Du kan sakta ner striderna i Spider-Man 2

Robot
Du kan sakta ner striderna i Spider-Man 2
Avstängd

Spelade precis klart Ratchet and Clank och blev inte överdrivet imponerad. Det är snyggt, men så otroligt repetitivt och tråkigt. Jag fick lida mig igenom slutet.

Samma problem led även första Spider-man av tyckte jag; det blev tradigt väldigt snabbt och storyn var långdragen och förutsägbar. Jag hoppas man har lagt mer energi på spelmekaniken och spelbarheten till tvåan och inte bara fyller innehållet med en miljon collectibles packeterat i grafikporr.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Spelade precis klart Ratchet and Clank och blev inte överdrivet imponerad. Det är snyggt, men så otroligt repetitivt och tråkigt. Jag fick lida mig igenom slutet.

Samma problem led även första Spider-man av tyckte jag; det blev tradigt väldigt snabbt och storyn var långdragen och förutsägbar. Jag hoppas man har lagt mer energi på spelmekaniken och spelbarheten till tvåan och inte bara fyller innehållet med en miljon collectibles packeterat i grafikporr.

Håller med. Första Spider Man var urtråkigt. Tråkig öppen värld, trista strider men kul web swinging.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Bra anpassningar för de som känner att de behöver dra ner på tempot, för att kunna njuta av spelet ifråga.

Riktigt bra studio för övrigt och särskilt då deras senaste alster, varav både Spiderman och Clank bidragit till två intjänade platinums. Ser fram emot tvåan.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skribent

Alla funktioner som gör spel mer tillgängliga för alla – är intiativ jag hyllar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Fragtjuv
Skrivet av JohannaBjärred:

Spelade precis klart Ratchet and Clank och blev inte överdrivet imponerad. Det är snyggt, men så otroligt repetitivt och tråkigt. Jag fick lida mig igenom slutet.

Samma problem led även första Spider-man av tyckte jag; det blev tradigt väldigt snabbt och storyn var långdragen och förutsägbar. Jag hoppas man har lagt mer energi på spelmekaniken och spelbarheten till tvåan och inte bara fyller innehållet med en miljon collectibles packeterat i grafikporr.

Kan håller med till viss del men tycker att det kom undan tack vare att det var under 20 timmar långt. Jag hann helt enkelt inte tröttna.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Kan håller med till viss del men tycker att det kom undan tack vare att det var under 20 timmar långt. Jag hann helt enkelt inte tröttna.

Ja det klarade sig precis på tid där. Använde typ 3-4 fast travels på slutet, fram tills dess var det helt enkelt för kul att svinga sig runt bland skyskraporna.

Men jag är riktigt pepp på tvåan, speciellt att utforska Brooklyn och Queens

Kommer definitiv att använda det då jag alltid tyckt spindelmannens rörelser är för overkligt snabba när det hjulas och hoppas i fighterna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mike Stranéus:

Alla funktioner som gör spel mer tillgängliga för alla – är intiativ jag hyllar.

Onekligen! Fanns ju en tid när subbar inte var självklara. Allt var inte bättre förr.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Onekligen! Fanns ju en tid när subbar inte var självklara. Allt var inte bättre förr.

Absolut. Men det är ibland lätt att glömma att det finns gamers som ex. inte kan göra saker med händerna som är självklart för oss. Jag diggar verkligen hur spelbranschen anstränger sig för att inkludera gamers med funktionsnedsättning.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Onekligen! Fanns ju en tid när subbar inte var självklara. Allt var inte bättre förr.

Nej, men mycket var det.

Medlem

Första spidde hade fått höga betyg av mig om det inte vore för all "hacking" och alla stealth sektioner, DET dödade hela spelet för mig . Har det skippat den sortens glädjedödare är det ett givet köp

Umi
Medlem
Skrivet av s0lst1ng:

Första spidde hade fått höga betyg av mig om det inte vore för all "hacking" och alla stealth sektioner, DET dödade hela spelet för mig . Har det skippat den sortens glädjedödare är det ett givet köp

Håller med

Medlem

Samtidigt som jag helt och hållet förespråkar inställningar som rör tillgänglighet undrar jag hur de har löst det här med trophies. Om man gör så att man inte kan få "Klara spelet på svåraste" med hastigheten under 100% blir det ju per automatik otillgängligt, men om man låter det vara blir svårighetsgraden i fråga i princip Very Easy för den som inte behöver inställningen, men ändå skruvar ner den till 30%.

Tillgänglighet ska alltid prioriteras såklart, blir bara väldigt nyfiken på hur spelutvecklarna löser det här i olika spel.


signatur

I'm like you, I have no name.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mike Stranéus:

Absolut. Men det är ibland lätt att glömma att det finns gamers som ex. inte kan göra saker med händerna som är självklart för oss. Jag diggar verkligen hur spelbranschen anstränger sig för att inkludera gamers med funktionsnedsättning.

Exakt. Vad jag menade var att inte ens subbar var självklara, och nu går man ofta en extra mil både här och där. En fin utveckling.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Dohman:

Samtidigt som jag helt och hållet förespråkar inställningar som rör tillgänglighet undrar jag hur de har löst det här med trophies. Om man gör så att man inte kan få "Klara spelet på svåraste" med hastigheten under 100% blir det ju per automatik otillgängligt, men om man låter det vara blir svårighetsgraden i fråga i princip Very Easy för den som inte behöver inställningen, men ändå skruvar ner den till 30%.

Tillgänglighet ska alltid prioriteras såklart, blir bara väldigt nyfiken på hur spelutvecklarna löser det här i olika spel.

Känns som ett icke-problem om du frågar mig. Trophies och achievements är ingen tävling mellan spelare. Att någon annan får en trophy med 70% game speed gör inte min känsla av framgång mindre.

Väldigt många spel tar ju inte ens hänsyn till svårighetsgraden i trophies. Du får samma trophies oavsett om du spelar på easy eller hard.

1
Skriv svar