Den stora tråden om Starfield

Medlem

Min största oro är att de inte satsat något på bra AI i striderna. De videos som visat combat är iofs ganska korta men lämnat en hel del att önska.

Inaktiv
Skrivet av Kago1316:

Min största oro är att de inte satsat något på bra AI i striderna. De videos som visat combat är iofs ganska korta men lämnat en hel del att önska.

Slåss man mot bossar?

Medlem

Starfield är bara något man spelar medan man väntar på Elder Scrolls 6 😁

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Du verkade minst sagt seriös.

Jag vet inte om du har rätt eller fel. Jag försöker att inte sitta och såga eller hylla spel innan dom släppts och innan man ens spelat det. Det är en rätt trist inställning i mitt tycke och helt onödig.

Att ta del av det som har varit för att förutse det som komma skall, är det verkligen dåligt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Att ta del av det som har varit för att förutse det som komma skall, är det verkligen dåligt?

Både ja och nej. Det kan ju lätt bli en fördom.

Tillför det så mycket egentligen om en person redan bestämt sig innan hur något är, utan att ha en enda aning? Speciellt om det är en ganska negativ klang och som inte direkt lyfter diskussionsnivån. Jag skulle säga nej på den. Men det är ju upp till var och en. Skulle inte kalla det att förutse något.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Slåss man mot bossar?

Jag vet inte. Vad tänkte du med bossar?

Medlem
Skrivet av Rassa:

Ledsen å säga det men spelet kommer (såklart) sälja väldigt lite ex. Min uppfattning är att väldigt många kommer testa det i 2 timmar å sen aldrig röra det mer. Finns absolut några pc spelare som uppskattar det men att starfield skulle ha något vidare djup story eller gameplay e ja otroligt tveksam över. 6 av 10
Mycket att utforska. Blir långtråkigt med tiden. Skulle behövt multiplayer alternativ. End
Två månader senare stänger microsoft ner bethesda.

Starfield blir garanterat ett mäktigt spel för historien, en av de allra största. Känslan onsdag 6:e september att spela samtidigt med 1 miljon andra på Steam (och ett par miljoner till på Xbox) kommer vara otrolig.

Det kommer bli extremt hyllat, få 95% på Metacritic (5/5 på FZ) och sälja långt över 20 miljoner trots att det inte finns på PS5.

Förutom att Starfield på det hela är så genuint välgjort och smakfullt, alltså kvalitet, så uppfyller det ju minst tre olika behov:
- för de som älskar ett äventyr, en RPG med quests på hundratals timmar
- den typ som älskar att grinda, levla, nöta och samla saker på alla hundratals planeter och världar,
- den grupp som älskar kreativitet och kommer spendera hundratals timmar på att själv designa och bygga skepp, baser och annat.

Starfield är raka motsatsen till något folk spelar två timmar.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Både ja och nej. Det kan ju lätt bli en fördom.

Tillför det så mycket egentligen om en person redan bestämt sig innan hur något är, utan att ha en enda aning? Speciellt om det är en ganska negativ klang och som inte direkt lyfter diskussionsnivån. Jag skulle säga nej på den. Men det är ju upp till var och en. Skulle inte kalla det att förutse något.

"Utan att ha en enda aning". Att kolla på tidigare resultat ger någon form av aning om hur nästa resultat kan bli. Att helt ignorera det som har varit känns konstigt. Men att faktiskt veta går ju såklart inte.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Starfield blir garanterat ett mäktigt spel för historien, en av de allra största. Känslan onsdag 6:e september att spela samtidigt med 1 miljon andra på Steam (och ett par miljoner till på Xbox) kommer vara otrolig.

Det kommer bli extremt hyllat, få 95% på Metacritic (5/5 på FZ) och sälja långt över 20 miljoner trots att det inte finns på PS5.

Förutom att Starfield på det hela är så genuint välgjort och smakfullt, alltså kvalitet, så uppfyller det ju minst tre olika behov:
- för de som älskar ett äventyr, en RPG med quests på hundratals timmar
- den typ som älskar att grinda, levla, nöta och samla saker på alla hundratals planeter och världar,
- den grupp som älskar kreativitet och kommer spendera hundratals timmar på att själv designa och bygga skepp, baser och annat.

Starfield är raka motsatsen till något folk spelar två timmar.

Tror att rymden/sci-fi skrämmer bort en del (ganska många). Fantasy attraherar fler, tror jag. Men Starfield kommer enbart tack vare hypen att sälja många exemplar. Ska bli väldigt intressant att se dessa siffror då GP kommer att stympa försäljningen rejält. Trist att vi inte kan se ordentlig statistik från GP så att man verkligen kan få se hur framgångsrikt spelet faktiskt blir. X antal som har laddat ner och startat spelet säger ju ingenting egentligen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Slimebeast:

Starfield blir garanterat ett mäktigt spel för historien, en av de allra största. Känslan onsdag 6:e september att spela samtidigt med 1 miljon andra på Steam (och ett par miljoner till på Xbox) kommer vara otrolig.

Det kommer bli extremt hyllat, få 95% på Metacritic (5/5 på FZ) och sälja långt över 20 miljoner trots att det inte finns på PS5.

Förutom att Starfield på det hela är så genuint välgjort och smakfullt, alltså kvalitet, så uppfyller det ju minst tre olika behov:
- för de som älskar ett äventyr, en RPG med quests på hundratals timmar
- den typ som älskar att grinda, levla, nöta och samla saker på alla hundratals planeter och världar,
- den grupp som älskar kreativitet och kommer spendera hundratals timmar på att själv designa och bygga skepp, baser och annat.

Starfield är raka motsatsen till något folk spelar två timmar.

Ja kanske. Det är ett spel som ska spelars 100tals timmar...
Frågan är om någon med gamepass är intresserad av det...

Medlem
Skrivet av Rassa:

Frågan är om någon med gamepass är intresserad av det...

Kan så klart bara tala för mig själv, men Bethesda-spel via Gamepass går bort för mig. Jag kommer att köpa det på Steam. Dels har jag inte hört någon om modkompatibiliteten genom Gamepass (och jag vet hur omständigt det är att ens komma åt installationsfilerna för Gamepass-spel, vilket nästan är ett måste att trixa med i Fallout och Elder Scrolls-spelen), dels tror jag att jag kommer spendera många men ganska spridda timmar i spelet. Jag lär vilja spela det till och från under långt mer mer än fem månader. Då betalar jag hellre klumpsumman för hela spelet och har det på Steam än att behöva lösa GP-prenumeration varenda gång. Så tror jag att många kommer att resonera. Gamepass är kanonbra för indietitlar och spel med koncentrerad singleplayer-kampanj. Det är mindre bra för multiplayer-titlar eller spel som gärna sticker iväg uppåt hundratalet timmar och mer.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Kan så klart bara tala för mig själv, men Bethesda-spel via Gamepass går bort för mig. Jag kommer att köpa det på Steam. Dels har jag inte hört någon om modkompatibiliteten genom Gamepass (och jag vet hur omständigt det är att ens komma åt installationsfilerna för Gamepass-spel, vilket nästan är ett måste att trixa med i Fallout och Elder Scrolls-spelen), dels tror jag att jag kommer spendera många men ganska spridda timmar i spelet. Jag lär vilja spela det till och från under långt mer mer än fem månader. Då betalar jag hellre klumpsumman för hela spelet och har det på Steam än att behöva lösa GP-prenumeration varenda gång. Så tror jag att många kommer att resonera. Gamepass är kanonbra för indietitlar och spel med koncentrerad singleplayer-kampanj. Det är mindre bra för multiplayer-titlar eller spel som gärna sticker iväg uppåt hundratalet timmar och mer.

Det är inte ALLTID omständigt längre. Väldigt sällan med nyare titlar som kommer då man från MS gjort om hur det fungerar just för att man ska kunna komma åt och modda när det går exempelvis. Gamepass på PC är inte nödvändigtvis topp ännu men det blir bättre och bättre hela tiden åtminstone. Jag ser själv absolut ingen anledning till att köpa spelet på Steam när det redan ingår i mitt gamepass ultimate så länge det är samma version av spelet.

Medlem
Skrivet av Doed:

Det är inte ALLTID omständigt längre. Väldigt sällan med nyare titlar som kommer då man från MS gjort om hur det fungerar just för att man ska kunna komma åt och modda när det går exempelvis. Gamepass på PC är inte nödvändigtvis topp ännu men det blir bättre och bättre hela tiden åtminstone. Jag ser själv absolut ingen anledning till att köpa spelet på Steam när det redan ingår i mitt gamepass ultimate så länge det är samma version av spelet.

Kul att höra att Microsoft gjort den aspekten av Gamepass mer användarvänlig. För en så nästan orimligt prisvärd produkt var det ett tråkigt minus. Och till syvende och sist är det ju faktiskt lönsamt för dem. Möjligheten att enkelt modda spel är väl det bästa sättet att få folk att stanna kvar och betala för medlemskapet. För en annan, som aktiverar sitt medlemskap ett par, tre gånger om året för att spela igenom ett par indietitlar och dra igenom någon åttatimmarskampanj för att sen avaktivera det igen, så lönar det sig i längden att köpa det.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Ledsen å säga det men spelet kommer (såklart) sälja väldigt lite ex. Min uppfattning är att väldigt många kommer testa det i 2 timmar å sen aldrig röra det mer. Finns absolut några pc spelare som uppskattar det men att starfield skulle ha något vidare djup story eller gameplay e ja otroligt tveksam över. 6 av 10
Mycket att utforska. Blir långtråkigt med tiden. Skulle behövt multiplayer alternativ. End
Två månader senare stänger microsoft ner bethesda.

Du tror på allvar att ett Bethesda spel kommer sälja dåligt? Deras mest inbitna fans sitter än idag och moddar Morrowind & Oblivion till PC. Oavsett om spelet blir 10/10 eller 7/10 så kommer det sälja miljoner exemplar bara första månaden. Hur många liknande spel tror du finns på marknaden?

Finns en rad med olika spel som liknar Oblivion & Morrowind, finns inte lika många Fallout liknande men det finns. Spel som liknar Starfield? Det kommer du ha svårt att hitta. Öppen värld rollspel där du besöker olika planeter i ditt eget rymdskepp + möjligheten att kunna utforska rymden, det hittar du inte ofta.

Själv förväntar jag mig inte ett mästerverk, jag nöjer mig med ett 7/10 spel som roar mig i år framåt (likt tidigare Elder scrolls & Fallout spel).
Inte alla spel behöver multiplayer, det märktes under PS3/Xbox 360 eran då alla spel skulle ha en snabbt tillverkad, dåligt planerad multiplayer version (se Spec Ops: The line bl.a).
Tycker personligen det ska finnas mer singleplayer/Co-Op spel på marknaden än fler multiplayer spel som dör inom 1 år.

Läste för övrigt några av dina inlägg och ditt hat för Xbox är något otroligt, kanske därför du hittar på scenarion som aldrig kommer att hända (se "Microsoft stänger ner Bethesda, aka en av världens mest populära spelstudios som drar in pengar som bara den)

Avstängd
Skrivet av Partyprime:

Du tror på allvar att ett Bethesda spel kommer sälja dåligt? Deras mest inbitna fans sitter än idag och moddar Morrowind & Oblivion till PC. Oavsett om spelet blir 10/10 eller 7/10 så kommer det sälja miljoner exemplar bara första månaden. Hur många liknande spel tror du finns på marknaden?

Finns en rad med olika spel som liknar Oblivion & Morrowind, finns inte lika många Fallout liknande men det finns. Spel som liknar Starfield? Det kommer du ha svårt att hitta. Öppen värld rollspel där du besöker olika planeter i ditt eget rymdskepp + möjligheten att kunna utforska rymden, det hittar du inte ofta.

Själv förväntar jag mig inte ett mästerverk, jag nöjer mig med ett 7/10 spel som roar mig i år framåt (likt tidigare Elder scrolls & Fallout spel).
Inte alla spel behöver multiplayer, det märktes under PS3/Xbox 360 eran då alla spel skulle ha en snabbt tillverkad, dåligt planerad multiplayer version (se Spec Ops: The line bl.a).
Tycker personligen det ska finnas mer singleplayer/Co-Op spel på marknaden än fler multiplayer spel som dör inom 1 år.

Läste för övrigt några av dina inlägg och ditt hat för Xbox är något otroligt, kanske därför du hittar på scenarion som aldrig kommer att hända (se "Microsoft stänger ner Bethesda, aka en av världens mest populära spelstudios som drar in pengar som bara den)

Kommer du köpa spelet? Eller hyra det?
Bethesda va i stort sätt i konkurs va ja hörde innan MS köpte dom.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Kommer du köpa spelet? Eller hyra det?
Bethesda va i stort sätt i konkurs va ja hörde innan MS köpte dom.

Jag kommer testa på gamepass, gillar jag det så köper jag på Steam så jag kan använda alla mods i framtiden.

Tror du på riktigt att företaget som sålde 60 miljoner exemplar av bara Skyrim var påväg i konkurs? Då är inte fallout 4 inräknat, vilket är många miljoner exemplar det med. Du har helt enkelt en orimligt stort hateboner för allt Xbox att du hittar på.

Avstängd
Skrivet av Partyprime:

Jag kommer testa på gamepass, gillar jag det så köper jag på Steam så jag kan använda alla mods i framtiden.

Tror du på riktigt att företaget som sålde 60 miljoner exemplar av bara Skyrim var påväg i konkurs? Då är inte fallout 4 inräknat, vilket är många miljoner exemplar det med. Du har helt enkelt en orimligt stort hateboner för allt Xbox att du hittar på.

Hehe... lär dig om företagsekonomi.
Men anyway. Hur många tror du kommer testa på gamepass å sedan köpa på steam??
Och bethesdas rollspel är verkligen inte bra. Skyrim var bra för 15 år sedan men dom kan inte skapa bra berättelser å just nu har dom aldrig vart sämre än dom är..
Vi ser vem som har rätt till årskiftet kanske

Medlem
Skrivet av Rassa:

Hehe... lär dig om företagsekonomi.
Men anyway. Hur många tror du kommer testa på gamepass å sedan köpa på steam??
Och bethesdas rollspel är verkligen inte bra. Skyrim var bra för 15 år sedan men dom kan inte skapa bra berättelser å just nu har dom aldrig vart sämre än dom är..
Vi ser vem som har rätt till årskiftet kanske

Spelar inte så stor roll vad du och jag tycker om bethesdas rollspel, den stora massan älskar deras spel. Fallout 4 hade en inte speciellt bra story men säljer fortfarande som smör.

Du får gärna utveckla din expert åsikt av hur ett företag som genererar så mycket pengar skulle helt plötsligt behöva stänga ner.

Avstängd
Skrivet av Partyprime:

Spelar inte så stor roll vad du och jag tycker om bethesdas rollspel, den stora massan älskar deras spel. Fallout 4 hade en inte speciellt bra story men säljer fortfarande som smör.

Du får gärna utveckla din expert åsikt av hur ett företag som genererar så mycket pengar skulle helt plötsligt behöva stänga ner.

Det räcker nog man googlar upp å läser om deras ekonomi ska du se.
Well ja gillar fallout 4a.. även om ja faktiskt inte palla med hela spelet.
Skyrim är/var grymt.
Men va realistisk.. håller dom nu?
Kommer Starfield va bättre än skyrim tror du?? Efter det man sätt? För mig känns det som man måste jobba på Nasa för att uppskatta deras speldesign.
Spelar ingen roll va vi tror å säger väl. Men kul diskutera industrin och göra folk medvetna om vad framför allt MS gör med den.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Det räcker nog man googlar upp å läser om deras ekonomi ska du se.

Nu har jag ”googlat upp” deras ekonomi och inget jag hittade verkar tyda på det du säger (tvärtom snarare). Så källhänvisa gärna.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Rassa:

Det räcker nog man googlar upp å läser om deras ekonomi ska du se.
Well ja gillar fallout 4a.. även om ja faktiskt inte palla med hela spelet.
Skyrim är/var grymt.
Men va realistisk.. håller dom nu?
Kommer Starfield va bättre än skyrim tror du?? Efter det man sätt? För mig känns det som man måste jobba på Nasa för att uppskatta deras speldesign.
Spelar ingen roll va vi tror å säger väl. Men kul diskutera industrin och göra folk medvetna om vad framför allt MS gör med den.

Finns inget på Google som tyder på att Zenimax eller Bethesda var nära konkurs innan Microsoft köpte dem.

Angående spelet, försiktigt optimistisk! Ska bli intressant att se vad recensionerna visar och vad spelarna tycker. Men eventuellt ett köp på Steam lagom till höstregnet.

Avstängd
Skrivet av beersgarden:

Nu har jag ”googlat upp” deras ekonomi och inget jag hittade verkar tyda på det du säger (tvärtom snarare). Så källhänvisa gärna.

Hittar faktiskt ingen artikel direkt om deras ekonomiska situation heller. Så okej.
Allt ja kan säga är det ja läst senaste åren. Å zenimax skulle inte vart till salu om dom inte va på väg att gå i konkurs såklart.
Men tänk också... vilket spel efter fallout 4a har dom släppt som inte gick hopplöst dåligt ekonomiskt? (Doom gick okej)
Sen att zenimax andra studios släppt bra spel är helt sant.. tyvärr har dom flesta floppat.
Men bethesta?? Det va nog 10 år sedan dom va duktiga utvecklare där eller? Å va dom det ens med skyrim...? E det nåt man vill spela igen utan att modda å göra sin egen grej av det

Avstängd
Skrivet av Thane:

Finns inget på Google som tyder på att Zenimax eller Bethesda var nära konkurs innan Microsoft köpte dem.

Angående spelet, försiktigt optimistisk! Ska bli intressant att se vad recensionerna visar och vad spelarna tycker. Men eventuellt ett köp på Steam lagom till höstregnet.

Försiktigt optimistisk låter bra.
Ja det kan ju bli grymt såklart.
Men varför skulle bethesda släppa ett otroligt bra rollspel nu? Dom har inte levererat på 10 år ca?
Ja e säker på att zenimax haft stora ekonomiska problem men absolut kan inte bekräfta med nån artikel om just det.

Medlem
Medlem

Själv väljer jag sci-fi över fantasy alla dagar i veckan, fantasy får mig att somna. Personligen älskar jag designen i Starfield, fått för mig att många (majoriteten?) tycker lika.

Mina eventuella diagnoser kommer antagligen hindra mig från att spela igenom Starfield men jag är övertygad om att det åtminstone kommer ge mig många prisvärda och minnesvärda timmar.
Vi får se om lite drygt en månad

Avstängd
Skrivet av Partyprime:

Det var inte det jag frågade, du menar att Activision hade gått i konkurs om inte Microsoft köpt dem.

Vi prata om bethesda eller hur..?
Men va menar du..? Om du äger volvo cars med väldigt bra vinst å ljusa framtidsplaner... vill du sälja företaget då?? Nej det vill du inte.
Å nej det är inte samma sak som att sälja ditt kickstarter bolag för lite fickpengar nej.
Hoppas du förstår va ja menar här eller hur.

Denna tråden får jättegärna fortsätta med att vara Starfield tråden!
Har man ett hat mot nåt företag så kan man ju bara strunta i och vara i tråden helt enkelt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Denna tråden får jättegärna fortsätta med att vara Starfield tråden!

Klokt, det blir lätt off topic😊 Är sjukt taggad för Starfield, om de inte har gjort något heltokigt så är jag övertygad om att jag kommer älska det!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Denna tråden får jättegärna fortsätta med att vara Starfield tråden!
Har man ett hat mot nåt företag så kan man ju bara strunta i och vara i tråden helt enkelt.

Ja tack. Vi får väl se hur fel vissa hade sen när spelet släpps istället. Jag bryr mig inte så mycket om försäljningssiffrorna. Ser bara fram emot Bethesda-magi i deras mest ambitiösa spel någonsin.

Moderator | Testpilot

Rensat massa off topic inlägg. Tråden är till för att snacka om Starfield som spel, och är inte en tråd för att diskutera företag, hur stor pengabassäng de har eller liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar