Avatar: Frontiers of Pandora släpps 7 december – får co-op

Robot
Avatar: Frontiers of Pandora släpps 7 december – får co-op

James Cameron: "Som att drömma med öppna ögon".

#avatar-frontiers-of-pandora


Avstängd

Ser bättre ut än Starfield.

Medlem

Ser ju lika värdelöst ut som filmerna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Far cry 6 avatar dlc.

Inaktiv

Massa cool military stuff, så helt ointressant om jag inte får använda det och spela som badass människo-militär och skjuta tree-f*ckers och aliens.
Skip.

Medlem

Blev chockad när jag såg det var fps.. Har de visat innan att det är first person spel?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cappachino:

Blev chockad när jag såg det var fps.. Har de visat innan att det är first person spel?

Det har de – men knappt. Föreställde mig alltid detta som ett äventyr i tredjeperson.

Alltså, jag tycker om Avatar-filmerna på ett sätt, på ett annat inte. Det är komplicerat. Det här satte dock inte igång hype-o-metern.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

1st person dödade en stor del av intresset. Parkour lämnar mycket att önska när det sker i 1st person, imo.


signatur

I drank what?

Medlem

Förstaperson är alltid ett massivt plus, men att spela som smurf går fetbort. jag vill liksom Mojo vara människa och visa vildarna vem som bestämmer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ser fantastiskt ut. Nästan lika snyggt som filmen.
Första person spel är bäst för det blir mer inlevelse som att man är där. Mer verkligare så att säga.

I tedje person blir det mer klunkigare kontroll och teve spels likt. Overkligare så att säga.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Förstaperson är alltid ett massivt plus, men att spela som smurf går fetbort. jag vill liksom Mojo vara människa och visa vildarna vem som bestämmer.

Vem vill spela en dum människa?? Roligare spela en intelligent alien.
Det är ju människan som är den vilda arten i universum på riktigt.

Medlem
Skrivet av Guld:

Vem vill spela en dum människa?? Roligare spela en intelligent alien.
Det är ju människan som är den vilda arten i universum på riktigt.

Människorna har rymdskepp, mechrustningar och automatvapen. Smurfarna har pilbågar och riddjur och dyrkar ett träd.

Brandbomba planeten från omloppsbana och gå sedan ned och börja utvinn mineraler till människornas förtjänst. Stellaris style.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Människorna har rymdskepp, mechrustningar och automatvapen. Smurfarna har pilbågar och riddjur och dyrkar ett träd.

Brandbomba planeten från omloppsbana och gå sedan ned och börja utvinn mineraler till människornas förtjänst. Stellaris style.

Just därför kontaktar aliens inte oss för människor som du.

Medlem

Det är väl Massive här i Malmö som utvecklar detta no?

Medlem

Detta hade nog blivit bättre om det blev mer likt Horizon: Zero Dawn eller Horizon: Forbidden West i 3e person med äventyrande o utforskning och att hitta dolda grottor med spännande skatter eller nåt sånt..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Detta hade nog blivit bättre om det blev mer likt Horizon: Zero Dawn eller Horizon: Forbidden West i 3e person med äventyrande o utforskning och att hitta dolda grottor med spännande skatter eller nåt sånt..

Du behöver nog uppgradera din dator om du ska kunna lira det här spelet.

Sen måste jag säga att jag inte förstår hur ni kan tycka att detta ser dåligt ut. Det ser ju betydligt bättre ut än både Spider Man 2 och Starfield t ex, om vi enbart ska stirra oss blinda på det visuella.

Medlem

Karaktären använder pilbågen som en vänsterhänt men eldvapen som högerhänt.
Det var det jag tog med mig av trailern. =P

Jag tyckte i alla fall det så trevligt ut.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Du behöver nog uppgradera din dator om du ska kunna lira det här spelet.

Sen måste jag säga att jag inte förstår hur ni kan tycka att detta ser dåligt ut. Det ser ju betydligt bättre ut än både Spider Man 2 och Starfield t ex, om vi enbart ska stirra oss blinda på det visuella.

Ja det finns ju dom som klagar på ALLT. Spelar ingen roll om det är fantastiskt eller dåligt spel. Det gnälls hela tiden.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Du behöver nog uppgradera din dator om du ska kunna lira det här spelet.

Sen måste jag säga att jag inte förstår hur ni kan tycka att detta ser dåligt ut. Det ser ju betydligt bättre ut än både Spider Man 2 och Starfield t ex, om vi enbart ska stirra oss blinda på det visuella.

Jo det tror jag också. Starfield som kommer i september är det första spelet sedan jag köpte min dator år 2016 som kräver högre minimum spec än det jag har i burken. Fuck, 2016 kändes det så bra att ha splitterny teknik i maskinen men man visste att denna dommedag skulle komma så småningom när grejerna inte räckte till längre.

Personligen tycker jag inte spelet ser dåligt ut men jag hade hellre tagit en 3e persons vy då jag föredrar såna spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Guld:

Vem vill spela en dum människa?? Roligare spela en intelligent alien.
Det är ju människan som är den vilda arten i universum på riktigt.

Människan är ju den där invasiva arten som måste utrotas i ett tidigt skede innan den slår rot

Förutom att det verkar vara ett FPS-lir så ser det ju rätt ok ut grafiskt sett, men jag får ju kraftiga vibbar av...det där andra spelet som var skitsnyggt på någon E3 där man hade kroppsdräkter på en främmande planet, men som såklart sög på alla sätt. Helt säker på att det hette något på A...

Medlem
Skrivet av Guld:

Just därför kontaktar aliens inte oss för människor som du.

Haha Fermiparadoxen är löst, det var jag som var orsaken hela tiden. Du får hoppas på att jag inte är fullt så blodtörstig i verkligheten som i spel


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ser ju riktigt hett ut bättre en vad jag förväntade mig är grymt pepp + ultra snyggt och dessutom co-op ser sjukt mycket fram emot att utforska Pandora i vinter

Medlem

Sjukt snygg grafik, jag blev ju nästan taggad. Inväntar recensioner på det här men inget jag behöver köpa dag ett heller.

Nu har ju även Avatar 2 dykt upp på Disney + så kanske vore kul att kombinera en videokväll och sedan köra lite på detta spel när det finns tillgängligt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mirage:

1st person dödade en stor del av intresset. Parkour lämnar mycket att önska när det sker i 1st person, imo.

Hade vart ballt om de lägger på ett VR läge.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Förstår inte varför vissa klagar på grafiken på detta spelet?

Starfield ser då flera gånger sämre ut rent grafiskt. Dessutom ska det enbart rulla i 30 fps på världens kraftfullaste konsol. Tyckte att Avatar: Frontiers of Pandora var ett av de snyggaste spelen som har visats på alla shower.

Medlem

Jävligt kapabel motor.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut men som flera andra så tycker jag tredje-person hade känts mer rätt här. Vi får se hur det känns när man väl spelar det.

Medlem

Hade inte förväntat mig ett fps men det ser intressant ut. Massive gör bra skit så det här ser jag fram emot att testa


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Förstår inte varför vissa klagar på grafiken på detta spelet?

Starfield ser då flera gånger sämre ut rent grafiskt. Dessutom ska det enbart rulla i 30 fps på världens kraftfullaste konsol. Tyckte att Avatar: Frontiers of Pandora var ett av de snyggaste spelen som har visats på alla shower.

Vem klagar på grafiken?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av lonian:

Vem klagar på grafiken?

Det var nog ingen här direkt som har gjort det men chefen på Gamereactor skrev ett blogginlägg där han tyckte grafiken såg bitvis gammal ut och några i kommentarerna höll med. Borde ha skrivit min kommentar där istället.

12
Skriv svar