Diskutera – FZ-betyg du inte håller med om

Medlem
Medlem

Håller med så många här om Days gone. Tyckte det var ett väldigt bra spel. Intressant hur så många olika recensenter gav det dåliga betyg när det sedan var väldigt omtyckt av spelarna.

Avstängd

En av de värsta recensionerna jag har läst alla kategorier. Kotaku-klass på den.

Medlem

Days Gone borde ha varit 1/5


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

Medlem

Days gone är rätt många klasser över the witcher!

Medlem

En del svammel i denna tråd.

Days gone är att extremt kvalitativt spel, utifrån samtliga aspekter. Ett av de bästa singelplayer spel jag spelat.

Omdömen som ej är ~objektiva ska ej representera en review med betyg.

Tex, hatar du motorcyklar så är det inte rimligt att du får ge Days gone ett officiellt betyg om 1 av 5.

Spelet är 4 av 5 alt. 5 av 5 efter att alla buggar blev fixade (det var väldigt struligt vid release).

Steam talar sitt tydliga språk:

Alla recensioner (även nya) - "Väldigt positiva".

https://www.change.org/p/sony-get-sony-playstation-to-approve...

Jag hoppas definitivt på en uppföljare.

Medlem

Cyberpunk 2077. Att det fick högre än 1/5 är helt ofattbart. Rejält med trovärdighet för Fredriks recensioner tappades där och då.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://www.fz.se/recension/275809-kingdom-come-deliverance
Kingdom Come Deliverance tycker jag var rätt illa att det fick bara 3/5.
Speciellt när man sen delar ut 4/5 och 5/5 till alla fega och intetsägande mellanmjölksspel, från giriga AAA-utvecklare / utgivare.

Ganska ruttet också att det inte ens kom med bland top 20 i FZ årets spel 2018.
https://www.fz.se/artikel/278665-arets-spel-2018

:/

Håller med. Kingdom Come: Deliverance är enligt mig det bästa singleplayer spelet genom alla tider. Vilket otroligt RPG. Vi får inte många sådana under våran livsstid.

Medlem
Returnal 3/5

Enda anledningen jag tänkte på det var för att jag i skrivande stund spelar det. För mig är det en 5/5. Åtminstone 4/5.

Medlem

Håller helt med Fz om Days Gone betyget, otroligt segt, stereotypiskt och icke minnesvärt spel, ett zombiespel som verkligen inte står ut på något sätt.

Sedan håller jag verkligen inte med om GoW:R betyget, en säker 3/5 hade jag gett det, bra produktionsvärden, men utan själ och bortglömt innan man ens avslutat det.

Håller heller inte med om Horizon spelen. I mitt tycke riktigt stela och tråkiga spel utifrån Ubisoft-mallen, som inte ens når Ubisoft spelens nivå.

Sedan som många här förtjänar verkligen Kingdom Come minst 4/5, troligen 5/5.

Gen
Medlem
Skrivet av robbis:

Jag håller då inte med om Redfall... Haft riktigt kul i det. Med en patch så går det nog från en svag 3a till en svag 4

Håller med, spelet är faktiskt OK vilket betyder väldigt svag 3a.

Skrivet av ChalleT:

Oj, det var ett misstag att hoppa in i kommentarstråden för Witcher 1 😅. Don't go into that rabbit hole...

Haha, tvärtom - väldigt underhållande och galen läsning

Geeks Gaming
Skrivet av Prixm:

Håller med. Kingdom Come: Deliverance är enligt mig det bästa singleplayer spelet genom alla tider. Vilket otroligt RPG. Vi får inte många sådana under våran livsstid.

Är benägen att hålla med. Problemet spelet har är tröskeln för att faktiskt komma in i det. Det håller inte alltid ens hand vilket kan skrämma bort många men jisses vad bra det är ❤️

Många tar upp ”days gone” som jag blir mer och mer sugen på att testa nu. De inledande recensioner var verkligen delade men jag ser fler och fler som hyllar det så nu hamnar det i gott sällskap i backloggen 😁

Inaktiv

Elex 2, det var jättekul och recenserades inte ens.

Medlem

Hogwarts Legacy, att utforska skolan var magiskt, i övrigt ett rätt mediokert spel där alla pussel, grottor mm. Enbart var ett enda stort copy paste.

Oinspirerad stort, antagonister och bossfighter. Hela spelet var rinse and repeat

Moderator | Testpilot
Skrivet av Daremx:

En del svammel i denna tråd.

Days gone är att extremt kvalitativt spel, utifrån samtliga aspekter. Ett av de bästa singelplayer spel jag spelat.

Omdömen som ej är ~objektiva ska ej representera en review med betyg.

Tex, hatar du motorcyklar så är det inte rimligt att du får ge Days gone ett officiellt betyg om 1 av 5.

Spelet är 4 av 5 alt. 5 av 5 efter att alla buggar blev fixade (det var väldigt struligt vid release).

Steam talar sitt tydliga språk:

Alla recensioner (även nya) - "Väldigt positiva".

https://www.change.org/p/sony-get-sony-playstation-to-approve...

Jag hoppas definitivt på en uppföljare.

Notera att allt detta är åsikter. Bara för att du tyckte ett spel var 4/5 så måste inte resten tyckta det


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ahem, får nog skylla på FZ att jag tittat bort från Days Gone. Enligt de flesta här verkar ju spelet vara bra.
Får lägga det på den oändliga backloggen...

Medlem

Lol, jag antar att tråden kom till p g a min långa bump i Days Gone-recensionen

Passa på att göra som jag och köpa spelet på nytt nu när det är på rea på PSN.

Som sagt, har ni inte lyssnat på The Days Gone Podcast så ge den ett försök och börja med att lyssna på jubileumsavsnittet som består av hälsningar från flera kända inom communityt/röstskådisar på temat varför de älskar DG:
https://open.spotify.com/episode/0GdoatRGgf9PtYGe8O2xCi?si=fO...
Podden är väldigt välgjord och man måste inte vara ett fan för att tycka att några avsnitt är bra. Lyssna på avsnittet med Deacons röstskådespelare Sam W.

Kolla in Days Gone Reddit. Varannan dag är det någon ny som postar ”herregud vad underskattat spel. Så glad att jag gav det en chans” och liknande.

Spelet har sina skavanker, men för att vara utvecklat av ett så pass litet team (spelet är nog AA+ och inte AAA) så är det väldigt bra.
Förutsättningarna för 9/10 är dessa:
1. +20 patchar senare och helst spela på PS5
2. Se till att klara hela spelet och ta dig an några horder
3. Testa alla Challenges minispel (det är nu typ 10. Kort efter release släpptes de gradvis men efter ett år var de uppe i 12 st olika minispel. Alla är minst 7/10 underhållningsmässigt) åtminstone 2ggr vardera.

Challenge 1 - Surrounded
Face off against the first endless horde and survive for as long as possible.
Challenge 2 - Survive
The first combat challenge, survive against waves of human enemies in a graveyard setting.
Challenge 3 - Drifters Run
The first bike challenge. Collect all the bandages and drop them off in the quickest time. Use drifts and jumps to boost your overall points.
Challenge 4 - Ambush Camp Rush
Defeat the enemy camp as quickly as you can for the second combat challenge.
Challenge 5 - Keep Them Safer
Second horde challenge. Defeat the horde in the quickest time possible.
Challenge 6 - Dead don't Ride
Pick up and drop off survivors to extend your time. Last for as long as possible before the timer reaches zero.
Challenge 7 - Infested
Survive against an endless horde in a suburban setting.
Challenge 8 - Outride
Get from A-B in this bike challenge before the timer runs out, hitting checkpoints to add time.
Challenge 9 - Reload
Take down as much of the horde as possible before the timer runs out.
Challenge 10 - Hog Wild
Pause the timer by keeping up the multiplier by reaching checkpoints, drifting, killing freakers and landing jumps. Challenge ends when the timer reaches 0
Challenge 11 - Dead Before Daylight
Trapped inside a house, kill as much of the endless horde as possible before the timer runs out.
Challenge 12 - Black Friday
Face off against the biggest, endless horde in the saw mill. Survive as long as possible

Vill bara avsluta med att jag själv varken har tatueringar eller tycker motorcykelåkare är särskilt coola - älskar ändå DG.

123
Skriv svar