Obsidian 20 år – stor rea på Steam

Robot
Obsidian 20 år – stor rea på Steam

Rösta fram bästa spelet: New Vegas, KOTOR2, Pillars of Eternity..?

#fallout-new-vegas, #obsidian, #pillars-of-eternity, #south-park-the-stick-of-truth


Medlem

New Vegas tätt följt av KOTOR2!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Många bra spel. Men det jag spelat mest är Neverwinter 2. Sämst är väl Dungeon Siege 3 isåfall... Visste inte ens att det var dom som gjorde det. Gillade 1an o 2an.

Medlem
Skrivet av robbis:

Många bra spel. Men det jag spelat mest är Neverwinter 2. Sämst är väl Dungeon Siege 3 isåfall... Visste inte ens att det var dom som gjorde det. Gillade 1an o 2an.

Jag förstår inte hur de kunnat utveckla ett så dåligt spel dom dungeon siege 3. Däremot är NWN2 riktigt bra och roligt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Svårt detta! Kotor 2 och Pillars of Eternity spelen är fantastiska, men New Vegas är fantastiskt och i första person och det väger tungt.

Fallout: New Vegas får det bli.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Testpilot

Röstade på New Vegas men vill även uppmärksamma Pentiment som var väldigt annorlunda på ett bra sätt.

Medlem

Har flera av spelen på steam, men på något magiskt vis har jag inte spelat något av dom.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Pillars of eternity 1 och 2 är bra spel
Spelar nu Tyranny som är väldigt bra å lite annorlunda

Medlem

Behöver ett "inget"-svarsalternativ..

Medlem

Två personer har alltså röstat på Dungeon Siege 3 i denna samling av mästerverk... Nu har det gått helt över styr.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så klart PoE och PoE 2. För de är goda uppföljare till Baldurs Gate.

Medlem

Röstade på New Vegas, men vill ge en shoutout till expansionen NWN2: Mask of the Betrayer som har en underbar berättelse och karaktärer.

Medlem

Tyranny följt av Pillars of Eternity

Medlem

Även om Dungeon Siege 3 kanske är det sämsta spelet i serien så värmer det hjärtat lite att se folk rösta på det spelet, då den serien är mig väldigt kär!

FM-guru
F.d. Sisyr

Jättesvårt. En personlig favorit har alltid varit Alpha Protocol, all jankyness till trots (eller kanske tack vare). Flest timmar har jag nog i Pillars of Eternity 2, medan Tyranny har det mest intressanta värdsbygget (samt underhållande magisystem!). Mask of the Betrayer som nämnts ovan är också riktigt bra...

Ska jag tvunget slå ett slag för något blir det nog Alpha Protocol. Det är inte Obsidians bästa spel, men det är nog det spel jag gillar mest.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Behöver ett "inget"-svarsalternativ..

Medlem

Gedigen lista spel.
Många av de första var hysteriskt buggiga tyvörr.
Tog mig aldrig igenom New Vegas pga det.

Vill lyfta två spel lite extra
1. Alpha Protocol
2. Tyranny.

Båda två gjorde något unikt. Aloha Protocol KUNDE varit hur bra som helst. Buggar, AI och spelbalans drar ner det. Och nu börjar FPS/3rd person shooters med level system bli hanligt. Men där och då kändes det smått unikt.

Sen har vi Tyranny. Rent spelmekaniskt sticker det inte ut. Men fy fasen vad fräsig story.
För er som inte spelat det. Den Onda Skurken (typ Sauron) har erövrat nästan hela kontineten. Nars en liten fläck på kartan kvar. Och... du spelar en av skurkens undehuggare. Så man är där för att hjälpa till att ta över sista biten.

Om jag kunde knäppa med fingrarna och få fram uppföljare till några spel skulle dessa två (och Warcraft 4) ligga högt (om inte högst) på listan.

Medlem

Dungeon Siege 3 är riktigt underskattat. Till skillnad från storfavoriterna KotOR 2 och New Vegas behövde det inte heller moddas i ett par år för att inte vara helt trasigt.

Medlem

Var svårt att rösta, Obsidian har gjort många grymma spel. Efter velande mellan New Vegas och Pillars of Eternity föll ändå rösten på New Vegas på grund av alla knasiga, briljanta och minnesvärda upplevelser det spelet har att erbjuda ❤️

Tror 99% av alla på FZ redan äger New Vegas på Steam (eller i någon annan form, jag har det på både Xbox 360 och steam) men den som inte har spelat det ännu borde fan passa på nu. Det kostar mindre än en påse chips och håller mycket längre 😄

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Även om Dungeon Siege 3 kanske är det sämsta spelet i serien så värmer det hjärtat lite att se folk rösta på det spelet, då den serien är mig väldigt kär!

Både ettan och tvåan var stora favoriter när man växte upp, soundtracket från ettan är legendariskt. Kommer ihåg hur otroligt besviken man var när trean kom... hoppas att de släpper en ordentlig modern variant av Dungeon Siege någon gång.

1
Skriv svar