FZ-läsarna: Blizzard var bättre förr

Robot
FZ-läsarna: Blizzard var bättre förr
Medlem

Jag är väl mer eller mindre helt överens med den listan, förutom att jag tycker att Heroes of the Storm förtjänade ett bättre betyg för vad det var och försökte göra med genren i kontrast med till exempel League of Legends. Nåja. Blizzard är inte vad det en gång var, det kan vi nog alla hålla med om.

Medlem

Alltså hur kan folk tycka att Shadowlands är bättre än Dragonflight? Helt obegripligt? Har folk som röstat verkligen spelat undrar jag?

Medlem
Skrivet av Razerrudy:

Alltså hur kan folk tycka att Shadowlands är bättre än Dragonflight? Helt obegripligt? Har folk som röstat verkligen spelat undrar jag?

Rent objektivt har du nog rätt, men jag tror att många ger "expansionen som fick mig att sluta spela" sämst betyg. Av vad jag hört så ses Dragonflight ofta som för lite, för sent, så det var sista droppen för en hel del spelare och får bära en del av Shadowlands tyngd på ryggen.

Medlem

Så enligt FZs läsare är alltså Shadowlands bättre än både Legion och Dragonflight? Aja, what floats your boat i guess.

Inaktiv

Trodde minsann att Wings of Liberty skulle hamna högre.

Röstade blankt på alla WoW frågor då jag bara spelade det precis vid release och tyckte aldrig det var så intressant.

Medlem

Ja, som någon skrev ovan så är det nog egentligen bara Dragonflight jag inte håller med om. Det är en fantastiskt rolig expansion. Inte bara jämfört med vad vi sett de senaste 10 åren, utan överhuvudtaget i wows historia.

Medlem

WC3/TFT, WoW, Starcraft/Broodwar ska vara över Diablo 2/LoD på listan, ren fakta helt enkelt.

Sen är vissa expansioner till WoW lite felplacerade, att Shadowlands skulle vara bättre än MoP och Legion? Njaaa.

Skrivet av Stephan:

Jag är väl mer eller mindre helt överens med den listan, förutom att jag tycker att Heroes of the Storm förtjänade ett bättre betyg för vad det var och försökte göra med genren i kontrast med till exempel League of Legends. Nåja. Blizzard är inte vad det en gång var, det kan vi nog alla hålla med om.

Håller med gällande HotS, det var riktigt jäkla kul när man körde seriösare. Men, Blizzard la ju ner e-sporten och utveckling av spelet alldeles för tidigt, så det kanske förtjänar ett lägre betyg.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk

Det var bättre förr, ju förr desto bättre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Stephan:

Rent objektivt har du nog rätt, men jag tror att många ger "expansionen som fick mig att sluta spela" sämst betyg. Av vad jag hört så ses Dragonflight ofta som för lite, för sent, så det var sista droppen för en hel del spelare och får bära en del av Shadowlands tyngd på ryggen.

Dragonflight fick mig att få tillbaka spelglädjen i WoW igen. Allt är bättre än i Shadowlands. Men kan vara som du säger.

Medlem

Jäklar fick immortals så dåligt betyg, var väl rätt väntat men lite väl hårt kanske för ett gratisspel..

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Med andra ord: bra, mindre än bra och på gränsen till något bättre.

Är det er nya officiella betygsskala? 😀

Medlem
Skrivet av Adlyd:

Så enligt FZs läsare är alltså Shadowlands bättre än både Legion och Dragonflight? Aja, what floats your boat i guess.

Ja något känns fel

Medlem
Skrivet av Stephan:

Rent objektivt har du nog rätt, men jag tror att många ger "expansionen som fick mig att sluta spela" sämst betyg. Av vad jag hört så ses Dragonflight ofta som för lite, för sent, så det var sista droppen för en hel del spelare och får bära en del av Shadowlands tyngd på ryggen.

Så har ju folk sagt om exakt varje expansion.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Så har ju folk sagt om exakt varje expansion.

Visst. Men Dragonflight är den senaste och färskast i minnet.

Medlem

Hearthstone ganska lågt på listan, tycker fortfarande det är kul emellanåt, fast bara Battlegrounds nuförtiden.

Medlem

Håller med förutom att jag anser att WoW > TFT

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Jäklar fick immortals så dåligt betyg, var väl rätt väntat men lite väl hårt kanske för ett gratisspel..

Med den massiva pay to win det var så är 1.51 lite högt i min mening.

Det har t ex 0.4/10 på metacritic

Medlem

Jag tycker spel i allmänhet var bättre förr, inte bara hos Blizzard. Förut förknippade man alltid Blizzard med kvalitet, oavsett vilket spel de släppt. Idag är det gamble. Blizzard idag är bara en promille av vad de varit förut.

Jag vill också lägga ett gott ord för HOTS (heroes of the storm) som förtjänar lite högre på listan, möjligen 3,5? Tråkigt att Blizzard gav upp på det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Klart blizzard var bättre förre, allt annat hade varit konstigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det mesta med spel var bättre för, Blizzard är inget undantag. Men kan det ha med åldrandet på oss själva att göra?

Medlem

Resultatet av denna utfrågningen är väldigt beroende på vilka spel majoriteten har spelat.
Tror väldigt få läsare spelat alla dessa spel, speciellt såpass mycket att de kan rättvist sätta betyg på dem.
Detta i kombination med rosa glasögon så blir det lite skevt.
Men intressant i vilket fall!

Medlem

Största chocken är ju att folk på riktigt betygsatte shadowlands med något annat än en etta

Medlem

Tvivlar på att Blizzard kan nå sina gamla höjder. Det var en helt annan tid då, mindre krav från spelare, mer som var oupptäckt, helt andra människor som arbetade på spelstudios och ett allmänt behagligt klimat inom gaming. På senare år har det hårdnats, individualiserats och blivit mer opersonligt.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Är Diablo Immoral ens ett Blizzard-spel? Det outsourcades väl till någon kinastudio.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Sen är vissa expansioner till WoW lite felplacerade, att Shadowlands skulle vara bättre än MoP och Legion? Njaaa.

Håller med, MoP var peak class design, men folk minns helt enkelt det nästa senaste bättre än ett spel för 10 år sedan. Sista expansionen hatas alltid när den väl är ute, sedan älskas den när nästa kommer och det är därför SL är var den är.

Medlem
Skrivet av Therant:

Det mesta med spel var bättre för, Blizzard är inget undantag. Men kan det ha med åldrandet på oss själva att göra?

Tycker spel är lika roligt då som nu. Finns gott om dynga och det finns gott om pärlor som släpps varje år.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Tycker spel är lika roligt då som nu. Finns gott om dynga och det finns gott om pärlor som släpps varje år.

Väldigt sant. Jag väljer också att se framåt och spela nya spel bara. Det gamla spelar allt som oftast, i alla fall för mig, ett nostalgispratt att de var så himla bra. Vilket oftast inte är sant.

Medlem

Heroes of the storm borde ha betydligt högre. Tror folk betygsätter utan att ens ha provat det.

Det är gratis och finns massa folk som spelar så bara att gå in och prova

Medlem
Skrivet av caracarn:

Heroes of the storm borde ha betydligt högre. Tror folk betygsätter utan att ens ha provat det.

Det är gratis och finns massa folk som spelar så bara att gå in och prova

För ett år sedan lade Blizzard ner utvecklingen. Det låter absolut som ett spel som jag vill investera mina oceaner med fritid på

12
Skriv svar