Counter-Strike 2 imponerar storligen med – vatten!

Robot
Counter-Strike 2 imponerar storligen med – vatten!
Medlem

Ingen fisk-AI ännu men ryssarna i matchmaking kanske fyller den rollen.

Medlem

Vatten som ger vågor av rörelser är väl trevligt, men knappast något man trillar av stolen för. Har ju funnits sedan åtminstone Baldur's Gate: Dark Alliance.

Inaktiv

Haha undra hur det ser ut för icke intresserade "Wow titta hur vattnet rör sig!!"
Man kanske ska installera och stirra på vattnet. Lagkamraterna kanske inte bli överlyckliga.

Singulariteten närmar sig.

Medlem

Visst, ripples i pölarna såg väl okej ut (skulle inte direkt säga bättre än så, att vattenrörelserna följer karaktärens rörelser som de gjorde kändes inte direkt realistiskt) men... stänket var väl inte direkt särskilt imponerande öht? :/
I ett spel som CS dessutom, inte direkt som att man stannar och kollar på grafiska detaljer när man spelar det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Förutom vattensplashet när man gick i vattnet som var fränt fick jag stora flashbacks till diverse HL2 tech-demos när dom visade vatten för 20 år sen eller när det nu var

Medlem

Cool fysik verkligen, men själva vattnet verkar lite väl "livligt" när de inte händer nåt för att vara en förhållandevis liten mängd.
liksom, ser ut som ett hav i en liten pöl typ.

Medlem

Hmm svårt o avgöra men vattenkanten guppar i tunneln (0:18) så det är nog inte bara textur... men gissar att det inte blir högre vågor än små krusningar + sprites (se granaten) även när någon hoppar ner i djupt vatten.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Releasehästryttare
Skrivet av Tobbe:

Hmm svårt o avgöra men vattenkanten guppar i tunneln (0:18) så det är nog inte bara textur... men gissar att det inte blir mer än krusningar även när någon hoppar ner i djupt vatten.

Har någon av de officiella csgo kartorna djupare vatten nu för tiden?
Finns Cs.aztec till exempel? Den kartan hade ju en vatten kanal som avbrytare på bottennivån.

Det fanns ju också nån karta från innan 1.6 där man kunde simma genom tunnlar för att komma till gisslan.

Medlem

Alldeles för klent vattensprut efter granaten. Såg inte ens bra ut tyvärr. Där har de en hel del att jobba med för att nå upp till dagens standard.

Medlem

@devan
anubis verkar ha (spelar inte cs:go).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Vilket kommer se förjävligt ut när man ändå sänker allt till low för att maximera sin FPS, välkommen till CS. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Vilket kommer se förjävligt ut när man ändå sänker allt till low för att maximera sin FPS, välkommen till CS. ;P

Lol.

Medlem

Känner jag FZs kommentars fält rätt när det kommer till grafik så vill det f*n till att vattnet skall komma ut genom skärmen för ens ha en liten chans till att imponera

Medlem

Jag blir imponerad ifall man slänger en smoke och där bildas bubblor med gas i.
Samt bubblar det i vattnet när man fiser?

Medlem

på tiden för en ny version, så allt får duga


signatur

//monster

Dec
Medlem

3kliksphilip går in mer i detaljerna gällande vatteneffekterna om man vill se mer:


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Releasehästryttare
Skrivet av Dec:

3kliksphilip går in mer i detaljerna gällande vatteneffekterna om man vill se mer:

https://www.youtube.com/watch?v=9DdVioqd3CI

Heh, ja hoppas de kan fixa så att man inte ser ens skugga i vattnet när man är i rök annars kommer ju folk anklaga en för att fuska

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Förutom vattensplashet när man gick i vattnet som var fränt fick jag stora flashbacks till diverse HL2 tech-demos när dom visade vatten för 20 år sen eller när det nu var

Minns när man första gången hoppas ner i vattnet i Half Life 2.

Idag är det inget speciellt men 2004 var det extraordinärt med vatten som speglar sig så, tilllsammans med den detaljnivån och objekt som flyter omkring.

Helt sjukt hur fort utvecklingen gick fram till början av 2000-talet.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Alldeles för klent vattensprut efter granaten. Såg inte ens bra ut tyvärr. Där har de en hel del att jobba med för att nå upp till dagens standard.

Will still be played by millions...

Hur är det med "Fish AI"?

Men snäll, gärna fler kartor någon gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kommer ihåg de snygga vattenpölarna i "Colin McRae Dirt 2" 2009 som man kunde köra i så vattnet rörde sig och stänkte realistiskt.


signatur

autograph

Medlem

Vad e det som imponerar med detta? Förstår inte? Inte direkt som CS kommer med något nytt... all teknik som dom visat upp är gammalt och används redan sedan flera år tillbaka? Ska man bli imponerad eller?

Finns egentligen bara en vatten simulering som är imponerande fortfarande efter sååå många år och det är Sea of Thieves. Detta är ju som i fjärt i rymden i jämförelse. Jag kan skriva en sån shader på 30 minuter som gör exakt samma sak, och att dom dessutom misslyckats med vatten explosionerna är mest pinsamt... Dom kör en sprite som är likadan varje gång.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Får mig osökt att tänka på sommaren 2002 då jag häpnades av vatteneffekterna i Elder scrolls 3: Morrowind. Ringar på vattnet när man kastade stenar i det etc.

klipp

Tycker nog att vatteneffekterna i CS2 borde vara standard 21 år senare

Medlem
Skrivet av abso:

Känner jag FZs kommentars fält rätt när det kommer till grafik så vill det f*n till att vattnet skall komma ut genom skärmen för ens ha en liten chans till att imponera

Kan ju vara för att vätskedynamik är bland det svåraste (som ändå implementeras) i spel att simulera digitalt. Däri inkluderas även gaser, så rök är en del av det.
Därför sticker det lite i ögonen när en del utvecklare/utgivare slår på stora trumman och kräks ur sig marknadsföringsfloskler trots att det faktiskt finns *mycket* mer kvar att göra för att få det någorlunda realistiskt.

Visst, det må se *relativt* snyggt ut - men då borde också marknadsföringen reflektera (some pun intended) detta, i stället för att få det att verka som det häftigaste sedan skivat bröd.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Gen
Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Förutom vattensplashet när man gick i vattnet som var fränt fick jag stora flashbacks till diverse HL2 tech-demos när dom visade vatten för 20 år sen eller när det nu var

Så värt att titta på igen Ett av de bästa tech-demos jag någonsin sett. Väldigt underhållande presentatör och publik.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vatten som ger vågor av rörelser är väl trevligt, men knappast något man trillar av stolen för. Har ju funnits sedan åtminstone Baldur's Gate: Dark Alliance.

Visst, bilar har ju funnits i över 100 år också så varför inte bara välja en 30-talare. Hur stor skillnad kan det vara liksom 🤣

1
Skriv svar