Riktigt fina betyg för färgsprakande Sea of Stars

Robot
Riktigt fina betyg för färgsprakande Sea of Stars

En till synes värdig hyllning av 90-talets rollspel.

#Sabotage-studio, #Sea-of-stars


Medlem

Hur doftar ett 90-tals-JRPG, Jonny?

Skribent
Skrivet av Danster:

Hur doftar ett 90-tals-JRPG, Jonny?

"som Chrono Trigger" 👌

Medlem

Spelade 30 min inatt helt ok spel.

Medlem

Nedladdning startad.

Medlem

Är på game passet med.

Medlem

Underbart!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ska bli kul att spela, frågan är om man ska spela Chrono Cross remaken innan så man inte stör sig på att den känns föråldrat?

Medlem

Glöm inte Under the Waves! Släpps också idag!

Medlem

Så himla peppad på att komma hem från jobbet nu och börja spela! Jag blev lite tårögd när jag spelade demot (som gick varmt på switchen) och precis som Crono kastades jag tillbaka i tiden till mitt 10-åriga jag. Det var en episod av hatkärlek som gav mig både nostalgi och tankar på den fuktiga källare där kommundatorn fick serva mitt spelbegär.

Samtidigt tickar ångesten i bakhuvudet av ett BG3 där jag envist vägrar avsluta Act 1 innan jag gjort "det och det... och det". Eller att Starfield dyker upp i min flöden dagligen som för att påminna mig om vad som blir nästa måste. Det är helt enkelt så otroligt mycket bra detta spelår (spelhöst?). Svårt att sätta fokus och känner jag mig själv så bra som jag vill tro lär det sluta med att jag dedikerar olika dagar i veckan till respektive spel.

Medlem
Skrivet av Guld:

Är på game passet med.

Ja riktigt bra släpp på sistone. Många 8-9/10-spel och snart Starfield, Lies of P och Cities Skylines 2.

var är alla dlc. cosmetics och andra betalda fördelar, känner mig förvirrad


signatur

New life, New hope

Medlem

Ser ut som något spel man missat från snes eran. Ser rätt okej ut.

Medlem

Demot var fantastiskt så ser fram emot att spela spelet efter arbetsdagens slut.
Så det kommer kännas som att tiden går i slowmotion...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lauchen:

Ska bli kul att spela, frågan är om man ska spela Chrono Cross remaken innan så man inte stör sig på att den känns föråldrat?

Spelet är en remaster så ha rätt förhoppningar. Dessutom är Chrono Cross inte likt sin föregångare Chrono Trigger eller detta på något sätt alls skulle jag säga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Har haft ögonen på det här under en längre tid nu... Kul att det verkar infria förväntningarna! Blir garanterat ett köp framöver

Nån som vet om det finns en quest log eller dialogue log i detta spel? Brukar kunna ha rätt långa pauser i spel och nu senast när jag skulle fortsätta med Chrono Trigger har jag inte en susning av vart jag ska då jag inte kommer ihåg vad gammelgubben sa sist, rätt störande.

Medlem

Jahapp, inte ens hunnit avsluta tears of the kingdom så jag kunnat köpa och spela Rogue Legacy 2 och Tunic, så dyker ännu ett spel upp som direkt fångar mig med en kanontrailer. Rätt som det är dyker Silksong upp också.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelet är en remaster så ha rätt förhoppningar. Dessutom är Chrono Cross inte likt sin föregångare Chrono Trigger eller detta på något sätt alls skulle jag säga.

Aha, låter klokt. Tack för svar. Du kan jag lira detta först 😃

Moderator | Testpilot
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nån som vet om det finns en quest log eller dialogue log i detta spel? Brukar kunna ha rätt långa pauser i spel och nu senast när jag skulle fortsätta med Chrono Trigger har jag inte en susning av vart jag ska då jag inte kommer ihåg vad gammelgubben sa sist, rätt störande.

Verkar tyvärr inte så. Sett att i alla fall en dialog-log är något folk frågat om tidigare och då har svaret varit nej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkar tyvärr inte så. Sett att i alla fall en dialog-log är något folk frågat om tidigare och då har svaret varit nej.

Vad synd :/

Medlem

Hoppas de fysiska utgåvorna hittar sig till svenska butiker.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Demon var mycket trevlig och spelet verkar fantastiskt, så jag ska ladda hem det så fort jag kommer hem idag. Ser fram emot en riktigt trevlig stund med detta spel, som verkar väcka många fina minnen från mitt 90-tal till liv.

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nån som vet om det finns en quest log eller dialogue log i detta spel? Brukar kunna ha rätt långa pauser i spel och nu senast när jag skulle fortsätta med Chrono Trigger har jag inte en susning av vart jag ska då jag inte kommer ihåg vad gammelgubben sa sist, rätt störande.

Jag har en speldagbok för rollspel jag spelar. Jag har som du en tendens att göra uppehålla ibland för ja..reason..life? Så jag skriver ned i boken vad jag höll på med när jag avslutar ett spelpass. Kan vara något enkelt som "Ska gå till stad X" eller "Ska prata med Y". Det hjälper mig rätt snabbt att komma in i spelen igen när jag haft uppehåll.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Balunan:

Hoppas de fysiska utgåvorna hittar sig till svenska butiker.

Det var släpp nästa år på dem? Eller minns jag fel.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ligger installerat på konsolen. Ska blir väldigt roligt att komma igång senare ikväll.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har en speldagbok för rollspel jag spelar. Jag har som du en tendens att göra uppehålla ibland för ja..reason..life? Så jag skriver ned i boken vad jag höll på med när jag avslutar ett spelpass. Kan vara något enkelt som "Ska gå till stad X" eller "Ska prata med Y". Det hjälper mig rätt snabbt att komma in i spelen igen när jag haft uppehåll.

Det är smart! Har själv fått den tanken, men inget som jag själv tillämpat! Får nog bli ändring på det

Sist jag lirade CT skulle jag ju bara resa bort en helg och sen fortsätta lira, så trodde att det inte skulle bli några problem att fortsätta. Så blev det dock inte. Dagar blev till veckor och nu är det väl 3 månader sen jag lirade sist och här sitter man nu och ser ut som ett stort frågetecken, haha.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Jahapp, inte ens hunnit avsluta tears of the kingdom så jag kunnat köpa och spela Rogue Legacy 2 och Tunic, så dyker ännu ett spel upp som direkt fångar mig med en kanontrailer. Rätt som det är dyker Silksong upp också.

Rogue legacy 2 är imo ett spel man kan spela samtidigt som nå annat spel.
Lätt spel att bara hoppa in och köra lite.
Det skulle väll vara om man blir fast och det andra spelet blir liggande 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det var släpp nästa år på dem? Eller minns jag fel.

Det stämmer. Men jag är osäker på omfattning och tillgång osv. ☺️

”A physical release of Sea of Stars is in the works for Switch, iam8bit and Sabotage Studio have revealed. A release is planned for early 2024 in both North America and Europe.”


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skribent
Skrivet av Balunan:

Det stämmer. Men jag är osäker på omfattning och tillgång osv. ☺️

”A physical release of Sea of Stars is in the works for Switch, iam8bit and Sabotage Studio have revealed. A release is planned for early 2024 in both North America and Europe.”

Ah, de kör pre-order, brukar inte ha någon cap på antal om det inte är någon deluxe-utgåva. Och har även lager efter pre-order. De är skönare än te.x Limited Run som är bara en mardröm på alla plan. Har köpt från iam8bit, alltid funkat utmärkt. (Nackdelen är ju att man åker på importavgifter och sånt och att svenska kronan är värdelös.)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

12
Skriv svar