Diskutera – Spelsommarens mest imponerande spel är...

Medlem

Mycket intressant som visats ändå!
Spider-Man 2, Starfield, Alan Wake 2, Star Wars Outlaws… och ett nytt Fable, åh vad jag hoppas på att det blir bra!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Starfield, SW: Outlaws och Fable är mina favoriter.

Medlem

Starfield verkar lite meh, trodde det skulle vara någon slags multiplayer i det eller iaf co-op, jag förstår att folk gillar sånt men det går bort för mig, precis som mass effect etc. Det spelet som intresserar mest just nu är nog star trek Infinite från paradox. Det blir spännande att se vad det kulminerar i.

Medlem

Star Wars Outlaws för min del. Gillar huvudkaraktären och hennes lilla sidekick, och att det förmodligen blir lite mer "low stakes"-äventyr utan att galaxens öde vilar på ens axlar.

Starfield var ju självklart redan innan, medan Outlaws var den stora överraskningen.

Medlem

Jag är sugen på Baldurs gate 3 CE men 260 Euro....
Vette fan....
Kanske 😁

Medlem

Starfield där jag kommer lägga onödigt mycket tid på att bygga om mitt skepp och baser, och Forza M som jag knappt kommer komma någonstans i pga att jag sitter i timmar med att bara välja fälgar till mina bilar...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Inte direkt impad av något spel längre. Man har ju blivit någon form av testpilot hela tiden, Allt är halvfärdigt.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem
Skrivet av skurh1nk:

Inte direkt impad av något spel längre. Man har ju blivit någon form av testpilot hela tiden, Allt är halvfärdigt.

Grattis - du vann "VM i överdriva".

Spel jag senast inköpt och spelat - som alla känts både färdiga och "buggfria" (enstaka problem har jag inte problem med).
Elden Ring
Age of Wonders 4
STAR WARS: Jedi: Survivor
Total War: WARHAMMER III
Warhammer 40,000: Darktide.
Wartales.

Finns otaliga fler att lista upp som andra säkert inköpt som jag inte spelar. Men "allt är halvfärdigt". Barnsligt.

Min topp 5 lista av spelen som visades.

1. Alan Wake 2
2. Avatar: Frontiers of Pandora
3. Star Wars Outlaws
4. Prince of Persia The Lost Crown
5. Marvel's Spider-Man 2

Vart oerhört besviken på att Silent Hill 2 Remake inte visades, hade varit så spännande att se rejält med gameplay från det. Hade förhoppningar på att det skulle dyka upp hos Playstation Showcase.
Håller tummarna för att det visas upp snart och då även med ett datum för när det ska släppas.

Medlem

Diablo iv, Baldurs Gate 3, StarField, i plånboks/inköps ordning. Undrar hur jag ska få tid att äta mig igenom alla dom bara :-/

dave the diver


signatur

New life, New hope

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Enkelt: Bloomtown: A Different Story

https://youtu.be/oEHyqAWcT-w

DAMN! Hade jag helt missat. Det där for upp på önskelistan direkt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Avatar Frontiers of Pandora, Starfield, Spider-Man 2, Alan Wake 2 och Final Fantasy XVI.

Medlem

Fanns inget som kändes som "shit!"... Eller liknande... Vilket jag såklart hade hoppats på.

Outlaws såg väl schysst ut... Avatar kan bli bra. Öööh... Starfield KOMMER att bli bra - men det visste jag redan.

Jag har en förhoppning på att Phantom Liberty kan komma att städa upp och fokuserat Cyberpunk 2077, och att det kanske gör att Cyberpunk närmar sig att vara det spel man hade hoppats på i sina våta drömmar.

När man designar ett spel och bestämmer vilka features och system man vill ha osv, så kan man inte bara välja "Allt. Allt ska finnas.", och gå på lunch.
...För det blir som rätt grötigt, det


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Final Fantasy 7 rebirth är jag mest sugen på och det såg fantastiskt ut.

Sen är väl starfield ett otroligt ambitiöst spel och kan de leva upp till allt kan det bli riktigt riktigt bra men samtidigt kan det bli ett riktigt magplask. Men hoppas på det första.

Star wars outlaws såg bra ut och får hoppas det inte förstörs allt för mycket av Ubisoft formulan utan kan utvecklas till något fantastiskt.

Quake-konnässsör

De spel man ser fram emot, såg man redan fram emot innan alla de presentationerna. Tyckte allt var lite meh i år, de har redan avtäkt allt intressant och allt kändes ganska meningslöst.

Inaktiv

Man får ju inte diskutera sånt här längre. Utan man ska ju vänta tills spelen släppts innan man får kommentera

Medlem
Skrivet av Devan:

Enkelt: Bloomtown: A Different Story

https://youtu.be/oEHyqAWcT-w

Tack för den blir wishlist direkt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

2 st spel på grund av co-op. Towerborne och Avatar.

Medlem

Avatar Frontiers of Pandora 🔥 såg bättre ut en väntat! Ska utforska världen i co-op tillsammans med brorsan det är något som vi har pratat om att skulle vara coolt sedan första filmen 2009.

Medlem

Starfield var rätt bra men som förväntat.

Star wars outlaws ser mysigt ut men har inte riktigt fått grepp om exakt vad det kommer att erbjuda.

Armored Core 6 fick FromSoft-blodet att pumpa!

Space Marine 2 fick mig att förhandsboka collector's edition så fort den blev tillgänglig i EU.

Final Fantasy XVI ser på förhand väldigt intressant ut men jag ska spela demon innan jag bestämmer mig om det blir ett köp på release eller ej.

NuZ
Testpilot

Clockwork Revolution såklart! Såg riktigt nice!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Still wakes The deep såg intressant ut tycker jag. Survival horror på en ödslig oljerigg mitt ute i havet. Ja tack.

Medlem

Lite intresserad av Nivalis som såg lite mysigt ut

Och Dorf som kanske kan bli underhållande

Medlem

Det som fick pulsen att verkligen öka är ändå Phantom Liberty. Men vem vet, Starfield kanske får mig att glömma bort Cyberpunk?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Starfield överlägset! Väntat på ett nytt Bethesdarollspel i över 7 år nu.

Exakt så! Blir nytt grafikkort mestadels för Starfield.

Medlem

Tempest Rising, inte så troligt sommarsläpp men man kan alltid hoppas.

Medlem

Starfield och starwars outlaws.
Hype nivån är 3 av 10 😀

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inget av dem imponerar på mig. Det spel jag väntar på i sommar är spelet med den nätta titeln "Mon-Yu: Defeat Monsters And Gain Strong Weapons And Armor. You May Be Defeated, But Don’t Give Up. Become Stronger. I Believe There Will Be A Day When The Heroes Defeat The Devil King " Experience incs senaste Dungeon Crawler. Det har dock blivit försnetat till i höst. Så då är det The Legend of Heroes: Trails into Reverie (PS5/PC) JRPG, som kommer i augusti som är näst på hype listan för mig

Måste förövrigt vara längsta titeln på ett spel ever.

https://i.imgur.com/8FBGaDk.png

Omg... Fick mig att tänka på "Dont be a menace to south central while drinking your juice in the hood" aka Ghetto Blaster


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Starfield får mig att tappa hakan varje gång. Mitt intellekt säger till mig att ”det är bara ett spel” och ”det kan bli en besvikelse” men min jag är en science fiction-man och det spelar på så många av mina strängar att man inte kan värja sig. Verkar vara det enda spelet man behöver för något år framåt.

123
Skriv svar