The Callisto Protocol-utvecklaren säger upp 32 personer

Robot
The Callisto Protocol-utvecklaren säger upp 32 personer
Medlem

The Callisto Protocol har inte skötts bra. Stor budget + massa dumma val och påståenden ledde till ett mediokert spel. Hoppas bara det var "rätt" personer som fick sluta. Dead Space var lite av ett mästerverk när det kom ut, så förväntningarna var höga.

Medlem

Om de lagt mer krut på leveldesign och roligare combat så hade det kunnat bli en hit.
Finns det bara 11 olika fiender?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Köpte det på rea för 200kr och spela igenom det. Var meh på alla nivåer

Sambon fråga när jag spelat i några timmar:
var inte det ett skräckspel du spelade?
Jo
Men du har inte skrikit en enda gång vad jag hört?
Ne var inte så bra skräckspel…

När jag spela dead space remake, skratta hon ihjäl sig hur mycket jag skrek och hade mig

Medlem

Fantastiskt spel på många sätt, inte minst i stämning och grafik där det är bland det snyggaste som gjorts. Tyvärr alldeles för många gnällspikar med plattform och dubbla måttstockar som såg till att det fick oförtjänt mycket kritik. I mångt och mycket inte för de tekniska problemen på PC (vilket var helt fair), utan för att man inte kunde ta till sig simpla koncept som ett annat stridssystem.

Nu genomgår studion garanterat den oundvikliga processen av att istället producera ett spel för en ännu bredare massa, ännu mer generiskt och mindre unikt med högre tempo. Vad ska vi gissa på ? Pang pang power-fantasy med twitch aim och lite multi-player med RANKUP ?

Att få ett AAA-spel så nichat som inom sci-fic skräck är otroligt sällsynt vilket det var redan på tiden när Dead Space kom, och det lär inte hända igen då det är en enorm investeringsrisk. Håller de sig kvar inom genren kommer vi garanterat få något som liknar skillnaderna mellan Dead Space och Dead Space 3 för att tilltala alla troll som inte bara kan erkänna att spelet inte är för dem snarare än att det är ett dåligt spel.

Medlem
Skrivet av heady89:

Fantastiskt spel på många sätt, inte minst i stämning och grafik där det är bland det snyggaste som gjorts. Tyvärr alldeles för många gnällspikar med plattform och dubbla måttstockar som såg till att det fick oförtjänt mycket kritik. I mångt och mycket inte för de tekniska problemen på PC (vilket var helt fair), utan för att man inte kunde ta till sig simpla koncept som ett annat stridssystem.

Nu genomgår studion garanterat den oundvikliga processen av att istället producera ett spel för en ännu bredare massa, ännu mer generiskt och mindre unikt med högre tempo. Vad ska vi gissa på ? Pang pang power-fantasy med twitch aim och lite multi-player med RANKUP ?

Att få ett AAA-spel så nichat som inom sci-fic skräck är otroligt sällsynt vilket det var redan på tiden när Dead Space kom, och det lär inte hända igen då det är en enorm investeringsrisk. Håller de sig kvar inom genren kommer vi garanterat få något som liknar skillnaderna mellan Dead Space och Dead Space 3 för att tilltala alla troll som inte bara kan erkänna att spelet inte är för dem snarare än att det är ett dåligt spel.

bra skrivet!

Avstängd

The Callisto Protocol har mycket vacker grafik och optimerat, Cyberpunk 2077 ser ju sämre ut men kräver oerhört mycket mer av grafikkortet. Godkänt spel. Dlc den andra och avslutande delen på spelet har kommit ut kommer spela den.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Tyckte det var ett helt ok spel bortsett från några få scener som verkligen var skolboksexempel på dålig speldesign.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Köpte det på rea för 200kr och spela igenom det. Var meh på alla nivåer

Sambon fråga när jag spelat i några timmar:
var inte det ett skräckspel du spelade?
Jo
Men du har inte skrikit en enda gång vad jag hört?
Ne var inte så bra skräckspel…

När jag spela dead space remake, skratta hon ihjäl sig hur mycket jag skrek och hade mig

Där ser man hur dålig smak vissa har. Alla tycker olika helt enkelt

Medlem
Skrivet av Karmak:

Köpte det på rea för 200kr och spela igenom det. Var meh på alla nivåer

Sambon fråga när jag spelat i några timmar:
var inte det ett skräckspel du spelade?
Jo
Men du har inte skrikit en enda gång vad jag hört?
Ne var inte så bra skräckspel…

När jag spela dead space remake, skratta hon ihjäl sig hur mycket jag skrek och hade mig

Haha var samma för mig när jag körde Dead Space remake. Jag hade glömt bort vissa saker för det var länge sen man spelade originalet. Skrek till på ett par ställen och sambon bara "Spelar du Dead space igen?" Med ett flin 🤣

Medlem
Skrivet av heady89:

Fantastiskt spel på många sätt, inte minst i stämning och grafik där det är bland det snyggaste som gjorts. Tyvärr alldeles för många gnällspikar med plattform och dubbla måttstockar som såg till att det fick oförtjänt mycket kritik. I mångt och mycket inte för de tekniska problemen på PC (vilket var helt fair), utan för att man inte kunde ta till sig simpla koncept som ett annat stridssystem.

Nu genomgår studion garanterat den oundvikliga processen av att istället producera ett spel för en ännu bredare massa, ännu mer generiskt och mindre unikt med högre tempo. Vad ska vi gissa på ? Pang pang power-fantasy med twitch aim och lite multi-player med RANKUP ?

Att få ett AAA-spel så nichat som inom sci-fic skräck är otroligt sällsynt vilket det var redan på tiden när Dead Space kom, och det lär inte hända igen då det är en enorm investeringsrisk. Håller de sig kvar inom genren kommer vi garanterat få något som liknar skillnaderna mellan Dead Space och Dead Space 3 för att tilltala alla troll som inte bara kan erkänna att spelet inte är för dem snarare än att det är ett dåligt spel.

Bra skrivet.

Jag ogillade spelet till en början då jag förväntade mig något mer fritt gameplay likt Dead Space, men växte mig sedan sakta in i något som jag kände var unikt och roligt. Combat systemet som utspelar sig i början utav spelet får sin mening när man senare börjar använda skjut vapen, man börjar uppskatta att spelutvecklarna faktiskt har genomtänkt spelet, det blir roligt och spännande.

Medlem
Skrivet av submariner:

Där ser man hur dålig smak vissa har. Alla tycker olika helt enkelt

Först skriver du dålig smak sen att alla tycker olika? Låter mer som att du köpte spelet för fullpris och nu kan du inte svälja att spelet var mediokert😂
Alla har vi köpt dåliga/mediokra spel till fullpris vid nåt tillfälle. Själv köpte jag Too Human och Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Alla har vi köpt dåliga/mediokra spel till fullpris vid nåt tillfälle. Själv köpte jag Too Human och Cyberpunk.

Och jag köpte Diablo IV.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Och jag köpte Diablo IV.

Diablo 4 var kul en stund, men endgame är horribelt.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Diablo 4 var kul en stund, men endgame är horribelt.

Yupp... Hade hyfsat kul genom kampanjen, men sen var det bara en massa onödigt köttande utan någon större eftertanke eller känsla av framsteg. Så jag tycker väl inte att kampanjen i sig själv var värd 700kr och därmed anser jag att Diablo IV är mediokert.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar