Metacritic avslöjar vilket spel som hitintills har fått högst betyg under 2023

Robot
Metacritic avslöjar vilket spel som hitintills har fått högst betyg under 2023

Topp 20 från Metacritics finns här nedan.

#Metacritic, #betyg


Medlem

Metacritic är ett skämt

Medlem

Ser inga betyg för Starfield på Metacritic. Dessutom är User Score fullständigt ointressant, då halva spelarbasen ger 1 eller 10.

Edit: Verkar som att jag får ta med citatet från artikeln för att förklara min konstiga kommentar: "...Metacritic är ständigt förekommande i diskussionen om betyg (inte minst här på FZ) då det är många spel som recensionsbombas. Starfield till exempel, som inte ens släppts än har redan fått dåliga betyg och frågan landar då i hur många nypor av salt man ska ta recensionerna på sidan med och om man överhuvudtaget ska lägga vikt."


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Ser inga betyg för Starfield på Metacritic. Dessutom är User Score fullständigt ointressant, då halva spelarbasen ger 1 eller 10.

Inte konstigt med tanke på släpp i september.

Medlem

Helt enig med topp 3. 10 timmar in FFXVI nu och det känns hittills rimligt med 88 i snitt, får se hur det fortlöper. Riktigt bra spelår så här långt.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Inte konstigt med tanke på släpp i september.

Du läste inte artikeln?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Ser inga betyg för Starfield på Metacritic. Dessutom är User Score fullständigt ointressant, då halva spelarbasen ger 1 eller 10.

Edit: Verkar som att jag får ta med citatet från artikeln för att förklara min konstiga kommentar: "...Metacritic är ständigt förekommande i diskussionen om betyg (inte minst här på FZ) då det är många spel som recensionsbombas. Starfield till exempel, som inte ens släppts än har redan fått dåliga betyg och frågan landar då i hur många nypor av salt man ska ta recensionerna på sidan med och om man överhuvudtaget ska lägga vikt."

Betyget är borttaget och starfield är nu låst som vanligt för recensioner fram till release.

https://gamerant.com/starfield-metacritic-negative-review/

Medlem
Skrivet av rosski:

Betyget är borttaget och starfield är nu låst som vanligt för recensioner fram till release.

https://gamerant.com/starfield-metacritic-negative-review/

Ahh, tack! Började tro att jag tappat förståndet fullständigt här.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent
Skrivet av Priapsi:

Ahh, tack! Började tro att jag tappat förståndet fullständigt här.

Ja, som skrivet så är det borttaget nu och låst (dock borde jag förtydliga det i artikeln). Men det började trilla in recensioner efter senaste Xbox-eventet vilket blir fel. Dock är det ju bra att de rensat.


signatur

"Writer and Fighter"

Ase
Medlem

Totalt ointressant lista de första 9 finns inte ens på min lista över intressanta spel, jädra konsollelände för barnspel bara, nr 10 oxå ointtressant bara vilka som betalar mest för att få bra recensioner eller överhapat för tillfället (tex diablo 4 vilket bara var en lite snyggare version av samma hack & slash elände som tidigare versioner.)

Medlem

Skumt att många spel finns på flera plattformar, men PS5-versionen har fått högst betyg? Jag kan inte tänka mig att spelupplevelse är så mycket sämre på Xbox än PS5 för tex Street Fighter 6, Jedi Survivor eller Hogwarts.

Medlem

Sjukt värdiga top 3 spel. Zelda och Metroid har varit ren lycka!

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Du läste inte artikeln?

Jo, det gjorde jag.

Medlem

Ta nog det här med en container full med salt. Dom första där på toppen, kan jag faktiskt tro på. Hogwarts ska enligt mig ligga där i topp.

Skribent
Skrivet av denza:

Ta nog det här med en container full med salt. Dom första där på toppen, kan jag faktiskt tro på. Hogwarts ska enligt mig ligga där i topp.

Fast jag är ändå imponerad av att det ändå ligger inom topp 20. Det spelet blev väl rätt hårt recbombat på grund av hatet mot författarinnan?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag är positivt överraskad över diablo 4, det var väldigt mycket som har blivit bättre sen trean, och sen är det ett helt annat spel. Man har lagt ner mycket tid på att göra det bra, speciellt skönt att man slipper spela om samma content(akterna) som man gör i de tidigare spelen.

Medlem

Avslöjar och avslöjar... Du kan ju själv kolla när du vill.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Lite intressant att 3 av dom 5 översta spelen i topplistan är remakes/remasters av gamla spel.

Medlem
Skrivet av Ase:

Totalt ointressant lista de första 9 finns inte ens på min lista över intressanta spel, jädra konsollelände för barnspel bara, nr 10 oxå ointtressant bara vilka som betalar mest för att få bra recensioner eller överhapat för tillfället (tex diablo 4 vilket bara var en lite snyggare version av samma hack & slash elände som tidigare versioner.)

Tack, jag fick mig ett gott skratt. Härligt med lite total pessimism. (no offence)

Medlem
Skrivet av Ase:

Totalt ointressant lista de första 9 finns inte ens på min lista över intressanta spel, jädra konsollelände för barnspel bara, nr 10 oxå ointtressant bara vilka som betalar mest för att få bra recensioner eller överhapat för tillfället (tex diablo 4 vilket bara var en lite snyggare version av samma hack & slash elände som tidigare versioner.)

Vore intressant att höra vilka häftiga vuxenspel du har på din lista? Tänker vi edgy spel som typ Postal eller häftiga krigsspel som Call of Duty? 🤟😎🤟

Fattar om du inte gillar Zelda eller FF, men det är väl fel att kalla RE4, Deadspace, Diablo 4 eller Star Wars för barnspel?

1
Skriv svar