Jagged Alliance 3

Robot
Jagged Alliance 3

Den "riktiga" Jagged Alliance-fortsättningen äntligen här! Men den snackar för mycket.

#jagged-alliance-3


FM-guru
F.d. Sisyr

Det var väl lite som väntat, tyvärr. Men skönt att det inte är en flopp, ändå! Och positivt att det är utmanande - var rädd att det skulle vara på tok för enkelt kontra föregångarna.

Väldigt synd med fokus på klämkäck dialog och humor. Det är lite av min akilleshäl i allmänhet när det gäller underhållning och har skrämt bort mig från annars riktigt bra spel som Divinity: Original Sin...

Medlem

Ganska väntat men dags att handla!

Låg eller ingen spelvolym och pod/musik istället för snacket.

Skribent

Låter lite som 2an med bättre grafik så jag kommer nog vara rätt nöjd.

Sen att det kanske inte är något steg framåt eller kan kännas daterat för nya spelare, det är en helt annan femma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lite lägre betyg än många andra på nätet. Men det kanske är dom som har fel.

Medlem

Tack för recensionen.
Jag har en fråga angående en del:
"det är svårt att få både pengar och tid att räcka till"
Syftar du på att tiden i riktiga livet springer iväg som det brukar, eller har spelet en sorts timer som säger "Du har x tid på dig att klara spelet"?
Kan inte minnas att det fanns i t.ex JA2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av superapan:

Lite lägre betyg än många andra på nätet. Men det kanske är dom som har fel.

Det är väl ingen som har fel? Det är ju en smakfråga.

Medlem

Så swedbank fuckade ur och köpet misslyckades men pengarna drogs vilken höjdare! Första gången det hände men ändå.

Alltid lika kul att vara swedbank kund.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Så swedbank fuckade ur och köpet misslyckades men pengarna drogs vilken höjdare! Första gången det hände men ändå.

Alltid lika kul att vara swedbank kund.

Konstigt nog hände detta mig med. Handelsbanken

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Konstigt nog hände detta mig med. Handelsbanken

Så då är det steam som strular också ovanligt…

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Så då är det steam som strular också ovanligt…

Verkar så.

Godkände med bank ID sen blev det felmeddelande. Om det var i samma steg som för dig .

Redaktör

Det blir FZ Play-stream kl 20 fredag kväll!

https://www.youtube.com/live/2mljSvgsGgQ


signatur
Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Så då är det steam som strular också ovanligt…

Konstigt nog har jag haft få problem i den snart 19 år jag använt steam. Jag har nog haft tur antar jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Godkände med bank ID sen blev det felmeddelande. Om det var i samma steg som för dig .

Precis samma för mig bank-id gick igenom men steam sa att de inte fick kontakt med banken.

Skrivet av Ankh:

Konstigt nog har jag haft få problem i den snart 19 år jag använt steam. Jag har nog haft tur antar jag

När det gäller betalningar sedan de ökande säkerhets kraven har jag haft väldigt mycket strul typ 50/50 att köpet fungerar oavsett vilken enhet jag testar på.

Men då brukar det gå andra eller tredje gången.

Inget strul de andra 15 åren innan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det blir FZ Play-stream kl 20 fredag kväll!

https://www.youtube.com/live/2mljSvgsGgQ

Grymt, blir att kika först en stund innan jag bestämmer mig om det blir köp.

Medlem

Aldrig spelat någon av Jagged Alliance spelen, varit intresserad av 2'an men då de var lite för gamla så blev det inte av.

Det blir att glo på någon let's play och se om det är ett spel som jag själv skulle uppskatta att spela. Rätt weird att det finns spel som jag inte gillar att spela men diggar att se folk spela.

Medlem

Tack för bra recension. Blev köp för mig nyss på rean och väntar på släppet imorrn. Tematisk träffar det mitt i prick för mig med djungler och mercs, strategi och taktik, ekonomi. Finns det några settings för att höra mindre konversationer?

Medlem

En 3a alltså, då blir det att vänta på en 75-80% rea... Lägger inte tid på mediokra spel...

Skribent
Skrivet av Gagoff:

Tack för recensionen.
Jag har en fråga angående en del:
"det är svårt att få både pengar och tid att räcka till"
Syftar du på att tiden i riktiga livet springer iväg som det brukar, eller har spelet en sorts timer som säger "Du har x tid på dig att klara spelet"?
Kan inte minnas att det fanns i t.ex JA2

Jag menar mer att man inte alltid har tid att göra allt man kanske skulle vilja eller borde göra (läka sig, träna fler försvarare, etc), för man måste rusa iväg för att försvara mot ett anfall eller liknande.

Skribent
Skrivet av superapan:

Lite lägre betyg än många andra på nätet. Men det kanske är dom som har fel.

Jag är lite förvånad över att det fått så höga betyg, men jag är bara glad om andra gillar det lite mer än jag gör.
Jag tycker det stannar vid "bara bra", men andra tycker att det är mer än så. Jag kanske har fel i min spådom att Jagged Alliance går mot pensionen, då. I så fall har jag gärna fel om just det.

Skribent
Skrivet av culliford:

Tack för bra recension. Blev köp för mig nyss på rean och väntar på släppet imorrn. Tematisk träffar det mitt i prick för mig med djungler och mercs, strategi och taktik, ekonomi. Finns det några settings för att höra mindre konversationer?

Man kan välja hur mycket man pratar med NPC:er, samt sänka bort allt dialogljud. Men jag har inte hittat någon mute-knapp för de där konstanta kommentarerna man får när man ber sina legosoldater att göra saker. Men du kanske tycker att de är roligare än vad jag tyckte.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Precis samma för mig bank-id gick igenom men steam sa att de inte fick kontakt med banken.

När det gäller betalningar sedan de ökande säkerhets kraven har jag haft väldigt mycket strul typ 50/50 att köpet fungerar oavsett vilken enhet jag testar på.

Men då brukar det gå andra eller tredje gången.

Inget strul de andra 15 åren innan.

Är det steam man kontaktar om att få tillbaka pengarna?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Är det steam man kontaktar om att få tillbaka pengarna?

??? Det har jag gjort får se vad som händer.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag menar mer att man inte alltid har tid att göra allt man kanske skulle vilja eller borde göra (läka sig, träna fler försvarare, etc), för man måste rusa iväg för att försvara mot ett anfall eller liknande.

Tack för svar. Den typen av tidspress kan jag leva med. Ska nog bli ett köp

Medlem

Får ju inte glömma FZs betyg på The Witcher (1an). Så detta är garanterat en hit!

Redaktör
Skrivet av Macenso:

Får ju inte glömma FZs betyg på The Witcher (1an). Så detta är garanterat en hit!

Den var inte vår bästa, nej. Men vad menar du, är den här recensionen dålig?


signatur
Medlem

Får intrycket att det inte är så himla pjåkigt ändå, inte XCOM klass men det är ju inga spel som är det för den delen heller.
Gillar man genren så är det säkert trevligt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den var inte vår bästa, nej. Men vad menar du, är den här recensionen dålig?

Aldrig förstått varför ni valt att vara så defensiva angående er witcher 1 recension.

Witcher spelen är tillsammans med mass effect mina favorit spel någonsin.
Witcher 1 hör dock bara ditt pga av hela serien. Spelet vid släppt var en absolut bugfest som först löste sig 1 år senare med enhanced edition. Även om man bortser från detta var stridssystemet rätt trist, stirra på en ikon och tryck när den lyser. Menyerna fruktansvärda.
kritiken om att samla lättklädda spelkort var också korrekt, finns en anledning varför cd projekt tog bort den skiten till senare spel.
Återigen som den bug fest spelet var vid release förtjänade spelet en 1a. Efter enhanced förtjänade spelet kanske 2-3 som ensamt spel.

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Får intrycket att det inte är så himla pjåkigt ändå, inte XCOM klass men det är ju inga spel som är det för den delen heller.
Gillar man genren så är det säkert trevligt.

Det är inte alls pjåkigt. Det har bara diverse grejer som gör att jag personligen tycker att det stannar vid ”bara” bra. Jag älskar genren. Har spelat JA och XCOM sedan första spelen.

Medlem

Moddar kan nog göra det till en eventuell 5:a.

123
Skriv svar