Se Blizzard prata Diablo IV:s framtid i kväll

Robot
Se Blizzard prata Diablo IV:s framtid i kväll

Vad har de för diaboliska planer på lut?

#blizzard, #diablo-iv


Medlem

Sååååå.... Kommer dom att svara på faktiska frågor o farhågor eller är det påhittade igen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av orkamera:

Sååååå.... Kommer dom att svara på faktiska frågor o farhågor eller är det påhittade igen?

Det påhittade var inte deras fel ska sägas. Det var ett annat gäng som skulle samla in frågor från sin community som INTE fick några frågor alls, och de hittade sedan på ett par frågor för att ha något att ge Diablo-gänget


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spännande! Jag tror spelet har potential till att bli riktigt bra efter ett par säsonger :). Ska bli kul att höra vad som kommer i season 1

Medlem
Skrivet av Querth:

Spännande! Jag tror spelet har potential till att bli riktigt bra efter ett par säsonger :). Ska bli kul att höra vad som kommer i season 1

Tror med det, men måste säga att det är en aning nedslående att känna sig svagare för varje lvl man får. Har säkert dålig build osv, men scaling på det sättet som görs, är inte något jag uppskattar 😊

Kommer garanterat finslipas under årtionden à la D3.

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Tror med det, men måste säga att det är en aning nedslående att känna sig svagare för varje lvl man får. Har säkert dålig build osv, men scaling på det sättet som görs, är inte något jag uppskattar 😊

Kommer garanterat finslipas under årtionden à la D3.

Tycker det blev klart bättre efter 65. Mellan 40-59 var det som värst och krävdes full uppgraderad utrustning och lite tur med drops. Lite tråkigt men samtidigt förstår jag också varför skalningen finns där.

Medlem

Ganska bra svar om vad man kan vänta sig innan season 1 respektive innan season 2.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Tycker det blev klart bättre efter 65. Mellan 40-59 var det som värst och krävdes full uppgraderad utrustning och lite tur med drops. Lite tråkigt men samtidigt förstår jag också varför skalningen finns där.

Lite skamset får jag erkänna att jag inte kommit längre än lvl 50 med necro (men kände totalstopp där), är lvl 32ish med druid och känner lite liknande. Kanske bara är van vid att alla spel ska vara så lätta och "snabba" nu förtiden 😊

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Lite skamset får jag erkänna att jag inte kommit längre än lvl 50 med necro (men kände totalstopp där), är lvl 32ish med druid och känner lite liknande. Kanske bara är van vid att alla spel ska vara så lätta och "snabba" nu förtiden 😊

Hade samma känsla när jag spelade på T2 får man några legendariska som passar ens build går det rätt snabbt att känna sig starkare

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Lite skamset får jag erkänna att jag inte kommit längre än lvl 50 med necro (men kände totalstopp där), är lvl 32ish med druid och känner lite liknande. Kanske bara är van vid att alla spel ska vara så lätta och "snabba" nu förtiden 😊

Det blir faktiskt värre innan det blir bättre, åtminstone för de jag spelar med som upplevt samma sak. Level 50 är en riktig vägg. Början på WT3 innan du gjort helltides ett par gånger och fått lite gear är faktiskt riktigt tuff stundtals. Ofta har du inte gear för att kunna kolla en guide på metabuild då man saknar stats som gör dem spelbara. Det är bara kämpa på, jag kan faktiskt med stor säkerhet säga att det blir bättre. Det kanske kommer en vägg till senare, det skulle inte förvåna mig

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det påhittade var inte deras fel ska sägas. Det var ett annat gäng som skulle samla in frågor från sin community som INTE fick några frågor alls, och de hittade sedan på ett par frågor för att ha något att ge Diablo-gänget

Flera person hade hört av sig och sagt att de hade ställt frågor till detta gäng, så har ingen aning varför folk ens försöker försvara Blizzard här.
Tror folk på allvar att "en av de mest hypade" spelen på länge in har EN ENDA person som ställer frågor direkt till Blizzard när de har chansen? Även om det är inte-blizzard community?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Flera person hade hört av sig och sagt att de hade ställt frågor till detta gäng, så har ingen aning varför folk ens försöker försvara Blizzard här.
Tror folk på allvar att "en av de mest hypade" spelen på länge in har EN ENDA person som ställer frågor direkt till Blizzard när de har chansen? Även om det är inte-blizzard community?

Fast nu är du ju ignorant för fakta. saken är oavsett vad du "tror" att Blizzard inte var den som höll i INTERVJUN. Alltså Blizzard hade INGENTING att göra med vilka frågor som ställdes. Sedan vilka konspirationer du väljer att tro på, förändrar inte det faktum.

Exempel: Aftonbladet skall intervjua Blizzard. Aftonbladet tar fram de frågor som skall ställas. Inte Blizzard. Punkt.

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Tror med det, men måste säga att det är en aning nedslående att känna sig svagare för varje lvl man får. Har säkert dålig build osv, men scaling på det sättet som görs, är inte något jag uppskattar 😊

Kommer garanterat finslipas under årtionden à la D3.

Du blir starkare men med mer utmaningar att ta sig an. (Går justera svårighetsgraden med)
För mig har det gått i vågor hur lätt/svårt det är. Jag uppskattar scalingen faktiskt, men vi är alla olika, Det håller mig på tårna och jag gillar det!
Hoppas du hittar bra gear

Ja, och underbart att se dem satsa så stort på spelet med

Medlem
Skrivet av Scream112:

Fast nu är du ju ignorant för fakta. saken är oavsett vad du "tror" att Blizzard inte var den som höll i INTERVJUN. Alltså Blizzard hade INGENTING att göra med vilka frågor som ställdes. Sedan vilka konspirationer du väljer att tro på, förändrar inte det faktum.

Exempel: Aftonbladet skall intervjua Blizzard. Aftonbladet tar fram de frågor som skall ställas. Inte Blizzard. Punkt.

Jo chansen är ju stor att Aftonbladet inte skull fått EN ENDA person som skulle ställa en fråga till "årtiondets mest hypade spel"

Moderator | Testpilot
Skrivet av mobmoben:

Flera person hade hört av sig och sagt att de hade ställt frågor till detta gäng, så har ingen aning varför folk ens försöker försvara Blizzard här.
Tror folk på allvar att "en av de mest hypade" spelen på länge in har EN ENDA person som ställer frågor direkt till Blizzard när de har chansen? Även om det är inte-blizzard community?

Går man efter deras sociala media-poster så hörde knappt någon av sig Deras tweets och inlägg på andra ställen hade kommentarer, men knappt några och myckev av frågorna och användarnamnen var påhittade.

De kunde stå typ: "Här har vi darkstrider426 ifrån Twitter som skrev.." och så finns inte den användaren och den hade således inte skrivit heller.

Med andra ord finns det belägg för det jag och andra skriver när det gäller detta.

Kort och gott handlar det om att gänget som skulle ta emot frågorna inte har någon stor community, och när de sökte efter frågor så svarade ingen. Hade Blizzard gjort det själva skulle de givetvis fått hur mycket som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan inte fz sammanfatta det som sades? Orkar inte kolla på sånt här
Va fick man veta för matnyttigt?

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Kan inte fz sammanfatta det som sades? Orkar inte kolla på sånt här
Va fick man veta för matnyttigt?

https://www.wowhead.com/diablo-4/news/diablo-4-campfire-chat-...

De pratade om me än detta då det var ett mer avslappnat oscriptat samtal. Men det ger en bra uppfattning om några av grejjerna.

Citat:

Item Bugs
Blizzard

Druids will have their loot tables fixed so that they see more Unique drops that are intended for their class. This issue will be resolved before Season 1.
World Boss Caches in World Tier 4 have required players to be level 80 in order to open. This will be changed as a part of the upcoming patch so that players will be able to open their earned Caches.

Disconnect Protection
Blizzard

The team acknowledges that there have been issues with characters dying when they should be invulnerable or during loading screens. These issues are being investigated and should be resolved soon.
If a player has The Scroll of Escape in their inventory when they disconnect, the game will consume the Scroll and safely teleport the player to town. This change is planned for Season 2.

Resistances and Stat Changes
Blizzard

Changes will be made to how Resistances are adjusted in higher World Tiers. This change is intended to make Resistance stats more desirable. This change is planned for Season 2.
The team has acknowledged that Resistances have been weaker compared to other damage mitigation stats, and they want Resistances to feel more significant.

Inventory Management
Blizzard

Starting in Season 2, Gems will be included in the Materials tab.
Material cap limits will be increased. This change will occur before Season 1.

Renown
Blizzard

The team is reevaluating what Renown systems will need to be repeated as a part of new Seasons.
The portion of the map that has been discovered in the Eternal Realm will remain discovered in Seasonal Realms. The Renown associated with these explorable areas will also be rewarded automatically to each new character.
Similarly, Altars of Lilith that have been previously discovered will remain discovered on future characters. The Renown associated with these Altars will also be earned automatically for all new characters.

Nightmare Dungeon Buffs

Blizzard

Nightmare Dungeons will reward more experience.
Nightmare Dungeon Sigils will now act as a fast travel item that will immediately take players to the chosen Nightmare Dungeon on use.
A Nightmare Dungeon Sigil will be able to be used immediately after the last Nightmare Dungeon has been completed.
These changes are planned to release before Season 1.

Dungeon Nerfs
Blizzard

While players have been spamming normal Dungeons in order to level quickly, the team has continued to nerf these Dungeons in order to lead players to the intended endgame content, such as Nightmare Dungeons
While these Dungeon nerfs were intended to make normal Dungeons more equal, the developers have ensured that buffs are coming.

Launch Overview

Blizzard

Diablo 4 has surpassed 350 million hours played.
A large Client Patch is planned, covering 13 pages of patch notes, including fixing additional performance issues.
The vast majority of Diablo 4 players have not yet completed the Campaign.

The team hinted that the next Developer Update Livestream will cover Season 1 and will occur sometime in early July. Season 1 is planned to launch sometime in mid-to-late July!

Skribent
Skrivet av mobmoben:

Flera person hade hört av sig och sagt att de hade ställt frågor till detta gäng, så har ingen aning varför folk ens försöker försvara Blizzard här.
Tror folk på allvar att "en av de mest hypade" spelen på länge in har EN ENDA person som ställer frågor direkt till Blizzard när de har chansen? Även om det är inte-blizzard community?

Fast i detta fall är det ju mellanparten som är felet. Om de valde att inte ta med frågor som ställdes innan de sen levererar dem till Blizzard så är det ju inte Blizzards fel. De tar ju bara emot frågorna de får.

Om det däremot var Blizzard som själv fått frågorna och sen sagt att de inte fått några, då är det en helt annan femma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Demasoni:

Du blir starkare men med mer utmaningar att ta sig an. (Går justera svårighetsgraden med)
För mig har det gått i vågor hur lätt/svårt det är. Jag uppskattar scalingen faktiskt, men vi är alla olika, Det håller mig på tårna och jag gillar det!
Hoppas du hittar bra gear

Ja, och underbart att se dem satsa så stort på spelet med

Ja, det har du rätt i. Jag förstår säkert för lite för att tillgodogöra mig gear på ett bra sätt också. Bara kika på gröna siffran längst upp (huruvida det blir plus eller inte), är kanske inte hållbart. Haha!

Kommer definitivt bli ett långlivat spel! Ser fram emot vad detta kommer att bli. Var inte vidare förtjust i D3 launch heller. Vid sidan av Real-Money AH så tyckte jag även att spelet var för svårt, utan ett rimligt sätt att progressa (sjukt svårt att grinda gear som gjorde någon impact). Är positiv inför framtiden helt enkelt 😊, då D3 genomgått en fantastisk transformation till det bättre enligt mig.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jo chansen är ju stor att Aftonbladet inte skull fått EN ENDA person som skulle ställa en fråga till "årtiondets mest hypade spel"

Och då är det i så fall aftonbladet som tabbat sig eller "fejkat", du däremot skyller på Blizzard. Att man ens skall behöva förklara detta är skrattretande.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

https://www.wowhead.com/diablo-4/news/diablo-4-campfire-chat-...

De pratade om me än detta då det var ett mer avslappnat oscriptat samtal. Men det ger en bra uppfattning om några av grejjerna.

Tackarrr!

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Lite skamset får jag erkänna att jag inte kommit längre än lvl 50 med necro (men kände totalstopp där), är lvl 32ish med druid och känner lite liknande. Kanske bara är van vid att alla spel ska vara så lätta och "snabba" nu förtiden 😊

Jag spelar Druid. Började på WT2 men hoppade ner till WT1 vid lvl ~38 då jag fick så mycket stryk.
Gick tillbaks till WT2 vid lvl 46 eller nåt.
Jag har spelat på WT3 sedan lvl 52.
Jag väntade lite för länge med att spela färdigt huvuduppdraget...
Hur som helst så har jag inga bekymmer i dagsläget. Är för närvarande lvl 56.

Det som retar mig är att många legendaries som droppar är ~10 levlar lägre än karaktärens.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Aletheides:

https://www.wowhead.com/diablo-4/news/diablo-4-campfire-chat-...

De pratade om me än detta då det var ett mer avslappnat oscriptat samtal. Men det ger en bra uppfattning om några av grejjerna.

Najs, en hel del saker där som låter grymt, typ teleport till nightmare dungeons 👍

1
Skriv svar