Diablo IV – Allt inför helgens beta!

Medlem
Skrivet av Lofa:

Kallas marketing.

Spelet, servrar etc är redan klart.

Fast,,,som systemutvecklare håller jag inte alls med. Det är mycket som inte går att testa internt och mycket som inte kan fångas upp genom ett beta test som det dom hade senast.
Visst finns det ett marknadsföringsvärde. Men det är inte alls enda anledningen till varför man vill göra tester.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag talar alltid för mig själv.

Nähä du...!

Skrivet av Gaara:

Vem bryr sig om en 3e diablo4 beta när nya Zelda kommer idag...

Det där är att anta att ingen bryr sig om Diablo 4 beta (alltså försöker du "tala för oss andra"). Och varför man ska bry sig om en server stresstest helg i D4? Kanske för att förhoppningsvis slippa Error 37/långa kötider vid launch...?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Tog mindre än 2 timmar att bli lvl 20... Så levlade upp en sork oxå. Nu blir det sängen efter 5 timmars köttande. Bara att invänta bossen imorgon kväll. Men shit vad mycket bättre det flöt nu + att all rubberbanding var borta. Tror inte ens det kommer vara köer när det släpps. Dom har löst shardsen snyggt. Däremot var det mycket buggigare nu än förra betan. Hände flera gånger att nån hamna utanför storyn och kunde inte komma tillbaka. Ibland såg vi inte varandra i världen... Och ibland när vi sprang allihopa så hade jag och en annan 100 mobs på skärmen och försökte överleva men de andra 2 såg inga mobs alls. Men största besviken är att dom kör world tier 2... Det är ju mellanmjölk. Jag förstår att dom vill göra det enkelt för alla typ wow men det är föör enkelt. Tar ju knappt skada. Fortfarande allldeles för enkelt spel. Älskar det dock, bästa diablo hittills...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vem bryr sig om en 3e diablo4 beta när nya Zelda kommer idag...

Ärligt talat jag som är trött på Zelda en lång stund framöver då man spelat igenom 7 stycken genom sin livstid varav flera av dem har man varvat ett antal gånger.

Nytt Diablo på 11 år? Oh ja tack! Mer än gärna!

Medlem
Skrivet av robbis:

Tog mindre än 2 timmar att bli lvl 20... Så levlade upp en sork oxå. Nu blir det sängen efter 5 timmars köttande. Bara att invänta bossen imorgon kväll. Men shit vad mycket bättre det flöt nu + att all rubberbanding var borta. Tror inte ens det kommer vara köer när det släpps. Dom har löst shardsen snyggt. Däremot var det mycket buggigare nu än förra betan. Hände flera gånger att nån hamna utanför storyn och kunde inte komma tillbaka. Ibland såg vi inte varandra i världen... Och ibland när vi sprang allihopa så hade jag och en annan 100 mobs på skärmen och försökte överleva men de andra 2 såg inga mobs alls. Men största besviken är att dom kör world tier 2... Det är ju mellanmjölk. Jag förstår att dom vill göra det enkelt för alla typ wow men det är föör enkelt. Tar ju knappt skada. Fortfarande allldeles för enkelt spel. Älskar det dock, bästa diablo hittills...

Det finns två tiers till sen som man kan låsa upp. Sen ska man komma ihåg att det här är akt 1 och spelets början, blir nog svårare längre in.

Medlem

Jag spelade en stund idag på morgonen, innan jag åkte till jobbet. Klockan 7 på lördag morgon var det ingen kö. 😀 Vi får se om jag fortsätter ikväll.

Medlem
Spela flera?

Lyckas inte se andra spelare å spela med. Endast lvl 9 ännu. Gör jag nå fel eller för tidigt in i spelet?

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Ärligt talat jag som är trött på Zelda en lång stund framöver då man spelat igenom 7 stycken genom sin livstid varav flera av dem har man varvat ett antal gånger.

Nytt Diablo på 11 år? Oh ja tack! Mer än gärna!

Håller med, nytt diablo mer än gärna....men då 6e juni när hela spelet kommer. Köra en 3e beta på act1 nejtack.

Medlem

Jag hoppar nog detta event och inväntar full release så man har något att se fram emot.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Lofa:

Kallas marketing.

Spelet, servrar etc är redan klart.

Det var många ändringar mellan förra öppna betan och denna. De kommer antagligen samla på sig info från denna beta till en release patch.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Kallas marketing.

Spelet, servrar etc är redan klart.

En mix av båda


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Lyckas inte se andra spelare å spela med. Endast lvl 9 ännu. Gör jag nå fel eller för tidigt in i spelet?

Andra spelare börjar du springa på först efter att du nått staden Kyovashad.

Medlem

lvl 20 gick fort den här gången. Då är det bara vänta på worldboss spawn. Viktigt att tänka på är att man måste vara lvl 20 för att få belöningen för striden. Så ingen ide att gå dit tidigare. Tider nedan:

"World boss Ashava the Pestilient spawn times in Europe (BST, CEST)

Ashava will spawn nine times during the Diablo 4 “Server Slam” beta. They are as follows for Europe:
May 13 world boss spawn times

6 p.m. CEST / 5 p.m. BST (UK) — first spawn time
9 p.m. CEST / 8 p.m. BST (UK)
12 a.m. CEST / 11 p.m. BST (UK)

May 14 world boss spawn times

3 a.m. CEST / 2 a.m. BST (UK)
6 a.m. CEST / 5 a.m. BST (UK)
9 a.m. CEST / 8 a.m. BST (UK)
12 p.m. CEST / 11 a.m. BST (UK)
3 p.m. CEST / 2 p.m. BST (UK)
6 p.m. CEST / 5 p.m. BST (UK) — final spawn time

There will also be an indicator that appears in this area 30 minutes before Ashava spawns. Make sure to get there before the timer counts down to zero!"

Medlem
Skrivet av Aletheides:

lvl 20 gick fort den här gången. Då är det bara vänta på worldboss spawn. Viktigt att tänka på är att man måste vara lvl 20 för att få belöningen för striden. Så ingen ide att gå dit tidigare. Tider nedan:

"World boss Ashava the Pestilient spawn times in Europe (BST, CEST)

Ashava will spawn nine times during the Diablo 4 “Server Slam” beta. They are as follows for Europe:
May 13 world boss spawn times

6 p.m. CEST / 5 p.m. BST (UK) — first spawn time
9 p.m. CEST / 8 p.m. BST (UK)
12 a.m. CEST / 11 p.m. BST (UK)

May 14 world boss spawn times

3 a.m. CEST / 2 a.m. BST (UK)
6 a.m. CEST / 5 a.m. BST (UK)
9 a.m. CEST / 8 a.m. BST (UK)
12 p.m. CEST / 11 a.m. BST (UK)
3 p.m. CEST / 2 p.m. BST (UK)
6 p.m. CEST / 5 p.m. BST (UK) — final spawn time

There will also be an indicator that appears in this area 30 minutes before Ashava spawns. Make sure to get there before the timer counts down to zero!"

De borde ta en titt på Lost Ark och deras system för att annonsera världshändelser in-game, hela det här konceptet att man måste hålla koll på en tid som jag iaf inte kan hitta i spelet själv är förlegat, borde finnas en kalender för alla dessa händelser in-game som man kan se, sätta timer på som piper och påminner en, som man kan stänga av och annat.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Kallas marketing.

Spelet, servrar etc är redan klart.

mellan beta 1 och 2 fixade de till mycket server issues pga av just många spelare samtidigt. så att de bara är marketing är ju inte riktigt sant. hade 0 kö igår och första beta helgen låg den på 120mins vid samma tidpunkt. får väl se hur de ser ut vid release

Medlem
Skrivet av Lofa:

Kallas marketing.

Spelet, servrar etc är redan klart.

Markandsföring är färdig, detta är rakt av ett stresstest för att kunna leverera en så pass bra release som möjligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

lvl 20 gick fort den här gången. Då är det bara vänta på worldboss spawn. Viktigt att tänka på är att man måste vara lvl 20 för att få belöningen för striden. Så ingen ide att gå dit tidigare. Tider nedan:

"World boss Ashava the Pestilient spawn times in Europe (BST, CEST)

Ashava will spawn nine times during the Diablo 4 “Server Slam” beta. They are as follows for Europe:
May 13 world boss spawn times

6 p.m. CEST / 5 p.m. BST (UK) — first spawn time
9 p.m. CEST / 8 p.m. BST (UK)
12 a.m. CEST / 11 p.m. BST (UK)

May 14 world boss spawn times

3 a.m. CEST / 2 a.m. BST (UK)
6 a.m. CEST / 5 a.m. BST (UK)
9 a.m. CEST / 8 a.m. BST (UK)
12 p.m. CEST / 11 a.m. BST (UK)
3 p.m. CEST / 2 p.m. BST (UK)
6 p.m. CEST / 5 p.m. BST (UK) — final spawn time

There will also be an indicator that appears in this area 30 minutes before Ashava spawns. Make sure to get there before the timer counts down to zero!"

Drog upp en bone-necro till 20 idag. Ska försöka tajma morgondagens ashava, 9.00 om jag vaknar i tid, annars 12.00. Blev det någon fz-klan i server slam? Så kanske vi kan hjälpas åt om det är fler som tänkte försöka imorgon?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det finns två tiers till sen som man kan låsa upp. Sen ska man komma ihåg att det här är akt 1 och spelets början, blir nog svårare längre in.

Nightmare har 10 tiers tror jag. Iaf enligt challanges tabben. Så förhoppningsvis blir det lite match mot slutet av endgame

Medlem

De har typ ändrat allt i spelet. Helt annat spel med denna betan.

Jag vet fan vad de håller på med.

Var förväntasfull att spela detta och ännu mer efter förra betan.
Nu bryr jag mig nästan inte alls för de tagit bort allt som är roligt

Får d3 release vibbar från spelet nu.

Medlem
Skrivet av Karmak:

De har typ ändrat allt i spelet. Helt annat spel med denna betan.

Jag vet fan vad de håller på med.

Var förväntasfull att spela detta och ännu mer efter förra betan.
Nu bryr jag mig nästan inte alls för de tagit bort allt som är roligt

Får d3 release vibbar från spelet nu.

Vad är det som de har tagit bort sedan senaste betan? Jag tyckte det kändes som samma lika som sist.

Medlem
Skrivet av Karmak:

De har typ ändrat allt i spelet. Helt annat spel med denna betan.

Jag vet fan vad de håller på med.

Var förväntasfull att spela detta och ännu mer efter förra betan.
Nu bryr jag mig nästan inte alls för de tagit bort allt som är roligt

Får d3 release vibbar från spelet nu.

Skrivet av Aletheides:

Vad är det som de har tagit bort sedan senaste betan? Jag tyckte det kändes som samma lika som sist.

Håller med om att det känns som exakt samma. Det enda jag märkte var drop rates som var uppskruvade delux under betorna och nu på vanlig nivå. Det var skönt nu tycker jag då det faktiskt blev kul när man hittade lite bra gear.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vad är det som de har tagit bort sedan senaste betan? Jag tyckte det kändes som samma lika som sist.

De har nerfat sönder nästan allt och ökat svårighetsgraden på alla mobs.

Jag o sambon har inte sett en enda legendary.
Necro summons är helt värdelösa
Sorc spells är helt värdelösa
Druid är fortfarande kass att spela
Barb är den enda som har liten buff men är forftarande värdelös
Ingen klass är rolig att spel längre
Inga spells är roliga att använda för allt ör värdelöst
De har nerfat sönder guld så man har inte råd med ett skit

Medlem

Vi smiskade worldbossen på första försöket.. Fick bara en endaste sketen Legendary inte för det spelar nån större roll, lär inte lira så väldans mycket mer då man kirrat alla rewards.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Karmak:

De har nerfat sönder nästan allt och ökat svårighetsgraden på alla mobs.

Jag o sambon har inte sett en enda legendary.
Necro summons är helt värdelösa
Sorc spells är helt värdelösa
Druid är fortfarande kass att spela
Barb är den enda som har liten buff men är forftarande värdelös
Ingen klass är rolig att spel längre
Inga spells är roliga att använda för allt ör värdelöst
De har nerfat sönder guld så man har inte råd med ett skit

sorry men.. spelade sorc till lvl 20 och drog igenom kampanjen utan att dö så vet inte vad du snackar om gällande 0 dmg. fick min första leggie vid lvl 20. dödade ashava precis. hoppas ni hittar några items i helgen så dmg ökar

Medlem
Skrivet av Zymac:

Vi smiskade worldbossen på första försöket.. Fick bara en endaste sketen Legendary inte för det spelar nån större roll, lär inte lira så väldans mycket mer då man kirrat alla rewards.

Vi åkte på stryk första försöket Tillbaka till ritbordet.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vi åkte på stryk första försöket Tillbaka till ritbordet.

Man har en tendens att vilja hålla avståndet, men hemligheten är att hålla sig nära, gärna under henne, oavsett om du är melee eller ej. Det tog ett tag för alla i min instans att fatta det, men sedan så gick det mycket bättre.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Fått upp en necro till 20, massa legendarys, har inte försökt mig på ashava än, det får bli imorgon bitti.

Men har nog bestämt mig nu för att det blir köp på Xbox och inte på PC. Sen kanske man köper det till PC om de blir någon rea någon gång


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Man har en tendens att vilja hålla avståndet, men hemligheten är att hålla sig nära, gärna under henne, oavsett om du är melee eller ej. Det tog ett tag för alla i min instans att fatta det, men sedan så gick det mycket bättre.

Ah listigt Den där svepande skärande attacken var det som gjorde att vi fick slut tid. hade 10% HP kvar när tiden gick ut

Inaktiv

Har fått en enda legendary (standardamuletten med bubblan).
Fick duktigt med spö av Ashava första försöket. Har speccat om lite och kör på tier 1 nu. Hoppas det går lite bättre.

Medlem

Vi köttade ner ashava vid 21 nu, måste haft rejäl tur med gruppen trots att det var en lvl 12 och en lvl 16 men ändå 4 minuter kvar på timern när det var klart.

Segt att folk inte läst på vad som gäller, helt meningslöst att ha icke lvl 20 där.

123
Skriv svar