Bilder sägs visa Lenovos svar på Steam Deck

Robot
Bilder sägs visa Lenovos svar på Steam Deck

Som har stora likheter med Nintendo Switch.

#Lenovo-legion-go


Medlem

Den där tjocka kanten ser väldigt obekväm ut att greppa, speciellt längre stunder. Och vad är det där på högersidan? Är det en knapp? Känns dumt att sätta en knapp precis där man greppar kontrollen.

Medlem

Ska man gå på Lenovos trackreckord så lär var 5e haverera innom 6 månader....

Medlem
Skrivet av Bennii:

Den där tjocka kanten ser väldigt obekväm ut att greppa, speciellt längre stunder. Och vad är det där på högersidan? Är det en knapp? Känns dumt att sätta en knapp precis där man greppar kontrollen.

Tycker ergonomin på både denna och RoG Ally ser helt åt skogen ut jämfört med steam deck.
Men, svårt att avgöra om man aldrig provat hålla i nån
Sen känns Windows som ett stort minus också.
Förstår inte varför dessa 3e part inte bara kopierar Steam decken och försöker göra bättre, den finns ju där och är välkommen att använda som referens


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu börjar det likna nåt! Att kunna ta loss kontrollerna är bland det bästa med switchen tycker jag. Som jag tjatat om tidigare så hoppas jag att Xbox eller Playstation ska göra en sån!

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Nu börjar det likna nåt! Att kunna ta loss kontrollerna är bland det bästa med switchen tycker jag. Som jag tjatat om tidigare så hoppas jag att Xbox eller Playstation ska göra en sån!

Vill du ha en Playstation 5 med löstagbara kontroller på sidan? 😀

Medlem

Ytterligare en sådan här som kommer att kosta 10k? Det känns som att Steam Deck har ett jäkla övertag med priset iaf, och behöver man verkligen mer kraft i en sådan här mojäng?

Medlem

Shoulder-knapparna lär bli svåra att undvika att trycka på av misstag. Tillbaks till ritbordet!

Skrivet av Bennii:

Vill du ha en Playstation 5 med löstagbara kontroller på sidan? 😀

Drömmen vi alla inte insåg att vi hade 😄

Medlem
Skrivet av Komured:

Ska man gå på Lenovos trackreckord så lär var 5e haverera innom 6 månader....

Hmm har en Lenovo Legion gaming laptop, batteritiden är ren skit, 3h max vid normal användning, flera rapporterat samma problem, och ingen vet den riktiga lösningen heller. Efter att gjort massa ändringar i inställningarna efter fler tal olika guider så har jag klämt ut några timmar till, men vet fortfarande inte med säkerhet vad som äter all batteri. Så Legion brandet har inte super bra kvalite i mina ögon

Medlem

Gillar Lenovos thinkpads för att det är stabila snabba små datorer men Legion eller ASUS ROG eller TUF, allt känns som blingat skräp för barn. All elektronik med LED belysning gör mig misstänksam
Får se vad det blir av denna

Medlem

Vacker var den då inte, var det det bästa dom kunde designa?

Medlem

Märkligt med lysringar på spakarna, vad ska det vara bra för, använda som ficklampor i mörkret?
Annars ser den vettigare och smartare designad ut än Steam Deck, men så har de ju också närmast kopierat Nintendos design...

Medlem
Skrivet av noyart:

Hmm har en Lenovo Legion gaming laptop, batteritiden är ren skit, 3h max vid normal användning, flera rapporterat samma problem, och ingen vet den riktiga lösningen heller. Efter att gjort massa ändringar i inställningarna efter fler tal olika guider så har jag klämt ut några timmar till, men vet fortfarande inte med säkerhet vad som äter all batteri. Så Legion brandet har inte super bra kvalite i mina ögon

Har ett fåtal kunder som kör Lenovo och även om majoriteten fungerar bra så har de helt klart bra mycket mer problem med sina datorer än tom Dell.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vill du ha en Playstation 5 med löstagbara kontroller på sidan? 😀

Inte just PS5 men en Playstation eller xbox med samma hybridlösning som switchen hade (för mig) var helt fantastiskt 🥳

Medlem
Skrivet av Komured:

Har ett fåtal kunder som kör Lenovo och även om majoriteten fungerar bra så har de helt klart bra mycket mer problem med sina datorer än tom Dell.

Det är jag förvånad över, minns hur alla pratade skit om HP och Dell. Lenovo har gjort bra laptops, frågan är om det är deras ThinkPad brand som alla menar då. Synd bara för Legion laptopen var inte billig heller

Medlem
Skrivet av Komured:

Har ett fåtal kunder som kör Lenovo och även om majoriteten fungerar bra så har de helt klart bra mycket mer problem med sina datorer än tom Dell.

Lustigt, på jobbet har jag pricis tvärt om alla mina lenovo thinkpads går hur bra som helst sen har jag två Dell XPS laptops där moderkort högtalare you name it, går sönder. Har haft mycket otur med Dell och deras senare datorer.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Lustigt, på jobbet har jag pricis tvärt om alla mina lenovo thinkpads går hur bra som helst sen har jag två Dell XPS laptops där moderkort högtalare you name it, går sönder. Har haft mycket otur med Dell och deras senare datorer.

Dell är inte heller direkt standarden för hållbarhet. Föredrar HP som arbetsdatorer då vi generellt har minst problem med dem.

1
Skriv svar