Star Citizen passerar 600 miljoner insamlade dollar

Robot
Star Citizen passerar 600 miljoner insamlade dollar

En tredjedel av alla pengar har skänkts de senaste två åren.

#squadron-42, #star-citizen


Medlem

Riktigt hype:ad att spela detta när version 1.0 kommer ut! Sponsrade spelet vid 2012, så har väntat lite över ett årtioende. Den som väntar på något gott? Håller tummarna det blir allt jag vill det ska bli, till slut.

Inaktiv

Detta spel kommer gå till historien och påvisa hur oreglerad spelbranschen en gång var med lika tomma löften som politiker. Det går trögt på att reglera den dock och ibland tycks det bli värre.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Riktigt hype:ad att spela detta när version 1.0 kommer ut! Sponsrade spelet vid 2012, så har väntat lite över ett årtioende. Den som väntar på något gott? Håller tummarna det blir allt jag vill det ska bli, till slut.

Samma här började med 50 dollar men upgrade kort efter till 250 dollar.
Star citizen har mycket potential!
Jag loggar in lite då då för att testa.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Ryktas om att squadron 42 är i bugg städnings stadiet nu, från flera större starcitizen youtubers. Kanske får höra mer om det på citizencon senare i år.

Ryktas också om att många QA spel testare från Austin för PTU:n har fått sluta. Troligtvist för att det ska komma mindre updateringar för starcitizen nu innan dom släpper squadron 42.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Ryktas om att squadron 42 är i bugg städnings stadiet nu, från flera större starcitizen youtubers. Kanske får höra mer om det på citizencon senare i år.

Spännande!

CIG har väl inte släppt så mycket nyheter på sistone så de sparar väl allt krut till citizencon. Ska bli intressant.

Medlem

Blev tvungen att googla hur många som jobbar med det.. 1100 st. Tja det är ju en del. Jämförelsevis hade Skyrim c:a 100 st som jobbade med det och spelet tog 6 år att göra.

Medlem

Helt övertygad om att både sc och sq42 kommer bli riktigt fräna spel när de kommer ut. Har för mig jag köpte en bundle med båda för 700kr för några år sedan.

Medlem

om inte detta spel blir det bästa i historien så har dom misslyckats blir jävligt intressant att se hur detta slutar.


signatur

//monster

Medlem
Redaktör
Skrivet av Mannagryn:

Blev tvungen att googla hur många som jobbar med det.. 1100 st. Tja det är ju en del. Jämförelsevis hade Skyrim c:a 100 st som jobbade med det och spelet tog 6 år att göra.

1 100 medarbetare kostar en del per år... Har ingen aning om vad snittlönen är, men om vi för skojs skull säger att företaget har utgifter på 30 000 kr/månad per anställd så kostar de nästan 400 miljoner kr/36 miljoner dollar per år. Då behöver det komma in pengar.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

1 100 medarbetare kostar en del per år... Har ingen aning om vad snittlönen är, men om vi för skojs skull säger att företaget har utgifter på 30 000 kr/månad per anställd så kostar de nästan 400 miljoner kr/36 miljoner dollar per år. Då behöver det komma in pengar.

jag tror snittlönen är högre än det. Man får nog räkna in också kostnader för lokaler, hårdvara osv. Jag tror 50000 kronor är mer realistiskt. Tänk på arbetsgivaravgifter och sånt trams också.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Testpilot
Skrivet av Gesturr:

Scam Citizen

Skrivet av mobmoben:

Cult Citizen

Facinerad över att alltid då det pratas om detta spel så kommer trollen fram.
Det finns ju ett spel att testa i early access som har innehåll och hela tiden utvecklas precis som vilket early access spel som helst så scam inläggen är ju ren trollning.

Medlem

Daikatanaaa! I jymden.


signatur

K9
:.:

Redaktör
Skrivet av krislevin:

jag tror snittlönen är högre än det. Man får nog räkna in också kostnader för lokaler, hårdvara osv. Jag tror 50000 kronor är mer realistiskt. Tänk på arbetsgivaravgifter och sånt trams också.

Jag drog bara till med en siffra för att understryka att personal kostar pengar. Har inte den blekaste om vad snittet faktiskt är. Kan ju bero på massor av saker: var de jobbar, lön, skatter, om de är frilans eller fast, med mera, med mera.


signatur
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Facinerad över att alltid då det pratas om detta spel så kommer trollen fram.
Det finns ju ett spel att testa i early access som har innehåll och hela tiden utvecklas precis som vilket early access spel som helst så scam inläggen är ju ren trollning.

Det var ändå typ ingenting, kika sweclockers tråd om samma nyhet får du se haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Facinerad över att alltid då det pratas om detta spel så kommer trollen fram.
Det finns ju ett spel att testa i early access som har innehåll och hela tiden utvecklas precis som vilket early access spel som helst så scam inläggen är ju ren trollning.

Fast det är ju ändå legitimt att komma med kritik på detta spelet, de har en enorm feature creep som aldrig tar slut. Man börjar ju undra varför. Jag gjorde min investering på typ 25 dollar eller vad det var för 10 år sen nu, men så länge folk matar in mer och mer absurda mängder pengar i detta så kommer feature creepen bara att fortsätta och spelet ser aldrig en officiell release.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Facinerad över att alltid då det pratas om detta spel så kommer trollen fram.
Det finns ju ett spel att testa i early access som har innehåll och hela tiden utvecklas precis som vilket early access spel som helst så scam inläggen är ju ren trollning.

Och Infinium Labs hade en fullt spelbar Phantom-konsol varje E3 tills den inte fanns. Kommer aldrig bli någonting av det här bluffspelet. Squadron 42 som absolut ”kommer när som helst” (releasedatum Q2 2020) togs ner från förköp i Maj med motivationen att priset skulle höjas, köpsidan leder än idag till 404 Error. Allt går kanon!

Medlem

Finns ingen anledning att bli klar med spelen. Folk betalar ju och utvecklarna kan leva gott antar jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite försiktig hype men det ryktas att pyro solsystemet är feature complete o kanske släpps i slutet av året.

Testpilot
Skrivet av theBoosing:

Det var ändå typ ingenting, kika sweclockers tråd om samma nyhet får du se haha.

Det är som att man tävlar i att trolla & spy galla. Får kika i tråden och bli förundrad var all ilska kommer från.

Skrivet av Jinxad:

Fast det är ju ändå legitimt att komma med kritik på detta spelet, de har en enorm feature creep som aldrig tar slut. Man börjar ju undra varför. Jag gjorde min investering på typ 25 dollar eller vad det var för 10 år sen nu, men så länge folk matar in mer och mer absurda mängder pengar i detta så kommer feature creepen bara att fortsätta och spelet ser aldrig en officiell release.

Absolut , framför kritik och diskutera såklart är helt legitimt men trollen som bara skriver 1-2 rader och säger det är vaporware är bara tröttsamma då det faktiskt finns ett ej färdigt early access-spel att ta hem och spela.

För min egen del så har jag i omgångar testat spelet och tycker det har en intressant framtid. Tycker att de borde sätta en release och sen fortsätta bygga spelet efter det även om saker fattas i 1.0 versionen. Men tydligen verkar det svårt att bestämma.

Skrivet av kebbe:

Och Infinium Labs hade en fullt spelbar Phantom-konsol varje E3 tills den inte fanns. Kommer aldrig bli någonting av det här bluffspelet. Squadron 42 som absolut ”kommer när som helst” (releasedatum Q2 2020) togs ner från förköp i Maj med motivationen att priset skulle höjas, köpsidan leder än idag till 404 Error. Allt går kanon!

Star Citizen går ju att spela, en bluff är nåt som inte finns alls. Om du betalar och spelar X antal timmar och har kul så är ju det valuta för pengarna innan det släpps.

Sen är det ju ens egen definition som säger om man tycker det är fel att utnyttja det.
Själv har jag spelat många early access spel och tyckt jag fått valuta för pengarna långt innan spelet släppts så resten har bara varit en bonus.
Enda gången detta går fel är ju om du betalar för early access , struntar i att testa och sen läggs spelet ner. Men jag kan slå vad att du + de flesta trollarna inte testat eller kommer testa spelet.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag drog bara till med en siffra för att understryka att personal kostar pengar. Har inte den blekaste om vad snittet faktiskt är. Kan ju bero på massor av saker: var de jobbar, lön, skatter, om de är frilans eller fast, med mera, med mera.

"Var" är nog ganska relevant i detta sammanhanget ja.
Cloud Imperium Games lade majoriteten av utvecklingen i UK pga att där förekom en form av skattelättnad för spelutveckling.
Man kunde få tillbaks 20% av kostnaderna om man uppfyllde vissa kriterier.
Det verkar som detta fortfarande gäller.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Skulle inte detta spel komma ut 2015 eller något? Hur dum måste man egentligen vara för att inte fatta att detta är ett projekt för att mjölka pengar och inget annat.

Inaktiv

Har spelat säkert 40h så för mig är det ingen scam.
Men förstår vad folk menar även om de objektivt använder fel ord (scam). När de sköt upp server meshing (som alla väntar på) ett år för tredje gången så slutade jag bry mig.

Medlem

Nigeria-brev.
Chris Roberts skrattar nog varje dag.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

CFW
Medlem

Glöm inte att räkna upp för inflationen sedan 2012, torde vara en bra bit norr om de där 600 milj dollars.

Medlem

Katastrofalt. Finns många lättlurade människor därute.

Medlem

Och jag som bara ville ha ett nytt Starlancer med modern grafik och fysik. Känns som om det har passerats för länge sedan.
Hoppas att det inte blir för svårt att få grepp om. Kanske man kan "dumma ner" det till en nivå som passar mig.
6 miljarder kronor kan nog sätta lite press på en. Kan de leva upp till hypen så tjänar alla på det.

Medlem
Skrivet av CFW:

Glöm inte att räkna upp för inflationen sedan 2012, torde vara en bra bit norr om de där 600 milj dollars.

Du kan lägga på ytterligare $100 miljoner pga inflation.

12
Skriv svar