Take-Two-vd:ns årslön gick från 169 till 444 miljoner kronor

Robot
Take-Two-vd:ns årslön gick från 169 till 444 miljoner kronor

Ändå något mindre än 2021.

#take-two


Medlem
Medlem

Stureplan nästa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mer pengar än någon människa någonsin kan göra åt på en livstid.

Medlem

Äckligt som fan

Medlem

Bara å säga grattis till deras sjuka löner.


signatur

I drank what?

Medlem

Ja världen är bra skev ibland... Själv får man arbeta för att få det att gå runt medans andra får lika mycket på ett år som det skulle ta en vanlig dödlig 1150år att tjäna ihop om snittlönen i sverige är 390.000kr / år för män... Och 1350 år för kvinnor... Realistiskt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Mer pengar än någon människa någonsin kan göra åt på en livstid.

En utmaning jag gärna skulle anta.

Medlem

Avskaffa pengar. :] ..eller inte för de knas-rika.. de skulle bli för ledsna. XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

”Men vi måste betala för att behålla hög kompetens. Chefer jobbar så hårt.”


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Undrar om det är tack vare han som vi inte fått storybaserade DLC till singelplayer. Det har liksom för honom varit mer viktigt att introducera mikrotransaktioner och online spelande som ger "honom" mer pengar. Tror fan att grundarna slutade då.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Mer pengar än någon människa någonsin kan göra åt på en livstid.

Jag hade nog kunnat slösa det på en månad
Tycker dock detta är bra argument för de som säger att det är alldeles för dyrt att utveckla spel och att vi måste höja priserna.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Mer pengar än någon människa någonsin kan göra åt på en livstid.

Har du koll på hans utgifter?

Skrivet av Ziljun:

Äckligt som fan

Sök jobbet du!

Medlem
Medlem

Det roliga är att jag skulle aldrig vilja byta liv med den snubben. Jag skulle bli helt förstörd av att leva den typen av liv. Jag förstår inte att folk kan vara avundsjuka på den här mängden av pengar. Men jag kan förstå dom som tycker att det skriker system fel lång väg. Man kan undra vad aktie ägarna tycker att så mycket pengar inte går tillbaka till företaget. Och vi som är gamer's får inget tillbaka för att vi kastar på dom pengar. Snarare tvärtom vi får mindre och mindre ju mer dom tjänar. För är dom online expansionerna värt 2 eller fler singel player dlc vi får betala med och aldrig se någonsin värt det?

Medlem

Dom gör väl som den politiska överklassen och sätter sina egna löner.
Jag skulle nog inte bli lyckligare med sådana mängder pengar.
Att sträva för något är bra för mig.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Inaktiv

Pengamaskinen GTA goes brrrrrrrrr

Avstängd

Mycket avundsjuka i kommentatorsfältet. Glöm inte att även ni har möjlighet att tjäna grova pengar om ni lade manken till istället för att sitta och klaga på andra människors framgångar.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Mer pengar än någon människa någonsin kan göra åt på en livstid.

Går lätt att spendera. Finns massor med saker som kostar massor. Bo i lyx, resa i lyx, äta i lyx, köpa lyxsaker så är dom pengarna snabbt borta

Medlem

Väl förtjänt.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Många avundsjuka i kommentatorsfältet. Glöm inte att även ni har möjlighet att tjäna grova pengar om ni lade manken till istället för att sitta och klaga på andra människors framgångar.

Berätta mer!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

eld
Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Många avundsjuka i kommentatorsfältet. Glöm inte att även ni har möjlighet att tjäna grova pengar om ni lade manken till istället för att sitta och klaga på andra människors framgångar.

Det lättaste sättet att få mer pengar är att redan ha pengar. de hundratals som jobbar ihjäl sig inom take two kan lägga manken tills de dör men de kommer fortfarande vara begränsade i sina framgångar.

Medlem

Inte värre lön än för överbetalda konstnärer som klottrar oigenkännlig skit på en duk eller folk som jagar en boll på en gräsplan

Medlem

Undrar hur många av personalen som gjort Gta 5 en verklighet har fått en dubbling av sin lön
Dvs de människorna som faktiskt skapade produkten och hade något med dess faktiska succé att göra.

In ur ett direkt ekonomiskt perspektiv och aktieägarperspektiv utan faktiska produkten.

Jag gissar på att 90% fick gå kort efter release och att deras framgångar och kreativitet och blod svett och tårar var för dyra

Jag behöver inte mer än ett par tusen+ i plånboken varje månad för att vara glad. Jag är stolt i mitt yrke som tekniker/"golvarbetare" och jag vet att mina timmar gör skillnad. Något som få slipsar faktiskt kan stoltsera med

Medlem

Hade gärna tagit den lönen!

Medlem

Undrar hur många timmar han arbetar i snitt varje månad?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skrivet av JohannaBjärred:

Många avundsjuka i kommentatorsfältet. Glöm inte att även ni har möjlighet att tjäna grova pengar om ni lade manken till istället för att sitta och klaga på andra människors framgångar.

Jag tänkte bara på peka, du vet blizzard många där som jobbar har inte ens dator hemma..
så tänk på det.

medans vissa får en ordentlig löneförhöjning medans andra inte ens får det, eller ha en union på deras arbetsställen i USA.

Avstängd
Skrivet av eld:

Det lättaste sättet att få mer pengar är att redan ha pengar. de hundratals som jobbar ihjäl sig inom take two kan lägga manken tills de dör men de kommer fortfarande vara begränsade i sina framgångar.

Ska du bli rik och framgångsrik så kan du ju inte förvänta dig att det ska gå genom att jobba ett 9-17 jobb under andra människor på någon industri någonstans. Du måste sikta betydligt högre än så. Mitt tips är att börja studera ekonomi och entreprenörskap och starta eget. Med outtröttligt hårt arbete och med lite tur så kan alla lyckas.

Inget blir bättre av att sitta och pilla sig i naveln och klaga på de som har lyckats i livet. Ta inspiration och motivation av de som har lyckats istället. Jobba på dig själv!

Medlem
Skrivet av Fargo:

Mer pengar än någon människa någonsin kan göra åt på en livstid.

Det är lätt att göra sig av med gigantiska summor pengar. Det är att bara till och skänka bort stora summor pengar till olika välgörande organisationer.

Man kan lämna typ 10 miljoner kvar åt sig själv av 500 miljoner.
Jag tror jag skulle må dåligt med flera hundra tals miljoner i min ägo.

Medlem

Och utvecklarna då? Har de fått någon löneökning att tala om?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skriv svar