Survival på SteamDeck

Medlem
Survival på SteamDeck

Jag har spelat spel som The Forest, Stranded Deep och Subnautica (1 & 2) och haft väldigt kul. Spelade alla på Playstation.

Nu på rean har jag slagit till på en Steam Deck och tänker att det finns många (?) spel inom denna genre som bara finns till PC.

Har ni något tips på något spel jag borde köpa och spela?
Det måste funka hyggligt på Steam Deck.
Bonus om det är på rea nu med.

Medlem

Installera S.T.A.L.K.E.R G.A.M.M.A, gratis modpack som slagit ihop alla stalkerspelen i ett och det fungerar prima på decken faktiskt (kolla så anti aliasing är avstängt)
Finns en guide på deras discord hur du installerar på decken, i kort är det väll att installera på pc och kopiera över till decken.

Medlem

Vet inte vad som funkar på Steamdeck och vad som inte funkar, men några äldre titlar du kan titta på:

7 Days to die. Lite gammalt och inte så resurskrävande:

How to survive. 3'rd person spel:

Project Zomboid. Isometrisk 3d:

Övrigt som du kan titta på: Valheim, State of Decay.

Fallout Shelter och Sheltered borde göra sig bra på Steamdeck, typ samma kategori av spel, 2D från sidan management spel. Kanske också Organ Trail och This War of Mine.

Har inte spelat Mr Prepper, men den är på min Wishlist. Också ett 2D spel.

Quake-konnässsör

Raft
7 Days to Die
Green Hell
Project Zomboid

Sons of the Forest blev jag väldigt besviken på, tyckte The Forest var betydligt bättre spel.

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Installera S.T.A.L.K.E.R G.A.M.M.A, gratis modpack som slagit ihop alla stalkerspelen i ett och det fungerar prima på decken faktiskt (kolla så anti aliasing är avstängt)
Finns en guide på deras discord hur du installerar på decken, i kort är det väll att installera på pc och kopiera över till decken.

Det verkar lite bökigt. Jag är en slö konsollspelare som helst vill att ska bara funka.

Skrivet av almblad:

Raft
7 Days to Die
Green Hell
Project Zomboid

Sons of the Forest blev jag väldigt besviken på, tyckte The Forest var betydligt bättre spel.

Raft känns väldigt intressant, komemr kika mer på det.

Gnällkuk
Skrivet av fooobar:

Det verkar lite bökigt. Jag är en slö konsollspelare som helst vill att ska bara funka.

Raft känns väldigt intressant, komemr kika mer på det.

Kan varmt rekommendera Raft! Bli inte lurad av dess estetik, det gör att det går utmärkt att spela med barnen men är inte så lätt som man tror det är. Helt klart mer approachable än något av andra spel i sin genre men väldigt underhållande


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kan varmt rekommendera Raft! Bli inte lurad av dess estetik, det gör att det går utmärkt att spela med barnen men är inte så lätt som man tror det är. Helt klart mer approachable än något av andra spel i sin genre men väldigt underhållande

Stranded Deep var grymt underhållande och det ser ändå ut att vara ett snarlikt spel med lite sötare grafik.

1
Skriv svar