Jason Momoa ryktas spela i Dead Space-film

Robot
Jason Momoa ryktas spela i Dead Space-film
Medlem

Jag gillar Momoa, men tror inte han passar i rollen som Isaac Clarke. Gunner Wright är redan skådespelare och hans ansikte är använt i remaken, känns logiskt att han får ta live action rollen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skribent
Skrivet av ohem:

Jag gillar Momoa, men tror inte han passar i rollen som Isaac Clarke. Gunner Wright är redan skådespelare och hans ansikte är använt i remaken, känns logiskt att han får ta live action rollen.

Det kan ju vara någon helt annan roll också tänker jag? De kanske gör någon annan form av story där Clarke inte är med, som den animerade serien. Alltså, mer något som utspelar sig i samma universum som spel-serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Detta kan gå lite hur som helst. Allt är ju relativt aå detär för lite info att gå på fö att dra en slutsats, men för skojs skull så skulle t.ex ewan mcgregor, woody harrelson, aaron paul passa bättre som Issac. Man vill ha en mer intellektuell känsla av karaktären än badass. Issac är ingenjör och ingen militär snubbe.

Skribent
Skrivet av Flugsaft:

Detta kan gå lite hur som helst. Allt är ju relativt aå detär för lite info att gå på fö att dra en slutsats, men för skojs skull så skulle t.ex ewan mcgregor, woody harrelson, aaron paul passa bättre som Issac. Man vill ha en mer intellektuell känsla av karaktären än badass. Issac är ingenjör och ingen militär snubbe.

Påtal om Issac. Oscar Isaac kanske skulle passa som "Issac Clarke"? Han spelade ju forskare i Ex Machina, men kan även bära upp en lite mer badass-känsla.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

Överlag fler filmer mm om Dead space världen skulle passa mig som bara gillar SF skräck. Och ogillar all annan skräck.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Påtal om Issac. Oscar Isaac kanske skulle passa som "Issac Clarke"? Han spelade ju forskare i Ex Machina, men kan även bära upp en lite mer badass-känsla.

Ja han skulle då kunna funka tror jag, han var ju hur bra som helst i ex machina i vilket fall, jäkligt bra film också!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Varför känner dessa clowner att de måste göra film av varenda populärt spel med tanke på dessa filmers track record? Spelgrafiken är nästan fotorealistisk och röstskådisar gör ett bättre jobb än dessa B skådisar. Det blir alltid bara pinsamma prestationer och värdelös CGI.

Ja, svaret på min fråga är självklart pengar men min tanke är att spelföretag inte borde devalvera sina ip:n på detta vis. Hyr in en kompetent regissör som inte hittades i fyndlådan och välj skådisar med omsorg.

Dumfan!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Påtal om Issac. Oscar Isaac kanske skulle passa som "Issac Clarke"? Han spelade ju forskare i Ex Machina, men kan även bära upp en lite mer badass-känsla.

Nej det går inte för han heter ”bara” Oscar Isaac, inte Isaac Clarke. De får forstsätta leta tills de hittar någon som heter Isaac Clarke på bank Id.

😂

Skribent
Skrivet av BeardedRobot:

Nej det går inte för han heter ”bara” Oscar Isaac, inte Isaac Clarke. De får forstsätta leta tills de hittar någon som heter Isaac Clarke på bank Id.

😂

Fandå! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Påtal om Issac. Oscar Isaac kanske skulle passa som "Issac Clarke"? Han spelade ju forskare i Ex Machina, men kan även bära upp en lite mer badass-känsla.

Ja jo de kan funka men jag sitter fortfarande o väntar på att han ska spela Solid Snake. 😁👌

Medlem

Jag antar att han får en annan roll än Isaac Clarke? För han passar verkligen inte för den rollen. Inte för att han är en dålig skådespelare, men för mig så är Isaac Clarke framtidens rymdversion av Gordon Freeman. En vetenskapsman som är på fel plats vid fel tidpunkt, och Jason Momoa passar inte in i den bilden. Då tycker jag att Pedro Pascal hade varit en mer lämplig kandidat, och han är ju van att bära hjälm

Medlem

Hoppas verkligen inte han ska spela Isaac.

Medlem

Omöjligt att han spelar Isaac med tanke på hållningen Isaac har


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

KoP
Medlem

Spelar ju egentligen ingen roll om han kommer spela Isaac eller ej då majoriteten utav alla som kommer se filmen ändå aldrig spelat spelen/hört talas om dem och kan relatera till hur Isaac skall se ut.

Det är bara gamers som blir besvikna pga utebliven fanservice. 😋

Dock tror jag Jason har en annan roll än just Isaac.

Medlem

Än så länge vet man väl inte ens om Isaac ens kommer förekomma i filmen? Tror inte att Momoa är tänkt för just den rollen till att börja med även om Isaac är med.

Jag hoppad att man gör något runt omkring istället för direkt ur spelen som till stor del redan är tillräckligt filmisk.

Medlem
Skribent
Skrivet av Winzi:

Än så länge vet man väl inte ens om Isaac ens kommer förekomma i filmen? Tror inte att Momoa är tänkt för just den rollen till att börja med även om Isaac är med.

Jag hoppad att man gör något runt omkring istället för direkt ur spelen som till stor del redan är tillräckligt filmisk.

Jag hoppas också det. Tanken var ju att när första Dead Space-spelen släpptes så skulle ett universum byggas upp runt dem i andra medier. Vi fick ju både en animerad film och någon kortare serie. Sen rail-shootern till Wii har faktiskt också en bra story som bygger in i resten av universumet.

Tänker att en film fristående från spelen, men i samma universum kan funka bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas på en orginell story och inte bara en filmisk variant av Dead Space 1. Vi har ju sett Last of us som serie, och ja det är bra men det blir lite som när Disney remakar sina teknade filmer till verklig kvalité, det vill säga ingenting nytt.

Vi vet redan storyn om Isaac så gör något förjävla bra av detta. Därefter om det blir bra så kan man göra ett spel på det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag tror många i den här tråden missar att rollbesättning i Hollywoodproduktioner oftast görs med tanke på en skådespelares förmåga att dra folk, inte för att de passar i rollen. Finns otaliga exempel på det. Och snubben som spelar Isaac i spelen är i princip helt okänd. Så dra era slutsatser.

Medlem

Momoa var perfekt i GOT, resten han gjort (som jag sett) har varit en riktig snoozefest.

1
Skriv svar