Trailern för The Witcher-säsongens andra del har släppts

Robot
Trailern för The Witcher-säsongens andra del har släppts

Henry Cavills avslut som häxkarlen Geralt.

#Netflix, #The-witcher


Medlem

Har inte Netflix över hundra miljoner betalande användare? Att drygt 500000 kollar på deras flagship-serie måste vara horribelt dåligt.

Medlem

Tyckte att första säsongen var riktigt dålig men serien har ryckt upp sig rejält, mycket tack vare Henry Cavills insats. Blir nog sista säsongen för mig om inte hyllningarna öser in.

Umi
Medlem

Inte konstigt att tittarsiffrorna sviker när man går bort från källmaterialet och pushar sina egna agendor

Medlem
Skrivet av Umi:

Inte konstigt att tittarsiffrorna sviker när man går bort från källmaterialet och pushar sina egna agendor

Producenterna är de enda monstren som Geralt inte rår på.

Det är synd att det blev så här. Jag hade skyhög hype efter första säsongen och nu orkar jag inte ens titta. När jag tänker efter har jag inte ens Netflix längre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Serien såg alltid ut som en matiné i stil med Young Hercules och den B-aktiga känslan försvann aldrig även om serien ryckte upp sig något i andra säsongen. Jag hoppas de lägger ner och spenderar sina pengar på något bättre!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Serien såg alltid ut som en matiné i stil med Young Hercules och den B-aktiga känslan försvann aldrig även om serien ryckte upp sig något i andra säsongen. Jag hoppas de lägger ner och spenderar sina pengar på något bättre!

Har sagt det flera gånger, hade mycket hellre sett en lite mer Hercules, Xena warrior princess stil serie.

Vill ha tillbaka det gamla formatet av "monster of the week" eller "moral dilemma of the week" som gamla serier som Xena, Stargate SG-1 osv hade.

Ville att geralt skulle dyka upp i en by och lösa något problem med ett moraliskt dilemma involverat, kanske lösa problemet med alchemy eller någon fiffig kunskap han har angående monstret pga hans erfarenhet. Sen nästa avsnitt är helt separat och han är på ny plats med nytt problem att lösa.

Skulle passat så bra iom att en witchers jobb är mer eller mindre att på resande fot dyka upp på en plats och acceptera ett kontrakt, för att sedan åka vidare och göra samma sak igen.

kortfattat: ville se en witcher vara en witcher, man skulle kunna pumpa ut hundratals avsnitt på det sättet.

Medlem

Något jag stör mig på i många nutida serier och särskilt i The Witcher är att Geralt konstant viskar. Han står på däck mitt i ett blåsigt hav och viskar hest till Ciri när de konverserar. Allt bakgrunsbrus är frånvarande, inga andra ljud. Inte ens håret blåser utan hänger orörligt. Ser så fake ut. Försök att snacka så med din polare på finlandsfärgan en blåsig höstkväll. Vaaaaaaaaa?? Vaa?

Medlem

jag brukar köra maraton på serier som släpps i hela säsonger, märkte inte att dom inte hade släppt Hela säsongen så blev ju enormt besviken när det mitt i tittandet bara tog slut


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av arelion:

Något jag stör mig på i många nutida serier och särskilt i The Witcher är att Geralt konstant viskar. Han står på däck mitt i ett blåsigt hav och viskar hest till Ciri när de konverserar. Allt bakgrunsbrus är frånvarande, inga andra ljud. Inte ens håret blåser utan hänger orörligt. Ser så fake ut. Försök att snacka så med din polare på finlandsfärgan en blåsig höstkväll. Vaaaaaaaaa?? Vaa?

han e lugn som fan helt enkelt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av arelion:

Något jag stör mig på i många nutida serier och särskilt i The Witcher är att Geralt konstant viskar. Han står på däck mitt i ett blåsigt hav och viskar hest till Ciri när de konverserar. Allt bakgrunsbrus är frånvarande, inga andra ljud. Inte ens håret blåser utan hänger orörligt. Ser så fake ut. Försök att snacka så med din polare på finlandsfärgan en blåsig höstkväll. Vaaaaaaaaa?? Vaa?

Som Christian Bales batman…
Kan inte ta honom på allvar trots att filmerna är bra, varje scen han pratar är bara skrattretande.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Piigge:

Har sagt det flera gånger, hade mycket hellre sett en lite mer Hercules, Xena warrior princess stil serie.

Vill ha tillbaka det gamla formatet av "monster of the week" eller "moral dilemma of the week" som gamla serier som Xena, Stargate SG-1 osv hade.

Ville att geralt skulle dyka upp i en by och lösa något problem med ett moraliskt dilemma involverat, kanske lösa problemet med alchemy eller någon fiffig kunskap han har angående monstret pga hans erfarenhet. Sen nästa avsnitt är helt separat och han är på ny plats med nytt problem att lösa.

Skulle passat så bra iom att en witchers jobb är mer eller mindre att på resande fot dyka upp på en plats och acceptera ett kontrakt, för att sedan åka vidare och göra samma sak igen.

kortfattat: ville se en witcher vara en witcher, man skulle kunna pumpa ut hundratals avsnitt på det sättet.

Ja det hade passat bättre, ett X-Files-format!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av arelion:

Något jag stör mig på i många nutida serier och särskilt i The Witcher är att Geralt konstant viskar. Han står på däck mitt i ett blåsigt hav och viskar hest till Ciri när de konverserar. Allt bakgrunsbrus är frånvarande, inga andra ljud. Inte ens håret blåser utan hänger orörligt. Ser så fake ut. Försök att snacka så med din polare på finlandsfärgan en blåsig höstkväll. Vaaaaaaaaa?? Vaa?

När eldmagi används i serien så finns det nästan inga highlights eller ambient ljus från elden på karaktärerna eller omgivningen.


signatur

Burn in the light.

Medlem

jag kommer börja gråta när jag ser sista avsnittet.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Har inte Netflix över hundra miljoner betalande användare? Att drygt 500000 kollar på deras flagship-serie måste vara horribelt dåligt.

Knappast deras "flagship-serie".

Medlem
Skrivet av Soulless:

Som Christian Bales batman…
Kan inte ta honom på allvar trots att filmerna är bra, varje scen han pratar är bara skrattretande.

Har funderat senaste veckan om Bale’s Batman viskade ut ett skrik när han fick ryggen pajad av Bane samt blev knivhuggen av Talia. Ska kolla upp det men otroligt töntigt om så är fallet. Tror det sista man tänker på i dessa fall är att hålla rösten hes lol.

Medlem

Kommer det bli ett "avslut" på den nuvarande handling med säsong 3? Eller kommer samma handling fortsätta i kommande säsonger? Hoppas själv på en avrundning av historian innan Henry slutar (har inte läst böckerna, men planerar att göra).

Medlem
Skrivet av Soulless:

Som Christian Bales batman…
Kan inte ta honom på allvar trots att filmerna är bra, varje scen han pratar är bara skrattretande.

Vi måste nog ändå tacka Bale för alla de fantastiska parodier vi fått tack vare den rösten.

Kollad igenom alla de här videosarna ganska nyligen och de får mig fortfarande att skratta

1
Skriv svar