget så tänkte jag främst på den typen av spel CDP har gjort; witcher CP2077. Den typen av spel upplever jag att det kan vara skoj att "se något annat". Jag kommer inte vara uppgiven om det blir bara UE längre fram, men blir lite som att äta oxfile varje dag. Gott och fint, men kan vara fint med en "palete cleanser" då och då. Jag har ju min puzzle-spel. 😆😆😆😆

12
Skriv svar