Brädspelet Monopol blir film

Robot
Brädspelet Monopol blir film

Gå vidare till bion utan att passera gå.

#hasbro, #monopol


Medlem

Jadu...Vi får ju inte heller glömma megasuccen "Battleship" från 2012. Då en av de sämsta filmer jag sett på mycket länge, idag skulle den passera som en i mängden.

(offtopic, Sjukt att 2012 är mer än 10 år sedan, känns som inte mycket förändrats senaste decenniet jämfört med decenniet före.)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

derp


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Soulless:

Jadu...Vi får ju inte heller glömma megasuccen "Battleship" från 2012. Då en av de sämsta filmer jag sett på mycket länge, idag skulle den passera som en i mängden.

(offtopic, Sjukt att 2012 är mer än 10 år sedan, känns som inte mycket förändrats senaste decenniet jämfört med decenniet före.)

haha Battleship är så dålig att den blev bra! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Releasehästryttare

Jag hoppas på en cross mellan Barbie filmen och Tetris filmen! Bara de håller sig bort från Pacman

Medlem
Medlem

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vill se en filmatisering av fia med knuff, gärna Netflix..

Skribent
Skrivet av Majoren:

Vill se en filmatisering av fia med knuff, gärna Netflix..

Fia med knuff hade på riktigt kunna bli våldsamt...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Monopol är bara lek och regelboken är ett momentant hittepå. Bordshockey, det är på allvar och framkallar folks inre demoner, som vore värt att filmatiseras.

Medlem

Ska försöka att inte döma filmen alltför snabbt. När jag för några år sedan hörde att det skulle göras en Tetrisfilm så tyckte jag det lät idiotiskt att man skulle göra en film om fallande block liksom, men där så gick jag bet, Tetrisfilmen är ju jättebra.

Medlem
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha Battleship är så dålig att den blev bra! XD

Fel, den är så dålig att den blev bra och sen ännu sämre.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Ska försöka att inte döma filmen alltför snabbt. När jag för några år sedan hörde att det skulle göras en Tetrisfilm så tyckte jag det lät idiotiskt att man skulle göra en film om fallande block liksom, men där så gick jag bet, Tetrisfilmen är ju jättebra.

Ja, eller hur? Det lät ju hur dumt som helst på papperet, men det blev ju en solid film som är väldigt sevärd, så framöver kommer jag vara mer öppen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Vill se en filmatisering av fia med knuff, gärna Netflix..

Fia med knuff goes Squid game kanske? "Fia med Squid"

Medlem

Är helt ointresserat av en film baserad på Monopols "spelvärld", men hade uppskattat om det blev film i samma stil som den jäkligt underhållande Tetris.
https://www.youtube.com/watch?v=-BLM1naCfME
Det vore intressant att uppleva Maggies skäl och mer okända kommunistiska kamp bakom det här spelet, där Parker Brothers sedan tog bort den andra delen av spelet och sålde det baserat på en licens de köpt av Maggie för ynka $500 medan de utåt påstod att de uppfunnit spelet, och helt förträngde att poängen med spelet var att sälja in Georgism-kommunism
Det är ju liksom ett medvetet speldesignval av Maggie, att första delen av spelet (nuvarande enda kvarvarande del av Monopol) är att skapa osämja och tristess, för att sedan i den andra bortskurna delen av spelet sälja in ett "bättre" alternativ till kapitalismen med högst medveten speldesign.
Av någon anledning så gillar folk ändå vara masochister, eller bara ignoranta, så att de står ut med Monopol istället för att spela spel som faktiskt är roliga och inte medvetet designade till att få folk att gräla och ha tråkigt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Majoren:

Vill se en filmatisering av fia med knuff, gärna Netflix..

Fem säsonger 24 avsnitt var. 1h långa avsnitt minst.

Medlem
Skrivet av noyart:

Fem säsonger 24 avsnitt var. 1h långa avsnitt minst.

Gärna att det utspelar sig nånstans i nån grådassig bruksort i bergslagen på 1950-talet. Tänker filmatiseringen av Nils Karlsson Pyssling, ungefär. Långa tagningar av gamla gamla pensionärer som utför vardagssysslor mellan Fia-matcherna. Kokar kaffe, virkar, umgås med pensionärsföreningen. Men jag vill ha 2h långa avsnitt.

Medlem

Hm... jag tror redan jag sett den?🤔
Eller vänta nu, det var nöjesmassakern som redan gjort en sketch på fenomenet 1985. Filmen blir säkert lika bra 😄

Det börjar i klippet från 26.58. Så, nu slipper ni se filmen 😁

https://youtube.com/watch?v=03CGFI80r9Y&feature=share


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar