Bekräftat: Bethesdas Indiana Jones-spel kommer inte till Playstation

Robot
Bekräftat: Bethesdas Indiana Jones-spel kommer inte till Playstation

Men ursprungligen var det tänkt att göra det.

#Bethesda, #Indiana-jones, #Machinegames, #Zenimax, #nyhetstips


Medlem

Är det sagt något om releasedatum?
Skulle vara kul med lite gameplay.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tycker Wolfenstein var underhållande spel så blir kul å se hur de lyckas med Indiana Jones. Det pratades väl om tredje person också? Tråkigt med exklusivitet dock.

Medlem

Kommer väl dag 5 på gamepass. 35 dollar extra för att spela dag 1 är ju det nya nu.

Medlem

Själva poängen med uppköpen är ju att utesluta och isolera konkurrenterna så detta är ju väntat, samma sak planerad med CoD och andra Acti-Blizz-spel om köpet går igenom där.

Medlem

Ni som är sugna på spel som enbart finns på xboxen eller playstation eller Nintendo. Här kommer det ett tips. Köp alla konsolerna. Problemet löst👍

Medlem
Skrivet av kebbe:

Själva poängen med uppköpen är ju att utesluta och isolera konkurrenterna så detta är ju väntat, samma sak planerad med CoD och andra Acti-Blizz-spel om köpet går igenom där.

Håller med samma sak Sony gör, skapa tryck för ens egna tjänster inte konstigt, köp pc och ps5 men inget konstigt med eemtta beslut.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Själva poängen med uppköpen är ju att utesluta och isolera konkurrenterna så detta är ju väntat, samma sak planerad med CoD och andra Acti-Blizz-spel om köpet går igenom där.

Självklart är det så, oavsett vad MS och deras fanboys säger. De plöjer inte ner miljarder i att köpa etablerade multi-plattforms utvecklare för att kränga spel på sina konkurrenters konsoler.

Deras uppköp är i längden mycket negativa för spelmarknaden som helhet.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Ase
Medlem

Synd att det finns olika konsoller släpp exlusivt till pc så ordnar det sig (ie bäst om det är öppet till alla) sen får man dra ner på prestanda för plattform (inställningar) men att exlusivt utveckla till bara en plattform förlorar vi alla på. (har släppts otaligt värdelösa spel som utvecklats enbart till konsoll & senare släppts till pc som varit helt ospelbara (tex dead space) Ogillar själv handkontroll & konsoller så skulle aldrig köpa en. (igen, har en xbox one fungerar som mediaspelare, har ej stått ut att spela mer än 1 timme på skräpet))

Medlem
Skrivet av Ase:

Synd att det finns olika konsoller släpp exlusivt till pc så ordnar det sig (ie bäst om det är öppet till alla) sen får man dra ner på prestanda för plattform (inställningar) men att exlusivt utveckla till bara en plattform förlorar vi alla på. (har släppts otaligt värdelösa spel som utvecklats enbart till konsoll & senare släppts till pc som varit helt ospelbara (tex dead space) Ogillar själv handkontroll & konsoller så skulle aldrig köpa en. (igen, har en xbox one fungerar som mediaspelare, har ej stått ut att spela mer än 1 timme på skräpet))

Konsolerna har fått jätte många topp spel med. Och konsoler är inte skräp. Konsoler är bara plugg and play medans pc är %@👹#$😡¥£½¶🤯🤯huvudvärk.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

Självklart är det så, oavsett vad MS och deras fanboys säger. De plöjer inte ner miljarder i att köpa etablerade multi-plattforms utvecklare för att kränga spel på sina konkurrenters konsoler.

Deras uppköp är i längden mycket negativa för spelmarknaden som helhet.

Sony gör väl samma sak, så det är väl inget konstigt.

Medlem
Skrivet av Guld:

Konsolerna har fått jätte många topp spel med. Och konsoler är inte skräp. Konsoler är bara plugg and play medans pc är %@👹#$😡¥£½¶🤯🤯huvudvärk.

Flr mig känns det tvärt om, konsoller ger huvudvärk och pc plattformen är harmoni.

Det finns en anledning varför jag sitter nu tex och spelar zelda tears of the kingdom på steam decken ist för switchen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sony gör väl samma sak, så det är väl inget konstigt.

Har missat när Sony gått ut med rena lögner om att de minsann inte alls har tänkt göra spelen exklusiva precis innan köpen går igenom.

Medlem

Gött


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Konsoll:
Starta konsoll, femeddelande och behöver uppdateras, laddar och installerar i nån timme, när det är klart är batterierna i handkontrollern slut, ladda ett par timmar till. Sen, installera spel, tar nån timme. Logga in, den har glömt användarnamn och lösenord, tar en timme till att leta fram allt. När allt är klart har jag redan ledsnat och gett upp. Provar igen 6 månader senare efter jag glömt hur illa det var, men det är samma sak igen.
Nu har jag både PC och alla konsoller som finns nya som gamla, men tycker jämt det är jobbigare med uppkopplade konsoller som jämt gnäller så fort jag startar den. För ett "snabbt spel", som istället tar flera timmar innan det ens startar.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Konsoll:
Starta konsoll, femeddelande och behöver uppdateras, laddar och installerar i nån timme, när det är klart är batterierna i handkontrollern slut, ladda ett par timmar till. Sen, installera spel, tar nån timme. Logga in, den har glömt användarnamn och lösenord, tar en timme till att leta fram allt. När allt är klart har jag redan ledsnat och gett upp. Provar igen 6 månader senare efter jag glömt hur illa det var, men det är samma sak igen.
Nu har jag både PC och alla konsoller som finns nya som gamla, men tycker jämt det är jobbigare med uppkopplade konsoller som jämt gnäller så fort jag startar den. För ett "snabbt spel", som istället tar flera timmar innan det ens startar.

Startade switchen efter sex månaders uppehåll. Va bara att starta ett spel. Tog ingen tid alls.
Du jämför att starta en film med en blurayspelare med tv (konsol) med en rullbandsspelare och projektor (dator) snarare.
Dator är ett helvete för att få allt att funka. Ständigt uppdaterande och underhållande av betydligt mer mjukvara. Slutade spela med dator när jag började jobba med datorer och support av den anledningen.

Det är inte jättemeckigt att ha en konsol inpluggad och låta den uppdatera allt i bakgrunden och kontroller i en laddningsstation plus lite batterier.
Snarare har det aldrig varit så enkelt att hålla allt uppdaterat som nu.
Kontot loggar man in med mfa, inga lösenord, hur är det krångligt? Titta på telefonen så är man inne liksom…
Testa att stänga av en dator ett halvår och dra igång lite spel.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sony gör väl samma sak, så det är väl inget konstigt.

Vilken multiplattformsutgivare har Sony köpt som blivit Playstationexklusiv?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sony gör väl samma sak, så det är väl inget konstigt.

Nej de gör inte samma sak.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Konsoll:
Starta konsoll, femeddelande och behöver uppdateras, laddar och installerar i nån timme, när det är klart är batterierna i handkontrollern slut, ladda ett par timmar till. Sen, installera spel, tar nån timme. Logga in, den har glömt användarnamn och lösenord, tar en timme till att leta fram allt. När allt är klart har jag redan ledsnat och gett upp. Provar igen 6 månader senare efter jag glömt hur illa det var, men det är samma sak igen.
Nu har jag både PC och alla konsoller som finns nya som gamla, men tycker jämt det är jobbigare med uppkopplade konsoller som jämt gnäller så fort jag startar den. För ett "snabbt spel", som istället tar flera timmar innan det ens startar.

Åhh!! Herregud vad du överdriver och ljuger. Och det vet du om själv att du gör.

Medlem
Skrivet av Guld:

Åhh!! Herregud vad du överdriver och ljuger. Och det vet du om själv att du gör.

Var väll det du gjorde i ditt inlägg också om huvudvärk som startade det hela.
Ska konsolboys hålla på kriga gör det sinsemellan ist för ge er på PC Masterrace där har ni inget att vinna 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Startade switchen efter sex månaders uppehåll. Va bara att starta ett spel. Tog ingen tid alls.
Du jämför att starta en film med en blurayspelare med tv (konsol) med en rullbandsspelare och projektor (dator) snarare.
Dator är ett helvete för att få allt att funka. Ständigt uppdaterande och underhållande av betydligt mer mjukvara. Slutade spela med dator när jag började jobba med datorer och support av den anledningen.

Det är inte jättemeckigt att ha en konsol inpluggad och låta den uppdatera allt i bakgrunden och kontroller i en laddningsstation plus lite batterier.
Snarare har det aldrig varit så enkelt att hålla allt uppdaterat som nu.
Kontot loggar man in med mfa, inga lösenord, hur är det krångligt? Titta på telefonen så är man inne liksom…
Testa att stänga av en dator ett halvår och dra igång lite spel.

Glöm inte bort att man även behöver ställa in vilket ljudkort man har för varje spel. För att inte tala om problemet när sista disketten inte läser och spelet inte går att installera klart.

Nä tacka vetja konsol. Där är det bara att stoppa in kasetten och trycka på start.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Glöm inte bort att man även behöver ställa in vilket ljudkort man har för varje spel. För att inte tala om problemet när sista disketten inte läser och spelet inte går att installera klart.

Nä tacka vetja konsol. Där är det bara att stoppa in kasetten och trycka på start.

Man måste dock blåsa i kassetten, annars går det ju aldrig!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Man måste dock blåsa i kassetten, annars går det ju aldrig!

Minns att man fick både blåsa och spotta i spelen på NES och då fungera det utmärkt. Är det samma som gäller till switch än idag ? nintendo 20år bakom Ps5 och Xbone

Medlem
Skrivet av Molotov:

Flr mig känns det tvärt om, konsoller ger huvudvärk och pc plattformen är harmoni.

Det finns en anledning varför jag sitter nu tex och spelar zelda tears of the kingdom på steam decken ist för switchen

Du får gärna DMa mig hur man gör sådant. Jag har precis köpt en Steam Deck på rean; sitter och väntar! 😆

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Du får gärna DMa mig hur man gör sådant. Jag har precis köpt en Steam Deck på rean; sitter och väntar! 😆

Finns jättemånga guider på bla youtube.
Sök tex på Emu deck och sätt dig in hur du installerar och configurer det.
Samt tex Zelda tears of the kingdom steam deck för vilka mods/inställningar du behöver till Yuzu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns jättemånga guider på bla youtube.
Sök tex på Emu deck och sätt dig in hur du installerar och configurer det.
Samt tex Zelda tears of the kingdom steam deck för vilka mods/inställningar du behöver till Yuzu

Tackar! Nu har jag någonstans att börja; undelättar! 👍

Medlem
Skrivet av Guld:

Konsolerna har fått jättemånga topp spel med. Och konsoler är inte skräp. Konsoler är bara plugg and play medans pc är %@👹#$😡¥£½¶🤯🤯huvudvärk.

Vet inte varför PC orsakar huvudvärk för dig.
Jag har haft lite frustration med uppdateringen på Steam, samt den har haft jobbigt med "steamworks common redistributables" (vilket är en rätt smart lösning, men av någon anledning ville den ladda ner i Kb istället för Mb).
Det som är bra med PC dock är att det lätt går att söka info och åtgärda. Du har också bra möjligheter att ställa in ljud och grafik, inte bara i applikationen, utan även i OS. Bakåtkompatibla brukar vara bra på PC också. Allt funkar inte dock. Moddning av spel är också extremt stark på PC (hade nog aldrig spelat Bethesda spel på en konsol).

Är det just kontrollen som är problemet med PC för dig? Man kan ju spela med controller, och tror sambon kopplade PS5 kontrollen (kan ha varit PS4, lite osäker) till PCn (tycker inte om PS4 kontrollen själv, så inte testat).

Det jag dock håller med om, som orsakar huvudvärk och frustrationen, är priset på komponenter. Prestandan du får för 8k +tv ( de flesta har en sådan hemma dock) är bra mycket bättre än det du skulle få för en dator för samma pris (om du kan hitta en pc för det priset idag). Tänker inte argumentera att man kan koppla tv:n till PCn (vilket går iofs), för jag tycker inte det blivit 💯 % bra när jag gjort det själv.

Sedan vet jag inte om toppspel lever upp till sitt rykte. De flesta är repetitive och ganska meh, när det kommer till underhållning/story. LoU är ett spel jag längtat efter dock, bara sett början av det och verkar grymt bra.

1
Skriv svar