Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 verkar släppas i oktober

Robot
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 verkar släppas i oktober
Medlem
Medlem

Ja haha vi får väl hoppas. Såg att paradox betala tillbaka alla fysiska collectors edition köp för några månader sen.

Medlem

RIP Alan Wake

Tor
Medlem

Spännande, jag vill att det blir skitbra men samtidigt känner jag att mina förväntningar är totalt i botten.

Medlem
Skrivet av Busko:

Ja haha vi får väl hoppas. Såg att paradox betala tillbaka alla fysiska collectors edition köp för några månader sen.

Dom var tvugna att göra så eftersom innehållet skulle ändras.

Redaktör
Ponny

Allt kring det här känns väldigt "shaky". Det är ändå anmärkningsvärt att vi inte vet vem som utvecklar spelet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av waeress:

Dom var tvugna att göra så eftersom innehållet skulle ändras.

japp läste när jag undra vad jag fick pengar för haha men synd gilla statyn man skulle få i den

Medlem

Detta väntar jag på flera recensioner och vad folk säger som köpt innan jag köper.

Känns som det kan vara riktigt illa men vi får se

Medlem

Jag hoppas att det blir bra men jag är väldigt skeptisk. Risken finns att de släpper det bara för att kunna säga att det är släppt.

Medlem

Uppföljare till ett av mina absoluta favorit spel men efter allt som hänt blir det nog att avvakta tills efter släppet och hoppas att de bara inte dumpar det för att bli av med det.

Medlem

Snälla bli bra. Snälla. Vi behöver detta. Vi har väntat sedan 2004.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Har hopp om att detta blir bra, men har inga förväntningar alls. Känns som att risken att det floppar stenhårt finns och det måste man ha i åtanke.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Ibland tjänar man mer på att bara skita i det. Återstår att se.

Medlem

Det här blir en positiv överraskning om det ens når upp till 50% av föregångaren. Tvivlar starkt dock.

Medlem

Lite lustigt att medge så här i efterhand: För ett år sedan var jag mer sugen på Bloodlines 2 än Baldur's Gate 3.

Bloodlines 2 får vänta. Vänta länge, länge...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Jag VILL det ska vara bra. Men jag tvivlar.


signatur

I drank what?

Gen
Medlem
Skrivet av Nimin:

Hoppet lever

...sa loppan

Avstängd

Oh please be good, please please please...

...Trots noll marknadsföring eller ens livstecken de senaste tre åren. It can still be good....

...Trots en bokstavligen okänd studio. It can still be good...

🤡


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Kan det bli mer än ett mirakel per år? Tveksamt va? BG3 hann först så förhoppningarna för Bloodlines 2 är all time low när vi dessutom inte vet någonting om det

Moderator

OMG. Snälla låt det vara som en modern version av den fantastiska föregångaren!

Medlem

Tänkt mer på det och jag bryr mig inte om det är lika paj som originalet (hur många fan patchar krävdes det?) bara samma känsla infinner och man får känna att man återigen kan var en del av world of darkness och att ens klan tillhörighet faktisk ger en effekt på spelet på ett sätt som jag inte tror blivit reproducerat i ett spel än.

Medlem

Varför inte släppa en remaster med vr stöd.

Lär hålla ett litet öga på det iaf.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Allt kring det här känns väldigt "shaky". Det är ändå anmärkningsvärt att vi inte vet vem som utvecklar spelet.

Att vi inte vet kan vara en ledtråd.
Kan vara en studio som är känd för annat? Asobo? Frontier?
Kanske är en studio som ägs av en konkurrent? Obsidian? Warhorse?
Eller en kombination? Toys for Bob?

Gällande Obsidian så har det gått rykten om att de håller på att utveckla någon annans spel och de passar väl in kompetensmässigt.

Skrivet av AfterGlow:

Oh please be good, please please please...

...Trots noll marknadsföring eller ens livstecken de senaste tre åren. It can still be good....

...Trots en bokstavligen okänd studio. It can still be good...

🤡

Paradox har haft problem tidigare med att de har utannonserat spel för tidigt och jag tror att detta kan vara en medveten strategi från deras sida.

Genom att vänta så slipper de konkurrera med hypen kring Baldurs Gate 3, Starfield och Armored Core.
Tidigare i år så utannonserade Age of Wonders 4 den 19:e Januari och släpptes 2:a maj vilket är lite mer än 3 månader mellan och det gick bra.

Medlem

Föregångaren var en stor favorit och spelade många gånger igenom det, var sedan tidigare en anhängare till white wolfs rollspel så det skadade inte.

Jag håller med många andra hoppas det blir bra tyvärr har mina förväntningar blivit svikna för många gånger den senaste tiden. BG3 hade jag förvisso inga förväntningar av och det är otroligt trevligt lir och vem vet starfield kanske blir otroligt bra så vi ser en trend vända nu?!


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Att gå och vänta på att Bloodlines 2 ska släppas känns lite som att vänta på att sarkofagen ska öppnas: jag vill se vad som finns i även om det bara är orostecken runt om. Uppenbart är det att de inte kommer lyckas med samma nivå av författarskap och atmosfär så hoppet är att de gör något nytt och gör det väl istället för att gå på nostalgijakt.

Skribent
Skrivet av Shodan:

Varför inte släppa en remaster med vr stöd.

Lär hålla ett litet öga på det iaf.

Frågan är ju vart ens källkoden till originalet är? Troika är ju döda sen länge.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar