Starfield – Här är pris, tider, systemkrav med mera

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha sedan när har jag inte kunnat ha fel? Gång på gång rättar jag mig om något jag påstår här skulle vara helt åt skogen. Det är inte inte mitt fel att du vilt skriver saker utan att läsa. Du måste förstå att det kan bli mothugg (och då inte bara från mig) när du skriver som du ofta gör – knapprar först och tänker efteråt.

Du får helt klart tycka det är skräp. Denna "fanboy" som jag är kör själv Game pass och får lugnt sitta i båten och vänta.

Ok du har rätt. Alla betalar 300 extra för att få en wallpaper. Alla betalade 1200 för Diablo 4 för att få en mp3, alla förbokar call of duty för att få en avatar på Lunarstorm.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Redaktör
Skrivet av FejkFejksson:

Ok du har rätt. Alla betalar 300 extra för att få en wallpaper. Alla betalade 1200 för Diablo 4 för att få en mp3, alla förbokar call of duty för att få en avatar på Lunarstorm.

Det är upp till var och en vad man vill köpa och inte.

Nu stänger vi den diskussionen, tack.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är upp till var och en vad man vill köpa och inte.

Nu stänger vi den diskussionen, tack.

Tack! Håller med.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Avvaktar en månad eller två tills den stora skarans omdömen trillar in, blir ofta lite väl bra betyg från fanboys som väntat i år på ett spel och ger maxbetyg efter ett par enstaka timmars spelande.

Hursomhelst ska det bli väldigt skoj att se dom första recensionerna och hur buggit det är eller inte. Men 30fps är det som oroar mest, är det låst till 30fps på PC också?


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Avvaktar en månad eller två tills den stora skarans omdömen trillar in, blir ofta lite väl bra betyg från fanboys som väntat i år på ett spel och ger maxbetyg efter ett par enstaka timmars spelande.

Hursomhelst ska det bli väldigt skoj att se dom första recensionerna och hur buggit det är eller inte. Men 30fps är det som oroar mest, är det låst till 30fps på PC också?

Näe inte låst på PC såklart. Jag recenserade BG3 efter 150 timmar och kommer nog göra detsamma med Starfield.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Brukar kolla på IsThereAnyDeal, skiljer 170kr mellan högsta och lägsta pris hos auktoriserade återförsäljare just nu (Steamnyckel). Betala för ett par dagar tidigare release kommer jag aldrig göra.

Medlem

Synd att ni inte fick spelet som många andra, hade sett fram emot att läsa er recension imorn kl 18. Nu blir det att läsa den lite senare.

Blir en lång dag på jobbet på fredag!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av anon_332944:

300 spänn för hur många timmars underhållning? Dessutom ingår det väl både expansion och annat godis.

Samma mängd timmar underhållning i slutändan

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Näe inte låst på PC såklart. Jag recenserade BG3 efter 150 timmar och kommer nog göra detsamma med Starfield.

Tycker det är ok med en kort mini recension efter kanske 20-30 timmar spelande där man går igenom grafik, ljud buggar och lite allmänt för att sedan följa upp med en djupare recension efter kanske 150 timmars spelande där man fokuserar mer på gameplay.

Då ska jag bara få tummen ur och sälja min Xbox Series X och köpa ett bättre grafikkort till min PC istället.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Lutar nog åt att köpa digitalt hos MS så man kan spela Anywhere.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

alla förbokar call of duty för att få en avatar på Lunarstorm.

Haha


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Blev game pass för mig, då har man chans att prova spelet om det är något i min smak


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

brrap brrap pew pew

Skulle aldrig falla mig in att köpa en premiumversion av ett spel (som jag inte ens spelat ännu!) bara för att få en digital bok jag aldrig kommer kolla i, ett soundtrack jag aldrig kommer lyssna på, in-game kläder (lol) och en potentiell framtida DLC. Hur vet jag om jag vill ha den? Jag har ju inte ens testat spelet än!

Som sagt, skulle aldrig falla mig in... Förutom den lilla detaljen att jag har gjort det massvis med gånger innan, med exempelvis WoW, Desiny, Destiny 2, The Division, Diablo 3, Diablo 4 och så vidare... Oops


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av kebbe:

Brukar kolla på IsThereAnyDeal, skiljer 170kr mellan högsta och lägsta pris hos auktoriserade återförsäljare just nu (Steamnyckel). Betala för ett par dagar tidigare release kommer jag aldrig göra.

Jag betala för expansionen mestadels.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Samma sak med förbeställningar. Alltid ett jävla påpekande. Herregud om man vill lägga sina surt förvärvade pengar man slitit ihop på sitt slentrian jobb på ett förbeställa ett spel. Har man inte rätt till det?

Tydligen inte, det ska alltid vara folk som ska påpeka vad man ska göra med sina pengar.

Fast, det är ju inte alls det som det handlar om.

Klart man får lägga sina pengar på exakt vad som helst, men när man påpekar det negativa med förbeställningar så är det på grund av allt jävla fuleri som spelbranchen gjort med hjälp av det. Skulle jag hellre sett att förbeställningar av spel inte innebar att utvecklare kunde släppa trasiga skitspel och ändå tjäna miljoner? Absolut, precis som det var "back in the day", det var underbart!
Men nu är det 100% negativt, förutom att man ibland kan förladda, vilket känns som ett väldigt litet plus med tanke på allt negativt.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Typ bara usa som fått reviews kopior. Måste ha något med embargot att göra. Här straffar man inte människor som bryter mot det på samma sätt som man gör i usa. Om det är så vet jag inte. Men det är det enda jsg tänka mig. Såg nu att spelet ligger på verison 1.7 tror jag. Vi har alltså en hel del patchar redan.. ska bli kul att testa på fredag efter jobbet hade samlat på mig poäng med xboxen så jag kunde lösa in ett presentkort på 400 spänn.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Köper man Digital Premium Edition får man Story expansionen när den släpps senare Det är den folk menar och inte "Old Mars skinpack".

Tyckte det stod "Old Man's skinpack" först, lät som hemtrevligt

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Ingen aning. Men kan intyga att eneba är legit. Köpt därifrån en jävla massa gånger. Samma pris där.

Greenmangaming ör legit. Köpt därifrån för ett par år sedan när jag hade en pc

Inaktiv
Skrivet av Force:

Fast, det är ju inte alls det som det handlar om.

Klart man får lägga sina pengar på exakt vad som helst, men när man påpekar det negativa med förbeställningar så är det på grund av allt jävla fuleri som spelbranchen gjort med hjälp av det. Skulle jag hellre sett att förbeställningar av spel inte innebar att utvecklare kunde släppa trasiga skitspel och ändå tjäna miljoner? Absolut, precis som det var "back in the day", det var underbart!
Men nu är det 100% negativt, förutom att man ibland kan förladda, vilket känns som ett väldigt litet plus med tanke på allt negativt.

Fast nej. För att vissa har en åsikt kring spelutvecklarna och deras släpp så betyder inte det att man har rätt att ifrågasätta varför folk spenderar sina pengar på att förbeställa eller betala för att spela tidigare.

Man ser det i princip varenda tråd och varenda diskussion kring det. Ska inte folk snart sluta bry sig så mycket vad andra gör med sina pengar?

Du börjar med att det är klart man får lägga pengar på exakt vad som helst och fortsätter sen hur negativt det är. Okej, så indirekt säger du ju att det är fel att lägga pengarna på just detta. Eller hur?

För dig är det 100% negativt ja, men inte för alla. För dom som vill förbeställa och betala för att spela tidigare är det inte 100% negativt. Hur är det med att förstå att det finns folk som tycker olika?

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Green Man Gaming är helt seriösa och officiella återförsäljare av nycklar. Har handlat av dom i kanske 10 år då de brukar ha bra deals på nya spel.

Skrivet av meanh:

Green Man Gaming är helt legit, de har "officiella" nycklar från utgivarna av spelen. Enda nackdelen är att du inte har dina 2-timmar returrätt som du har när du köper direkt från Steam. Köpte själv min premiumutgåva från dem för ca 80€, fick nyckeln i måndags och har nu förladdat spelet.

Det får bli Greenmangaming då, tackar.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

https://www.greenmangaming.com/games/starfield-pc/
Är inte det här en okej sida att köpa ifrån?
130kr billigare för standard versionen.
Sen finns ju
https://gg.deals/game/starfield/

Japp jag anser GMG är legit tror dom också har samarbetat med Ubi och EA. Om jag inte hade köpt fysisk collectors edition hade jag köpt hos dom premium.

edit: haha ops ser folk svarat hehe så går de när min inte trycker send direkt Japp handlat hos dom länge och som xp gold eller vad de nu kallas så får man ca 15 till 25% off på nya releaser.

Medlem

Förladdad och klar att köra fre kl 02:00. Peppad som f.

eld
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Trehundra spänn för early access känns så sämst lol. Aja, Bethesda uppfann ju typ micro transaktioner.

De flesta betalade extra för att spela tidigt, jag inklusive, det är lite dumt i huvudet jo!

Ingen vet vad första expansionen innehåller, det är mest en liten bonus, men early access är det folk är ute efter!

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag har hört om många influensers som har fått tidiga koder, till och med Youtube kanaler med några hundra följare. Det är konstigt att det inte delas ut till journalister.

Influensers....ryser. Det ordet gör mig illamående...

Medlem

Men herregud. Köp en Xbox Series S om ni vill spela Starfield. Det finns begagnade för ca 2000kr.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Influensers....ryser. Det ordet gör mig illamående...

Heter det inte "Kreatörer" numera?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

eat
Medlem

"Går det att förladda?
Japp, förladdning är tillgänglig för alla versioner (Xbox, Windows-butiken, Steam)."

Såvida man inte fick spelet via AMD reward, då får man glatt vänta.

Medlem

Ska bli spännande o se hur spelet presterar på pc efter det släpps tidigt nu inför eget köp. Kan man se lite youtube innan man köper. Jag har själv 12400f med 6700 xt. 16 gb ram, det borde räcka men kanske värt med en uppgradering på ram?

Sen hoppas man ju att hypen håller. Ett överhypat spel som blir bra utan att vara sååå bra, får ju ofta överdrivet bra betyg av recensenter. Sen när de spelas lite mer brett kommer bristerna fram på ett annars sätt. Diablo 4 och FFXVI fick höga betyg men sen känns det som en rejäl besvikelse när folk väl börjat lira ordentligt. För mig var båda stora besvikelser mot vad jag hade hoppats på

Hoppas på det bästa nu! Man drömmer om det perfekta mass effect spelet nu.

Medlem

https://youtu.be/LvlaxcjtV9U?si=C5iBsaAQAbyxiytP

Imagine Dragons - Children Of The Sky.

Starfield hype. Vill ni verkligen missa det?

Medlem
Skrivet av miffot:

Jag hoppas på ett bra spel, men det är bethesda och alla vet vi hur dem är, men efter ett år av patcher så är det säkert bättre!

Men ska bli kul läsa och följa!

Säger inte att du har fel, men det KAN ju bli en helt annorlunda situation nu när Microsofts muskler står bakom och stöttar. Den som lever får se.

Sen tyckte jag att F4 fungerade riktigt bra två veckor efter launch. Jag hade knappt några buggar alls förutom microstuttering som jag lyckades få bort efter lite googlande.

Skriv svar