Starfield – Här är pris, tider, systemkrav med mera

Skribent
Skrivet av Witchfinder:

DLC:n, när kommer den?

Dag 1 som jag förstår det. Enligt: https://bethesda.net/en/game/starfield/get-starfield

Rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ditt syfte, att uppröra, är trollande. Detta bevisas genom att du påstår att det enda man får är tillgång till spelet tidigare trots att det inte stämmer, och det vet du.

Ditt syfte är blabla. Men ja dina pengar, men jag trollar inte.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av Håkan:

Jo, men digitala varianter. Finns Spotify och art book lär väl vara som i vissa spel, där man kan låsa upp sketcher, 3D-modeller osv osv. Detta får man alltså extra för 300 spänn.

Vad är nästa grej, att lägga till 100 kr till en biobiljett, om man vill se den före alla andra?

Ja, det är väl åt det hållet vi går tyvärr. Företagen ser ju att det fungerar så varför inte? För att förtydliga så är jag emot trenden i sig oavsett spel/företag.

Inser även att det börjar bli off topic, eventuellt p.g.a mig? 🤦 Fast det här med betala extra för "early access" får igång mig bara, oavsett företag/spel. Får nog hoppa in "what grinds my gears" tråden istället för att fortsätta här.

Hoppas alla ni som ser fram emot spelet får alla era förväntningar infriade och spelet levererar till 100%!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shadee:

Dag 1 som jag förstår det. Enligt: https://bethesda.net/en/game/starfield/get-starfield

Rätta mig gärna om jag har fel.

Köper man Digital Premium Edition får man Story expansionen när den släpps senare Det är den folk menar och inte "Old Mars skinpack".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Härligt! En början på en ny bugg/patch-fest. Tomma planeter, arga fanboys, massa damage control och tokiga bugg-videos på YT. Can´t wait!!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ditt syfte är blabla. Men ja dina pengar, men jag trollar inte.

Det betyder att du är dåligt påläst. Då bör man inte ta sig ton och ifrågasätta andra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Det betyder att du är dåligt påläst. Då bör man inte ta sig ton och ifrågasätta andra.

Kul att gnälla för gnällandets skull!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det betyder att du är dåligt påläst. Då bör man inte ta sig ton och ifrågasätta andra.

Ok! Så om man inte betalar 300 extra så får man spela samtidigt, och får samma upplevelse?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Maggot:

Härligt! En början på en ny bugg/patch-fest. Tomma planeter, arga fanboys, massa damage control och tokiga bugg-videos på YT. Can´t wait!!

Jag har hört att man inte ens kan gå ett varv runt solen. Kanske kommer i Starfield 2?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kul att gnälla för gnällandets skull!

?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Köper man Digital Premium Edition får man Story expansionen när den släpps senare Det är den folk menar och inte "Old Mars skinpack".

Ok. "Upon realease" som det stod vid "shattered space story" tolkade som jag som vid release av huvudspelet, därav antog jag dag 1 DLC.

Inaktiv

Som vanligt ska det påpekas vad andra lägger sina pengar på. Om någon vill betala 300 spänn för att spela ett spel tidigare så är det väl deras beslut. Precis som det är helt fritt att låta bli.

Det börjar bli tröttsamt det här med att folk ska leka spelpoliser och påpeka vad andra ska och inte ska göra med sina pengar.

Redaktör
Skrivet av GarfieldPower:

Delas nog ut till de stora och bra. Inte första gången FZ inte fått kod.

Mja. Vi får för det allra mesta kod samtidigt som andra etablerade medier. Det här är väldigt ovanligt.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av FejkFejksson:

Ok! Så om man inte betalar 300 extra så får man spela samtidigt, och får samma upplevelse?

Skrivet av FejkFejksson:

Har du ens läst vad det står på hemsidan, och har du läst vad andra här har kommenterat där de bland annat nämner att de köper för att få story expansionen och att early access är en bonus?

Bild i fråga som (om du hade läst den) visar att dina frågor är märkliga och även ditt första inlägg.

Kort och gott så får folk som förköper Digital Premium Edition:

- Shattered Space Story Expansion (när den släpps)
- Digital Artbook & Original soundtrack
- Lite skins
- 5 dagars early access

Tycker du fortfarande en kommentar som "Trehundra spänn för early access känns så sämst lol" passar när det inte är bara det man får? Ska man köpa expansionen när den väl är släppt lär ju den kosta 200-300 kr bara den så Digital Premium Edition med allt annat godis inräknat så är det här en bättre deal

Därför har folk kallat dig för troll. Du får det låta som att 5 dagars early access är det enda man får för 300 kr – det är det inte.

#endrant


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_332944:

Som vanligt ska det påpekas vad andra lägger sina pengar på. Om någon vill betala 300 spänn för att spela ett spel tidigare så är det väl deras beslut. Precis som det är helt fritt att låta bli.

Det börjar bli tröttsamt det här med att folk ska leka spelpoliser och påpeka vad andra ska och inte ska göra med sina pengar.

Helst när det inte ens bara handlar om att spela tidigare. Men får ju mycket extra godis såsom artbook, soundtrack och en DLC som släpps senare

Folk läser bara inte ordentligt är svaret på varför det är gnäll


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Helst när det inte ens bara handlar om att spela tidigare. Men får ju mycket extra godis såsom artbook, soundtrack och en DLC som släpps senare

Folk läser bara inte ordentligt är svaret på varför det är gnäll

Samma sak med förbeställningar. Alltid ett jävla påpekande. Herregud om man vill lägga sina surt förvärvade pengar man slitit ihop på sitt slentrian jobb på ett förbeställa ett spel. Har man inte rätt till det?

Tydligen inte, det ska alltid vara folk som ska påpeka vad man ska göra med sina pengar.

Medlem

SSD kravet är en lögn, bara för ps5 har det. Efter fallout fuckface 76 får dom fan skärpa sig. Jag vill... men jag tror inte på starfield.
Och dom som sponsrat i 10000 år med svindyra skepp, vad får dom för perks. Nä avakta. avakta.


signatur

Allätare

Moderator | Testpilot
Skrivet av gonzo247:

SSD kravet är en lögn, bara för ps5 har det.

Även om det heter "Systemkrav" så har det alltid snarare agerat som "Systemrekomendationer". Finns flertalet tillfällen när jag varit under minsta krav för vissa spel men fått det att fungera ändå via olika medel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

SSD kravet är en lögn, bara för ps5 har det. Efter fallout fuckface 76 får dom fan skärpa sig. Jag vill... men jag tror inte på starfield.
Och dom som sponsrat i 10000 år med svindyra skepp, vad får dom för perks. Nä avakta. avakta.

Du blandar ihop starfield med starcitizen min vän.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Och dom som sponsrat i 10000 år med svindyra skepp, vad får dom för perks. Nä avakta. avakta.

Va? Blandar du ihop Starfield med Star citizen nu?

Medlem

Ok så man betalar mer och får spelet tidigare? Orkar inte quota för det blir bara "nu är det off topic" och en smiley efter 500 inlägg


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Äh jag får stå emot att förboka även fast jag tycker om deras spel, finns en rätt stor risk att spelet anländer i Bethesdaskick. Har ändå Armored Core 6 att spela igenom, riktigt bra spel förresten.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ok så man betalar mer och får spelet tidigare? Orkar inte quota för det blir bara "nu är det off topic" och en smiley efter 500 inlägg

Jag betalade 300 spänn till för att få kompletta spelet, och får lira 5 dagar tidigare som bonus. Frågor på det?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag betalade 300 spänn till för att få kompletta spelet, och får lira 5 dagar tidigare som bonus. Frågor på det?

Jag också lmao men tycker inte moderator ska sitta och "nä bara för att jag gör detta får man inte prata skit om det" som en fanboy.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

https://www.greenmangaming.com/games/starfield-pc/
Är inte det här en okej sida att köpa ifrån?
130kr billigare för standard versionen.

Green Man Gaming är helt seriösa och officiella återförsäljare av nycklar. Har handlat av dom i kanske 10 år då de brukar ha bra deals på nya spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FejkFejksson:

Ok så man betalar mer och får spelet tidigare? Orkar inte quota för det blir bara "nu är det off topic" och en smiley efter 500 inlägg

Skrivet av FejkFejksson:

Jag också lmao men tycker inte moderator ska sitta och "nä bara för att jag gör detta får man inte prata skit om det" som en fanboy.

Problemet är ju att du skriver och verkar tro att man betalar 300 kr endast för att få spela tidigare. Om det enda man fick för 300 kr var 5 dagars early access skulle nog inte lika många betala, gentmot hur det är nu med allt annat godis.

Man är inte en fanboy bara för att man rättar dina påståenden


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

https://www.greenmangaming.com/games/starfield-pc/
Är inte det här en okej sida att köpa ifrån?
130kr billigare för standard versionen.
Sen finns ju
https://gg.deals/game/starfield/

Green Man Gaming är helt legit, de har "officiella" nycklar från utgivarna av spelen. Enda nackdelen är att du inte har dina 2-timmar returrätt som du har när du köper direkt från Steam. Köpte själv min premiumutgåva från dem för ca 80€, fick nyckeln i måndags och har nu förladdat spelet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Problemet är ju att du skriver och verkar tro att man betalar 300 kr endast för att få spela tidigare. Om det enda man fick för 300 kr var 5 dagars early access skulle nog inte lika många betala, gentmot hur det är nu med allt annat godis.

Man är inte en fanboy bara för att man rättar dina påståenden

Ok man betalar för massa skräp också. Du kan aldrig ha fel, det blir alltid 500 svar, eller stänga tråden.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FejkFejksson:

Ok man betalar för massa skräp också. Du kan aldrig ha fel, det blir alltid 500 svar, eller stänga tråden.

Haha sedan när har jag inte kunnat ha fel? Gång på gång rättar jag mig om något jag påstår här skulle vara helt åt skogen. Det är inte inte mitt fel att du vilt skriver saker utan att läsa. Du måste förstå att det kan bli mothugg (och då inte bara från mig) när du skriver som du ofta gör – knapprar först och tänker efteråt.

Du får helt klart tycka det är skräp. Denna "fanboy" som jag är kör själv Game pass och får lugnt sitta i båten och vänta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd att ni inte fått någon kod, var taggad på er recension imorgon så jag kunde avgöra ifall det är värt Premium Edition Upgrade eller inte!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skriv svar