Battlefield 2042 uppdateras i veckan, "har hållit vad vi lovat" säger Dice

Robot
Battlefield 2042 uppdateras i veckan, "har hållit vad vi lovat" säger Dice
Medlem

Det börjar snart närma sig vad spelet skulle ha varit vid release.
Jag har haft rätt så kul senaste månaderna. Betydligt bättre spel nu än vid release.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ronzem:

Det börjar snart närma sig vad spelet skulle ha varit vid release.
Jag har haft rätt så kul senaste månaderna. Betydligt bättre spel nu än vid release.

Kul att höra! Även om det är riktigt surt att det skulle släppas i det skick det gjorde så är det givetvis bra att de fortsätter att jobba på det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Kanske dags att börja köra lite igen

Medlem

Uhm 2 år senare och man har levererat absolut minsta möjliga? Inte riktigt en comeback att skryta om...

Inaktiv

När kommer nästa titel tro?

Medlem
Skrivet av Deli:

Uhm 2 år senare och man har levererat absolut minsta möjliga? Inte riktigt en comeback att skryta om...

Nej, verkligen inte. Finns ju en god anledning till att Battlebit Remastered just nu har ett snitt de senaste 30 dagarna på Steam som är 5 gånger högre än 2042. Vilken katastrof detta spelet har varit. Förtroendet för Dice är helt kört i botten nu. Det är sorgligt för en som verkligen älskat Battlefield en gång i tiden.

Tur att de gamla spelen håller än idag.

Kanske dags och försöka starta spelet igen. Jag har försökt i över ett års tid men bilden är svart och sedan stängs spelet ner. Försök följa diverse guider på youtube, ominstallation av Windows, installera spelet på olika hårddiskar m.m. Inget fungerar.

Inaktiv
Skrivet av Deli:

Uhm 2 år senare och man har levererat absolut minsta möjliga? Inte riktigt en comeback att skryta om...

Skrivet av Burrelito:

Nej, verkligen inte. Finns ju en god anledning till att Battlebit Remastered just nu har ett snitt de senaste 30 dagarna på Steam som är 5 gånger högre än 2042. Vilken katastrof detta spelet har varit. Förtroendet för Dice är helt kört i botten nu. Det är sorgligt för en som verkligen älskat Battlefield en gång i tiden.

Tur att de gamla spelen håller än idag.

Håller inte med.

Dom till skillnad från andra utvecklare (t ex Activision) verkar faktiskt lyssna på sina spelare. Dom har för det första nära kontakt med dom/oss på reddit t ex där dom kommenterar och frågar i bf2042 subredditen.

Sen att dom släppte ett ofärdigt spel ja, men just nu är det och har varit dom senaste månaderna ett riktigt bra spel. Dom erkände att dom inte släppte ett bra spel och lovade att rätta till det. Vilket dom faktiskt gjort.

Det är mer än vad man kan säga om många andra utvecklare. Sen visst, är det vad vi ska vara nöjda med nu? Att utvecklarna faktiskt fixar till sina dåliga spel, och inte släpper det från början i spelbart skick? Nä, det kan nog dom flesta av oss hålla med om inte är okej.

Men att dom faktiskt erkänner sitt misstag och har jobbat mycket med det sedan släpp för att verkligen göra det bra, dom har lyssnat på spelarnas feedback och justerat det som spelarna önskat som exempel. Utöver att fixa buggar och annat. Det tycker jag är något i alla fall, till skillnad från andra. Som t ex Call of Duty som har varit uselt dom senaste åren och Activision skiter fullständigt i det.

Det som är lite udda med är att Projekt Red för ryggdunkar och fina recensioner nu, Cyberpunk var i värre skick än BF2042 vid release i mitt tycke. Deras resa har varit lik Dice och BF2042.

Medlem

Vågar man hoppas på att de har lärt sig av misstagen? Fast det har man sagt efter varje ny titel sedan BF3. Kanske de borde göra en BF3 remake först innan de ger sig på en helt ny titel. De måste släppa drömmen om att bli bättre än CoD på att vara CoD.

Jag saknar tiden då Battlefield var den där magiska gränsen mellan mil-sim (ArmA) och CoD, rätt balans mellan realism och arkad. Men någonstans började själen försvinna från serien och jag skulle nu säga att den inte finns kvar alls. Men hoppet är det sista som dör som man säger.

Medlem
Citat:

Med den här releasen uppfyller vi vårt åtagande som vi gjorde inför lanseringen av säsong 1

Kan tycka att det är spelarna som bestämmer det, inte utvecklarna.

Med det sagt så tycker jag att det är trevligt att de snickrar vidare på titeln, men jag har tyvärr ändå inte riktigt roligt i den som tidigare titlar i serien.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Tycker spelet är roligare nu än det var vid release! 😀

Medlem

Detta kommer säkert låta löjligt. Det är underbart att dom fixar spelet, även underbart ifall spelet är mycket bättre nu, och roligare. Men jag kommer inte röra det om det inte kommer inställningar som tillåter mig att ändra färgen på allt som har med menyer och HUD att göra. Klarar inte av den äckliga turkosgröna färgen eller vad det är. Får mig att vilja spy, haha. Battlefield 1 och V hade ju riktigt snyggt och cleant utseende, synd att det försvann.

BF2042 är helt OK nu, dock inte som det var förr i tiden, men, hur länge ska man gå omkring i nostalgiska skor (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Mycket bättre än release stadiet ja.
Drar igång det ibland o har lite skoj för ett tag men det slutar alltid med ctrl alt del med kommentaren "näe fifan va dåligt"
Kan oxå vara jag som spelar sjukt dåligt och saknar gamla battlefield..

Medlem

Är ju bara att låtsas att spelet var early access när det släpptes och nu är det "klart".

Medlem

Har spelet blivit bättre och roligare ja?
Är det ett bra FPS spel? Ja

Är det ett bra Battlefield spel? Fortfarande nej.

Spelar det ganska ofta faktiskt och har roligt, men det känns fortfarande inte som ett riktigt Battlefield spel.
Det skulle haft minst ett år till i utveckling från början och det skulle inte marknadsförts som ett spel i huvudserien, det skulle ha gjorts som en spin-off.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Håller inte med.

Dom till skillnad från andra utvecklare (t ex Activision) verkar faktiskt lyssna på sina spelare. Dom har för det första nära kontakt med dom/oss på reddit t ex där dom kommenterar och frågar i bf2042 subredditen.

Sen att dom släppte ett ofärdigt spel ja, men just nu är det och har varit dom senaste månaderna ett riktigt bra spel. Dom erkände att dom inte släppte ett bra spel och lovade att rätta till det. Vilket dom faktiskt gjort.

Det är mer än vad man kan säga om många andra utvecklare. Sen visst, är det vad vi ska vara nöjda med nu? Att utvecklarna faktiskt fixar till sina dåliga spel, och inte släpper det från början i spelbart skick? Nä, det kan nog dom flesta av oss hålla med om inte är okej.

Men att dom faktiskt erkänner sitt misstag och har jobbat mycket med det sedan släpp för att verkligen göra det bra, dom har lyssnat på spelarnas feedback och justerat det som spelarna önskat som exempel. Utöver att fixa buggar och annat. Det tycker jag är något i alla fall, till skillnad från andra. Som t ex Call of Duty som har varit uselt dom senaste åren och Activision skiter fullständigt i det.

Det som är lite udda med är att Projekt Red för ryggdunkar och fina recensioner nu, Cyberpunk var i värre skick än BF2042 vid release i mitt tycke. Deras resa har varit lik Dice och BF2042.

Måhända att DICE fixat en del av de misstag och saknade funktioner som spelet hade vid launch, men det är långt ifrån godkänt att det tar TVÅ ÅR att rätta till problemen... efter launch. För de som köpte spelet vid launch, eller förbeställde innan launch, borde absolut ha fått tillbaka sina pengar pga ofärdig produkt vid släpp.

Jag kan hålla med om att spelet är i ett bättre läge idag än vad det var då, men det är fortfarande mycket som känns som försämrat jämfört med tidigare BF (Battlefield V). Nästa Battlefield får absolut inte upprepa misstagen som de gjorde med 2042.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Detta kommer säkert låta löjligt. Det är underbart att dom fixar spelet, även underbart ifall spelet är mycket bättre nu, och roligare. Men jag kommer inte röra det om det inte kommer inställningar som tillåter mig att ändra färgen på allt som har med menyer och HUD att göra. Klarar inte av den äckliga turkosgröna färgen eller vad det är. Får mig att vilja spy, haha. Battlefield 1 och V hade ju riktigt snyggt och cleant utseende, synd att det försvann.

Dessa inställningar har funnits i spelet ett bra tag nu. Så om det är färgen på UI:t som stör dig, så är det bara att hoppa in med en gång och ändra färgerna.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Håller inte med.

Dom till skillnad från andra utvecklare (t ex Activision) verkar faktiskt lyssna på sina spelare. Dom har för det första nära kontakt med dom/oss på reddit t ex där dom kommenterar och frågar i bf2042 subredditen.

Sen att dom släppte ett ofärdigt spel ja, men just nu är det och har varit dom senaste månaderna ett riktigt bra spel. Dom erkände att dom inte släppte ett bra spel och lovade att rätta till det. Vilket dom faktiskt gjort.

Det är mer än vad man kan säga om många andra utvecklare. Sen visst, är det vad vi ska vara nöjda med nu? Att utvecklarna faktiskt fixar till sina dåliga spel, och inte släpper det från början i spelbart skick? Nä, det kan nog dom flesta av oss hålla med om inte är okej.

Men att dom faktiskt erkänner sitt misstag och har jobbat mycket med det sedan släpp för att verkligen göra det bra, dom har lyssnat på spelarnas feedback och justerat det som spelarna önskat som exempel. Utöver att fixa buggar och annat. Det tycker jag är något i alla fall, till skillnad från andra. Som t ex Call of Duty som har varit uselt dom senaste åren och Activision skiter fullständigt i det.

Det som är lite udda med är att Projekt Red för ryggdunkar och fina recensioner nu, Cyberpunk var i värre skick än BF2042 vid release i mitt tycke. Deras resa har varit lik Dice och BF2042.

Tror du glömmer den lilla detaljen att DICE och EA måste leverera X antal säsonger (eftersom de lovat för folk som köpte den dyraste utgåvan) samt att DICE är känt för att fixa till sina pre-alpha spel och därefter klippa all support *HOST BFV HOST*. Det har även debunkats att om inte DICE levererar det de har lovat väntar en del lawsuits, vilket dem gärna undviker.

En gång i tiden släppte DICE spel som var i ett gott skick på release. Gått ner sig sen BF4.

Medlem

Ni som har spelet, finns det möjlighet att spela på servrar där bottar är avstängt? Finns det någon filter funktion så man aktivt kan välja bort det?

Finner liksom noll mening med att springa runt o skjuta bottar i multiplayer. Då lirar jag hellre nån av CoD kampanjerna.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Ni som har spelet, finns det möjlighet att spela på servrar där bottar är avstängt? Finns det någon filter funktion så man aktivt kan välja bort det?

Finner liksom noll mening med att springa runt o skjuta bottar i multiplayer. Då lirar jag hellre nån av CoD kampanjerna.

Du kan inte stänga av bottar i multiplayer.
Jag kör regelbundet och har inte sett bottar på över 1 år, se till att aktivera crossplay är mitt tips om du inte redan gjort det.

Det verkar ju ändå vara några på FZ som spelar, hoppa gärna in i Geeks discorden och teama ihop lite, blir mycket roligare då.
Vi är några som brukar sitta där regelbundet.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Nästa Battlefield får absolut inte upprepa misstagen som de gjorde med 2042.

Kommer de ens att göra fler Battlefields ? Jag kan inte påstå att jag haft lika roligt med någon av dem som med BF4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Finns det kartor som är låsta bakom betalvägg om man skulle köpa grundspelet? Eller man kan spela alla kartorna?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Begrav skitspeler och gör ett ny som är roligt att spela.
Titta tillbaka för inspiration

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Detta kommer säkert låta löjligt. Det är underbart att dom fixar spelet, även underbart ifall spelet är mycket bättre nu, och roligare. Men jag kommer inte röra det om det inte kommer inställningar som tillåter mig att ändra färgen på allt som har med menyer och HUD att göra. Klarar inte av den äckliga turkosgröna färgen eller vad det är. Får mig att vilja spy, haha. Battlefield 1 och V hade ju riktigt snyggt och cleant utseende, synd att det försvann.

Säger faktiskt tvärtom. Jag älskar spelet för bland annat sin "turkosgröna" HUD. Trött på de tråkiga gråa! Men visst. En inställning för färg är ju inget dumt alternativ för publiken 😊

Ska sägas att spelet va faktiskt ännu billigare för några veckor sen än nu.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Finns det kartor som är låsta bakom betalvägg om man skulle köpa grundspelet? Eller man kan spela alla kartorna?

Alla får tillgång till nya kartorna, så du kan tryggt köpa grundspelet.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Detta kommer säkert låta löjligt. Det är underbart att dom fixar spelet, även underbart ifall spelet är mycket bättre nu, och roligare. Men jag kommer inte röra det om det inte kommer inställningar som tillåter mig att ändra färgen på allt som har med menyer och HUD att göra. Klarar inte av den äckliga turkosgröna färgen eller vad det är. Får mig att vilja spy, haha. Battlefield 1 och V hade ju riktigt snyggt och cleant utseende, synd att det försvann.

Då kan jag glädja dig med att du kan modda färgerna lite som du vill.

Medlem
Skrivet av Decado:

Alla får tillgång till nya kartorna, så du kan tryggt köpa grundspelet.

Okej, tack för svar.

Ska titta på lite färskare gameplayvideos innan jag bestämmer mig.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Babakunde:

Tror du glömmer den lilla detaljen att DICE och EA måste leverera X antal säsonger (eftersom de lovat för folk som köpte den dyraste utgåvan)

Det är ju ingen skillnad mot Call of Duty där. Som sagt jag tycker trots allt man får ge dom plus för att dom har nära kontakt med sina spelare och faktiskt lyssnar på önskemål osv.

Sen tycker jag inte att man ska hylla att en utvecklare faktiskt fixar till sitt trasiga spel under två år. Men tyvärr är det verkligheten vi lever i. Många utvecklare skiter ju mer eller mindre i sina trasiga spel. Dice försöker i alla fall fixa till det och sitt rykte igenom det.

12
Skriv svar