Det antyds (återigen) att GTA VI släpps innan april 2025

Robot
Det antyds (återigen) att GTA VI släpps innan april 2025
Medlem

Men släpp civ7 då bara för helvete.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hur stora är oddsen för nästa Gta som games as service med större fokus på online istället för singleplayer?

Inaktiv
Redaktör
Ponny
Skrivet av multijuice:

Hur stora är oddsen för nästa Gta som games as service med större fokus på online istället för singleplayer?

Jag vill helst inte tänka på den möjligheten.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av multijuice:

Hur stora är oddsen för nästa Gta som games as service med större fokus på online istället för singleplayer?

Doubt it, med tanke på RDR-serien föregående GTA-spel.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Doubt it, med tanke på RDR-serien föregående GTA-spel.

Skulle säga att risken är ganska stora då deras högsta höns bonusar är baserade på hur mycket Microtransaktioner som säljs. Gulp!...

Medlem
Skrivet av multijuice:

Hur stora är oddsen för nästa Gta som games as service med större fokus på online istället för singleplayer?

Jag tror online-fokuset i GTA6 kommer vara väldigt stort med tanke på miljarderna de fått in via GTA5 Online, så jag tror det absolut kommer utökas och integreras mer i huvudprodukten. Det bästa vi kan göra är att be till spelgudarna att vi åtminstone får samma solida singleplayer-sandlådeupplevelse vi fick i RDR2 och GTA4/5, och möjligheten för att stänga av "invasioner" från andra spelare.

Avstängd
Skrivet av multijuice:

Hur stora är oddsen för nästa Gta som games as service med större fokus på online istället för singleplayer?

Det är väl på ryktesvägar i stort sett bekräftat att det blir så.

Medlem

Tror att det kommer bli mer realism precis som i RDR2, men med modern setting då förstås.

Detta medan onlinedelen fortsätter i samma spår som GTA V.

Släpps nästa höst, tror jag.

Medlem
Skrivet av John7612:

Skulle säga att risken är ganska stora då deras högsta höns bonusar är baserade på hur mycket Microtransaktioner som säljs. Gulp!...

Aha, så du tror på all ryktesspridning på badbussen, som ett avund göder? Framför faktiska observerade handlingar.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Aha, så du tror på all ryktesspridning på badbussen, som ett avund göder? Framför faktiska observerade handlingar.

Haha, ja men vi är ju i ett spekulationsskede. Det innebär att man får utgå från olika rykten istället för det minimum av "observerade handlingar" vi känner till.

Hur det sen blir är en annan sak.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Aha, så du tror på all ryktesspridning på badbussen, som ett avund göder? Framför faktiska observerade handlingar.

De observerade handlingarna är väl att drivkraften bakom spelserien är borta. Både Leslie Benzies och Dan Houser har ju lämnat företaget.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Aha, så du tror på all ryktesspridning på badbussen, som ett avund göder? Framför faktiska observerade handlingar.

Tror och tror. Jag snarare befarar det.

Medlem

Hade gärna velat se ett bättre end game när man klarar story mode.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Aha, så du tror på all ryktesspridning på badbussen, som ett avund göder? Framför faktiska observerade handlingar.

De flesta stora företagens högsta höns får ju bonus baserad på hur hög vinst de har gjort per kvartal, halvår eller år. Och vi vet att Take-Twos största inkomstkälla är GTA Online.

Sen är det bara att lägga ihop dem bitarna, så hamnar man lätt i slutsatsen att Online-del för GTA 6 är väldigt stor, samt väldigt stort sannolikhet att det kommer få mer fokus än nuvarande GTA Online.

1
Skriv svar