Fables ledande manusförfattare lämnar projektet

Robot
Fables ledande manusförfattare lämnar projektet

Anna Megill slutar på Playground Garmes

#Fable, #Playground-Games


Medlem

Kan vi bara få ett Fable 1 fast tio gånger större.

Medlem

Det är ju alltid något "fel" om en person hoppar av mitt i en produktion, vad de än säger.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Att hon jobbat så pass kort tid, älskar fable och inte har ett annat projekt att gå till är en liten varningsklocka men som sagt omöjligt att veta. Speciellt eftersom ingen någonsin skulle säga "projektet suger och därför lämnar jag"

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Att hon jobbat så pass kort tid, älskar fable och inte har ett annat projekt att gå till är en liten varningsklocka men som sagt omöjligt att veta. Speciellt eftersom ingen någonsin skulle säga "projektet suger och därför lämnar jag"

"Jag hatar Fable, jag avskyr att jobba med spel och hel projektet är en mardröm!!"

XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja hon kan väl inte säga så mycket annat om hon vill ha lättare att få andra jobb...

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

"Jag hatar Fable, jag avskyr att jobba med spel och hel projektet är en mardröm!!"

XD

Haha det vore en boomerang

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är ju alltid något "fel" om en person hoppar av mitt i en produktion, vad de än säger.

Skrivet av anon_332538:

Att hon jobbat så pass kort tid, älskar fable och inte har ett annat projekt att gå till är en liten varningsklocka men som sagt omöjligt att veta. Speciellt eftersom ingen någonsin skulle säga "projektet suger och därför lämnar jag"

I det här fallet skulle det iofs kunna bero på strejken i Hollywood. Om hon inte är ansluten till facket kan hon kliva in som manusförfattare hos desperata streamingbolag som inte får fram nytt material just nu.

Eller så behövde hon bara en paus.

Eller så är det kris med Fable 😉

Skribent
Skrivet av serdyllon:

I det här fallet skulle det iofs kunna bero på strejken i Hollywood. Om hon inte är ansluten till facket kan hon kliva in som manusförfattare hos desperata streamingbolag som inte får fram nytt material just nu.

Eller så behövde hon bara en paus.

Eller så är det kris med Fable 😉

Det där med strejken kan faktiskt ha något med saken att göra? Om du inte är fackligt ansluten så lär det finns en miljard jobb att hoppa på och du kan säkert även diktera lönen rätt hårt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det där med strejken kan faktiskt ha något med saken att göra? Om du inte är fackligt ansluten så lär det finns en miljard jobb att hoppa på och du kan säkert även diktera lönen rätt hårt.

Låter som en dålig deal alltså... om du tar någon annans jobb på det sättet så sätter man sig i en ganska dålig sits sedan när strejken är över och andra skall tillbaka.

Jag antar att i bästa fall så är hennes jobb helt över och hon går till en annan studio. Men om man är narrative lead så borde man ju stanna till slutet, vad händer annars om det kommer upp problem eller om någon annan skall ta över?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Man blir ju rejält mörkrädd när man går in på hennes Twitter.

Finns det några narrativ-director som samtidigt inte är aktivister nu för tiden? Det är inte alls konstigt att gaming och tv-serier bara blir sämre och tråkigare vid dessa personer vid rodret. Alla tycker likadant om allting hela tiden.

Diversity i all ära, men det är inte mycket "diversity" när det kommer till idéer. Det är solklart det.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Man blir ju rejält mörkrädd när man går in på hennes Twitter.

Finns det några narrativ-director som samtidigt inte är aktivister nu för tiden? Det är inte alls konstigt att gaming och tv-serier bara blir sämre och tråkigare vid dessa personer vid rodret. Alla tycker likadant om allting hela tiden.

Diversity i all ära, men det är inte mycket "diversity" när det kommer till idéer. Det är solklart det.

Ja, det är verkligen skrämmande. Det ligger förstås väldigt mycket annat bakom detta och det är troligen inte positivt för henne.

Medlem

Jag är inte särskilt insatt i alla delmoment för spelutveckling, men openworldspel måste vara rätt så komplexa vad gäller story, lore och dialoger. Låter ju konstigt att en författare skulle hoppa av så långt innan release.

Medlem

Inget dåligt CV, Playboy: The Mansion, Littlest Pet Shop VIP's och War in Kryta. Hon lär inte ha problem att bli narrative lead på ett annat AAA-spel...

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Man blir ju rejält mörkrädd när man går in på hennes Twitter.

Finns det några narrativ-director som samtidigt inte är aktivister nu för tiden? Det är inte alls konstigt att gaming och tv-serier bara blir sämre och tråkigare vid dessa personer vid rodret. Alla tycker likadant om allting hela tiden.

Diversity i all ära, men det är inte mycket "diversity" när det kommer till idéer. Det är solklart det.

Skrivet av Detekt:

Ja, det är verkligen skrämmande. Det ligger förstås väldigt mycket annat bakom detta och det är troligen inte positivt för henne.

Troligen finns det hur många som helst. Men om folk är det eller inte får ni ju inte veta och ni lär spela spelen ändå?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Troligen finns det hur många som helst. Men om folk är det eller inte får ni ju inte veta och ni lär spela spelen ändå?

Det märker man efter en timme när man startat spelet. Och är man osäker är det bara att söka upp narrative-teamet på Twitter för att få facit.

Man märkte t ex direkt att en BLM-aktivist inte hade skrivit Final fantasy 16, och det märkte även BLM-aktivisterna själva. Det går alltså åt båda hållen.

Medlem

Jag tänker mest såhär, om det är andra motiv bakom hon ej vill meddela eller inte är hennes beslut. Om det finns några orsaker kan vara så som vi ej känner till men vi själva kan blåsa upp det också. Upp till henne hur hon vill göra hur som helst och har inget med oss att göra. Skit samma tycker jag hon gör som hon vill. Inte vårt problem..

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Det märker man efter en timme när man startat spelet. Och är man osäker är det bara att söka upp narrative-teamet på Twitter för att få facit.

Man märkte t ex direkt att en BLM-aktivist inte hade skrivit Final fantasy 16, och det märkte även BLM-aktivisterna själva. Det går alltså åt båda hållen.

Pratar vi om Fable nu eller, det är väl inte ens släppt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Pratar vi om Fable nu eller, det är väl inte ens släppt?

Haha det undrar jag med


signatur

Allätare

1
Skriv svar