Diskutera – Vilken Playstation-produkt är din favorit?

Medlem

Link cable till ps1 där man kunde koppla ihop 2 ps 1 i ett lokalt nätverk och spela c&c red alert 1 mot varandra förutsatt att man hade 2 tv och 2 playstations.
Fick mig att älska online spel och att jag ville skaffa en dator senare.
Multitap adaptern som kunde ta ett gäng extra handkontroller o lira quake 2 på ps 1.

Medlem

Utan tvekan PSVR2, har väntat i 10 år på att VR skulle nå den standarden.

Annars så är PS4 Pro bra, nice med lite mjukare övergång när man har haft PC innan.
PS5 är också fantastisk och otroligt skönt att slippa långa laddningstider. I vissa spel så blev det nästan lika mycket laddningstid som speltid förr och personligen så tål jag knappt reklam pauser på TV längre, vilket är jämförbart med hur det var innan. Betalar för youtube och kör 95% streaming nu, utan reklam.

Framöver så hoppas jag att Pulse Elite kan bli bra då det börjar bli dax att byta från min skadade Sennheiser Momentum och prisklassen är rätt. Håller tummarna för bra recensioner.

PS1 var rätt trevlig, men multiplayer på N64 var nog det som var roligast i den generationen. Var nog lite för ung för RPG då, men MGS och Symphony of the Night var fantastiska. Kom till sista bossens på FF7, men tappade intresse för FF8 och 9 mycket tidigare. Några år senare så spelade jag dock igenom FF 4-6 och många andra RPG.

Inaktiv

Själv väntade jag 20 år på VR efter att jag som barn sett det på tv under 90-talet men när det väl blev stort så hade jag tröttnat på det och brydde mig inte längre.
Men det ser häftigt ut och skulle gärna kunna tänka mig att testa PS VR men jag skulle aldrig köpa det

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Snygg bild med dig och Snake 🙂
Jag klarade av Peace Walker 2012 när jag hade köpt det till Playstation 3 men sparningen försvann tyvärr pga YLOD.

Försökte för några veckor sedan att klara av det igen men gav tillslut upp vid Peace Walker i slutet eftersom den hela tiden hann att skjuta ut sin kärnvapen missil.
Tyvärr är det inte så många som spelar det online längre men sist klarade jag det mycket pga att jag spelade en hel del online.

Tack!

Jag lyckades tillslut klara ut allt inkl. alla bonusuppdrag. Jag fick dock grinda lite sidouppdrag för att låsa upp bättre vapen och så till det sista.

PW är helt klart ett av de bästa spelen i serien. Jag älskar hur gjorde likt Max Payne med sitt serietidningsberättande!

Det ser ut som Konami gör en återlansering av Peace Walker med alla samlarutgåvor som är påväg? Inte säker, men i sånna fall kommer spelet bli aktuellt på nytt! En ny chans!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
PlayStation bästa.

Det bästa från Sony..

1. PlayStation 1. Den wowkänslan när man lirade riktiga 3d-spel för första gången med Tekken1, Ridge Racer och Resident Evil mfl. Oslagbart. Maskinerna har sen naturligtvis blivit bättre, men den känslan man fick då infann sig aldrig mer.

Medlem

För mig är det original Playstation.
Första gången jag såg Ridge Racer var jag helt såld.
När jag sedan hade råd att köpa den (tror jag gav 3295:- för den) och fick själv spela en arcade racer i mitt eget hem så var jag i himlen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Tack!

Jag lyckades tillslut klara ut allt inkl. alla bonusuppdrag. Jag fick dock grinda lite sidouppdrag för att låsa upp bättre vapen och så till det sista.

PW är helt klart ett av de bästa spelen i serien. Jag älskar hur gjorde likt Max Payne med sitt serietidningsberättande!

youtube.com/watch?v=lJK2QBwZxc8

Det ser ut som Konami gör en återlansering av Peace Walker med alla samlarutgåvor som är påväg? Inte säker, men i sånna fall kommer spelet bli aktuellt på nytt! En ny chans!

Jag hoppas att spelet kommer till Nintendo Switch (gärna tillsammans med Portable Ops)
Jag har varken köpt PS4, XBOne, PS5 eller XBSX/S

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag hoppas att spelet kommer till Nintendo Switch (gärna tillsammans med Portable Ops)
Jag har varken köpt PS4, XBOne, PS5 eller XBSX/S

Samlingarna kommer till alla plattformar.

Även till Steam:
https://store.steampowered.com/app/2131630/METAL_GEAR_SOLID_M...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

En ganska svår fråga för mig egentligen, har flera favoriter. Men om jag måste välja en produkt så blir det nog PlayStation 3.

Vid generationens start så var jag rätt inbiten på Xbox 360 och nästan i ren affekt mot Sonys höga prislapp så negligerade jag PS3 ganska hårt. Xbox 360 var billigare, hade mera utvecklat online, achievments, spelen var oftast bättre på X360 och rent allmänt kändes det som att vindarna blåste i Microsofts riktning.

Och nu kommer Sonys gamla slogan upp i tankarna: “Don’t underestimate the power of PlayStation” och i fallet med PlayStation 3 så är det så galet sant. Sony var i ett starkt underläge, dom kavlade upp ärmarna och började jobba hårt för att ”komma tillbaka”

En smått mirakulös återhämtning där dom gick från klarhet till klarhet. Ny design, nytt pris, nya studios, ny marknadsföring, förbättrat PSN och inte minst fantastiska spel som bara kom som en löpeld från Sonys egna studios.

När ett företag har kniven mot strupen så kan magi ske, kolla bara på Microsofts resa sedan ”TV TV TV” och en helt förlorad generation med Xbox One, dom gjorde allt för att försöka vinna tillbaka sin publik, men däremot så tycker jag Sony lyckades ännu bättre med PS3.

Medlem

Heavenly sword! Spelet som fick mig att köpa en playstation fastän jag mest lirade xbox och halo.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Själv väntade jag 20 år på VR efter att jag som barn sett det på tv under 90-talet men när det väl blev stort så hade jag tröttnat på det och brydde mig inte längre.
Men det ser häftigt ut och skulle gärna kunna tänka mig att testa PS VR men jag skulle aldrig köpa det

För mig började det i och med Oculus första headset DK1, innan dess så var det inte mer än hype.
Efter det så fanns det ett mål och vision om vad man realistiskt kan uppnå under överskådlig tid.

PSVR2 ligger på gränsen med PS5. Nästan fullskaliga spel med riktigt bra standard. I och med PS5 Pro så borde prestandan finnas i alla fall. VR under 90Hz är inget för gemene man, mest något för entusiasten, skulle jag säga. Kvalitèn måste helt enkelt uppnå en tillräckligt hög bekvämlighet.

VR är det största som hänt gaming sedan handkontrollen och datormusen.
PSVR2 försöker göra det tillräckligt bra och funktionellt för en större massa.

Medlem
Skrivet av vladimir:

En ganska svår fråga för mig egentligen, har flera favoriter. Men om jag måste välja en produkt så blir det nog PlayStation 3.

Vid generationens start så var jag rätt inbiten på Xbox 360 och nästan i ren affekt mot Sonys höga prislapp så negligerade jag PS3 ganska hårt. Xbox 360 var billigare, hade mera utvecklat online, achievments, spelen var oftast bättre på X360 och rent allmänt kändes det som att vindarna blåste i Microsofts riktning.

Och nu kommer Sonys gamla slogan upp i tankarna: “Don’t underestimate the power of PlayStation” och i fallet med PlayStation 3 så är det så galet sant. Sony var i ett starkt underläge, dom kavlade upp ärmarna och började jobba hårt för att ”komma tillbaka”

En smått mirakulös återhämtning där dom gick från klarhet till klarhet. Ny design, nytt pris, nya studios, ny marknadsföring, förbättrat PSN och inte minst fantastiska spel som bara kom som en löpeld från Sonys egna studios.

När ett företag har kniven mot strupen så kan magi ske, kolla bara på Microsofts resa sedan ”TV TV TV” och en helt förlorad generation med Xbox One, dom gjorde allt för att försöka vinna tillbaka sin publik, men däremot så tycker jag Sony lyckades ännu bättre med PS3.

Stor igenkänningsfaktor på hela din historia och upplevelse. Hoppade på PS3-racet sent pga samma anledningar som dig (och körde loss på Xbox 360). Men därefter PS3 och sedan fortsatt med det!

Medlem

PS1-PS4 och PSP i all ära. Men min PS5 med en DualSense Edge är tveklöst bäst!

Inaktiv

Ja men Peace Walker är ju inte med i första volymen.
Sen beror det ju på, är lite rädd att volym 2 kommer till Switch 2 och inte till Switch.
Men vi får se.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja men Peace Walker är ju inte med i första volymen.
Sen beror det ju på, är lite rädd att volym 2 kommer till Switch 2 och inte till Switch.
Men vi får se.

Skulle nog säga att det är större risk att Stockholm står under vatten imorgon.
Inte en chans i världen att Konami hoppar över en konsol med en kundbas på över 100M. Det är ju frågan om idel gamla spel, inga som Switch inte klarar att köra.

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Skulle nog säga att det är större risk att Stockholm står under vatten imorgon.
Inte en chans i världen att Konami hoppar över en konsol med en kundbas på över 100M. Det är ju frågan om idel gamla spel, inga som Switch inte klarar att köra.

Jag hoppas att du har rätt 🙂

Medlem

Tveklöst PS1! Crash, Rayman, Gran Turismo, Vigilante 8, Sled Storm, Wipeout, Sotn och väldigt många fler förgyllde min barndom ❤️

Medlem

PS1 och PS2 ligger varmt om hjärtat men mest som ett minne, inget jag speöar idag.
Sen gillar jag PSVR2 också även fast jag använder det alldeles för lite.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer direkt att tänka på "PlayStation Multitap" det var den perfekta julklappen till fyra tonårs bröder 😎

Medlem

Det finns alltid risk för att den här typen av svar blir lite nostalgiska, men jag svarar nog PS2.

Det känns som den kanske viktigaste konsolen som gjorts på många sätt.

PS1 var ju enorm på sitt sätt, men mitt spontana minne var att det var jävligt hit and miss på mycket spel där. Allt var en chansning. Ibland hittade du riktiga guldkorn, men det fanns så jävla mycket skitspel till den konsolen.

PS2an känns för mig lite som ögonblicket då spelindustrin växte upp och blev seriös.

Utöver många riktigt bra spel så blev det tydligare vad som var värt dina pengar och vad som inte var det.

Och sen klev konsolen in i vardagsrummen på riktigt. PS2:an var första konsolen jag såg någon av ”de coola” ha hemma. Säg vad man vill om kvaliteten och den konstnärliga verkshöjden på dem, men spel som Singstar och Guitar Hero hittade ju en helt ny publik för TV spelen.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Medlem

Svår fråga, playstation har funnits där sedan tidiga tonåren.
Förmodligen playstation 1 och alla timmar med exempelvis final fantasy 7 på pojkrummet.
Eller förmodligen Ps2, 3, 4, 5 eller Dualshock eller DualSense som nu är alldeles fantastisk.
Vill va en som kan välja men kan inte. Älskar dom alla och finns mycket jag vill tacka Sony för.

Medlem

Mest wow-känsla var det när jag skaffade en PS2 och första SSX-spelet. Hette det Tricky? Men ja, det var ju ett par år sen.

I nutid, Horizon Zero Dawn. Dels den öppna världen men mest storyn och vad den avslöjade.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Medlem

Jag gilla Ridge Racer kontrollen Jogcon, i och för sig från NAMCO.

Medlem
Skrivet av demagog:

Mest wow-känsla var det när jag skaffade en PS2 och första SSX-spelet. Hette det Tricky? Men ja, det var ju ett par år sen.

I nutid, Horizon Zero Dawn. Dels den öppna världen men mest storyn och vad den avslöjade.

Tricky var 2an, ettan heter bara SSX, båda var fantastiska spel.

Medlem

Generellt tänker jag på Astro's Playroom och när man går runt i "trophy"-rummet med alla Playstations hårdvaruprylar genom åren

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Håller inte med.

Japans PSP 3000 - Vibrant Blue är ju så skönt himmelsblå!
Jag och min polare @orkamera köpte varsina japanska PSP när vi plugga i Kyoto, 2010-2011.

Fina minnen!

https://m.media-amazon.com/images/I/61NWDN9dleL._SL1333_.jpg

Dock va min metallic green

Medlem

Playstation, som jag köpte 1998 tillsammans med Spyro the Dragon. Andra spelet blev Resident Evil. Senare blev det Tomb Raider, Resident Evil 2, Silent Hill, Ape Escape, Metal Gear Solid, Oddworld: Abe's Oddysee, Dino Crisis, Tombi och Soul Reaver.
Visst är mycket nostalgi, men det har inte riktigt känts på samma sätt igen.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Tricky var 2an, ettan heter bara SSX, båda var fantastiska spel.

Så var det ja, tack!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

123
Skriv svar