Sega-chef kallar play-to-earn-spel "tråkiga"

Robot
Sega-chef kallar play-to-earn-spel "tråkiga"

Företaget pausar blockchain-teknik i sina spelserier.

#nft, #sega


Medlem

sega spel är tråkiga.

Medlem

NTF...konsten att spekulera pengar i ett värde som inte finns.

Medlem
Skrivet av Zero303:

sega spel är tråkiga.

Jag gillar Yakuza 😔

Avstängd

Kan ju säga att Game Pass är byggt på det då man får poäng samt via Bing m.m och man sedan kan köpa 1mån gratis Game Pass Ultimate för 12 000 poäng. Detta är något som jag gillar i alla fall.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Kan ju säga att Game Pass är byggt på det då man får poäng samt via Bing m.m och man sedan kan köpa 1mån gratis Game Pass Ultimate för 12 000 poäng. Detta är något som jag gillar i alla fall.

Har du någonsin gjort en post här på forum som inte handlat om Microsoft och GamePass? Bara undrar:)

Gnällkuk
Skrivet av Zero303:

sega spel är tråkiga.

Det här är den bästa omedvetna särskrivningen, eller den bästa. *hatten av*

Skrivet av jontebula:

Kan ju säga att Game Pass är byggt på det då man får poäng samt via Bing m.m och man sedan kan köpa 1mån gratis Game Pass Ultimate för 12 000 poäng. Detta är något som jag gillar i alla fall.

Fan vad relevant till artikeln.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av jontebula:

Kan ju säga att Game Pass är byggt på det då man får poäng samt via Bing m.m och man sedan kan köpa 1mån gratis Game Pass Ultimate för 12 000 poäng. Detta är något som jag gillar i alla fall.

Haha, såklart du behövde nämna det just här.

Medlem

Jag kan se det fungera i en viss typ av spel/universum.
Men indet stora hela, spela för att tjäna pengar nej det blir nog tråkigt och kommer säkert bara trigga npn form av beroende hos vissa och dom som vill untyttja det hos andra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som sagt ovan, det fungerar säkert i vissa spel. Jag kan dock se att det blir till ett jobb istället och det tar ju bort lite varför jag spelar.

Medlem

Tycker ändå att det skulle kunna vara en intressant affärsmodell om det göra på rätt sätt. Frågan dock vad rätt sätt är.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Har du någonsin gjort en post här på forum som inte handlat om Microsoft och GamePass? Bara undrar:)

När ska du sluta störa dig på det?

Medlem
Skrivet av superapan:

När ska du sluta störa dig på det?

Varför frågar du det? Du kanske inte märker att det är ganska många som stör sig på honom, och han har redan varit avstängd 2ggr för hans propaganda om Microsoft, Samsung TV, Xcloud, Game Pass etc.
Ska han få härja fritt och ingen får säga något eller vad tycker du man ska göra?

KoP
Medlem

Tack och lov. Låt spel vara spel utan en massa trams. 😄

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här är den bästa omedvetna särskrivningen, eller den bästa. *hatten av*

Fan vad relevant till artikeln.

Det är väl relevant? Du får ju poäng genom att utföra olika quests, daily, weekly och bonuspoäng om man gör vissa saker i utvalda spel, som jag fattar det. Jag orkade inte med det eftersom jag vill spela vad jag känner för, inte vad som ger mig poäng för dagen.
De poängen kan du handla för = valuta?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Kan ju säga att Game Pass är byggt på det då man får poäng samt via Bing m.m och man sedan kan köpa 1mån gratis Game Pass Ultimate för 12 000 poäng. Detta är något som jag gillar i alla fall.

Det är ännu bättre nu när dom har lagt till presentkort ifrån Jula och hm och liknande affärer. Känns otroligt skönt att få nåt för sitt spelande, det är nåt en annan har velat sen barns ben

Medlem
Skrivet av superapan:

När ska du sluta störa dig på det?

Skrivet av Therant:

Varför frågar du det? Du kanske inte märker att det är ganska många som stör sig på honom, och han har redan varit avstängd 2ggr för hans propaganda om Microsoft, Samsung TV, Xcloud, Game Pass etc.
Ska han få härja fritt och ingen får säga något eller vad tycker du man ska göra?

What he said.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Det är ännu bättre nu när dom har lagt till presentkort ifrån Jula och hm och liknande affärer. Känns otroligt skönt att få nåt för sitt spelande, det är nåt en annan har velat sen barns ben

Fast man får ju inte så mycket för sitt spelande tycker jag när man måste spela efter deras regler. Känns oftast som att man får jobba för sina poäng, när man måste ladda ner ett specifikt spel och utföra någon uppgift som t.ex.att kissa på sig 10 gånger i The Sims. Blir ju bara tradigt.

Söka på Bing har jag däremot automatiserat på både mobilen och PC så det är lättare att plocka hem poäng där varje dag.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast man får ju inte så mycket för sitt spelande tycker jag när man måste spela efter deras regler. Känns oftast som att man får jobba för sina poäng, när man måste ladda ner ett specifikt spel och utföra någon uppgift som t.ex.att kissa på sig 10 gånger i The Sims. Blir ju bara tradigt.

Söka på Bing har jag däremot automatiserat på både mobilen och PC så det är lättare att plocka hem poäng där varje dag.

Jag tycker det funkar utmärkt som det gör förutom faktumet att allt för ofta har jag redan slutfört mina uppdrag då jag spelar så mycket spel, för det mesta räcker det för mig att starta spelen så är jag färdig sen.

För övrigt så har la uppdrag en ganska bra variation skulle jag vilja säga, önskar dock mer dagliga uppdrag.

Till det sista dock eftersom att du tycker det är jobbigt att kissa ner dig själv 10 gånger i ett uppdrag som va utsträckt över en vecka. Hur hade du velat att uppdragen skulle vara?

*Edit* som jag skrev innan mer dagliga uppdrag förutom earn an achievement and play a GP game. Hade varit nice för den skiten är förbannat tradigt. *Edit*

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag tycker det funkar utmärkt som det gör förutom faktumet att allt för ofta har jag redan slutfört mina uppdrag då jag spelar så mycket spel, för det mesta räcker det för mig att starta spelen så är jag färdig sen.

För övrigt så har la uppdrag en ganska bra variation skulle jag vilja säga, önskar dock mer dagliga uppdrag.

Till det sista dock eftersom att du tycker det är jobbigt att kissa ner dig själv 10 gånger i ett uppdrag som va utsträckt över en vecka. Hur hade du velat att uppdragen skulle vara?

*Edit* som jag skrev innan mer dagliga uppdrag förutom earn an achievement and play a GP game. Hade varit nice för den skiten är förbannat tradigt. *Edit*

Det jag menade var att det vore trevligare om man kunde tjäna poäng genom att spela sånt man vanligtvis spelar istället för att spela det dom säger åt en. Jag känner bara inte att jag tjänar pengar på "mitt spelande" som du säger.

Jag försöker göra uppdraget varje vecka men oftast så blir det ju bara att man gör det man behöver och sen spelar man inte spelet igen. Det känns mer som jobb än nöje helt enkelt.

Men det är ett helt okej program iallafall och jag har faktiskt lyckats skrapa ihop några hundra under det halvår jag kört, så jag är ganska nöjd ändå.

1
Skriv svar