Blizzard om Diablo IV-patchen: "Vi vet att det är dåligt. Vi vet att det inte är kul"

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Absolut är det så. Men det känns mer som en mob mot spelet. Alla skriker högt de ska bojkotta och det är skit likt förbannat spelar alla ändå 😂

Men visst ska man få uttrycka missnöje med.

Nja nu vet jag ju inte om alla spelar likt förbannat. Till exempel i mitt umgänge så är det 1 av 8 som fortfarande lirar. Vi kanske inte speglar majoriteten men skulle nog säga att det halverats iaf. Efter T4 var det inge kul längre. Antar man blivit för gammal och lat för att grinda.... Kommer garanterat tillbaka men just nu känner jag mig klar.

Skrivet av ecHo!:

Tror du verkligen dessa gnällspikar klarar av att spela poe2. Ett mer komplicerat diablo där man dessutom måste grinda mycket mer. Näääe, gnällspikarna vill ha god mode så dom slipper dö, hjärndött gameplay så dom slipper tänka själva. Dom vill ha abilities som dödar allt på 1 sek och självklart då utan att behöva specca några defensiva abilities. Och till råga på allt vill dom ha det bästa gearet utan att jobba för det. Tur för dom att det finns sidor som visar vilken build man "ska" ha, annars hade dom inte klarat main storyn.

Sluta bli kränkt för att folk inte tycker som du. Har du Diablo-posters på väggen också?

Inaktiv
Skrivet av Bobiri:

Skönt att man ej betalade 850kr för spelet i slutändan. För det är verkligen inte lönt att köpa nya spel till fullpris. Bevisas ju gång på gång igen.

Har insett detta nu.
Efter 2019 upplever jag att 99% av alla nya spel är ofärdiga.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Du och många andra spelar på fel sätt, om du bara letar legendary drops med perfekta stats.

Börja leta efter gula items med ”perfekta stats” och släng in en aspekt i det föremålet hos den där hokuspokustanten i stan. Så har du en legendarisk med perfekta stats, dvs statsen följer med och blir legendarisk då du slänger in en aspekt!

Jo, jag vet, men det är ju det jag tycker är fel med spelet som det är nu. Om en legendarisk droppar så tycker jag att det ska kännas "Nu jäklar droppar äntligen något fett!" Men med 95% sannolikhet så är det skärp som du kommer att sälja/smälta ner. Att plocka upp inventory efter inventory med rares för att se om det är något man göra något med är ju rätt segt efter ett tag..

Medlem

Efter att ha kommit till Level 82 med min sorc i pre-season så var jag helt inställd på att rerolla en rogue när säsong 1 skulle släppas, men efter att patchen släpptes och de nerfade både cooldowns, damage och resource regen när detta REDAN var extremt trist balanserat så har jag tappat lusten helt tyvärr. Ett action RPG där de handikappar dig med vilje för att dra ut på tiden istället för att släppa mer content så att spelarna inte plöjer igenom allt för snabbt är helt typiskt (nya) blizzard-tänk.

Jag fattar inte varför de alltid är så rädda för att låta spelarna bara ha kul? Att springa runt och vänta på cooldowns och mana TROTS att man har försökt maxa affixes för just detta på sitt gear går helt och hållet emot hur endgame i ett ARPG ska kännas.

Nej nu väntar vi istället på vad GGG säger om PoE2, där har jag en helt annan tillit till att det görs på ett sätt som är kul ur ett spelarperspektiv.

Medlem

Personligen har jag väldigt roligt med säsongen. Inte felfritt, såklart, men jag är glad.

Medlem

Rinse and repeat: Fetch Quest 4


signatur

"There will be another time"

Medlem

Körde min första pre season som sorc. Men började men en rough igår och jag har.. kul faktiskt


signatur

Allätare

Medlem

Storyn var bra även om jag inte gillade slutet, spelet har bra grund i sig men innan season 1 slutade jag lira vid level 72 och då kändes som att man grindade och hoppades "nu" blir det kul eftersom man hade väntat på Diablo 4 så länge... Nu när season 1 kom, var jag hypad och hoppades på att spelet skulle vara bättre men det var samma skräp, kom till level 60, samma jävla onödiga grind för extra talents, season 1 quest var tråkiga och rewards ännu värre. Jag tycker det är helt jävla sjukt att dom inte gör mer åt patchen och bara kör på att dom ska fixa allt "sen" som vanligt. Verken jag eller någon på min battlenet friendlist spelar spelet längre och det är tragiskt.
Hoppas på att poe 2 är mera givande, eller att Microsoft gör något åt Blizzard situation i framtiden, för som det ser ut nu är det rena begravningen av spelet.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Slutade spela för en 4 veckor sedan, känner noll lust att komma tillbaka till detta ogenomtänkta beta skräp. Märks ju att dom själva inte spelar sina spel alls.

Märks tydligt att dom är influerade av sina investerare, dom visste gott och väl va de gjorde, dom gjorde spelet svårare och långsammare så att det ska ta längre tid att låsa upp hela battlepasset, så man ska bli sugen att köpa tiers. Jag visste att det skulle bli så här… fyfan.
Jag har ändå fått valuta för pengarna, har ungefär 150 spelade timmar och betalade 1200 för ultimate edition. Men aldrig igen kommer jag köpa ett blizzard spel, är så trött på deras giriga produkter.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nja nu vet jag ju inte om alla spelar likt förbannat. Till exempel i mitt umgänge så är det 1 av 8 som fortfarande lirar. Vi kanske inte speglar majoriteten men skulle nog säga att det halverats iaf. Efter T4 var det inge kul längre. Antar man blivit för gammal och lat för att grinda.... Kommer garanterat tillbaka men just nu känner jag mig klar.

Sluta bli kränkt för att folk inte tycker som du. Har du Diablo-posters på väggen också?

Hahaha nej Är inte ens något direkt fan av Diablo. Spelade 3an när det kom och slutade innan alla uppdateringar. 4an köpte jag ca en vecka efter launch. Tycker bara att gamers generellt är så jävla gnälliga. Dessutom är det ju som jag skriver, man googlar bästa builden och tjuter i forum när den blir nerfad.

Skrivet av Schluug:

Jo, jag vet, men det är ju det jag tycker är fel med spelet som det är nu. Om en legendarisk droppar så tycker jag att det ska kännas "Nu jäklar droppar äntligen något fett!" Men med 95% sannolikhet så är det skärp som du kommer att sälja/smälta ner. Att plocka upp inventory efter inventory med rares för att se om det är något man göra något med är ju rätt segt efter ett tag..

Jag förstår dig. Inte alls samma glädje som i diablo 3 när man hörde ljudet av en legendarisk droppa. Vi får se om blizzard lyckas reparerar spelet helt enkelt så det blir roligt och köra igen.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Efter att ha kommit till Level 82 med min sorc i pre-season så var jag helt inställd på att rerolla en rogue när säsong 1 skulle släppas, men efter att patchen släpptes och de nerfade både cooldowns, damage och resource regen när detta REDAN var extremt trist balanserat så har jag tappat lusten helt tyvärr. Ett action RPG där de handikappar dig med vilje för att dra ut på tiden istället för att släppa mer content så att spelarna inte plöjer igenom allt för snabbt är helt typiskt (nya) blizzard-tänk.

Jag fattar inte varför de alltid är så rädda för att låta spelarna bara ha kul? Att springa runt och vänta på cooldowns och mana TROTS att man har försökt maxa affixes för just detta på sitt gear går helt och hållet emot hur endgame i ett ARPG ska kännas.

Nej nu väntar vi istället på vad GGG säger om PoE2, där har jag en helt annan tillit till att det görs på ett sätt som är kul ur ett spelarperspektiv.

Bara ha kul? Nej nu jävlar, det ska finslipas för meta-spelare och allt kul måste kosta pengar. - Blizzard säkert,

Skämt åt sidan, det är inte ofta jag får ut kul nu för tiden och då räknas nog jag som casual somfan. Måste däremot ge en tumme upp till ToTK. Där kan vi snacka om låta spelar ha kul!

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Tror du verkligen dessa gnällspikar klarar av att spela poe2. Ett mer komplicerat diablo där man dessutom måste grinda mycket mer. Näääe, gnällspikarna vill ha god mode så dom slipper dö, hjärndött gameplay så dom slipper tänka själva. Dom vill ha abilities som dödar allt på 1 sek och självklart då utan att behöva specca några defensiva abilities. Och till råga på allt vill dom ha det bästa gearet utan att jobba för det. Tur för dom att det finns sidor som visar vilken build man "ska" ha, annars hade dom inte klarat main storyn.

Looten som droppar så jävla tråkig oavsett vad det är som droppar sedan som en som kör Necro med minion spec som main för jag hatar allt som har med jävla "meta" att göra så känns klassen ganska värdelös vilket den aldrig gjorde i dom tidigare spelen.

Medlem
Skrivet av lonian:

Höj svårighetsgraden om du kör på för lätt?

Svårt att höja högre än högsta

Medlem

Bättre att damma av Grim Dawn igen och testa nån exotisk build som inte borde fungera gör tjogoelfte gången^^
Underbart spel för de oinvigda

Medlem

Förväntningarna på ett spel som Diablo IV är precis lika skeva som förväntningarna på alla MMO:s..

”Visst, det var kul att spela igenom, men spelet är inte roligt nog för att underhålla mig 24/7 i tre år. Fy fan vilket skräp”.

”Den här builden jag kör (som jag googlat fram) gör mest dmg i hela spelet och jag kör över allt, nerfar ni den kan ni dra åt helvete 1/10”.

När ska folk inse att det är helt omöjligt att skapa ett spel som ersätter alla andra spel och sysselsättningar som finns?

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Tror du verkligen dessa gnällspikar klarar av att spela poe2. Ett mer komplicerat diablo där man dessutom måste grinda mycket mer. Näääe, gnällspikarna vill ha god mode så dom slipper dö, hjärndött gameplay så dom slipper tänka själva. Dom vill ha abilities som dödar allt på 1 sek och självklart då utan att behöva specca några defensiva abilities. Och till råga på allt vill dom ha det bästa gearet utan att jobba för det. Tur för dom att det finns sidor som visar vilken build man "ska" ha, annars hade dom inte klarat main storyn.

PoE1 svårt? Kanske väldigt endgame, men om vi pratar att spela t.ex. genom storyn så är det extremt lätt, och oerhört snabbare än D4 när det kommer till att cleara mobs. Det är det som PoE och Lost Ark har gjort bra, och det som D2 folk gillade med; vanliga fiender och eliter ska inte ta minuter att döda. Diablo 4 eliterna är mer eller mindre ingen utmaning, det är bara utdraget. Samma sak med minibossar för Strongholds. Körde genom som Druid pre-season, Solo hela Storyn på HC, och var aldrig nära på att dö. Däremot så tog det väldigt lång tid att få död på fiender, vilket gjorde allt utdraget och tråkigt.

När jag spelade HC på Diablo 3 och Diablo 2, så kan man döda relativt snabbt, men man är också alltid nära på att dö själv om man kör "self-found" utan några boost items. PoE har också bra balans där tycker jag. Det är inte för svårt, men det är inte heller för lätt. Däremot alla de spelen så kan man känna av att man blir starkare pga gear och levels. D4 saknar den känslan helt då alla fiender scalear med din level.

Och det är lite där problemet ligger; allt scalear med din level, och för varje klass som blir nerfad så kommer allt ta längre tid, om inte samtliga fiender blir också nerfade med samma % (vilket vi vet att de inte blir). Och det är där folk "gnäller", inte att spelet är svårt eller lätt, utan allt blir bara utdraget och varje encounter tar längre tid i helt onödan. Det är en grej om det blir en utmaning med mechanics och så, men vad jag har sett, så är inte fallet.

Så ja, jag tror att "dessa gnällspikar" klarar av att spela PoE2 galant, då PoE2 kommer mest sannolikt inte innehålla de problem som D4 lider av i dagsläget. GGG vet om att sperlan gillar ha relativt snabb pace utigenom hela spelet, och inte bara i absolut endgame efter du har skaffat perfekt gear.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Jo, jag vet, men det är ju det jag tycker är fel med spelet som det är nu. Om en legendarisk droppar så tycker jag att det ska kännas "Nu jäklar droppar äntligen något fett!" Men med 95% sannolikhet så är det skärp som du kommer att sälja/smälta ner. Att plocka upp inventory efter inventory med rares för att se om det är något man göra något med är ju rätt segt efter ett tag..

Detta är det stora problemet. Legendariska saker borde ju vara.... legendariska. Alltså bra kan jag tycka. Men min erfarenhet från D3 (inte spelat D4, men hört att samma problem är där) är, som du säger, 95-99% rent skräp. Det är bara dålig design.
Jag kan tycka att det ska droppa legendariska föremål väldigt sällan. Och när det väl gör det så ska det ha stor påverkan på gubben.
Men jag är väl en dålig designer helt enkelt som inte förstår bättre.

Medlem
Skrivet av Therant:

Detta är det stora problemet. Legendariska saker borde ju vara.... legendariska. Alltså bra kan jag tycka. Men min erfarenhet från D3 (inte spelat D4, men hört att samma problem är där) är, som du säger, 95-99% rent skräp. Det är bara dålig design.
Jag kan tycka att det ska droppa legendariska föremål väldigt sällan. Och när det väl gör det så ska det ha stor påverkan på gubben.
Men jag är väl en dålig designer helt enkelt som inte förstår bättre.

Det du tänker på här finns i d4, men heter unika items. Legendarys är bara magiska items med en extra kraft ("aspect") som kan ge positiva effekter (och dessa kan då exporteras till andra magiska items om man vill). De unika däremot kan ändra en build helt och hållet och är fast i itemet. Tyvärr finns det lite för få unika, men när såna droppar är det trevligt som tusan 😁 jag hoppas de fortsätter släppa fler unika framåt, för det är det som saknas enligt mig. Legendarys är bra "på vägen", men jag skulle gärna se att det fanns tillräckligt med intressanta unika items för att kunna fylla alla slots med såna oavsett build mot slutet av spelet.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Härligt att du tycker att det är roligt men man måste ju få uttrycka sitt missnöje utan att bli kallad gnällig.
Jag har själv en trollkarl som känns helt värdelös. Det känns inte som att han gör någon skada alls. Och då har jag ändå gått ner till lägsta svårighetsgraden för att ta mig igenom handlingen. Väldigt tråkigt.
Jag kände aldrig samma sak när jag spelade D3. Där kändes det som att dom flesta attacker gjorde mer skada och närstridsattacker kändes tyngre.

Jag har då inget problem med min Sorc på World Tier 4.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det du tänker på här finns i d4, men heter unika items. Legendarys är bara magiska items med en extra kraft ("aspect") som kan ge positiva effekter (och dessa kan då exporteras till andra magiska items om man vill). De unika däremot kan ändra en build helt och hållet och är fast i itemet. Tyvärr finns det lite för få unika, men när såna droppar är det trevligt som tusan 😁 jag hoppas de fortsätter släppa fler unika framåt, för det är det som saknas enligt mig. Legendarys är bra "på vägen", men jag skulle gärna se att det fanns tillräckligt med intressanta unika items för att kunna fylla alla slots med såna oavsett build mot slutet av spelet.

Hmm okej. Men varför ha så mycket olika loot klasser? Legendariska saker, borde väl vara legendariska av en anledning, därav namnet legendarisk. Inte bara ge typ 5% extra dps som bonus. Unika saker och legendariska är väl samma sak?
Nu förstår jag att du inte kan svara på varför Blizzard gjort såhär, men för en diskussion, är det inte lite skevt? Blir det inte lite kaka på kaka effekt av det hela.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Håll ut! Snart visas nyheter från poe2 och 1. Bänka er ny på lördag då börjar exilecon!

Nja, det blir Baldur's Gate III för mig ist.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Hahaha nej Är inte ens något direkt fan av Diablo. Spelade 3an när det kom och slutade innan alla uppdateringar. 4an köpte jag ca en vecka efter launch. Tycker bara att gamers generellt är så jävla gnälliga. Dessutom är det ju som jag skriver, man googlar bästa builden och tjuter i forum när den blir nerfad.

Jag kan hålla med om att gamers är gnälliga när de gäller buggar, fps och grafik vid release på många spel. Där är folk otåliga. Men att kritisera ett spel för deras patcher gör ju inte en person till en gnällspik per automatik. Det handlar om smak och tycke. Speciellt när de gäller liveservice-spel där de patchar spel och nerfar och boostar lika ofta som man byter kallingar.

Medlem
Skrivet av Therant:

Hmm okej. Men varför ha så mycket olika loot klasser? Legendariska saker, borde väl vara legendariska av en anledning, därav namnet legendarisk. Inte bara ge typ 5% extra dps som bonus. Unika saker och legendariska är väl samma sak?
Nu förstår jag att du inte kan svara på varför Blizzard gjort såhär, men för en diskussion, är det inte lite skevt? Blir det inte lite kaka på kaka effekt av det hela.

Jo, jag håller med. Jag ser legendarys som "extra magiska" typ. De har normal, rare, magic, legendarys och uniques. I d2 var det en nivå mindre, iaf innan rune words kom. Kanske ett sätt att slippa göra 1000 unika eller nåt, man vill ju ha "bra saker man kan hitta" även vid lägre level och unika är end game gear typ. Sen kan jag gilla själva tanken med att man kan flytta aspect från legendaries osv, det gör det lättare att uppgradera på vägen. Men jag hade helt klart velat ha fler unika mot slutet.

Medlem

D4 har typ en handfull uniques, låst till den klass du spelar. D1 hade typ fler än D4 har känns det som.

I D2 finns det hundratals, olika kraftiga, massa olika kombinationer du kan testa. Du får saker du kan spara undan till den där barben du ska rolla en vacker dag. Saker till när du ska levvla nästa gubbe osv. Dom hade sjukt mycket variation och man blev nästan alltid glad när man ser en droppa. Det var även kul att kunna ge bort sånna man inte planerat använda själv.

Looten i D4 efter man fått sin första uppsättning legendariska aspects känns så jäkla meh. Jaha, en ny med 2% chance to lucky hit on vulerable burning close enemies. Yey, kul när det nu händer. Fööör många garbage rare affixes som bara förvirrar och gör det meckigt att få till sin build. Ja men du kan ju re-rolla ETT av affixen för 300 miljoner och en reagent från world bossar som spawnar dom tider du inte spelar.

Sorc mains har dessutom inga vettiga uniques av dom få som ens kan droppa, alla har inbyggda nackdelar som gör att dom inte är värd att använda.

Vart är glädjen över looten? Inte i detta Diablo iaf. Dom borde göra som med D3. Skrota AH och looten och gör om, loot 2.0. Diablo 2 style fast tunea bak runes en gnutta, bara en gnutta.

Medlem

Nerfa sönder eternal realm och lägg till season powers så folk köper battle pass. Det är den enda anledningen blizzard gör detta

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag har då inget problem med min Sorc på World Tier 4.

Jaså? Allt jag gör är att springa runt för att inte bli dödad på några slag och försöka få iväg några eldbollar och blixtar innan jag måste springa igen. Jag är bara level 45 är så det kanske är det?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Väntar på att barbar ska vra kul att spela. Just nu är den fruktansvärt tråkig att spela.
Så fortsätter köra med min Range Rouge, INTE twisted som alla andra kör med, finns inget tråkigare.

Medlem
Skrivet av jamorro:

Nerfa sönder eternal realm och lägg till season powers så folk köper battle pass. Det är den enda anledningen blizzard gör detta

Vi är 10st som spelar. Två har seasonpass. Funkar alldeles utmärkt. Inga powers som är låsta.

Skrivet av OAKTHYR:

Jaså? Allt jag gör är att springa runt för att inte bli dödad på några slag och försöka få iväg några eldbollar och blixtar innan jag måste springa igen. Jag är bara level 45 är så det kanske är det?

Allt(inte Necro) är slött i 45. Bli 70+, så smälter du WT4.

Medlem
Skrivet av Huff:

Vi är 10st som spelar. Två har seasonpass. Funkar alldeles utmärkt. Inga powers som är låsta.

Allt(inte Necro) är slött i 45. Bli 70+, så smälter du WT4.

Skönt att höra. Kusinen jag brukar spela med är necromancer och det är han som brukar hjälpa mig igenom striderna.


signatur

PSN: OAKTHYR

123
Skriv svar