Priset för Diablo IV:s battle pass avtäckt, expansioner lär komma

Robot
Priset för Diablo IV:s battle pass avtäckt, expansioner lär komma

Det blir fyra säsonger per år.

#diablo-iv


Medlem

Bra att de berättar så man vet att det kommer ny content framöver. Det gör nog att folk köper D4. Tror jag kommer göra det om jag har råd. D3 är ju roligt.

Medlem

Jag hade önskat att en tidigare säsong hade kunnat få ”leva på” parallellt för oss casuals.

Jag har inte en chans att hinna på 3 månader, men då är väl tanken att jag ska hosta upp 25 dollar istället antar jag

Medlem

Känner att jag hamnar i nått grind-mindset direkt med rotationer av grejjer man ska göra för att möka sig fram mot nån reward... Nä.. Fifan..

Jag är färdig med den här typen av spel. Jag gör slut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Känner att jag hamnar i nått grind-mindset direkt med rotationer av grejjer man ska göra för att möka sig fram mot nån reward... Nä.. Fifan..

Jag är färdig med den här typen av spel. Jag gör slut.

Gör som jag, njut av det i storyn, ge fan i det andra

Medlem

Desto mer jag lär mig om Diablo 4 desto mindre vill jag spela det. Kommer inte glömma Diablo 3's real money auction house, slakten av Warcraft III via "reforged", Diablo Immortal och dens sinnessjuka pengastruktur.

Aldrig igen Blizzard.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag hade önskat att en tidigare säsong hade kunnat få ”leva på” parallellt för oss casuals.

Jag har inte en chans att hinna på 3 månader, men då är väl tanken att jag ska hosta upp 25 dollar istället antar jag

Battle pass är ju inte ett måste, jag kommer inte köpa det, spelar säsong vs, alltid kul med resets!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Snart behöver man en kandidatexamen för att förstå MTX-systemen. Nej tack

Inaktiv

Kommer ju främst köra gratisalternativet. Så för mig är det helt ok, inget tvång.

Medlem

Och där kom första avvikelsen från tidigare sagt, det ska bara vara kosmetika som säljs men nu kommer det också säljas exp booster, det är bara att vänta tills något annat också säljs så är hela Immortal kakan tillbaka.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Gör som jag, njut av det i storyn, ge fan i det andra

...Storyn?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir det ju p2w om legs kommer med bp?

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

Och där kom första avvikelsen från tidigare sagt, det ska bara vara kosmetika som säljs men nu kommer det också säljas exp booster, det är bara att vänta tills något annat också säljs så är hela Immortal kakan tillbaka.

Men xp-boosters är ju lika för alla, lika många, och du kan inte få fler.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

Och där kom första avvikelsen från tidigare sagt, det ska bara vara kosmetika som säljs men nu kommer det också säljas exp booster, det är bara att vänta tills något annat också säljs så är hela Immortal kakan tillbaka.

Vad menar du, exp booster ingår i det battle pass som är gratis för alla och kostar inget.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

...Storyn?

Kampanjen om du så vill 👍

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snabeltorsk:

Men xp-boosters är ju lika för alla, lika många, och du kan inte få fler.

Skrivet av Kalliban:

Vad menar du, exp booster ingår i det battle pass som är gratis för alla och kostar inget.

Folk väljer bara att se vad de vill se tyvärr


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Folk väljer bara att se vad de vill se tyvärr

Säger personerna som ens accepterar battlepass + shop i ett 700 kr spel där kosmetika är viktigt. Det här med att det "bara" är kosmetiska håller inte längre. Vi vet alla vad folk gör för att se bra ut. Låt oss inte ljuga.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Säger personerna som ens accepterar battlepass + shop i ett 700 kr spel där kosmetika är viktigt. Det här med att det "bara" är kosmetiska håller inte längre. Vi vet alla vad folk gör för att se bra ut. Låt oss inte ljuga.

Jag har iaf aldrig någonsin köpt nått skin i något spel. Så för mig är det inte viktigt, eller intressant ens.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Har köpt spelet i brist på annat, ska bli farsa igen i slutet på juni så blir mycket hemmavid. Gillade inte D3, det var okej typ två tre år efter release. Föll inte speciellt för betan till D4 heller. Orkade inte ens levla till 25 men... ska ge det en chans i helgen och vid launch om det nu inte blir en (error 37) historia igen. Vet inte vad jag tycker om "rullande content". Det är för lite tid för att göra ny content rättvisa. Typ 5 nya quester i befintlig värld ser jag inte som ny content. Eller en ny dungeon. Har hellre ett halvår/år mellan content och lite maffigare än en massa småuppdateringar. Vilket det låter som att det kommer bli eftersom en säsong är tre månader.

Hur mycket spelglädje hinner man utveckla på tre månader!?

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Säger personerna som ens accepterar battlepass + shop i ett 700 kr spel där kosmetika är viktigt. Det här med att det "bara" är kosmetiska håller inte längre. Vi vet alla vad folk gör för att se bra ut. Låt oss inte ljuga.

Nej, alla tycker inte det är viktigt att se "bra ut" i ett spel. Klart man accepterar en funktion som man aldrig kommer att använda, är det så konstigt?

Som troligtvis också gör att spelet uppdateras längre tid och får nytt material, svinbra tycker jag iaf.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_332538:

Säger personerna som ens accepterar battlepass + shop i ett 700 kr spel där kosmetika är viktigt. Det här med att det "bara" är kosmetiska håller inte längre. Vi vet alla vad folk gör för att se bra ut. Låt oss inte ljuga.

Vi har ju dock fått se exempel på vad gear i spelet kommer se ut, både i shoppen och det som finns som loot. Många gånger tyckte jag det man kunde få genom att spela såg snyggare ut

Jag accepterar det för att det inte gör mig något. Enda gången jag stört mig på modellen är Guild Wars 2 där nästan all typ av gear (innan max level i alla fall) såg extremt tråkig ut och man blev "tvungen" att betala. Har verkligen inte fått känslan av det i Diablo IV. Såg riktigt grym ut i betan.

I en perfekt värld hade man bara betalat 800 kr och inget mer och allt ingick, men så ser inte världen inte ut idag. Det vi får känns som en okej kompromiss för att spelet fortsätter att underhållas med nytt innehåll säsong efter säsong, som då också är valfri att köpa Det är som sagt bara betal-skinen som man missar, allt annat får du ju; med undantag för expansioner som jag misstänker kommer kosta också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Har köpt spelet i brist på annat, ska bli farsa igen i slutet på juni så blir mycket hemmavid. Gillade inte D3, det var okej typ två tre år efter release. Föll inte speciellt för betan till D4 heller. Orkade inte ens levla till 25 men... ska ge det en chans i helgen och vid launch om det nu inte blir en (error 37) historia igen. Vet inte vad jag tycker om "rullande content". Det är för lite tid för att göra ny content rättvisa. Typ 5 nya quester i befintlig värld ser jag inte som ny content. Eller en ny dungeon. Har hellre ett halvår/år mellan content och lite maffigare än en massa småuppdateringar. Vilket det låter som att det kommer bli eftersom en säsong är tre månader.

Hur mycket spelglädje hinner man utveckla på tre månader!?

Dom ligger 6 månader i förväg sa dom igår.
Exempelvis när säsong 3 är igång är redan 4 klar och dom håller på med säsong 5 content. Om jag fatta det rätt(och det ska man inte vara 100 på).


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag verkligen avskyr dagens modeller med battlepass, season etc.
Ren dynga.
Ge mig 90-talet tillbaka

Medlem

Argumenten emot är så dåliga att jag blir sugen på att ladda in ännu mer pengar i spelet. Kanske får en tjusig kofta eller en ren att rida på för besväret.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Men xp-boosters är ju lika för alla, lika många, och du kan inte få fler.

Det är bara en tidsfråga innan blessing blir låst bakom betald pass, vem säger att dom inte släpper bonus till legendary gear eller högre drop till crafting material osv.

Medlem

Vem säger att de inte stänger ner spelet för alla som inte betalar extra?? Blizzard, jaha okej.

Medlem

Aha, Pay2Pay, en fantastisk modell. För företagen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I en perfekt värld hade man bara betalat 800 kr och inget mer och allt ingick, men så ser inte världen inte ut idag.

*host* Hogwarts Legacy *host*

Bara dragit in drygt 10 miljarder än så länge... och det tickar på.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Säger personerna som ens accepterar battlepass + shop i ett 700 kr spel där kosmetika är viktigt. Det här med att det "bara" är kosmetiska håller inte längre. Vi vet alla vad folk gör för att se bra ut. Låt oss inte ljuga.

Fast det kvittar väl om folk vill lägga 10.000:- per år på skins i spelet? Låt dem göra det då. Det är iaf definitivt inget p2w eller dylikt. Det drabbar ju inte dig eller mig om Kalle Snyggström tjackar ett skin för sjuttio spänn.

Vi kan ju tuffa på med kampanj och seasons och få lika många xp-boosts som de med premium Battle pass.

Det händer dock att jag köper Battle pass i vissa spel, beror på om det är ett spel jag lägger mycket tid på (och om Battle passet i fråga, och dess ”rewards” inte är skit..).

Personligen ser jag fram emot Diablo IV! Betan var schysst, men med lite balanserande och fixade dungeons så kan detta bli fin-fint!

Medlem

25 dollar kan man väl hosta upp.

12
Skriv svar