En "vanlig" Baldur's Gate 3-genomspelning sägs ta 75–100 timmar

Robot
En "vanlig" Baldur's Gate 3-genomspelning sägs ta 75–100 timmar

Och spelet har 174(!) timmar filmisk dialog.

#Baldurs-gate-3, #Larian-studios, #nyhetstips


Releasehästryttare

Hoppas verkligen att de gjort om spelet sen det släpptes i EA, för jag va riktigt besviken.

Medlem

Kul då håller spelet till nästa år för egen del.

Medlem

Spelar nog i snitt en timme per dag.
Kommer ta en stund för mig att klara

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas verkligen att de gjort om spelet sen det släpptes i EA, för jag va riktigt besviken.

Tråkigt att höra, vad var det som gjorde dig besviken?

Medlem

Det kommer bli helt sjukt detta


signatur

Allätare

Medlem

Brukar normalt sett save-scumma i rpgs varje gång jag misslyckas med en skill-check, men efter jag spelat en hel del av early-access så kommer nog detta bli mitt första långa RPG där jag bara go with the flow, mycket roligt kan hända även fast man misslyckas i dialog osv.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas verkligen att de gjort om spelet sen det släpptes i EA, för jag va riktigt besviken.

För mycket Larian?

Jag har medvetet hoppat alla spoilers jag kan även EA pga. att jag är riktigt taggad då jag älskar BG men framförallt BG2.

Medlem

Omg. Kommer jag aldrig ha tid med


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Nice! Nu börjar det närma sig valuta för pengarna Ju längre desto bättre.

Medlem

om jag räknar med hur dåligt jag är på taktik i detta spel (har lirat lite unde early access tiden) så kommer det alltså att mig 300h... kanske lirar inte alls i slutändan

Medlem

Om man börjar med early access, får man börja om när det släpps?
Eller är det delar av spelet som inte är släppta än?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Skribent

Ser verkligen fram emot detta, även om det kommer äta på tok för mycket tid.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Om man börjar med early access, får man börja om när det släpps?
Eller är det delar av spelet som inte är släppta än?

Early access består av act 1, så inte hela spelet.

Du kommer inte kunna flytta din save från early access till releaseversionen. Så du måste börja om vid releasen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Early access består av act 1, så inte hela spelet.

Du kommer inte kunna flytta din save från early access till releaseversionen. Så du måste börja om vid releasen.

liten korrigering, ifall du förbokat på PC så uppgraderas du automatiskt till deluxe edition som inkluderar 3 dagars förstart, när den förstartsperioden börjar så inkluderas endast Act1 fast din save är nu kompatibel med fulla versionen som kommer ut 3 dagar senare.

Avstängd

Wow! 👍🏻❤️

Blir nog inte mycket spel eftersom Starfield släpps 6 September.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas verkligen att de gjort om spelet sen det släpptes i EA, för jag va riktigt besviken.

Jag önskar jag kunde säga att jag inte höll med, men ja... jag spelade det för något år sedan och det kändes som en inte särskilt motiverad mod till D:OS2 snarare än en arvtagare till Baldur's Gate-titeln. Det var mycket som skavde, men jag håller också tummarna för att de fixat till det till släpp. De har ju haft lite tid på sig.

Skrivet av jontebula:

Wow! 👍🏻❤️

Blir nog inte mycket spel eftersom Starfield släpps 6 September.

Du har ju ändå ungefär en månad på dig, men visst, det blir några timmar gaming om dagen om du ska hinna med en "vanlig" genomspelning innan Starfield släpps.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vad är det där "Starfield" alla verkar pratar om? Baldurs Gate 3 blir höstens stora RPG för mig.

Medlem

Har spelat vid några olika tillfällen under early access och förstår vad ni som nämner D:OS menar. Men jag måste också säga att likheterna egentligen är små och endast på ytan, det är ett helt annat spel vad gäller regler och karaktärsskapande, storyn är också helt olik vad man såg i D:OS inklusive hur npc'er uttrycker sig.

Så egentligen är det bara spelmotorn och hur man interagerar med den, samt att striderna är turordningsbaserade (men det har ju många spel), som är likt D:OS-spelen och jag hoppas att ni lyckas se förbi det, för BG3 ser ut att bli det bästa RPG'et på många, många år.

Medlem
Skrivet av Piigge:

liten korrigering, ifall du förbokat på PC så uppgraderas du automatiskt till deluxe edition som inkluderar 3 dagars förstart, när den förstartsperioden börjar så inkluderas endast Act1 fast din save är nu kompatibel med fulla versionen som kommer ut 3 dagar senare.

Fast det är väl inte direkt en korrigering, utan snarare ett tillägg? Det du spelar av Act 1 under Early Access är väl fortfarande inte överförbart till fulla versionen vid release?

Medlem

Starfield får vänta....
Här ska liras Baldurs Gate 3
Länge sen jag var taggad på ett spel 😁

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fast det är väl inte direkt en korrigering, utan snarare ett tillägg? Det du spelar av Act 1 under Early Access är väl fortfarande inte överförbart till fulla versionen vid release?

Jo, alltså. Act 1 i release-version släpps 3 dagar tidigt för pre-orders. Så om du startar ett spel efter det så kan du föra över savet.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fast det är väl inte direkt en korrigering, utan snarare ett tillägg? Det du spelar av Act 1 under Early Access är väl fortfarande inte överförbart till fulla versionen vid release?

dom sista 3 dagarna kan du starta en ny playthrough av act1 som kommer vara överförbar till fulla spelet på release, man får 72 timmar försprång ifall man förbokat, dock endast tillgång till act1, fulla act1 då också.

ifrån deras forum:

"How does the 72h early access to Act 1 work?
All owners of the Digital Deluxe Edition of Baldur’s Gate 3 will be able to access the game 72h before launch day, on August 28th.
This early access will contain the final launch version of Act 1 and the saves will carry on and be compatible with the full game on August 31st. "

https://forums.larian.com/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=...

När dom nu flyttade fram releasen en månad så nämnde dom fortfarande 72 timmar försprång:

"The Collector’s Edition should make it to you around the 31st of August, the original release date. For those who ordered on PC, your Steam code will be emailed to you earlier so you can start playing sooner. (Quick note: save games will not transfer from your Early Access build to release, but within the 72-hour period prior to launch, they will)."

i slutet av detta tilläget: https://store.steampowered.com/news/app/1086940/view/36575345...

PS: förstart inkluderas endast vid collectors och digital deluxe, men samtliga som förbokar på PC får en gratis uppgradering till digital deluxe vid 72h förstarten https://twitter.com/larianstudios/status/1628886259438391298

och för att göra det ännu tydligare så har dom confirmat att det inkluderar 72h förstart för dom som bara har förbokat:
https://www.reddit.com/r/BaldursGate3/comments/13jwe54/commen...

Måste säga att Larian har fuckat upp kommunikationen på detta oerhört.
Men iaf, vi som redan äger early access versionen eller som förhandsbokar via steam etc innan release kan börja spela den 31:a juli,
och givet att Early access just nu inte har hela Act1 och det tar 35-40 timmar att spela igenom så räcker nog Act1 dom första 72 timmarna ganska bra.

Medlem
Medlem

Är sjukt sugen. Har spelat Divinity 2 och jag suger på det, men älskar känslan av frihet och rollspelande.

Blir ett köp av BG3 längre fram.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar