Microsoft vinner domstolsstrid – Activsion Blizzard-köpet godkänt i USA

Robot
Microsoft vinner domstolsstrid – Activsion Blizzard-köpet godkänt i USA

Jätteaffären för 68 miljarder dollar ett steg närmare.

#activision-blizzard, #microsoft, #nyhetstips


Medlem

Yees! Nu väntar jag bara på jontebula och hans uttalande om denna otroliga nyhet. Fram med popcornen boyz and girlz!

Avstängd

Bästa dagen i mitt liv är så lycklig idag/ikväll. Nu får vi snart spelen i Xcloud och Game Pass 👍🏻❤️

Skrivet av jontebula:

Bästa dagen i mitt liv är så lycklig idag/ikväll. Nu får vi snart spelen i Xcloud och Game Pass 👍🏻❤️

via en Samsung-tv*

Medlem

Gött mos


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Ambassadör
Xbox

NU jäklar rör det på sig!

CMA ser ut att backa också.


signatur

Jump in.

Medlem

Spelar inte sådan stor roll för mig men kul att det blir lite jämnare konkurrens. Dessutom cementerar detta onekligen Xbox-divisionens plats i Microsofts portfölj en lång tid framöver.

Medlem

Fantastiskt.

CMA ser ut att vilja diskutera lösning istället.
https://www.theverge.com/2023/7/11/23791149/microsoft-activis...

Affären ser ut att stänga 18 juli enligt överenskommelse.

NuZ
Testpilot

Woop woop!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag hoppas detta öppnar upp för nya spel i Blizzard universumen. Upp med SC: Ghost på tapeten igen, och låt kanske en annan studio få pula lite med ett Warcraft 4? Jag har låg tillit till blizzard, men är sugen på fler spel i deras IPn. Tyvärr tror jag MS är för fega och kommer låta deras IPn ligga i blizzards händer.

Skribent
Skrivet av Pooslice:

Jag hoppas detta öppnar upp för nya spel i Blizzard universumen. Upp med SC: Ghost på tapeten igen, och låt kanske en annan studio få pula lite med ett Warcraft 4? Jag har låg tillit till blizzard, men är sugen på fler spel i deras IPn. Tyvärr tror jag MS är för fega och kommer låta deras IPn ligga i blizzards händer.

Hoppas också att Ghost tas upp igen, eller bara ett FPS i Starcraft-miljö hade varit nice.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

FTC kan överklaga. Men det är först om 10 dagar, om det vill det. Men Microsoft kan tidigast avsluta affären om 5 dagar. Allt enligt lag. Så Microsoft kan redan vara ägare till ABK när FTC överklagar och de kan då, Federala Domstolen, inget göra. Sedan så kan FTC ha en egen liten rättegång där de mest kan utse böter. Tror inte att Microsoft kommer betala dem. Det här var mycket bra.

Medlem

Bra. Hoppas de lägger ned CoD och satsar på något bra istället


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Fantastiskt.

CMA ser ut att vilja diskutera lösning istället.
https://www.theverge.com/2023/7/11/23791149/microsoft-activis...

Affären ser ut att stänga 18 juli enligt överenskommelse.

Var något om den 28 för CMA som har med hur betalning sker på molnet och efter det skulle dom diskutera.

The UK regulator moved to block Microsoft’s proposed acquisition in April, and Microsoft was due to appeal that decision with a hearing set to start on July 28th. Microsoft has now agreed with the CMA to pause its appeal process to look at how the transaction could be modified to address the CMA’s cloud gaming concerns.

Men du kanske menade 18 juli för FTC att stänga.

Medlem

Kanske är lika bra att vänta med att köpa Diablo 4 då. Lär väl dyka upp på Game Pass förr eller senare.

Medlem
Avstängd
Skrivet av Pooslice:

Jag hoppas detta öppnar upp för nya spel i Blizzard universumen. Upp med SC: Ghost på tapeten igen, och låt kanske en annan studio få pula lite med ett Warcraft 4? Jag har låg tillit till blizzard, men är sugen på fler spel i deras IPn. Tyvärr tror jag MS är för fega och kommer låta deras IPn ligga i blizzards händer.

Hört att en studio som pysslar med Call Of Duty i alla fall ska hjälpa Microsoft med Halo så kan mycket väl bli i framtiden att Michael vill att Activision eller Blizzard gör ett spel åt dom som ges ut av Microsoft Studios.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Var något om den 28 för CMA som har med hur betalning sker på molnet och efter det skulle dom diskutera.

The UK regulator moved to block Microsoft’s proposed acquisition in April, and Microsoft was due to appeal that decision with a hearing set to start on July 28th. Microsoft has now agreed with the CMA to pause its appeal process to look at how the transaction could be modified to address the CMA’s cloud gaming concerns.

Men du kanske menade 18 juli för FTC att stänga.

Jag har förstått det som att om affären inte stängs innan eller den 18e så behöver Microsoft betala Activison cirka 3 miljarder dollar i förseningsböter.

Affären bör stängas den 18e juli.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Bästa dagen i mitt liv är så lycklig idag/ikväll. Nu får vi snart spelen i Xcloud och Game Pass 👍🏻❤️

Haha vilket sorgligt inlägg.

Medlem

Fantastiska nyheter! Mer spel till Game Pass

Medlem

Intressant att det läckte reklam om ”Diablo IV på Game Pass” dagar innan beslutet var klart. Nästan som att hela processen bara var ett spel för galleriet. Trist oavsett, kommer bara leda till dåliga saker.

Medlem

Gött, gamepass blir bara bättre o bättre

Medlem

Kul, ska bli intressant att se vilka möjligheter det här bidrar till.

Medlem

Ska bli väldigt intressant att se om Microsoft kan använda Blizzard på rätt sätt. Det som varit tråkigt med Microsofts uppköp är att knappt ett enda riktigt bra spel (i mitt tycke) har släppts sedan uppköpen. Xbox behöver riktigt stora releaser framöver som inte heter Forza eller Flight Simulator. Ingen studio har blivit bättre efter uppköpet, hittills.

Just nu står extremt mycket hopp på Starfield och det kan helt ärligt sluta precis hur som helst. Jag hoppas verkligen det blir en fullpoängare för det förtjänar Xbox som plattform.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Intressant att det läckte reklam om ”Diablo IV på Game Pass” dagar innan beslutet var klart. Nästan som att hela processen bara var ett spel för galleriet. Trist oavsett, kommer bara leda till dåliga saker.

Varför är det intressant? Inte mer intressant än att Microsoft hade reklam redo ifall köpet skulle gå igenom. Varför vänta med att göra det jobbet? Lite som att det skulle kunna läcka en tidningsartikel vid en vm-final i fotboll att ett lag vann innan matchen är slut eftersom tidningar har artiklar förberedda för olika eventualiteter.

Medlem

Skönt att dom inte köper upp några japanska studior som Capcom mf. Jag är rätt så trött på allt strul.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Ska bli väldigt intressant att se om Microsoft kan använda Blizzard på rätt sätt. Det som varit tråkigt med Microsofts uppköp är att knappt ett enda riktigt bra spel (i mitt tycke) har släppts sedan uppköpen. Xbox behöver riktigt stora releaser framöver som inte heter Forza eller Flight Simulator. Ingen studio har blivit bättre efter uppköpet, hittills.

Just nu står extremt mycket hopp på Starfield och det kan helt ärligt sluta precis hur som helst. Jag hoppas verkligen det blir en fullpoängare för det förtjänar Xbox som plattform.

Tycker att flera av studiorna microsoft köpt har släppt riktigt bra spel. Det är även värt att nämna att det första riktigt massiva uppköpet var ju zenimax och det var endast 2 år sedan det köpet gick igenom, inga spel som släppts sedan dess var tidiga nog i development för att kunna ge cred, både bra och dåligt, till Microsoft, detta inkluderar även Starfield.

Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Jag har förstått det som att om affären inte stängs innan eller den 18e så behöver Microsoft betala Activison cirka 3 miljarder dollar i förseningsböter.

Affären bör stängas den 18e juli.

Jäklar så bra. Då kanske vi får endel spel redan 19 tror det kom dagen efter eller om det kom redan samma dag när Microsoft köpte Bethesda.

Medlem
Skrivet av icogniito:

Tycker att flera av studiorna microsoft köpt har släppt riktigt bra spel. Det är även värt att nämna att det första riktigt massiva uppköpet var ju zenimax och det var endast 2 år sedan det köpet gick igenom, inga spel som släppts sedan dess var tidiga nog i development för att kunna ge cred, både bra och dåligt, till Microsoft, detta inkluderar även Starfield.

Du får gärna räkna upp alla riktigt bra spel som studios har släppt efter de blivit uppköpta av Microsoft. Jag är genuint nyfiken för personligen tycker jag de lyser med sin frånvaro. Det Zenimax har släppt efter har ju inte varit topp även om jag gillade Ghostwire mer än de flesta verkade göra.

Det är dags att uppköpen levererar resultat

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Skönt att dom inte köper upp några japanska studior som Capcom mf. Jag är rätt så trött på allt strul.

Har de ändrat sig nu?

Skriv svar