Diskutera – FZ-betyg du inte håller med om

Robot
Diskutera – FZ-betyg du inte håller med om

Berätta om recensionerna där vi satte heeeelt fel betyg!

#diskutera


Medlem

Days Gone är ju ett av de bästa spelen jag spelat någonsin så där är jag tvungen att drämma näven i bordet å det bestämdaste.

Medlem

Just Days Gone är faktiskt ett av de senare årens bästa spelminnen. Jag hade så fasansfullt kul med det, blev flera all-nighters med det spelet.

Det resulterade även i händelsen här som jag sent kommer att glömma: BILD


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Days Gone är ju ett av de bästa spelen jag spelat någonsin så där är jag tvungen att drämma näven i bordet å det bestämdaste.

Håller med! Detaljrikt; både ljud och bild. Bra animationer, inga överfyllda menysystem, rolig spelmekanik, riktigt bra fordon. Listan är lång

Medlem

Just Days Gone är ett av de bästa spel jag spelat. Älskar verkligen allt med det, och är så fruktat hungrig på mer. Tyvärr verkar det aldrig komma. Det hade jag lätt satt en 5/5 på, i personligt tycke.


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker att Days Gone är absolut inte ett 2/5 spel.
När jag spelade det, trodde jag att det skulle vara ett ganska meh spel, men jag fastnade för det.
Det är ett av de få zombie spelen de senaste åren där jag har tyckte att det var kul att döda zombies.
Spelets manus var ganska ostig, men jag tror att det var den av charmen.
Skulle ge den en stark 3 eller en svag 4.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Då går jag mot strömmen här och håller med FZ. En 2a, max 3a till Days Gone. Träliga karaktärer, simpel B story, inget nytt. Visst var det smått kul så där men absolut inget mästerverk.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Då går jag mot strömmen här och håller med FZ. En 2a, max 3a till days gone. Träliga karaktärer, simpel story, smått kul så där men absolut inget mästerverk.

Håller med. Gameplay var ok. Men storyn var rätt tråkigt. 2 av 5 helt rätt betyg.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tyckte The Order: 1886 fick en oförtjänt låg tvåa. Ett välgjort spel vars största brist var bilduppdatering och att det var aningen kort.
Sniper: Ghost Warrior 3 var en annan tvåa jag tyckte var rätt märklig. Ett roligt AA-spel som trots lite buggar hade en rolig öppen struktur på uppdrag och en välgenomtänkt öppen värld. Helt plötsligt bestämde sig en enad kritikerkår för att såga spelet med motivationen att handlingen var dålig, som att det var någonting man hade brytt sig om i något annat spel innan eller efter.

Inaktiv

Precis som du skriver så är betygen från vad en recensent tyckte om spelet. Alla spel är ju inte för alla, så om exempelvis Arvid 37 i Uppsala tycker att Super Mario Sunshine är det sämsta Mario spelet som någonsin har gjorts så är det lika rätt som att Elin 28 i Örnsköldsvik tycker att det är det bästa Mario spelet.

Själv kommer jag inte ihåg någon av era recensioner som jag har reagerat på men jag tyckte det var lite jobbigt när jag väntade på den fysiska GTA Trilogin till Switch och det fanns de som försökte varna mig från att köpa det.
Det var snällt i sig men jobbigt eftersom jag hade bestämt mig för att köpa den och ville ge det en chans trots att många ogillade den remastern.
Sen var det ungefär som jag hade tänkt när jag spelade det. Gillade den remastern mer än många andra men kunde ändå hålla med om att trots att de hade patchat den så fanns det fortfarande saker de kunde ha gjort bättre.

Medlem

Haha, ni vågar ändå ställa frågan. Kudos!

Här kommer några av årens sista:
*CP2077 3/5 mest pga. trälig story och lågt utnyttjande av världen (världen får 4/5).

*Horizon FW 3/5 samma som innan men lite sämre.

*GoWR 4/5 det är bra men GoW2018 var bättre…

Medlem

Håller med FZ om Days Gone. Men en trea kanske istället för tvåa. Bra spel men med ett antal minuspunkter.

Rome II vid release fick ju annars Cyberpunks sådan att framstå som polerad. Men recensenter fick en polerad version av CA tyvärr så vi blev väl alla blåsta.

Medlem

GoWR är inte 5/5. Det är redan smått bortglömt, inte en odödlig klassiker som GoW 2018.
Ragnarök gav vad som förväntades, inte så mycket mer.

Battlefield 4 3/5. Onödig titel i serien, var mer som battlefield3.5 och rätt trasigt vid release.
Dock blev det välpolerat mot slutet


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Dayz Gone är helt klart en stark 4/5 än idag, så där tabbade ni er.
Likaså med cyberpunk, precis som av alla andra recensenter fick det för högt betyg.
Horizon-spelen är på sin höjd 3/5. Men ni gav dem väl 5:or?
Metroid Prime i all ära, men att ge remastern 5/5? En svag 4/5 hade suttit bättre

Medlem

Dragon Age 2 (4/5)

Herregud…


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Brukar inte hålla med FZ, men Days Gone var precis rätt.

Satan så pinsam dialog och story. Frustrerande gameplay till 100%. Tanka hojen efter 2km blev jäkligt tröttsamt och att slåss med kniven kunde man lika gärna skita i, kändes som att vifta med en kvist. Men snyggt var det.
Droppen var när jag var tvungen att slåss mot en björn, fast det är ett open world spel och jag stod precis jämte min MC. Jag kunde bara hoppat på och åkt därifrån, för uppdragets huvudmål var att rädda nån tjej och dra.

Medlem

Jag nämnde detta i någon annan tråd nyligen men Grins version av Bionic Commando var verkligen inte värd 5/5.

Det är ett okej spel men borde på sin höjd ha 3/5.

https://www.fz.se/recension/1914-bionic-commando

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Håller med! Detaljrikt; både ljud och bild. Bra animationer, inga överfyllda menysystem, rolig spelmekanik, riktigt bra fordon. Listan är lång

Håller med allt var bra förutom att dom skriker hela tiden

Medlem

Days Gone som sagt. Lätt värt 4/5.

Medlem

Kul med en sån här tråd, visste exakt vilken recension jag skulle lyfta, hur ni kunde ge GT7 en 3:a har jag än idag inte kunnat släppa. Hade förmodligen accepterat en 4:a men i min värld är det en klockren 5:a

https://www.fz.se/recension/289367-gran-turismo-7

Medlem

Jag håller då inte med om Redfall... Haft riktigt kul i det. Med en patch så går det nog från en svag 3a till en svag 4

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Haha, ni vågar ändå ställa frågan. Kudos!

Här kommer några av årens sista:
*CP2077 3/5 mest pga. trälig story och lågt utnyttjande av världen (världen får 4/5).

*Horizon FW 3/5 samma som innan men lite sämre.

*GoWR 4/5 det är bra men GoW2018 var bättre…

Både GoWR och Horizon FB är klockrena femmor i min bok, så där håller jag med FZ. Två av generationens bästa spel såhär långt.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

men den är bättre på pc men keyboard och mus en haha controller


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

https://www.fz.se/recension/275809-kingdom-come-deliverance
Kingdom Come Deliverance tycker jag var rätt illa att det fick bara 3/5.
Speciellt när man sen delar ut 4/5 och 5/5 till alla fega och intetsägande mellanmjölksspel, från giriga AAA-utvecklare / utgivare.

Ganska ruttet också att det inte ens kom med bland top 20 i FZ årets spel 2018.
https://www.fz.se/artikel/278665-arets-spel-2018

:/

Medlem

Att The Elder Scrolls III: Morrowind bara fick 4+ i betyg är en skandal och gjorde så att jag aldrig kan lita på en FZ recension igen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Sapiens:

https://www.fz.se/recension/275809-kingdom-come-deliverance
Kingdome Come Deliverance tycker jag var rätt illa att det fick bara 3/5.
Speciellt när man sen delar ut 4/5 och 5/5 till alla fega och intetsägande mellanmjölksspel, från giriga AAA-utvecklare / utgivare.

Ganska ruttet också att det inte ens kom med bland top 20 i FZ årets spel 2018.
https://www.fz.se/artikel/278665-arets-spel-2018

:/

Herrejävlar, redan 5 år gammalt? Var är min tvåa?!


signatur

I drank what?

Medlem

Vi vet alla när ni totalt gick bort er. Jag har fortfarande inte förlåtit.

https://www.fz.se/recension/26-the-witcher/2


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Jag nämnde detta i någon annan tråd nyligen men Grins version av Bionic Commando var verkligen inte värd 5/5.

Det är ett okej spel men borde på sin höjd ha 3/5.

https://www.fz.se/recension/1914-bionic-commando

😅

Jag erkänner. Det var min långsiktiga plan att 12 år senare bli anställd av samma folk som gjorde det. Men jag gav också Terminator Salvation 1/5.


signatur
Medlem
Skrivet av Waliant:

Vi vet alla när ni totalt gick bort er. Jag har fortfarande inte förlåtit.

https://www.fz.se/recension/26-the-witcher/2

Oj, det var ett misstag att hoppa in i kommentarstråden för Witcher 1 😅. Don't go into that rabbit hole...

123
Skriv svar