Nintendo-leverantör antyder (kanske?) Switch 2 tidigt 2024

Robot
Nintendo-leverantör antyder (kanske?) Switch 2 tidigt 2024

Uteslutningsmetoden ger svar.

#nintendo, #switch


Medlem

Vi kan utesluta Switch 3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Längtar :D. Switch OLED'en är såld. Jag lägger alla ägg i korgen där den nya konsolen är bakåtkompatibel och släpps första halvan 2024

Hoppas den nya är portabel som switchen och har 720p oled-skärm eller 1080p och bra stöd för DLSS. Batteritid prio över prestandan men förväntar mig ett stort lyft över nuvarande switch :).

Medlem

Det är klart Nintendo släpper ny konsol i år eller nästa år. Första gången i historien sen snes man behövt vänta på en ny konsol från nintendo i 7 år.

Att fansen skulle behöva vänta 8 år är ekonomiskt självmord för Nintendo. Fans slutar spela, speltillverkare tappar intresse för att göra mer spel när man blir begränsad av 8 år gammal hårdvara etc.

Switch lever verkligen på lånad tid och borde ha släppt ny konsol förra året. Nu sträcker man ordentligt på vad som är i rimligt.

Jag kan inte se ett tänkbart scenario där Nintento inte släppa en ny konsol inom 16 månader. Men känslan är att det urgent och ligger i hög prioritet att få lansera inom 12 månader.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är klart Nintendo släpper ny konsol i år eller nästa år. Första gången i historien sen snes man behövt vänta på en ny konsol från nintendo i 7 år.

Att fansen skulle behöva vänta 8 år är ekonomiskt självmord för Nintendo. Fans slutar spela, speltillverkare tappar intresse för att göra mer spel när man blir begränsad av 8 år gammal hårdvara etc.

Switch lever verkligen på lånad tid och borde ha släppt ny konsol förra året. Nu sträcker man ordentligt på vad som är i rimligt.

Jag kan inte se ett tänkbart scenario där Nintento inte släppa en ny konsol inom 16 månader. Men känslan är att det urgent och ligger i hög prioritet att få lansera inom 12 månader.

Jag har svårt att förstå varför det är ekonomiskt självmord. Fans är glada om de slipper lägga ut 4-5 papp på en ny maskin och slutar knappast spela så länge det fortsätter komma nya intressanta spel.

Speltillverkare kanske avstår Switchen om det blir för mycket bök att porta spelen från kraftigare maskiner men knappast för att de "tappar intresset".

med det sagt så tror jag också på en ny maskin snart.

Medlem

Lika bra att vänta lite till då, börjat bli lite sugen på Nintendo spel igen, längesen sist och inte haft en Nintendo konsol sedan N64.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

5 år för sent? Inte ens ungarna tyckte det var lönt att spela på Switchen, snacka om bortkastade pengar.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av N_micke:

Lika bra att vänta lite till då, börjat bli lite sugen på Nintendo spel igen, längesen sist och inte haft en Nintendo konsol sedan N64.

Oj, då har du missat! Gamecube, Wii och Switch är ju historiskt bra konsoler med underbara spelutbud! Som tur är finns stora mängder av dem tillgängliga på den sistnämnda konsolen och då nästa generations konsol lär vara bakåtkompatibel kommer du med största sannolikhet kunna ta igen mycket om du skaffar en nästa generations konsol!

Det råder dock lite oklarheter kring denna ekonomiska rapport men jag tror ändå på ny konsol lanserad senast inom 12 månader!

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Jag har svårt att förstå varför det är ekonomiskt självmord. Fans är glada om de slipper lägga ut 4-5 papp på en ny maskin och slutar knappast spela så länge det fortsätter komma nya intressanta spel.

Speltillverkare kanske avstår Switchen om det blir för mycket bök att porta spelen från kraftigare maskiner men knappast för att de "tappar intresset".

med det sagt så tror jag också på en ny maskin snart.

Fans har skrikit efter att få köpa en ny maskin i 2 år nu. Jag som många andra är definitivt redå att lägga ut pengar igen på en ny konsol som switchägare i 7 år. Det är på tiden.

Utvecklare har skrikit efter att inte vara limiterad av hårdvara i flera år.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Oj, då har du missat! Gamecube, Wii och Switch är ju historiskt bra konsoler med underbara spelutbud! Som tur är finns stora mängder av dem tillgängliga på den sistnämnda konsolen och då nästa generations konsol lär vara bakåtkompatibel kommer du med största sannolikhet kunna ta igen mycket om du skaffar en nästa generations konsol!

Det råder dock lite oklarheter kring denna ekonomiska rapport men jag tror ändå på ny konsol lanserad senast inom 12 månader!

Gamecuben är fortfarande en favorit konsol genom tiderna snäppet tillsammans med SNES, även om jag har fler pärlor bland spel på SNES så var uppgraderingen från N64 (i mitt minne) så grym och fortsatta bra 4-player spel som det spenderades mycket tid på alla lediga vardagskvällar på regementet i lumpen (när man inte låg ute d.v.s.)

Medlem

Nintendo Switch U


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Winzi:

Gamecuben är fortfarande en favorit konsol genom tiderna snäppet tillsammans med SNES, även om jag har fler pärlor bland spel på SNES så var uppgraderingen från N64 (i mitt minne) så grym och fortsatta bra 4-player spel som det spenderades mycket tid på alla lediga vardagskvällar på regementet i lumpen (när man inte låg ute d.v.s.)

Håller med! Snes och Gamecube är mina favoritkonsoler också! Gillade inte N64-kontrollen eller den blockiga grafiken utan det var först på Gamecube (som tillsammans med Xbox 360 har den skönaste kontrollen någonsin imo) som 3D-grafiken började komma till sin rätt! Vattnet var vackert och genomskinligt i Wave Race: Blu-Storm och Metroid Prime var ett tekniskt mästerverk som aldrig hade kunnat göras tidigare. För att bara nämna några. Att börja spela trådlöst med Wave Bird-kontrollen var ytterligare bonus! Double Dash var både snyggare och roligare än Mario Kart 64, även om dess banor är klassiker som håller än idag! Spelade visserligen det mycket på emulator på skolans datorer med klasskompisarna så det var ändå en av den konsolens höjdpunkter får jag medge. Men gillade ändå konceptet och designen med uppföljaren. Luigis Mansion hade nog inte heller kunnat göras tidigare - i vilket fall inte lika snyggt och smidigt. Så även om jag förstår övergången från 2D till 3D och hur fantastisk den var för många gjorde kontrollen och blockigheten att jag aldrig kunde ta steget. Spelade Zelda och Mario hos en vän men orkade som sagt inte speciellt länge på grund av kontrollen. Det var först när Gamecube kom som jag var riktigt redo att gå vidare från Snes, 2D-spelen och pixlarna.

Medlem

Jag röstar ja. Det börjar bli tid för en ny uppgradering från Nintendo.

Skulle den nya av någon anledning inte supporta de äldre Switch spelen så kommer jag att vänta.
Jag har ganska många fysiska Switch spel köpta som jag inte hunnit påbörja än.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är klart Nintendo släpper ny konsol i år eller nästa år. Första gången i historien sen snes man behövt vänta på en ny konsol från nintendo i 7 år.

Att fansen skulle behöva vänta 8 år är ekonomiskt självmord för Nintendo. Fans slutar spela, speltillverkare tappar intresse för att göra mer spel när man blir begränsad av 8 år gammal hårdvara etc.

Switch lever verkligen på lånad tid och borde ha släppt ny konsol förra året. Nu sträcker man ordentligt på vad som är i rimligt.

Jag kan inte se ett tänkbart scenario där Nintento inte släppa en ny konsol inom 16 månader. Men känslan är att det urgent och ligger i hög prioritet att få lansera inom 12 månader.

Det du säger hade absolut stämt för i princip alla tidigare Nintendo-konsoler men inte nu. N64, Ganecube, Wii U och Wii U var i princip stendöda när de ersattes av nya konsoler. Switch är precis tvärt om, den sålde bäst av alla konsoler under hela 2022. Nu är vi inne på 2023 och det går fortfarande riktigt bra, den har hadt sin bästa vår och sommar någonsin i Japan men framförallt så säljer spelen oerhört bra så det vore ju bara tondövt av Nintendo att bortse från dessa två avgörande faktum. I nuläget tänker jag att sent 2024 är rimligt men rent marknadsmäsdigt skulle den absolut klara sig även till vår 2025.

Medlem

Det skulle ju kunna vara så att de släpper en lätt uppgraderad "Switch Pro" tidigt nästa år och väntar till 2026 innan de släpper "Switch 2"

Medlem

Jag hoppas det och att det går att spela samma spel(både fysiskt och download)med samma kasett+ eventuellt en större i samma fack om det behövs. Förutom kraftigare så får den vara i princip lika stor som Switchen är nu. Men jag har ingen aning och har inte hört ett ord om det. Dom försöker ju dra ut på det så mycket dom kan så det blir säkert 2025.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Switch är precis tvärt om, den sålde bäst av alla konsoler under hela 2022. Nu är vi inne på 2023 och det går fortfarande riktigt bra, den har hadt sin bästa vår och sommar någonsin i Japan men framförallt så säljer spelen oerhört bra så det vore ju bara tondövt av Nintendo att bortse från dessa två avgörande faktum. I nuläget tänker jag att sent 2024 är rimligt men rent marknadsmäsdigt skulle den absolut klara sig även till vår 2025.

De har ju lyckats med att samanfoga två konsoler i en. Den bärbara och stationära, så det kanske inte är så konstigt att det slagit så stort med Switch.

Nintendo är nog inte så villig att bara kasta bort den publiken så smartast är om de bara kan vidarutveckla hårdvaran i stället för att börja om från noll.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Switchen må vara gammal och trög men trots det har den gått varm i sommar här hemma med Zelda TotK. PS5:an har fått stå orörd sedan Zelda kom. När jag känner mig klar med Zelda blir det PS5 som går varm igen men så länge det kommer nya kul spel så gör det mig inte så mycket om de inte är i 4K och 60 fps eller mer.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Switchen må vara gammal och trög men trots det har den gått varm i sommar här hemma med Zelda TotK. PS5:an har fått stå orörd sedan Zelda kom. När jag känner mig klar med Zelda blir det PS5 som går varm igen men så länge det kommer nya kul spel så gör det mig inte så mycket om de inte är i 4K och 60 fps eller mer.

Håller med! Sedan jag skaffade switchen har mitt series x i princip stått orört. Drog igång lite halo häromdagen men jag har t.om avslutat gamepass tills vidare

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Switchen må vara gammal och trög men trots det har den gått varm i sommar här hemma med Zelda TotK. PS5:an har fått stå orörd sedan Zelda kom. När jag känner mig klar med Zelda blir det PS5 som går varm igen men så länge det kommer nya kul spel så gör det mig inte så mycket om de inte är i 4K och 60 fps eller mer.

Håller med, det kommer spel hela tiden jag vill spela, nu Pikmin 4. Ps5 har fått jobba lite den med med RE4 remake och FFXVI.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Det du säger hade absolut stämt för i princip alla tidigare Nintendo-konsoler men inte nu. N64, Ganecube, Wii U och Wii U var i princip stendöda när de ersattes av nya konsoler. Switch är precis tvärt om, den sålde bäst av alla konsoler under hela 2022. Nu är vi inne på 2023 och det går fortfarande riktigt bra, den har hadt sin bästa vår och sommar någonsin i Japan men framförallt så säljer spelen oerhört bra så det vore ju bara tondövt av Nintendo att bortse från dessa två avgörande faktum. I nuläget tänker jag att sent 2024 är rimligt men rent marknadsmäsdigt skulle den absolut klara sig även till vår 2025.

Dock pekar ju det mesta på att Switch kommer leva vidare även efter "Switch Up/2" släppts, och att de kommer leva sida vid sida ett bra tag innan uppföljaren blir ensam på marknaden. Nintendo har ändå sagt att de tror Switch kommer ha en levnadstid på ungefär tio år, vilket jag tror med dess fantastiska försäljning kommer lyckas. Dock kommer det knappast vara enda konsolen de har i 3-4 år till. Knappast ens två till. För jag tror inte de kommer sitta med en färdigutvecklad konsol utan att lansera den i 1-1,5-2 år bara för att Switch fortfarande säljer bra. Teknik och spel gör sig inte bra på hyllan alldeles för länge innan lansering, speciellt inte om det riskerar onödig ryktesspridning och läckor så information sipprar ut på ett inofficiellt vis som Nintendo aldrig skulle föredra. Så skulle tro vi har en lanserad uppföljare inom 12 månader och utannonserad innan året är slut. Många mainstreamkonsumenter kommer antagligen nöja sig ett bra tag med Switch och dess fortsatta spelstöd, speciellt om den svaga ekonomin håller i sig, men jag tror inte vi kommer behöva vänta 2-2,5 år för den sakens skull. The show must go on.

Medlem

För att åter igen tydliggöra detta: Nintendo har INTE bekräftat att det inte blir någon ny hårdvara under det nuvarande räkenskapsåret. Det är en felrapportering som av någon anledning fortsätter att hänvisas till.

Medlem
Yay

Ska bli gött med ett Mario Kart 8 Deluxe deluxe

Medlem

Min Switch Lite gick sönder men var tvungen att köpa en ny för ToTK men skulle lätt köpa en ny till ifall det kom en nästa vinter. Men har väl att göra med ToTK tills den kommer ut så jag känner ingen panik som bara ströspelar lite grand emellanåt.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Det du säger hade absolut stämt för i princip alla tidigare Nintendo-konsoler men inte nu. N64, Ganecube, Wii U och Wii U var i princip stendöda när de ersattes av nya konsoler. Switch är precis tvärt om, den sålde bäst av alla konsoler under hela 2022. Nu är vi inne på 2023 och det går fortfarande riktigt bra, den har hadt sin bästa vår och sommar någonsin i Japan men framförallt så säljer spelen oerhört bra så det vore ju bara tondövt av Nintendo att bortse från dessa två avgörande faktum. I nuläget tänker jag att sent 2024 är rimligt men rent marknadsmäsdigt skulle den absolut klara sig även till vår 2025.

Jag håller med.
Nintendo är i en bra sits just nu i att de har inte tappat momentum med Switch i någon större omfattning. Den har haft svackor, men den tycks fortfarande ha orken kvar att ta sig upp i höga försäljningssiffror som konkurrerar direkt med de nyare konsolerna Playstation Xbox.
Så de har egentligen inget att brådska till. Med det sagt så tycker jag 2024 känns som perfekt för att släppa den nya konsolen. Då kan de också klara av eventuella svackor i produktionskapaciteten helt enkelt genom att den gamla modellen fortfarande kan hänka på till åtminstone 2025, likt Sony förlitade sig på PS4 då PS5 inte kunde tillverkas i tillräckligt snabb takt.

Skrivet av N3gn4v:

Nintendo Switch U

Levereras med två stycken vitality-sensorer istället för handkontroller. Styr spelen genom vift så du får upp pulsen...

1
Skriv svar