Robot
Exoprimal

Capcom har staplat succéer på löpande band. Exoprimal bryter trenden.

#capcom, #exoprimal


Medlem

Vid första anblick så insåg man snabbt att det inte skulle vara något folk vill ha. Kanske om det bytt ut dinos mot nåt annat, med fler spellägen...

Ambassadör
Xbox

Det största problemet verkar vara att det tar väldigt lång tid att låsa upp basic grejer som spellägen etc. Nya introduceras var tionde match...


signatur

Jump in.

Medlem

för mig har det varit trevligt gamepass spel jag lirat dom 2 senaste dagarna,. men jag skulle inte vara så nöjd om jag slängt ut full pris för spelet. Än så länge ialla fall.

Moderator | Testpilot

Tack till er som berättade att videon var satt som privat. Det kommer fixa sig inom kort


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tolkar jag recensionen rätt att den är baserad på 30 spelade matcher? Läste någonstans att det krävs 55 matcher för att klara av storyn och att det är först efter det variationen börjar komma. Något som tydligen inte förmedlas alls i spelet, och ett märkligt upplägg så många säkert hinner tröttna. När jag ögnat igenom lite olika recensioner verkar de som gett ett högre betyg spelat betydligt längre än de som ger lägre.

Skribent
Skrivet av kabukishaman:

Tolkar jag recensionen rätt att den är baserad på 30 spelade matcher? Läste någonstans att det krävs 55 matcher för att klara av storyn och att det är först efter det variationen börjar komma. Något som tydligen inte förmedlas alls i spelet, och ett märkligt upplägg så många säkert hinner tröttna. När jag ögnat igenom lite olika recensioner verkar de som gett ett högre betyg spelat betydligt längre än de som ger lägre.

Jag spelade färdigt hela kampanjen, oklart hur många matcher. Men var redigt less efter 30 matcher. Det introducerades visserligen några fler spellägen och några till variationer. Dock så lyfter inte dessa spelet speciellt mycket, och grunden är fortfarande det samma....döda dinosar...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hatten av till er som klarade över 30 matcher.
En kompis och jag tröttnade efter dörsta matchen och då vann vi den dessutom

Medlem

Kul ändå att de vågar släppa något annat än bara göra ännu en Resident evil remake eller monster hunter

Medlem

Är helt såld på spelet, men har alltid haft lite av en grej för Capcoms lite mer grind-spel där man kör missions. (Nu är monster hunter som jag kört mest väldigt olikt, men ändå har lite samma charm att farma samma monster om och om igen).

Tycker variationen blir kanon när man väl kommit in mot slutet av storyn (Ej klarat den än, är på typ 50e matchen snart). Men sällan som uppdraget innan är samma typ av uppdrag, det som är en röd tråd är såklart att man dödar dinosaurier, och spelare.

Klasserna som finns har de gjort något otroligt satisfying, där man bidrar på olika sätt, om det så är att flyga i luften och heala sitt team och slöa ner dinosaurier, eller att stå med en sköld á Reinhardt från OW och trycka emot en kommande vågen med raptorer, eller stoppa en rusande triceratops så känns det fantastiskt.

Har blivit som så att när jag väl börjat tröttna lite på något av det man gör så byter jag klass lite så känns allt fräsch igen.
Spelet är nog verkligen inte för alla, men jävlar vad kul man kan ha i det! Ser fram emot exosuit varianterna som komma skall i augusti med.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Hatten av till er som klarade över 30 matcher.
En kompis och jag tröttnade efter dörsta matchen och då vann vi den dessutom

Ja vissa gånger är det inte alltid positivt att recensera spel


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Natrium:

för mig har det varit trevligt gamepass spel jag lirat dom 2 senaste dagarna,. men jag skulle inte vara så nöjd om jag slängt ut full pris för spelet. Än så länge ialla fall.

Som Game Pass-spel kan du helt klart fördriva några timmar med det, men det blir enformigt i längden.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag kollade på en bit av en playthrough av denna för jag tyckte det såg intressant ut och det är det spretigaste jag sett. Spelet har ingen aning om vad det vill göra. Det plockar friskt från alla möjliga spel men gör inget lika bra som ursprungsspelen de lånat/stulit från.
Storyn är en total sörja. Som om flera manusförfattade turades om att skriva nästa rad utan att titta på vad de andra skrivit tidigare.
Jag gick från "Yes, dinosaurier!" till "Dinosaurier? varför?" på 5 minuter.

Medlem

"+ Mechas och dinosaurier är alltid coola grejer".

Haha, så skönt formulerat. ☺️🤗


signatur

Memento Mori

Medlem

Tycker spelet är riktigt bra. Optimeringen är fantastiskt, variationen på exosuit är tillfredsställande, story progress och mission progress är givande. Man får lootboxes av att levla upp vilket är tacksamt.

Ett av de bättre spelsläppen detta året. Märks även att utvecklarna bryr sig om sin produkt.

Medlem

Det typiska gamepass spelet spelar i 30 min sen avinstallerar

1
Skriv svar