Den stora tråden om Diablo IV

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

Någon av er med PS5 och deluxe edition som inte kan ladda ner än? För mig är bara gamla server-slam-betan nedladdningsbar.

Kunde ladda ner igår PS5 UE dock men borde inte vara olika versioner av klienten.

Medlem
Skrivet av delli:

Kunde ladda ner igår PS5 UE dock men borde inte vara olika versioner av klienten.

Köpte deluxe nyss och gick hur bra som helst att ladda ner oxå:D

Har Ultimate på PC och hade bokat spelet på skiva till ps5 men orka inte vänta till nästa vecka o börja spela konsol så va bara avboka skivan och köpa digitalt istället

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ribcage:

Jag som hållit mig lite borta från lågbudgetalternativen, vilka är dessa coola saker? Genuint intresserad.

Den listan kan göras väldigt lång. Är du genuint intresserad som du säger är det nog bäst att man forskar lite själv.

Det jag kan (och orkar) bidra med är en del saker. Den öppna världen, mounts, world events och att man kan hoppa över gap och klättra upp och ned för väggar och annat är saker som bland annat kommer ifrån Koreanska Lost Ark Jag älskar detta för världen känns mer levande, och det är roligare än att bara springa runt överallt.

Det spelet har också "Cinematic raids" som bara är mycket fetare bossfighter än de vi ser i Diablo. Kan innebära att du möter ett eldmonster där 1-2 personer ibland får snurra på en ventil för att kyla monstret för att allihopa sedan ska kunna göra skada. Mer spännande än att bara "akta dig för elden på marken" som det är just nu Rekommenderar att du kollar upp dem på tuben.

Mer intressant quests som inte bara handlar om att döda monster, samla på sig resurser för crafting (Något man redan gör, men att hugga ved och annat gör mer för inlevelsen för mig), en egen bas (Något för klaner i långa loppet kanske?), båt för att åka runt på världskartans hav och fiska, hitta nya öar och ta sig till en annak kontinent!

Mer MMO helt enkelt! Många tycker det låter trist, men i Lost Ark och andra spel har det gjorts på ett sätt som passar den typen av spel som Diablo är på ett bra sätt anser jag. Sedan går ju sådant där alltid att tweaka så det inte inskränknar på de som vill känna sig lite mer ensama när de spelar just Diablo-titlar.

Path of Exile och andra spel har också en del roliga aktiviteter genom kampanjen och i end game som sticker ut som roliga - tycker jag!

Jag säljer säkerligen in det dåligt, men när man får spela det så känns det bra. Hade de kunnat få in liten del av detta så hade det varit perfekt, och jag tänker mest på bossarna. Just nu dyker man bara in gör så mycket skada man kan, och besegrar alla på nästan exakt samma sätt :).

Diablo IV känns lite för safe. De står på en bra grund, men ligger efter en hel del på många plan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag säljer säkerligen in det dåligt, men när man får spela det så känns det bra. Hade de kunnat få in liten del av detta så hade det varit perfekt, och jag tänker mest på bossarna. Just nu dyker man bara in gör så mycket skada man kan, och besegrar alla på nästan exakt samma sätt

Okej, låter som många bra grejer. Samarbetsaspekten och basbyggande med mer. Hoppas att det är något som D4 kan lägga till eftersom.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ribcage:

Okej, låter som många bra grejer. Samarbetsaspekten och basbyggande med mer. Hoppas att det är något som D4 kan lägga till eftersom.

Basbyggandet är givetvis inget som är likt ett survivalspel. Agerar mer som ett guildhus i andra spel, men det finns en del kul grejer man kan göra där!

Vi får hoppas! Tror de medvetet ville att spelet inte skulle sticka ut för mycket denna gången faktiskt : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Basbyggandet är givetvis inget som är likt ett survivalspel. Agerar mer som ett guildhus i andra spel, men det finns en del kul grejer man kan göra där!

Vi får hoppas! Tror de medvetet ville att spelet inte skulle sticka ut för mycket denna gången faktiskt : )

Jo, men jag gillar sånt med. Likt i Elder scrolls online. Bara att det finns sånt extra är en bonus för min del.

Medlem

Får tacka MS att det gick att trixa till sig Ultimate Edition för 220 kr.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Får tacka MS att det gick att trixa till sig Ultimate Edition för 220 kr.

kan man få det så billigt?

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Får tacka MS att det gick att trixa till sig Ultimate Edition för 220 kr.

Berätta

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Den listan kan göras väldigt lång. Är du genuint intresserad som du säger är det nog bäst att man forskar lite själv.

Det jag kan (och orkar) bidra med är en del saker. Den öppna världen, mounts, world events och att man kan hoppa över gap och klättra upp och ned för väggar och annat är saker som bland annat kommer ifrån Koreanska Lost Ark Jag älskar detta för världen känns mer levande, och det är roligare än att bara springa runt överallt.

Det spelet har också "Cinematic raids" som bara är mycket fetare bossfighter än de vi ser i Diablo. Kan innebära att du möter ett eldmonster där 1-2 personer ibland får snurra på en ventil för att kyla monstret för att allihopa sedan ska kunna göra skada. Mer spännande än att bara "akta dig för elden på marken" som det är just nu Rekommenderar att du kollar upp dem på tuben.

Mer intressant quests som inte bara handlar om att döda monster, samla på sig resurser för crafting (Något man redan gör, men att hugga ved och annat gör mer för inlevelsen för mig), en egen bas (Något för klaner i långa loppet kanske?), båt för att åka runt på världskartans hav och fiska, hitta nya öar och ta sig till en annak kontinent!

Mer MMO helt enkelt! Många tycker det låter trist, men i Lost Ark och andra spel har det gjorts på ett sätt som passar den typen av spel som Diablo är på ett bra sätt anser jag. Sedan går ju sådant där alltid att tweaka så det inte inskränknar på de som vill känna sig lite mer ensama när de spelar just Diablo-titlar.

Path of Exile och andra spel har också en del roliga aktiviteter genom kampanjen och i end game som sticker ut som roliga - tycker jag!

Jag säljer säkerligen in det dåligt, men när man får spela det så känns det bra. Hade de kunnat få in liten del av detta så hade det varit perfekt, och jag tänker mest på bossarna. Just nu dyker man bara in gör så mycket skada man kan, och besegrar alla på nästan exakt samma sätt :).

Diablo IV känns lite för safe. De står på en bra grund, men ligger efter en hel del på många plan.

Nej för tusan, Diablo ska inte va nått jäkla MMO, det ska slaktas horder av monster och lootas loot, och därmed basta!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Querth:

kan man få det så billigt?

Förmodligen inte, antar att personen i fråga helt enkelt uppgraderade från Standard Edition (879 kr) till Ultimate Edition (1099 kr)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zymac:

Nej för tusan, Diablo ska inte va nått jäkla MMO, det ska slaktas horder av monster och lootas loot, och därmed basta!

Säger ingenstans att det ska vara ett MMO. Bara att det kan finnas lite mer andra roliga sätt att slå ihjäl monster på som många spel förstått men som Diablo inte riktigt hängt med i ännu, däribland lite mer interssanta bossar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det kommer att bli kul, kommer köra rouge eller sorcerer. Har längtat efter ett spel man kan plöja ner timmar i och än så länge efter dom två beta jag kört så verkar det lovande. Får väl se hur det utvecklas med tiden.

Vi ses i Diablo IV!

Medlem

Tupplur/Gubblur avklarad, nu börjar det närma sig!
Dags att bestämma sig för rogue eller druid de sista timmarna inför

Inaktiv

Då har man vilat några timmar. Handlat Trocadero Zero, ölkorv, glass, godis och en påse Gorbys ligger i frysen. En rökig whisky finns till förfogande också.
Planerar att spela "några" timmar.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Förmodligen inte, antar att personen i fråga helt enkelt uppgraderade från Standard Edition (879 kr) till Ultimate Edition (1099 kr)

Får tillbaka 879 sek och behåller Ultimate beställningen där spelet ingår och betalar endast 220 sek.

Medlem

Köpte Standard Edition i går, men kunde inte vänta. Så det blev en uppgradering till Digital Deluxe. 3 timmar och 30 min kvar.

Medlem

Här blir det att lägga sig och gå upp tidigt istället.
Blir värre än bakis ifall jag vrider dygnet för mycket 😅
Men nära nu! Hype!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Då har man vilat några timmar. Handlat Trocadero Zero, ölkorv, glass, godis och en påse Gorbys ligger i frysen. En rökig whisky finns till förfogande också.
Planerar att spela "några" timmar.

My man! Samma här, förutom att de är Billys och inte Gorbys! 🙏

Medlem

Nu är det nära!

Har gjort allt i min makt för att kunna nörda ner mig totalt från det att servrarna öppnas klockan 01. Väljer att vara naiv och utgå från att det kommer att ske smärtfritt. Risken för stor besvikelse är överhängande men men...

... i värsta fall så vaknar jag upp imorgon och kan gå loss och njuta.

Edit: har nytvättade mjukisbyxor och Zelda-hoodie förberett. Har köpt nya kalsonger, strumpor och inneskor. Hela lägenheten är städad och ren, kylen är full med färdigblandad saft och gottis vilket även gäller skafferiet om man räknar bort dryck.

Doftljusen står på plats och schemat är rensat de närmsta fyra dagarna.

My body is ready.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Här är den perfekta låten att lyssna på 5 minuter innan servrarna öppnas. DM goes Wagner.

https://open.spotify.com/track/7E2YRG5ZGbIMJWRM9LhYLx?si=52a6...

Medlem

Det närmar sig!! Hur är temperaturen? Glödhett?
Lycka till i natt ni som har möjligheten, så syns vi imorgon efter kneget!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Inaktiv

Tre stycken fullt laddade DualSense handkontroller. Är redo!

Medlem
Skrivet av Formelhest:

Tupplur/Gubblur avklarad, nu börjar det närma sig!
Dags att bestämma sig för rogue eller druid de sista timmarna inför

Godmorgon, samma här, tuppluren avklarad oh 45min kvar. nästan perfekt...

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Här är den perfekta låten att lyssna på 5 minuter innan servrarna öppnas. DM goes Wagner.

https://www.youtube.com/watch?v=MR_rqDxDInI

https://open.spotify.com/track/7E2YRG5ZGbIMJWRM9LhYLx?si=52a6...

Nja för egen del brukar det va denna....

Låg alltid på precis innan det va en ny seasonstart i diablo3, iaf de första 7-8 säsongerna

Medlem

Jag är fullt redo att gå mot strömmen och alla meta builds och köra mina älskade minions som necro! sen lär man väl hoppa mellan alla klasser som den altnörd man är.. måste ju testa sig fram innan S1 startar i Juli!

Medlem
Skrivet av Methea:

Beställ Standard kolla sen in Ultimate då ska det stå 80% rabatt. Beställ Ultimate avbryt sedan beställningen av Standard.

Fick tillbaka pengarna för Standard. Har nu spelet installerat och det står att jag äger Ultimate edition.

Edit: Inte säkert att det funkar något mer.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Beställ Standard kolla sen in Ultimate då ska det stå 80% rabatt. Beställ Ultimate avbryt sedan beställningen av Standard.

Fick tillbaka pengarna för Standard. Har nu spelet installerat och det står att jag äger Ultimate edition.

Lite fult kryphål man spontant känner att man kan få någe skit för retroaktivt ...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Lite fult kryphål man spontant känner att man kan få någe skit för retroaktivt ...

Folk i USA har gjort det via supporten utan problem. Varför skulle du få skit? Det står att du får rabatten pga ett tidigare köp och inget om att du måste ha köpt Standard ed av D4.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Folk i USA har gjort det via supporten utan problem. Varför skulle du få skit? Det står att du får rabatten pga ett tidigare köp och inget om att du måste ha köpt Standard ed av D4.

Min moralkompass varnar iaf, det är ett misstag av MS och de får skylla sig själva visst men...

Skriv svar