Final Fantasy XVI

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Final Fantasy 7 och gore tycker jag verkligen inte hör ihop.

haha jodå... fullt ös så huvudena flyger i slowmotion!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Grymma röstskådisar, väldigt bra musik, helt okej grafik - det mesta i spelet är bra, förutom en sak som recensenten har helt fel om:

"Det är inte bara snyggt utan också väloptimerat. Oavsett om du väljer grafikläget med högre detaljrikedom och lägre bilduppdatering eller prestandaläget bjuds du på stabil bilduppdatering som endast svajar till något vid panorering över särdeles detaljerade miljöer. Att spelet bara gjorts för Playstation 5 har har sannolikt underlättat en del i optimeringen. I en tid då halvtrasiga AAA-spel avlöser varandra är det oerhört trevligt att bjudas på både visuellt spektakel och tight gameplay, vilket är ack så viktigt i en actiontitel."

Nej, nej, nej. Man kan se Digital Foundrys video om man inte tror mig. Performance Mode har fps som åker berg och dalbana utanför fighterna. Striderna bjuder på 60 fps som oftast håller sig vid just 60, men allt utanför fighterna hackar, t.o.m. världskartan. Att springa runt i en stad, eller i andra öppna ytor, är inte särskilt roligt (inte för mig i.a.f.) när det är frame dips nästan hela tiden.

Jag hade hoppats på att slippa sådant denna generation, framför allt i påkostade spel som FF16. Tyvärr är fps:en all over the place i både grafikläget och prestandaläget. Bra spel i övrigt, men synd att "flytet" är skräp. Invänta PC-versionen, ni med en rejäl speldator.

Gen
Medlem
Skrivet av Jim128:

Grymma röstskådisar, väldigt bra musik, helt okej grafik - det mesta i spelet är bra, förutom en sak som recensenten har helt fel om:

"Det är inte bara snyggt utan också väloptimerat. Oavsett om du väljer grafikläget med högre detaljrikedom och lägre bilduppdatering eller prestandaläget bjuds du på stabil bilduppdatering som endast svajar till något vid panorering över särdeles detaljerade miljöer. Att spelet bara gjorts för Playstation 5 har har sannolikt underlättat en del i optimeringen. I en tid då halvtrasiga AAA-spel avlöser varandra är det oerhört trevligt att bjudas på både visuellt spektakel och tight gameplay, vilket är ack så viktigt i en actiontitel."

Nej, nej, nej. Man kan se Digital Foundrys video om man inte tror mig. Performance Mode har fps som åker berg och dalbana utanför fighterna. Striderna bjuder på 60 fps som oftast håller sig vid just 60, men allt utanför fighterna hackar, t.o.m. världskartan. Att springa runt i en stad, eller i andra öppna ytor, är inte särskilt roligt (inte för mig i.a.f.) när det är frame dips nästan hela tiden.

Jag måste säga att jag också blev väldigt förvånad över DF videon efter att ha läst recensionen då det definitivt låter som att spelet ska hålla 60fps enligt recensenten. Ja, spelet håller 60fps för det mesta i strider men med kraftigt försämrad bildkvalitet som pris (enligt DF). Optimeringen har snarare misslyckats än lyckats.

Skrivet av Jim128:

Jag hade hoppats på att slippa sådant denna generation, framför allt i påkostade spel som FF16. Tyvärr är fps:en all over the place i både grafikläget och prestandaläget. Bra spel i övrigt, men synd att "flytet" är skräp. Invänta PC-versionen, ni med en rejäl speldator.

Grafikläget ska enligt DF vara 99% stabilt på 30fps med enstaka drops ner till 28-29fps.

Medlem

Supernöjd med att efter 5-10h känna hur spelet hugget tag i en och är genuint underhållande, inte ofta de sker och håller i sig.. inte förvånad över höga betyg i relation till så spel betygsätts idag. Hade 5/5 betytt perfekt så hade det varit extremt ovanligt men om det som oftast betyder att de är riktigt j*%la bra så är det helt rätt betyg!!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Jim128:

Grymma röstskådisar, väldigt bra musik, helt okej grafik - det mesta i spelet är bra, förutom en sak som recensenten har helt fel om:

"Det är inte bara snyggt utan också väloptimerat. Oavsett om du väljer grafikläget med högre detaljrikedom och lägre bilduppdatering eller prestandaläget bjuds du på stabil bilduppdatering som endast svajar till något vid panorering över särdeles detaljerade miljöer. Att spelet bara gjorts för Playstation 5 har har sannolikt underlättat en del i optimeringen. I en tid då halvtrasiga AAA-spel avlöser varandra är det oerhört trevligt att bjudas på både visuellt spektakel och tight gameplay, vilket är ack så viktigt i en actiontitel."

Nej, nej, nej. Man kan se Digital Foundrys video om man inte tror mig. Performance Mode har fps som åker berg och dalbana utanför fighterna. Striderna bjuder på 60 fps som oftast håller sig vid just 60, men allt utanför fighterna hackar, t.o.m. världskartan. Att springa runt i en stad, eller i andra öppna ytor, är inte särskilt roligt (inte för mig i.a.f.) när det är frame dips nästan hela tiden.

Jag hade hoppats på att slippa sådant denna generation, framför allt i påkostade spel som FF16. Tyvärr är fps:en all over the place i både grafikläget och prestandaläget. Bra spel i övrigt, men synd att "flytet" är skräp. Invänta PC-versionen, ni med en rejäl speldator.

Skrivet av Gen:

Jag måste säga att jag också blev väldigt förvånad över DF videon efter att ha läst recensionen då det definitivt låter som att spelet ska hålla 60fps enligt recensenten. Ja, spelet håller 60fps för det mesta i strider men med kraftigt försämrad bildkvalitet som pris (enligt DF). Optimeringen har snarare misslyckats än lyckats.

Grafikläget ska enligt DF vara 99% stabilt på 30fps med enstaka drops ner till 28-29fps.

Jag tillbringade lejonparten av första genomspelningen i grafikläget, även om jag med jämna mellanrum bytte till prestandaläget för att se hur det presterade. Med tidspressen av att spela igenom spelet under recensionstiden var det tyvärr inte möjligt att tillbringa lika mycket tid i båda lägen, och den största delen av tiden i prestandaläget undersökte jag hur det påverkade flytet i striderna. När jag påbörjade en NG+ i prestandaläget upptäckte jag att det var lite svajigare än grafikläget, men inte på ett sätt som allvarligt påverkade spelupplevelsen (i min mening).

Det är subjektivt hur mycket man stör sig på bilduppdatering och variabel upplösning. Under spelandets gång märktes det inte av att upplösningen sänktes under strider. Om man som DF pixelkikar sekvenserna är det klart att det märks, men under hektiska strider lade jag aldrig märke till kvalitetsförsämring. I de lugna scenerna är detaljrikedomen otroligt imponerande, och striderna är så effektfulla att sänkt upplösning inte gör till eller från, åtminstone inte för min subjektiva upplevelse. Men alla är vi olika!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Final Fantasy 7 och gore tycker jag verkligen inte hör ihop.

Klart det gör? FF7 är ett mörkt spel. Med mer gore kan de göra betydligt mer med spelet. Det är inte lika blodigt som 16 men det var heller inte min poäng.

Medlem

Sorry om jag lät lite hård mot skribenten. Recensionen är välskriven.

Nu har jag kommit på varför spelet känns konstant hackigt, konstant trasigt. Det behöver inte vara just frame dips - hela spelet känns trasigt så fort man rör kameran. Varje gång man använder högra spaken är bilden "skrikig", rörig. Bilden är bra enbart när kameran är stilla (det är nog därför som grafikläget i FF16 är bland det värsta jag sett). Så är det inte i t.ex. Assassin's Creed Valhalla där bilden är ren. FF16 är helt enkelt dåligt skapat rent tekniskt till PS5. Vi får hoppas på en bättre bild i PC-versionen.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Jag tillbringade lejonparten av första genomspelningen i grafikläget, även om jag med jämna mellanrum bytte till prestandaläget för att se hur det presterade. Med tidspressen av att spela igenom spelet under recensionstiden var det tyvärr inte möjligt att tillbringa lika mycket tid i båda lägen, och den största delen av tiden i prestandaläget undersökte jag hur det påverkade flytet i striderna. När jag påbörjade en NG+ i prestandaläget upptäckte jag att det var lite svajigare än grafikläget, men inte på ett sätt som allvarligt påverkade spelupplevelsen (i min mening).

Det är subjektivt hur mycket man stör sig på bilduppdatering och variabel upplösning. Under spelandets gång märktes det inte av att upplösningen sänktes under strider. Om man som DF pixelkikar sekvenserna är det klart att det märks, men under hektiska strider lade jag aldrig märke till kvalitetsförsämring. I de lugna scenerna är detaljrikedomen otroligt imponerande, och striderna är så effektfulla att sänkt upplösning inte gör till eller från, åtminstone inte för min subjektiva upplevelse. Men alla är vi olika!

Blir tokig på att det inte går att stänga av "Auto focus camera". Finns det ingen sådan funktion eller har jag bara missat det? Märker av vädligt tydligt, som någon skrev här innan, varje gång kameran så centrera sig när jag försöker vrida kameran för att se fiender runt omkring mig på en (nu) större yta, att fpsen droppar hit och dit i prestandaläget.

Betydligt värre än i Jedi Survivor, som jag precis kommer från 😔

Medlem
Skrivet av Jim128:

Sorry om jag lät lite hård mot skribenten. Recensionen är välskriven.

Nu har jag kommit på varför spelet känns konstant hackigt, konstant trasigt. Det behöver inte vara just frame dips - hela spelet känns trasigt så fort man rör kameran. Varje gång man använder högra spaken är bilden "skrikig", rörig. Bilden är bra enbart när kameran är stilla (det är nog därför som grafikläget i FF16 är bland det värsta jag sett). Så är det inte i t.ex. Assassin's Creed Valhalla där bilden är ren. FF16 är helt enkelt dåligt skapat rent tekniskt till PS5. Vi får hoppas på en bättre bild i PC-versionen.

Precis! Missade att du också lagt märke till det!

Medlem

Inga rpg elements inget exploration och noll item costumization i ett FF spel.

5/5

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Captain Usopp:

Inga rpg elements inget exploration och noll item costumization i ett FF spel.

5/5

Det är knappast så att det inte finns rpg-element, utforskande eller crafting, det är bara inte lika djupt som i vissa spel i FF-serien.

Här passar systemen helhetsupplevelsen, precis som att de tokdjupa rpg-elementen i FFXII passar där. Alla är vi olika, men jag vill ha ett välstöpt FF-spel där utvecklarna haft en vision för spelet, inte att de gått igenom en checklista för vilka element som måste finnas med i ett FF-spel.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Gen
Medlem
Skrivet av Loevet:

Jag tillbringade lejonparten av första genomspelningen i grafikläget, även om jag med jämna mellanrum bytte till prestandaläget för att se hur det presterade. Med tidspressen av att spela igenom spelet under recensionstiden var det tyvärr inte möjligt att tillbringa lika mycket tid i båda lägen, och den största delen av tiden i prestandaläget undersökte jag hur det påverkade flytet i striderna. När jag påbörjade en NG+ i prestandaläget upptäckte jag att det var lite svajigare än grafikläget, men inte på ett sätt som allvarligt påverkade spelupplevelsen (i min mening).

Det är subjektivt hur mycket man stör sig på bilduppdatering och variabel upplösning. Under spelandets gång märktes det inte av att upplösningen sänktes under strider. Om man som DF pixelkikar sekvenserna är det klart att det märks, men under hektiska strider lade jag aldrig märke till kvalitetsförsämring. I de lugna scenerna är detaljrikedomen otroligt imponerande, och striderna är så effektfulla att sänkt upplösning inte gör till eller från, åtminstone inte för min subjektiva upplevelse. Men alla är vi olika!

Absolut, folk påverkas definitivt olika av 30fps kontra 60fps.

Ägde en PS4 och Pro modellen förr i tiden och på den tiden fick man helt enkelt acceptera 30fps då det var det konsolerna klarade. Även då var jag PC spelare och störde mig oerhört på det i början men sen blev det bättre ju mer man körde i 30fps (speciellt om man inte gick över till något PC spel i 60fps). Det som i detta fallet stör mig mycket är att PS5/XBSX är utvecklade med 60fps i åtanke varför en upplåst och skakig bilduppdateringsfrekvens på 40-50 fps eller ännu värre ett 30fps läget hade blivit en dealbreaker för mig. Vet inte om demot finns kvar men ska definitivt testa det.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Det är knappast så att det inte finns rpg-element, utforskande eller crafting, det är bara inte lika djupt som i vissa spel i FF-serien.

Här passar systemen helhetsupplevelsen, precis som att de tokdjupa rpg-elementen i FFXII passar där. Alla är vi olika, men jag vill ha ett välstöpt FF-spel där utvecklarna haft en vision för spelet, inte att de gått igenom en checklista för vilka element som måste finnas med i ett FF-spel.

Fast spelet är väl inte särskilt välstöpt?
Miljöerna känns oinspirerade och du kan inte interagera med nästan någonting.
Samma mening rapas upp av av NPC's VARJE gång du springer förbi dem. De dem säger är typ "jag har hört att de höjt skatten...".
Kul. Känns intressant och informativt. Witcher 3 kom ut 2015 (8 år sen) och har en otrolig värld. Samma sak med Red Dead Redemption.

Allting i spelvärlden känns "dött" och ointeragerbart. Du hittar en kista någon gång.
Du spammar (för det mesta) på samma sätt när du möter fiender (till skillnad från Jedi Survivor t ex. eller andra spel som är betydligt äldre).

Dialogen är ju stendum och jag har ALDRIG varit med (i modern tid) där de upprepar samma floskler om och om igen.

Animationerna när du springer rakt fram och svänger lite åt höger och sen vänster ser tacky ut (som att du åker skridskor-ish?) och samma sak i cutscenes (som inte innehåller action) så rör sig dina kompanjoner som om de helt saknade liv. Stelt och dött. Varför?

Det känns "jätte billigt" är det närmaste jag kommer att tänka på när jag spelar det här (11 timmar in nu) och jag är så besviken.
Jag vill verkligen gilla det här men det är så dåligt på så många olika plan jag trodde att vi hade putsat bort spelmekaniskt.

Sen finns det såklart bra saker med spelet också.
Flera har nämnt att det är "råare" vilket jag uppskattar. Känns mer mörkt och äkta. Men. Det är inga lemmar som åker av som i The Witcher 3 eller i Jedi Survivor. Blodstänket är en intressant detalj, men känns inte "äkta" när man inte åtminstone ser en arm trilla av.

Sa jag att karaktärerna är svintråkiga? "Senaste" Devil May Cry hade iaf intressanta karaktärer och dialoger och amerikanske "Last of Us" ska vi inte ens snacka om.

Oh well.
Jag verkar ensam om mina åsikter gällande det här spelet så jag ska väl hålla käften nu (en stund) 😁

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Fast spelet är väl inte särskilt välstöpt?
Miljöerna känns oinspirerade och du kan inte interagera med nästan någonting.
Samma mening rapas upp av av NPC's VARJE gång du springer förbi dem. De dem säger är typ "jag har hört att de höjt skatten...".
Kul. Känns intressant och informativt. Witcher 3 kom ut 2015 (8 år sen) och har en otrolig värld. Samma sak med Red Dead Redemption.

Allting i spelvärlden känns "dött" och ointeragerbart. Du hittar en kista någon gång.
Du spammar (för det mesta) på samma sätt när du möter fiender (till skillnad från Jedi Survivor t ex. eller andra spel som är betydligt äldre).

Dialogen är ju stendum och jag har ALDRIG varit med (i modern tid) där de upprepar samma floskler om och om igen.

Animationerna när du springer rakt fram och svänger lite åt höger och sen vänster ser tacky ut (som att du åker skridskor-ish?) och samma sak i cutscenes (som inte innehåller action) så rör sig dina kompanjoner som om de helt saknade liv. Stelt och dött. Varför?

Det känns "jätte billigt" är det närmaste jag kommer att tänka på när jag spelar det här (11 timmar in nu) och jag är så besviken.
Jag vill verkligen gilla det här men det är så dåligt på så många olika plan jag trodde att vi hade putsat bort spelmekaniskt.

Sen finns det såklart bra saker med spelet också.
Flera har nämnt att det är "råare" vilket jag uppskattar. Känns mer mörkt och äkta. Men. Det är inga lemmar som åker av som i The Witcher 3 eller i Jedi Survivor. Blodstänket är en intressant detalj, men känns inte "äkta" när man inte åtminstone ser en arm trilla av.

Sa jag att karaktärerna är svintråkiga? "Senaste" Devil May Cry hade iaf intressanta karaktärer och dialoger och amerikanske "Last of Us" ska vi inte ens snacka om.

Oh well.
Jag verkar ensam om mina åsikter gällande det här spelet så jag ska väl hålla käften nu (en stund) 😁

Nä du är inte ensam. Jag kan inte fatta att i 2023 att ett spel kan få 5/5 när världen är så stel platt och ointeragerbart. Om man jämför med Witcher 3, Elden Ring, Tears of the Kingdom och Red Dead Redemtion 2. Det känns att det här spelet är animations baserat och inte fysik baserat. När du attackerar känns det som en animation och inte nånting du gör fysiskt t.ex Elden Ring. Dålig recension tycker jag. När världen är så här platt och död och det inte tas upp. Ny spel bias. Ny spel brillor. Man kan inte se fel i nya spel. Man måste ju jämföra med vad som kommit innan och då är FF16 mediokert.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

NOTERING: Jag har inte spelat detta. Har lirat FF II o III.

Intressant att det är så pass spridda åsikter om detta….recensenten älskar JRPGs o förbiser saker som att världen är i ”bakgrunden” (går ej att interagera med, attacker är animationer och karaktärerna är livlösa när man inte gör nåt med de….)

Medlem

Har nu spelat 30 timmar och vill bara säga att jag tycker om spelet, storyn är klockren, musik är fantastisk, filmsekvenserna och boss fighterna jösses. Men allt annat är jag lite tveksam till...exploration känns sådär NPC känns livlösa men ändå är det något som drar en till spelet. Kanske hade dom behövt vänta lite till så dom kunde få iordning stabiliteten för det märks att det dippar ganska mycket vid olika tillfällen.

Medlem

Inte klar än på långa vägar och älskar verkligen spelet förutom en enda sak...De har gått helt bananas med partikeleffekter vilket gör att jag snart kommer få lira med solglasögon, blir nästan irriterande för ögonen efter lite längre sessioner.

Medlem

Nu har man kört närmare 50 timmar och fy sjuttsingen vilket spel de gjort alltså.
Storyn är grym.
röstskådespeleriet bland det bästa jag hört i ett spel någonsin. De ger verkligen djup åt karaktärerna i spelet.
Grafiken är top notch.
Stridssystemet är magiskt. Ju längre in i berättelsen som man kommer desto mer varianter av magier låser man upp och kan börja leka med.
Går ju o sätta ihop rätt goa combos alltså.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av SunShine:

röstskådespeleriet bland det bästa jag hört i ett spel någonsin.

Cid. Den rösten vill jag ska vara narrativet för mitt liv.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Cid. Den rösten vill jag ska vara narrativet för mitt liv.

hehe ja.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Nu har jag inte klarat spelet på långa vägar men musiken i spelet ger jag 1 av 10 i betyg än så länge. Det är en kombination av avsaknaden av musik och när det väl är musik så är det mediokert.

Som exempel kan man kuta igenom ett helt område och det enda man hör är vinden som blåser, hade föredragit musik. Är nästan så man får lust att slänga på spotify i bakgrunden istället.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Nä du är inte ensam. Jag kan inte fatta att i 2023 att ett spel kan få 5/5 när världen är så stel platt och ointeragerbart. Om man jämför med Witcher 3, Elden Ring, Tears of the Kingdom och Red Dead Redemtion 2. Det känns att det här spelet är animations baserat och inte fysik baserat. När du attackerar känns det som en animation och inte nånting du gör fysiskt t.ex Elden Ring. Dålig recension tycker jag. När världen är så här platt och död och det inte tas upp. Ny spel bias. Ny spel brillor. Man kan inte se fel i nya spel. Man måste ju jämföra med vad som kommit innan och då är FF16 mediokert.

Exakt! Fysiken är nästintill obefintlig och "platt och dött" är precis vad jag tänker på varje gång jag sätter mig för att försöka tvinga mig igenom det här spelet 😔

Det är nästintill omöjligt att inte jämföra med tidigare spel som kommit och man undrar ju om Square Enix aldrig spelat andra spel som kommit ut under de närmaste 10 åren.

Tack, känns skönt att veta att man inte är helt galen 😅

Skrivet av Gaara:

Nu har jag inte klarat spelet på långa vägar men musiken i spelet ger jag 1 av 10 i betyg än så länge. Det är en kombination av avsaknaden av musik och när det väl är musik så är det mediokert.

Som exempel kan man kuta igenom ett helt område och det enda man hör är vinden som blåser, hade föredragit musik. Är nästan så man får lust att slänga på spotify i bakgrunden istället.

Låter ju nice. Själv älskar jag Ambient sounds så som vinden samtidigt med fotsteg i gruset!

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Låter ju nice. Själv älskar jag Ambient sounds så som vinden samtidigt med fotsteg i gruset!

Mja visst ska man höra sina fotsteg men det är ju inget som tillför något till stämningen. Final Fantasy är för mig synonympt med bra musik, musik man ofta får gåshud av. Det här en en stor besvikelse imo.

Skrivet av Gaara:

Mja visst ska man höra sina fotsteg men det är ju inget som tillför något till stämningen. Final Fantasy är för mig synonympt med bra musik, musik man ofta får gåshud av. Det här en en stor besvikelse imo.

Håller med om att musiken alltid varit en stor del av Final Fantasy, men har själv inget emot att man blandar med lugnare partier där man endast hör vinden, löv mm.

Nu har jag dock inte spelat FF16 så ska inte säga för mycket om hur det upplevs i det här spelet, men tänkte mest allmänt

Medlem

Jag tycker att musikvalen i spelet är riktigt bra…

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nu har jag inte klarat spelet på långa vägar men musiken i spelet ger jag 1 av 10 i betyg än så länge. Det är en kombination av avsaknaden av musik och när det väl är musik så är det mediokert.

Som exempel kan man kuta igenom ett helt område och det enda man hör är vinden som blåser, hade föredragit musik. Är nästan så man får lust att slänga på spotify i bakgrunden istället.

Whaat, det jag skulle säga är bland spelets starkaste sidor är just musiken. Vad sjukt haha.
Och jag kan inte minnas att det funnits områden med avsaknad av musik? men kanske inte varit uppmärksam nog.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Whaat, det jag skulle säga är bland spelets starkaste sidor är just musiken. Vad sjukt haha.
Och jag kan inte minnas att det funnits områden med avsaknad av musik? men kanske inte varit uppmärksam nog.

Kan du nämna ett enda ställe som har ett bra musikspår?
Själv tycker jag nog storyn är det bästa med spelet än sålänge.

Medlem

Frameraten förstör hela spelet, kommer vänta på pc releasen. performance mode är ju ett skämt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Köpte precis ett PS5 och med det FF16. Jag gillar det än så länge särskilt storyn gör att jag vill fortsätta.
Men jag har redan lagt märke till vissa aspekter som nämns här i tråden, tex snygg grafik för det mesta, men på ngt sätt dött, inte mycket att upptäcka egentligen, osv.
Jag är inte så långt inne i spelet, men det känns väldigt lineärt trots "sido-quests" (hittils några mindre, få) eller en karta som erbjuder fast-travel? Nåja, får se hur det blir framöver.

Skriv svar