Säg hej till Lilith - Gigantiska Diablo-målningen pryder en husvägg i Stockholm

Robot
Säg hej till Lilith - Gigantiska Diablo-målningen pryder en husvägg i Stockholm
Medlem

Wow! Måste dit och kolla på den

Releasehästryttare

Alla kristna som går förbi:

Medlem

Helvete vad snygg!

Medlem

Någon borde "droppa en pin" så folk hittar dit

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Någon borde "droppa en pin" så folk hittar dit

https://goo.gl/maps/YXm6fTqw5mTvHi188

Medlem

Coolt! Verkar som Google maps hade en skapligt uppdaterad vy

Medlem

Mycket imponerande, detta är konst!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skitsnyggt. Men hur länge ska reklamen med titelnamn och åldersmärkning sitta på den väggen? ^^' Hade ju varit femtio gånger skönare om de skippat titeln och åldersmärkningen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Avstängd

Vet inte om det är så bra feng shui att ha en gigantisk demon som tittar ner på människorna.

Brutal på gott och ont.

Jag undrar hur sådant här går till, från Blizzards marknadsföringsavdelning till något svenskt företag, till fastighetsägare, tillstånd från Stockholms stad och till graffitimålare.

Och har man målat över fönstren? Vad är det för byggnad?

Inaktiv
Skrivet av Devan:

Hade varit något om den suttit mitt emot en kyrka.

Blizz snålade inte på marknadsföringen kan man inte påstå. Något cringe med megan fox och annat

Medlem

De har gjort precis samma motiv på flera platser runtom i världen, bara små skillnader för att passa in på huset i fråga

London:


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Säkerligen varit stora protester från de som bott i husen

Skribent
Skrivet av Qwop:

Vet inte om det är så bra feng shui att ha en gigantisk demon som tittar ner på människorna.

Brutal på gott och ont.

Jag undrar hur sådant här går till, från Blizzards marknadsföringsavdelning till något svenskt företag, till fastighetsägare, tillstånd från Stockholms stad och till graffitimålare.

Och har man målat över fönstren? Vad är det för byggnad?

Jag tror det är en byggnad som saknade riktigt fönster på gaveln, utan de där under var nog igenbommande sen tidigare då det byggs på med en till huskropp. Sen har denna huskropp rivits och då har de "fejkade" fönstren exponerats.

Bara en gissning dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är ingen expert inom ämnet men personligen tycker jag att det här är det allra snyggaste jag någonsin sett på en vägg i Sverige.

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Säkerligen varit stora protester från de som bott i husen

Föreningen får säkert en fet reklamintäkt av denna samt liknande målningar på deras vägg. Tror de flesta tycker det är bra med lägre hyra!

Medlem
Skrivet av Kvantum:

Föreningen får säkert en fet reklamintäkt av denna samt liknande målningar på deras vägg. Tror de flesta tycker det är bra med lägre hyra!

Som firmatecknare i min bostadsrättsförening så får gärna något liknande ske på våran byggnad

Medlem
Skrivet av showerguy:

Med tanke på alla skjutningar och våldsdåd i Stockholm just nu så tycker jag inte att denna målning är passande. Borde tas bort.

Känns ju relevant..

Geeks Gaming
Skrivet av showerguy:

Med tanke på alla skjutningar och våldsdåd i Stockholm just nu så tycker jag inte att denna målning är passande. Borde tas bort.

Vad har det med spelet att göra? 🤔

Medlem
Skrivet av showerguy:

Med tanke på alla skjutningar och våldsdåd i Stockholm just nu så tycker jag inte att denna målning är passande. Borde tas bort.

Med tanke på alla skjutningar och våldsdåd i världen just nu, så tycker jag inte att Diablo IV är passande. Borde återkallas.

Medlem

Fast hon var ju lätt som en plätt

Moderator | Testpilot
Skrivet av delli:

Fast hon var ju lätt som en plätt

Säg det till Uber Lilith : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Helvetes snyggt!

Medlem

Snyggt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag säger som billy butcher i The Boys: Fucking Diabolical!!! 😈


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Säg det till Uber Lilith : )

Jaså hon e argare sen då?

Medlem

Som boende ca 2 min från väggen så kan jag upplysa om att den med jämna mellanrum täcks av diverse reklamer, sen målar de över den med husfärgen igen bara. De tjänar nog en slant på det hela plus slipper en massa grafitti som har varit ett problem i området ett tag. Det finns heller inga fönster på den sidan av huset.


signatur

Nothing is true, everything is permitted.

Medlem

Snyggt gjort. De kunde skippa Diablo IV titeln och åldersgräns-loggan så hade den kunnat stå kvar som en del av miljön. Temast passar med Stockholm.

Medlem

Jävligt cool marknadsföring!


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
12
Skriv svar