Payday 3 ska uppgraderas till Unreal Engine 5 efter släppet

Robot
Payday 3 ska uppgraderas till Unreal Engine 5 efter släppet

Kan ge spelet ett grafiskt lyft.

#Payday-3, #Starbreeze


Medlem

Helt ärligt så såg det riktigt illa ut men de kanske hade Nintendo switch som utgångspunkt? Jag blev riktigt besviken!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Vart helt chockad över hur föråldrad grafiken såg ut. Blir inget jag ens överväger först jag ser en rejäl grafisk boost i UE5.

Fast å andra sidan tar de inte premiumpris på 59.99/69.99€ utan 39.99€ så kanske inte ska förvänta sig AAA-grafik.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Vart helt chockad över hur föråldrad grafiken såg ut. Blir inget jag ens överväger först jag ser en rejäl grafisk boost i UE5.

Fast å andra sidan tar de inte premiumpris på 59.99/69.99€ utan 39.99€ så kanske inte ska förvänta sig AAA-grafik.

Pet peeve: Vi avrundar priser, vi är inte försäljare.

Så: premiumpriser är snarare entrypriser, dvs 70 euro är selling with loss, recoup via DLC/season pass etc. I övrigt sätts ju priset av köparen.

Medlem

Varför inte ta och skeppa spelet med UE5 som ny motor?
Skjut fram det, uppdatera det tills man är nöjd och därefter lansera det.

Ser inte poängen i att köpa spelet vid release om jag vet att det kommer se skit ut ett par uppdateringar framåt.
Lär ju tröttna på spelet innan de lanserar grafik förbättringen...

Näe, blir nog att jag väntar. Vart taggad på en uppföljare till Payday 2 och besviken på grafiken i reveal trailern.

Medlem

Har hört många säga att de ska göra större uppgraderingar efter release sen kommer det aldrig eller tar 1+ år

Jag har börjat ignorera allt sånt skitsnack. Ha det redan eller nämn det inte alls tills ni verkligen ska göra det

Redaktör
Ponny
Skrivet av Babakunde:

Varför inte ta och skeppa spelet med UE5 som ny motor?
Skjut fram det, uppdatera det tills man är nöjd och därefter lansera det.

Gissar nu, men trooor Starbreeze inte riktigt har råd att vänta? Payday 2 har väl hållit dem flytande, så nu hoppas de förmodligen att trean ska ge dem lite arbetsro.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Härligt då har jag något att se fram emot om 1-1.5år

Får ju det i Xcloud så bra att dom släpper det tidigare i UE4 med sämre grafik. 👍🏻❤️

Medlem

UE5 har inte så mycket som gör grafiken direkt bättre än vad den kunde vara förut.

Det mesta som är nytt och störst i UE5 handlar om att göra det snabbare/enklare/smidigare att göra snygga "hi-fi"-grejjer.

Så om man uppgraderar till UE5 efter man redan har som "gjort" grafiken, så bör det inte bli så stor skillnad.

Bättre "real-time global illumination" eventuellt... Basically snyggare ljus - förutsatt att man har rätt mycket dynamiskt ljus.
I spel som Payday brukar man inte ha jättemycket "GI" som är i realtid.

Real-time GI märks antagligen som allra mest i spel som har natt-och-dag cykler osv. Där ljuset ändras påtagligt, fast i samma miljö.

Beeejsically - för spelaren kommer uppgraderingen till 5 antagligen inte märkas alls.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gissar nu, men trooor Starbreeze inte riktigt har råd att vänta? Payday 2 har väl hållit dem flytande, så nu hoppas de förmodligen att trean ska ge dem lite arbetsro.

Jag vill referera till mina förra post: #4390543

Antagligen har dom inte uppgraderat mest för att det inte skulle göra så stor skillnad alls om dom gjorde det.
Om UE5 mer eller mindre "automatiskt" skulle innebära ett stort grafiskt lyft för spelet, så hade dom säkert kunnat ha råd att skjuta fram det några månader.
Men som sagt så bör uppgraderingen knappast påverka kvalitén alls.

UE5 gör det lättare att UTVECKLA snygg grafik - men eftersom spelet mer eller mindre redan är färdigutvecklat så spelar det ingen roll alls.

Anledningen till att dom uppgraderar över huvud taget är nog för att boosta utevecklingen av patcher/DLC osv.
Så kanske om dom släpper några större patcher eller DLC's, senare, så kan det bli bättre kvalité pga dragit nytta av UE5.

Tänk typ CS: GO eller DOTA's uppgradering till Source 2 - det handlar mer om att dom vill ha det fundamentet - mer än vad det handlar om att det ska boosta grafik eller liknande.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu har jag dålig koll på Starbreeze i övrigt, har inte hört något om dem på länge, men fick notis om att de gör nyemission av sina aktier. Är det för att finansiera denna övergång, kanske?
Köpte på mig några bara ifall att det nu skulle bli en jättesuccé


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska de göra om alla texturer m.m?

Känns inte troligt.

Medlem

ingen kmr bry sig om grafiken ändå om spelet har bra känsla, är kul och flyter på bra ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Ser ingen skillnad mellan 2an och 3an eller betydlig skillnad.
sett fram emot det här spelet men tror inte jag kommer köpa det än 2an ser fortfarande bättre ut.

Medlem

Gameplay är det viktigaste, även om jag tyckte att karaktärsmodellerna såg riktigt tråkiga ut. Jag tror också SB vill få det snyggare, men cash måste in först.

Medlem

Payday 2 ser har inte tattig grafik för att det är UE4 ist för UE5, utan för att dom har gjort tattig grafik. Då spelar det ingen roll vilken motor det är. Hade sett lika ut i UE15.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av superapan:

Gameplay är det viktigaste, även om jag tyckte att karaktärsmodellerna såg riktigt tråkiga ut. Jag tror också SB vill få det snyggare, men cash måste in först.

Om du vill börja få in cash igen skulle jag börjat med att göra ett bra spel som ser intressant ut.

Men dom gör väl kanske ett bra spel efter att dom fått in pengarna?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hmmm, det börjar lukta walking dead all over again, hoppas att jag har fel!

Skrivet av Babakunde:

Varför inte ta och skeppa spelet med UE5 som ny motor?
Skjut fram det, uppdatera det tills man är nöjd och därefter lansera det.

Ser inte poängen i att köpa spelet vid release om jag vet att det kommer se skit ut ett par uppdateringar framåt.
Lär ju tröttna på spelet innan de lanserar grafik förbättringen...

Näe, blir nog att jag väntar. Vart taggad på en uppföljare till Payday 2 och besviken på grafiken i reveal trailern.

Finns väl inte pengar för att kunna skjuta upp det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Finns väl inte pengar för att kunna skjuta upp det.

Det var väl därför de gjorde en nyemission.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Det var väl därför de gjorde en nyemission.

Det var nog snarare för att ens få ut något. Det betyder inte att det finns tillräckligt för förseningar och andra svarta hål i budgeten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar