Microsoft betalade över en miljard kronor för Ninja Theory

Medlem
Skrivet av Margy:

Okej, så det var inget fel på mitt argument utan du stör dig på att det var jag som framförde det?

Om du inte kan hoppa över mina inlägg får du be FZ införa en ignorera-funktion.

Kul att man lyckas skapa lite känslor hos någon.

Fast ändå kul hur pass mycket fanboy du är. Så pass att du gjort MS vs Sony till något som liknar politik. Där du inte ens har förmåga att vara ärlig med dig själv, utan det finns enbart en linje och ingen annan. Fanatism känns som en passande term.

Må väl...

Medlem
Skrivet av Margy:

Okej, så det var inget fel på mitt argument utan du stör dig på att det var jag som framförde det?

Om du inte kan hoppa över mina inlägg får du be FZ införa en ignorera-funktion.

Kul att man lyckas skapa lite känslor hos någon.

Om det e fel eller rätt säger jag inget om,
Men man blir bara inte chockad om att du tar det till säga extremt dyrt..

Och man fattar ju att det e den bilden du vill måla på MS liksom.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Fast ändå kul hur pass mycket fanboy du är. Så pass att du gjort MS vs Sony till något som liknar politik. Där du inte ens har förmåga att vara ärlig med dig själv, utan det finns enbart en linje och ingen annan. Fanatism känns som en passande term.

Må väl...

Om någon fler vill diskutera mig istället för ämnet så är det bara skicka ett PM så behöver inte andra få diskussionen förstörd.

Medlem
Skrivet av bleken:

Om det e fel eller rätt säger jag inget om,
Men man blir bara inte chockad om att du tar det till säga extremt dyrt..

Och man fattar ju att det e den bilden du vill måla på MS liksom.

Jag har inga andra studioköp i liknande prisklasser i huvudet men jämför man dessa två så tycker jag Ninja Theory är "extremt dyrt" eller så var Insomniac "extremt billigt".

Detta var alltså efter att Insomniac levererat ett av de bäst säljande PS-exklusiva spelen någonsin. Det är en studio med mycket mer personal och man levererar stora spel på betydligt mer regelbunden basis än Ninja Theory.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Alla ip som studion äger kan ibland vara värt mer än folket som jobbar där.

Nu är det extremt sällan större mängd slutar i en studio och skapar en ny.
Skulle nog vara om arbetsförhållanden är väldigt dåliga.

Det är inte sååå sällan. Interplay, Westwood, Bungie, SquareSoft, Bioware, Arkane etc. Det sker kanske inte superofta, men man kan ju knappast hävda att det är jättesällsynt heller.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Margy:

Det låter extremt dyrt.

Sony köpte Insomniac efter de gjort Spider-man för knappt dubbelt så mycket och det är en betydligt större studio.

Man kan förstå att de låter sig köpas om de erbjuds sådana summor.

Så bara för det är "dyrare" så blir det per automatik extremt dyrt??


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Så bara för det är "dyrare" så blir det per automatik extremt dyrt??

Inget är extremt dyrt. Ska man köpa hela marknaden så kan inte några miljarder hit och dit ses som några större hinder. Got to buy em all!

Medlem

Har de gjort någonting annat? Låter dyrt för ett, eller två snart då, spel... sen är det väl inte spel som drar in så jättemycket pengar så lär vara svårt att tjäna in dem igen? Så nja, låter sådär investering.

Medlem

Enslaved 2 vore trevligt. Hellblade är säkert bra men jag är föga intresserad av att smiska gudar (inte heller God of War lockar).

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Så bara för det är "dyrare" så blir det per automatik extremt dyrt??

?

Jämfört med Insomniac så känns Ninja Theory väldigt dyra.

Denna generation så har dessa studior (förutom ett par VR-projekt) levererat:

Insomniac: Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart och Spider-Man 2 om några månader.

Ninja Theory: Bleeding Edge och Hellblade 2 någon gång nästa år.

Jag gissar att Insomniac dragit in "extremt" mycket mer pengar.

Jag kom även på ett till köp det går att jämföra med. Embracer köpte Crystal Dynamics, Eidos Montreal och Square Enix Montreal i ett köp där även Tomb Raider och en mängd andra IP:n ingick för 300 miljoner dollar. Även jämfört med detta känns 117 miljoner dollar för Ninja Theory väldigt dyrt.

Skrivet av Margy:

?

Jämfört med Insomniac så känns Ninja Theory väldigt dyra.

Denna generation så har dessa studior (förutom ett par VR-projekt) levererat:

Insomniac: Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart och Spider-Man 2 om några månader.

Ninja Theory: Bleeding Edge och Hellblade 2 någon gång nästa år.

Jag gissar att Insomniac dragit in "extremt" mycket mer pengar.

Jag kom även på ett till köp det går att jämföra med. Embracer köpte Crystal Dynamics, Eidos Montreal och Square Enix Montreal i ett köp där även Tomb Raider och en mängd andra IP:n ingick för 300 miljoner dollar. Även jämfört med detta känns 117 miljoner dollar för Ninja Theory väldigt dyrt.

Du gissar?!? Aha,
Men bara för man betalar högre kilo pris på öåt så blir det inte automatiskt dyrt, kan vara så att alla köp är billiga ju..

Och sen när det gäller insomniacs spel så har ju Sony köpt spel som redan var exclusive till dom iprincip!

Och Spiderman ägs ju redan av Sony sen långt innan och endast gjorts av Insomniac åt Sony.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Du gissar?!? Aha,
Men bara för man betalar högre kilo pris på öåt så blir det inte automatiskt dyrt, kan vara så att alla köp är billiga ju..

Och sen när det gäller insomniacs spel så har ju Sony köpt spel som redan var exclusive till dom iprincip!

Och Spiderman ägs ju redan av Sony sen långt innan och endast gjorts av Insomniac åt Sony.

Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du vill förmedla här?

Om jag jämför köpet av Insomniac samt Embracers köp av Crystal Dynamics (och två studior till) och Tomb Raider med flera IP:n med Ninja Theory så känns Ninja Theory dyra baserat på hur ofta de levererar spel och hur de presterar.

Skrivet av Margy:

Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du vill förmedla här?

Om jag jämför köpet av Insomniac samt Embracers köp av Crystal Dynamics (och två studior till) och Tomb Raider med flera IP:n med Ninja Theory så känns Ninja Theory dyra baserat på hur ofta de levererar spel och hur de presterar.

Det känns DYRARE än dom andra köpen då

Och bara för det känns dyrare så betyder det inte automatiskt att det är ett dyrt köp i sej, och definitivt inte extremt dyrt.

Det är stor skillnad på att vara dyrare än nåt annat och att faktiskt vara dyrt


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Det känns DYRARE än dom andra köpen då

Och bara för det känns dyrare så betyder det inte automatiskt att det är ett dyrt köp i sej, och definitivt inte extremt dyrt.

Det är stor skillnad på att vara dyrare än nåt annat och att faktiskt vara dyrt

Okej?

Du kanske kan förklara varför du inte tycker att Ninja Theory är dyra i jämförelse med Insomniac och Crystal Dynamics med flera (samt Tomb Raider och mer IP)?

Enligt min åsikt så är Ninja Theory "extremt dyra" jämfört med dessa andra köp men förklara gärna varför jag har fel.

Skrivet av Margy:

Okej?

Du kanske kan förklara varför du inte tycker att Ninja Theory är dyra i jämförelse med Insomniac och Crystal Dynamics med flera (samt Tomb Raider och mer IP)?

Enligt min åsikt så är Ninja Theory "extremt dyra" jämfört med dessa andra köp men förklara gärna varför jag har fel.

Du verkar dock inte alls förstå skillnaden mellan att vara dyrare och vara just dyrt!! Förstår inte hur man inte kan veta skillnaden mellan dom två sakerna,
Jag kan mycket väll tycka att nåt av köpen är ett dyrare köp en det andra, men dåbhade jag nog kollat mer än ip och antal anställda.

Men skall man göra som du jämför så är ju också Insomniac extremt dyra om man kolla med insomniac och crystal dynamic..
Så då har alltså både Microsoft och Sony köpt nåt extremt dyrt..

Och då går det alltså inte att köpa två saker för olika priser utan att denna ena är extremt dyrt enligt dej..

Men men, sen e det väll som dom sa i tråden här, du vill ju så hemskt gärna få MS att se lite sämre ut, ser man ju på att du fick det till att vara extremt dyrt på endast nån timmes analys, så det krävs ju inte mycket att fatta varför du tar beslutet.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

12
Skriv svar