FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem

Ahopp!

Ännu en gång ett toppenjobb av dig Lerb! Synd att det måste ta slut, håller tummarna på att det nya WRC spelet kommer snart.

Måste även passa på att tacka alla som har varit med o kört den här tiden, o även Mackattack(tror jag?) för att du kom på idén att dra igång det här öht.

Hade nog aldrig lagt ner lika många timmar på Dirt om det inte vore för FZDZ. Riktigt kul när man hittar ett spel man kan komma tillbaka till om och om igen.

brrap brrap pew pew
Skrivet av fishfugg:

Ahopp!

Ännu en gång ett toppenjobb av dig Lerb! Synd att det måste ta slut, håller tummarna på att det nya WRC spelet kommer snart.

Måste även passa på att tacka alla som har varit med o kört den här tiden, o även Mackattack(tror jag?) för att du kom på idén att dra igång det här öht.

Hade nog aldrig lagt ner lika många timmar på Dirt om det inte vore för FZDZ. Riktigt kul när man hittar ett spel man kan komma tillbaka till om och om igen.

Tack, och ja! @Soulless är FZDZs urfader (aka Attackmack)


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

För att svara på detta och ge lite info om tiden framöver:

Efter att nuvarande säsong är över (2023, säsong 2) så tänker jag mig att FZDZ pausas. Låt mig förklara varför.

Jag är personligen lite utbränd på Dirt Rally 2.0 och söker utmaningar i andra former och andra spel. Vi står även inför ett stundande släpp av WRC23 (any minute now...) som förhoppningsvis kan bli en ny plattform för FZDZ.

Viktig take-away är alltså att klubben inte läggs ned, utan det är en paus. Exakt hur länge, det kan jag inte riktigt svara på nu tyvärr. Om WRC23 släpps om två veckor då kan ni ge er tusan på att FZDZ återkommer samtidigt. Om WRC23 dröjer längre... Då kanske FZDZ dröjer lite längre med.

Om det är någon som tycker att detta är BAJSTRÅKIGT och vill ratta FZDZ själv under tiden så är det mer än OK - skicka mig i så fall ett DM här på FZ. Man måste absolut inte driva klubben på så vis som jag har gjort, det är fritt fram för vilka upplägg som helst. Hojta till om du är sugen.

Tack alla förare som deltagit, både tidigare och ni som fortfarande är kvar. Vi ses igen när det finns lite mer och lite nytt content på rally-fronten

Frågor? Skriv! Jag svarar på allt

Med det sagt, om det är någon som fortfarande är riktigt tagg på Dirt Rally 2 och vill ha en bra anordnad klubb att sladda i under tiden FZDZ ligger i dvala, då kan jag rekommendera RFD - Rally Fans Discord. Det är en internationell klubb som har ett lite tuffare upplägg än FZDZ med längre rallyn och så, men man kör likt FZDZ med egna säsongstabeller och dylikt. Man kör även med en och samma klass över en hel säsong. Det enda "kruxet" är väl att det sköts helt på Discord. Är man intresserad så är detta länken till RFD's discord = https://discord.gg/fENSBY3JeB

Stort tack för all tid du lägger ner och ditt engagemang! Säger som tidigare, hade inte avnjutit detta spel om det inte vore för FZDZ. Helt rätt att du tar en paus, det ska aldrig bli jobbigt eller tvingande, hellre att du kommer tillbaka och gör samma fina jobb vid senare tillfälle.

Finns det något annat, ex Asseto eller F1 vi skulle kunna växla till? Dålig koll på om det finns något liknande system som lämnar tävlandet öppet en hel vecka, det är det som funkat så bra när man har småbarn. Ska kolla in det ni tipsat om också.

Återigen, stort tack @lerb och till vinnaren!

brrap brrap pew pew
FZDZ 2023 Säsong 2 är avslutad!

Hej på er!

FZDZ 2023 säsong 2 är härmed avslutad, väl kört allihop och vi gratulerar top 3 lite extra tycker jag!

Förstaplats: @PV_544_1965
Andraplats: @MrZteevee
Tredjeplats: @Arete

Väl kort allihopa, det har varit väldigt kul att anordna FZDZ och att se så många återkommande deltagare hela tiden. Stundtals har vi varit över 40 aktiva förare, och ibland har vi dykt ned under 20-talet. Riktigt kul!

Vi ses längre fram, när det perfekta tillfället för FZDZ återkomst gjort sig till känna Tills dess, ha det bra, ciao!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Om någon fortfarande saknar Sverige, Finland, Wales eller Tyskland DLC till dirt rally 2 på steam så är dessa nu gratis!

Medlem
Skrivet av Doed:

Om någon fortfarande saknar Sverige, Finland, Wales eller Tyskland DLC till dirt rally 2 på steam så är dessa nu gratis!

Aha! 75% rea på spelet läste jag nånstans.. Men de skänker bort DLC alltså? Delist imminent? 🙄

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Aha! 75% rea på spelet läste jag nånstans.. Men de skänker bort DLC alltså? Delist imminent? 🙄

Några DLC-locations kostar ju fortfarande. Men ja jag såg också spekulationer kring delist, lägger inte så mycket vikt i det och personligen skulle jag tycka det är lite tidigt för det, men man har ju ingen koll hur dom valt att lägga upp det där!

Medlem

@lerb
Ett stort tack för ditt jobb med denna tävling, även ifall jag inte varit med sålänge har jag ändå följt eran resa från starten. Vill även passa på att tacka alla medtävlare som bidragit till bra race. Får hoppas att någon känner sig manad att ta upp ratten och slira vidare med detta projekt. Om inte så får vi vänta tills ett nytt lir kommer eller ifall suget hos Lerb hittas tillbaka (känn inget tvång här). Oavsett vill jag säga tack för denna tid.

brrap brrap pew pew

Man undrar ju lite, det ryktades ju om att release var nära förestående av en "bra" källa - men vart är marknadsföringen? Jag menar, om man har skaffat sig licensen för WRC i X antal år framåt och ska släppa sitt första spel i vad jag antar är en årlig releaseplan, då lär det ju finnas marknadsföring. Åtminstone i samma utsträckning som för F1 spelen. Men det är total radiotystnad.

Näe hörrni, jag anar ulve i mosen. Något lurt är på gång!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Man undrar ju lite, det ryktades ju om att release var nära förestående av en "bra" källa - men vart är marknadsföringen? Jag menar, om man har skaffat sig licensen för WRC i X antal år framåt och ska släppa sitt första spel i vad jag antar är en årlig releaseplan, då lär det ju finnas marknadsföring. Åtminstone i samma utsträckning som för F1 spelen. Men det är total radiotystnad.

Näe hörrni, jag anar ulve i mosen. Något lurt är på gång!

Ja jag har svårt att se att det blir tidigare release än till sen höst, kanske lagom till centraleuropeiska rally i slutet av oktober?

Medlem
Klubb för träning.

https://dirtrally2.dirtgame.com/clubs/club/449564 "FZ-folkrace"

Skapade klubb lite hastigt, ifall någon mer än jag känner att de vill ha en ursäkt att starta Dirt Rally 2.0 en stund i veckan. Sidan genererade det mesta av länder/sträckor - ändrade bara så att det enbart blev korta sträckor. Fyra länder/veckor, fyra sträckor per land, service efter två sträckor. Öppen för alla (ingen uppfattning huruvida det är "riskabelt" som i att det väller in massa andra knasfolk, men då slipper eventuellt intresserade vänta på nån form av insläpp). *up to 2000cc

Börjar förhoppningsvis vid midnatt, så skall vara körbart fr.om. 18/5 om jag förstod AM/PM rätt och såvida om nån tidszon spökar! 😁

brrap brrap pew pew
Skrivet av Xstioph:

https://dirtrally2.dirtgame.com/clubs/club/449564 "FZ-folkrace"
<Uppladdad bildlänk>
Skapade klubb lite hastigt, ifall någon mer än jag känner att de vill ha en ursäkt att starta Dirt Rally 2.0 en stund i veckan. Sidan genererade det mesta av länder/sträckor - ändrade bara så att det enbart blev korta sträckor. Fyra länder/veckor, fyra sträckor per land, service efter två sträckor. Öppen för alla (ingen uppfattning huruvida det är "riskabelt" som i att det väller in massa andra knasfolk, men då slipper eventuellt intresserade vänta på nån form av insläpp).

Börjar förhoppningsvis vid midnatt, så skall vara körbart fr.om. 18/5 om jag förstod AM/PM rätt och såvida om nån tidszon spökar! 😁

Bra initiativ X!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Xstioph:

... Öppen för alla (ingen uppfattning huruvida det är "riskabelt" som i att det väller in massa andra knasfolk, men då slipper eventuellt intresserade vänta på nån form av insläpp). *up to 2000cc

Trevligt! Men nu när jag joinade så står det att ansökan ska godkännas av en administratör.

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Trevligt! Men nu när jag joinade så står det att ansökan ska godkännas av en administratör.

Tack för att du uppmärksammar, måste ha missat att spara den ändringen! Nu är ni accepterade och NU ska den vara öppen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Xstioph:

Tack för att du uppmärksammar, måste ha missat att spara den ändringen! Nu är ni accepterade och NU ska den vara öppen.

Körde du åt helvete på SS02? Du försvann en minut i backspegeln trots att jag både voltade en gång och spann runt senare på samma sträcka.

Medlem

Fan, det har kört ihop sig, vilka tider är det som gäller för serien som är igång nu? När roterar den?

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Körde du åt helvete på SS02? Du försvann en minut i backspegeln trots att jag både voltade en gång och spann runt senare på samma sträcka.

Ja du det har jag fullkomligt förträngt! 😅 Det gick nog fullständigt åt skogen med punktering etc! Man är ju skapligt korkad som väljer Spanien, när man själv skapar grejerna, hah.. Diggar Tyskland, men Spanien är jag inte alls bra på!

Skrivet av SuBOnez:

Fan, det har kört ihop sig, vilka tider är det som gäller för serien som är igång nu? När roterar den?

FZDZ, denna tråd, har paus på obestämd tid. Jag har "lite slarvigt" slängt ihop en separat klubb för lite lättsam rally, blir inga fancy stats eller så. Men klubben "rally fans" som lite halvt tillhör r/simrally som @lerb länkade tidigare, den är lite väl hardcore för min del (10 sträckor som inte har nåt direkt sammanhang - jämfört med @lerb som alltid verkar snittsla en tydlig röd tråd mellan sträckorna). Så jag tryckte ihop fyra länder, fyra korta sträckor styck. Brytpunkt torsdagar 0:00 - men det är bara jag och @Tinardirith som kört, så jag gissar att det snarare var passande med ett sommar-break här! 😎

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Ja du det har jag fullkomligt förträngt! 😅 Det gick nog fullständigt åt skogen med punktering etc! Man är ju skapligt korkad som väljer Spanien, när man själv skapar grejerna, hah.. Diggar Tyskland, men Spanien är jag inte alls bra på!

FZDZ, denna tråd, har paus på obestämd tid. Jag har "lite slarvigt" slängt ihop en separat klubb för lite lättsam rally, blir inga fancy stats eller så. Men klubben "rally fans" som lite halvt tillhör r/simrally som @lerb länkade tidigare, den är lite väl hardcore för min del (10 sträckor som inte har nåt direkt sammanhang - jämfört med @lerb som alltid verkar snittsla en tydlig röd tråd mellan sträckorna). Så jag tryckte ihop fyra länder, fyra korta sträckor styck. Brytpunkt torsdagar 0:00 - men det är bara jag och @Tinardirith som kört, så jag gissar att det snarare var passande med ett sommar-break här! 😎

Vi ansluter nog två tappra själar, hoppas vi hinner köra innan torsdag bara, men tack för att ni håller flaggan på topp under tiden!

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Vi ansluter nog två tappra själar, hoppas vi hinner köra innan torsdag bara, men tack för att ni håller flaggan på topp under tiden!

Det är alltså 10h kvar.. Natten till torsdag! 🫣

Medlem

Kul att få köra lite även när det är paus. Det kändes som att det gick fort men svårt att veta utan att ha PV som måttstock
Jag kastade dock bort några sekunder på sträcka 3 då jag testade att hålla full gas genom sista svängen och tog en ofrivillig omväg genom en buske.
Jag försöker att inte tänka på nästa rallyspel från Codemasters för jag blir så otålig samtidigt som jag inte vill bli besviken. Jag tycker sällan hype leder till något bra.

Medlem

Bra kämpat den här veckan @LOVEMEISTER Efter SS01:

Lite prints från tror det var SS03 där jag höll på med lite akrobatik:

Spanar efter älg

...men sätter perfekt landning på alla fyra och fortsätter med full kontroll.

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Bra kämpat den här veckan @LOVEMEISTER Efter SS01:

<Uppladdad bildlänk>

Lite prints från tror det var SS03 där jag höll på med lite akrobatik:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Spanar efter älg
<Uppladdad bildlänk>

...men sätter perfekt landning på alla fyra och fortsätter med full kontroll.
<Uppladdad bildlänk>

Galet nog så gjorde jag också en kullerbytta på samma sträcka och på precis den typen av sten. Men jag for uppåt in i en omedelbar reset. Det hade varit spännande att se hur lite som skilde oss åt med strafftiden borträknad.

Medlem

Vilken helvetesvecka i Skottland @LOVEMEISTER Snurrade redan första sektionen av SS01. Strax där efter punka. Strax före halva SS01 kom punktering nr.2, på samma sida. Ett helvete att ta sig i mål.. Och sen köra hela SS02 med ett platt, hade bara ett reserv. Det blev ett par smällar på vägen och bilen var bortom räddning vid service. Fick köra resterande sträckor utan turbo och med sleten men ok motor.

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Vilken helvetesvecka i Skottland @LOVEMEISTER Snurrade redan första sektionen av SS01. Strax där efter punka. Strax före halva SS01 kom punktering nr.2, på samma sida. Ett helvete att ta sig i mål.. Och sen köra hela SS02 med ett platt, hade bara ett reserv. Det blev ett par smällar på vägen och bilen var bortom räddning vid service. Fick köra resterande sträckor utan turbo och med sleten men ok motor.

Jag hoppade över rekognosceringen och blev därför överraskad av regnet. Redan en minut in på SS02 gled jag ut med bakdäcket precis där en sten tittade fram ur jordtäcket för att se om det slutat regna. Jag gav den lille vännen en ordentlig blåtira och fick en punktering på köpet. Så det blev till att köra resten av sträckan på tvåans växel då jag körde utan reservdäck och inte vill kasta gummiresterna från fälgen ut i publiken. Tråkigt att höra om dina missöden men jag uppskattar verkligen att du ansträngde dig lite extra för att ge mig chansen att återhämta mig från min punktering

Medlem

@Tinardirith & @LOVEMEISTER kul att ni fått roat er lite med detta provisoriska upplägg. Väl kämpat av er! Då var det inte helt menlöst. 😎 Själv brukar jag vanligtvis köra på helger och det har inte alls passat dessa veckor. Mina försök att köra på vardagar har slutat i krash ganska omgående... Noll fokus, noll ork.

Kör denna makapär till vardags och funderar på om det kanske tröttar ut samma del av hjärnan som behövs till att köra virtuellt rally - för hjärnan är helt mos om kvällarna. Eller så är jag bara gammal helt enkelt! 😅

Magni 25-meters teleskoplastare, materialkorg med förlängningsgafflar på sidan och en kranarm i korgen - för den som inte trodde sig vara intresserad.

Glad sommar FZDZ! Hoppas alla återkommer med rallysug till hösten! Hoppas vi hört något om EA WRC tills dess.

Medlem
Skrivet av mikel_83:

Ja, det va riktigt häftigt och kul!
Bilen går verkligen inte av för hackor.
Tyvärr hade jag råkat ställa kameran på just kamera så det blev bara en bild. 🙃 Men till nästa gång ska det göras ordentligt.

https://youtu.be/s2yU2bVsN-A

Nu gjordes det rätt iaf.
Finns några klipp på min kanal, men denna sträcka va vi snabbast av alla på.
Vann vår klass och totaltvåa bakom en Evo IV.


signatur

Mikael Karlsson

Medlem

En liten heads up på att RFD, Rally Fans Discord, precis kört igång med helt ny säsong! https://discord.gg/rzFnkFM3fK Lite för långa sessioner för min del, men om en månad kommer väl höstmörkret med stormsteg igen och då kan väl alla behöva en rallysnuttefilt! 😅

Medlem

Ni får plocka bort detta om det inte passar, men eftersom det är rallygrottan tänkte jag att det är målgruppen.

Ingen som är intresserad av en 5" simdash till sin setup? Drivs med usb-c och t.ex Simhub. Dra iväg ett PM till mig om intresse finns.

Medlem

EA SPORTS WRC - Official Reveal Trailer 5/9. WOHO!

Skriv svar