Blizzard om Diablo IV-patchen: "Vi vet att det är dåligt. Vi vet att det inte är kul"

Robot
Blizzard om Diablo IV-patchen: "Vi vet att det är dåligt. Vi vet att det inte är kul"

Och de planerar inte att släppa en sån här uppdatering någonsin igen.

#Blizzard, #Diablo-4


Medlem

Slutade spela för en 4 veckor sedan, känner noll lust att komma tillbaka till detta ogenomtänkta beta skräp. Märks ju att dom själva inte spelar sina spel alls.

Medlem

Håller med WolfGrin här ovan, jag spelade det, tyckte det var helt ok, snyggt och lite småkul men jag har inte spelat på länge nu, känner inge sug efter det heller, speciellt inte efter en sådan patch som hugger ens karaktärer vid knäna.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Slutade spela för en 4 veckor sedan, känner noll lust att komma tillbaka till detta ogenomtänkta beta skräp. Märks ju att dom själva inte spelar sina spel alls.

Skrivet av Sillage:

Håller med WolfGrin här ovan, jag spelade det, tyckte det var helt ok, snyggt och lite småkul men jag har inte spelat på länge nu, känner inge sug efter det heller, speciellt inte efter en sådan patch som hugger ens karaktärer vid knäna.

Håll ut! Snart visas nyheter från poe2 och 1. Bänka er ny på lördag då börjar exilecon!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Storyn var kul körde till lv 60 inte rört det sen dess.

Medlem

Detta säger så mycket om detta företag, de har knappt någon aning vad de håller på med.
Det är så sorgligt vad Blizzard har blivit med tanke på deras historia.

Inaktiv

Så gnälliga ni är, spelet är superkul och säsong 1 känns nytt och fräscht.

Medlem

Körde igenom storyn, testade en del endgame och sen avinstallerade jag skiten runt 4 veckor sen.
Grafiken var bra, storyn började bra men var utdragen tills slutet där den började bli riktigt bra. Tyvärr blev det ju ganska uppenbart när man kört klart storyn att de enda man haft i åtanke när den utformades var: Sälja expansioner = Insert credit card to continue.

I mina ögon har Blizzard fokuserat för mycket på monetization och missat spelglädjen. Att man också behöver släppa en patch som vissa klassar som bland det värsta man sett är ju också mycket talande....

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Så gnälliga ni är, spelet är superkul och säsong 1 känns nytt och fräscht.

Härligt att du tycker att det är roligt men man måste ju få uttrycka sitt missnöje utan att bli kallad gnällig.
Jag har själv en trollkarl som känns helt värdelös. Det känns inte som att han gör någon skada alls. Och då har jag ändå gått ner till lägsta svårighetsgraden för att ta mig igenom handlingen. Väldigt tråkigt.
Jag kände aldrig samma sak när jag spelade D3. Där kändes det som att dom flesta attacker gjorde mer skada och närstridsattacker kändes tyngre.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Härligt att du tycker att det är roligt men man måste ju få uttrycka sitt missnöje utan att bli kallad gnällig.
Jag har själv en trollkarl som känns helt värdelös. Det känns inte som att han gör någon skada alls. Och då har jag ändå gått ner till lägsta svårighetsgraden för att ta mig igenom handlingen. Väldigt tråkigt.
Jag kände aldrig samma sak när jag spelade D3. Där kändes det som att dom flesta attacker gjorde mer skada och närstridsattacker kändes tyngre.

Absolut är det så. Men det känns mer som en mob mot spelet. Alla skriker högt de ska bojkotta och det är skit likt förbannat spelar alla ändå 😂

Men visst ska man få uttrycka missnöje med.

Medlem

Mitt största problem med D4 just nu är looten, det är väldigt sällan som jag blir exalterad över ett drop. Sannolikheten att en legandary har rätt stats är väligt liten. Systemet med rares/legendaries och aspects tycker jag är skittråkigt. Detta i kombination med smart-loot, att man inte får någon annan loot än till sin klass gör att jag känner mig otroligt usugen på att spela upp en annan klass.

Jag säger inte att D2 är att perfekt spel, men i just den aspekten tycker jag att de är väldigt bra.

Medlem

Om jag lärde mig något från när D3 släpptes så bör jag även denna gång vänta ett par år tills spelet är så bra det kan bli.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Om jag lärde mig något från när D3 släpptes så bör jag även denna gång vänta ett par år tills spelet är så bra det kan bli.

Haha exakt min tanke. D3 var en otrolig väckarklocka för min del. Kände att D4 skulle lida av samma sak så har inte rört spelet med tång ens. Om några år och några expansioner så kanske det blir vad de lovade.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Absolut är det så. Men det känns mer som en mob mot spelet. Alla skriker högt de ska bojkotta och det är skit likt förbannat spelar alla ändå 😂

Men visst ska man få uttrycka missnöje med.

Ja dom som exempelvis ger spelet en etta i betyg är samma sorts personer som gav The Last of Us Part 2 en etta i betyg. Dom hänger bara på hat-tåget. Man kan ogilla delar av ett spel men ändå uppskatta andra.
Jag vill verkligen gilla D4 men jag har inte haft så kul i det än så länge. Kanske blir bättre när jag byter klass. Jag tänkte köra rouge eller druid under säsong ett. Ska bara spela igenom handlingen först


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Håll ut! Snart visas nyheter från poe2 och 1. Bänka er ny på lördag då börjar exilecon!

Tror du verkligen dessa gnällspikar klarar av att spela poe2. Ett mer komplicerat diablo där man dessutom måste grinda mycket mer. Näääe, gnällspikarna vill ha god mode så dom slipper dö, hjärndött gameplay så dom slipper tänka själva. Dom vill ha abilities som dödar allt på 1 sek och självklart då utan att behöva specca några defensiva abilities. Och till råga på allt vill dom ha det bästa gearet utan att jobba för det. Tur för dom att det finns sidor som visar vilken build man "ska" ha, annars hade dom inte klarat main storyn.

Medlem

Tycker spelet var bra, spela sorc som main men som sagt efter patchen så har jag inte rört den.
Tycker de skulle fokuserat på det sociala istället med dungs osv som i DI.
Men som sagt patchen mördade helt sorcen, oneshotas av vanliga mobs liksom och cooldowns som ökar något sjukt.

Men som andra skrev, de får fan börja spela sina egna spel. Necron tex är fortfarande sjukt stark, har en i klanen som klara sista capstone på lvl 53 eller vad det var

Redaktör
Ponny

Kan någonstans uppskatta att de lägger sig platt – även om det inte ens borde ha blivit en sådan här situation till att börja med.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Diablo är typ det nya Cod imho, i princip samma spel som förra gången...

Medlem

Skönt att man ej betalade 850kr för spelet i slutändan. För det är verkligen inte lönt att köpa nya spel till fullpris. Bevisas ju gång på gång igen.

Medlem
För lätt

Spelet är för lätt om man jämför det med t.ex. diablo 2.

I d2 var man rädd för de knivbärande pygmeerna som bodde i djungeln... vilka monster är man rädd för i d4?

De borde slänga upp 2 nya capstone dungeons. En på lvl 85 och en på lvl 100 samt öka svårighetsgraden därefter.

Mera nerfs, men inte i samband med seasonlaunch.

Fragtjuv

Jag drog igång season 1 i helgen och trots nerfandet så fick det bli en Sorcerer. Jag gillar gameplayet med den och tycker att den fungerar helt okej än så länge. Jag har precis nått lvl 52 och några Nightmare dungeons har fungerat bra men jag gissar att jag kan stöta på problem under senare delen av endgame.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Absolut är det så. Men det känns mer som en mob mot spelet. Alla skriker högt de ska bojkotta och det är skit likt förbannat spelar alla ändå 😂

Men visst ska man få uttrycka missnöje med.

Det är alltid så, varför tror du de drar in så sjukt mycket pengar alla dessa företag. Det är typ 5 som klagar och 500 som skiter i vilket.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Vasir:

Körde igenom storyn, testade en del endgame och sen avinstallerade jag skiten runt 4 veckor sen.
Grafiken var bra, storyn började bra men var utdragen tills slutet där den började bli riktigt bra. Tyvärr blev det ju ganska uppenbart när man kört klart storyn att de enda man haft i åtanke när den utformades var: Sälja expansioner = Insert credit card to continue.

I mina ögon har Blizzard fokuserat för mycket på monetization och missat spelglädjen. Att man också behöver släppa en patch som vissa klassar som bland det värsta man sett är ju också mycket talande....

Utveckla vad du menar med att de fokuserat på monetization och missat spelglädjen?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan någonstans uppskatta att de lägger sig platt – även om det inte ens borde ha blivit en sådan här situation till att börja med.

Jag hejdade mig för att köpa spelet då 800kr verkade extravagant och marknadsföringen extrem. Det är kul med hype men fenomenet är genomskådat sedan tidigare, exempel på detta är Cyberpunk 2077.

Kärnan i Cyberpunk 2077 påvisade sig som bra, men all övrig stoppning som jobbar upp betyget mot fulländat saknades typ helt och hållet. Åtminstone belystes Diablo IV huvuddrag via betatestning, som sannolikt blev avgörande för många.

Medlem
Skrivet av JareD82:

Spelet är för lätt om man jämför det med t.ex. diablo 2.

I d2 var man rädd för de knivbärande pygmeerna som bodde i djungeln... vilka monster är man rädd för i d4?

De borde slänga upp 2 nya capstone dungeons. En på lvl 85 och en på lvl 100 samt öka svårighetsgraden därefter.

Mera nerfs, men inte i samband med seasonlaunch.

Höj svårighetsgraden om du kör på för lätt?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Schluug:

Mitt största problem med D4 just nu är looten, det är väldigt sällan som jag blir exalterad över ett drop. Sannolikheten att en legandary har rätt stats är väligt liten. Systemet med rares/legendaries och aspects tycker jag är skittråkigt. Detta i kombination med smart-loot, att man inte får någon annan loot än till sin klass gör att jag känner mig otroligt usugen på att spela upp en annan klass.

Jag säger inte att D2 är att perfekt spel, men i just den aspekten tycker jag att de är väldigt bra.

De borde skapa många fler unika items. Det är ju dem man vill ha, aspekterna känns mer som ett sätt att nå dit "innan man hittar riktigt bra items" och det blir lite urvattnat att hitta 100 legendarys men inte vilja använda dem.

D2s system kring items blev dock enligt mig förstört av runorna där allt handlade om dem sen.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Håll ut! Snart visas nyheter från poe2 och 1. Bänka er ny på lördag då börjar exilecon!

Hoppas innerligt att de fixat så att man kan vinkla kameran bättre. Nuvarande vinklen gör mig illamående

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Så gnälliga ni är, spelet är superkul och säsong 1 känns nytt och fräscht.

Samma här, har riktigt skoj med Säsong 1 och mina vänner med. Ska bli kul att se vad mer de kommer på i framtida säsonger.

Skrivet av Schluug:

Mitt största problem med D4 just nu är looten, det är väldigt sällan som jag blir exalterad över ett drop. Sannolikheten att en legandary har rätt stats är väligt liten. Systemet med rares/legendaries och aspects tycker jag är skittråkigt. Detta i kombination med smart-loot, att man inte får någon annan loot än till sin klass gör att jag känner mig otroligt usugen på att spela upp en annan klass.

Jag säger inte att D2 är att perfekt spel, men i just den aspekten tycker jag att de är väldigt bra.

Du och många andra spelar på fel sätt, om du bara letar legendary drops med perfekta stats.

Börja leta efter gula items med ”perfekta stats” och släng in en aspekt i det föremålet hos den där hokuspokustanten i stan. Så har du en legendarisk med perfekta stats, dvs statsen följer med och blir legendarisk då du slänger in en aspekt!

Medlem

Har hur kul som hällst i remnant 2. D4 får stå på hyllan nått år innan man tar en titt på det igen.

123
Skriv svar